ovatko rodoksen miehet..

huolestunut mamma

...yhtä.. miten sen nyt nätisti sanoisi.. tunkeilevia kuin turkin miehet? Viikon päästä perheen voimin lähdemme rodokselle. Viime vuonna Turkissa paikalliset mihet olivat koko ajan 16-vuotiaan (vaalean) tyttöni perässä.. ja satuinpa kuuntelemaan että treffejäkin yritettiin sopia, mutta minähän tein siitä hommasta heti lopun.

Mutta siis, millaisia kokemuksia teillä on rodoksen miehistä? siis ovatko tunkeilevia, ja tohtiiko 17-vuotiaan tytön päästä yksin illalla kävelemään? (tästä aiheesta kun on kinasteltu monta viikkoa)

kiitos asiallisista vastauksista!

41

8341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelen suunnattomasti

      Kyllä ovat tyttäresi perään, aivan varmasti. En ainakaan itse äitinä laskisi omaa tytärtäni siellä yksin liikkumaan edes päivisin, vaan ihan oman perheen kesken. Yöliikkumisesta puhumattakaan. Kyllä ne miehet ovat siellä sen verran julkeita, että kannattaa pitää huolta omasta lapsestaan. Ihmettelen naisena kuinka joku naisimmeinen voi edes kysellä moista asiaa täällä nettisivuilla. Onkohan yläpäässä kaikki kohdallaan?

      • huolestunut mamma

        ...yläpäässä kaikki kohdallaan.("Ihmettelen naisena kuinka joku naisimmeinen voi edes kysellä moista asiaa täällä nettisivuilla. Onkohan yläpäässä kaikki kohdallaan?")

        Mielestäni kysyin ihan normaalia asiaa, että anteeksi vain jos tämä rouvaa ärsytti! Ja jos vielä sanon, että kysyin siksi, etten halua olla hirveä tiukkapipo tytölleni. Hän on lähdössä LOMALLE! en halua häneltä kaikkea kieltää, mutta haluan että tyttöni tulee ehjänä takaisin suomeen.


    • Haluan painaa sitä

      Tyttäresi on kiimassa ja urokset huomaavat sen. Koirat haistavat naaraan kiiman, ihmiset taas huomaavat sen käytöksestä. Kyllä kiimainen uros naaran kiiman näkee.

    • veruli

      hiukan siistimpiä, mutta en nyt päästäisi tyttöäni kuitenkaan paikallisten gigolojen seuraan ilman vanhempaa kaveria

    • :))

      Tarkoitatko miehillä aikuisia miehiä? Ei nimittäin rodoslaiset miehet pikkutyttöjä ahdistele.
      Olin viime kesänä kahden 16 v tytön kanssa Rodoksella
      ja he ainakin liikkuivat iltaisin (myös puolen yön jälkeen) kaupungilla (toki heitä oli kaksi). Kyllä tyttäresi mun mielestä illalla (ei yöllä) voi aivan hyvin kävellä kaupungilla.

    • ole samanlaisia...

      Turkkilaiset ovat pahimpia mitä löytyy. Ei kuitenkaan kannata päästää 16 vuotiasta illalla liikkuman yksin tai kavereiden kanssa.

      • :))

        Järkevän tytön voi laskea illalla kaupungille yksin, väittäköön muut mitä haluaa !!! Siis illalla ei yöllä !!! Yhtä turvallista siellä Rodoksella on kuin täällä Suomessakin.


      • Nuorista naisista pitävä
        :)) kirjoitti:

        Järkevän tytön voi laskea illalla kaupungille yksin, väittäköön muut mitä haluaa !!! Siis illalla ei yöllä !!! Yhtä turvallista siellä Rodoksella on kuin täällä Suomessakin.

        Järkevälläkin tytöllä voi oll kova kiima ja se voi aiheuttaa ei-niin-järkeviä toimenpiteitä kuten alapäänsä paljastamista paikalliselle adonikselle.

        16 vuotias on lapsi vain ääliöiden mielikuvituksessa. Tamponithan tyttäresi vaginassa on kuukautisten aikana.


      • bidrali
        Nuorista naisista pitävä kirjoitti:

        Järkevälläkin tytöllä voi oll kova kiima ja se voi aiheuttaa ei-niin-järkeviä toimenpiteitä kuten alapäänsä paljastamista paikalliselle adonikselle.

        16 vuotias on lapsi vain ääliöiden mielikuvituksessa. Tamponithan tyttäresi vaginassa on kuukautisten aikana.

        miten tuo loppu liittyi aiheeseen, kommenttia, meni nimittäin yli...


    • Kokenut - nähnyt

      Älä päästä liikkumaan yksin. Älä myöskään anna lupaa lähteä treffeille, vaikka mies pyytäisi sinulta lupaa suoraan. Nämä miehet ovat näennäisestä fiksuudestaan huolimatta erittäin ammattimaisia gigoloita, joilla ei ole mielessä kuin yksi asia...

      Tautivaara on ilmeinen, sillä näillä on viikoittain jopa useita tyttöjä/naisia.

      Kyllä tyttö voi toki suomalaisten tai muiden turistien kanssa liikkua. Mutta koskaan ei yöllä tai myöhään illalla yksin!!!

      • Tex

        Tytöt kärsivät äitiensä aiheuttamasta maineesta. Mammaa suututtaa kun ei rupsukka enää kelpaa gigokoille vaan katsovat kuola suusta valuen tytärtä.


    • tyttö78

      Kyllä ne Turkkilaiset miehet taitavat olla sieltä pahimmasta päästä, mutta kyllähän tuolla Etelän turustikohteissa miehet ovat joskus aika innokkaita jopa tungettelevia.

      Mutta äidille vain sanoisin semmoisen huomion, että ei 17-vuotias tyttäresi enää mikään lapsi ole, ja on saattanut jo tehdäkin sitä sun tätä poikien kanssa. Itse olin 16-vuotiaana Euroopassa interraililla yksin kaverini (toinen tyttö) kanssa, kuukauden, ja myös Italiassa ja Etelä-Ranskassa matkustimme.

      Meillä meni reissu hyvin, ja vaikka innokkaita miehiä olisi riittänytkin, kyllä he ei-sanan ymmärtävät. Joten anna sinäkin tyttäresi aikuistua, hän on varmasti ihan yhtä fiksu kuin mekin olimme siinä iässä. Eivät Rhodoksella pojat ole sen pahempia kuin suomessakaan, pojat ovat poikia. Tosin varovainenhan saa aina olla noissa rantaloma kohteissa, joten kannattaa varoittaa tyttöä että ei ota drinkkejä tuntemattomilta, ja myöskään että ei jätä juomaansa baaritiskille, ettei kukaan vain sujauta mitään tyrmäystippoja sekaan.

      Kyllä varmasti uskaltaa päästää tytön kävelemään vilkkaalle kadulle, mutta neuvo ettei lähde mihinkään syrjäisille kujille tms. yksin. Itse paljon yksin matkustelleena olen aina varovainen noista asioista, nytkin, ja olen jo 27v. Parempi olisi tietysti aina naisena, että olisi kaveri seurassa, jos matkaseurueessanne ei ole tytölle kaveria, ehkä hotellissa on muita samanikäisiä tyttöjä kaveriksi illalla?

      • bidrali

        oikein hyvä kirjoitus. Äidille kävi ainakin Turkissa niin, että pari nuorempaa poikaa innostui jahtaamaan ja joku pakotti ottamaan sormuksenkin vastaan (joku rihkama koru, antoi minulle sen kun tuli).
        Pahepi tapaus oli sitten, että kun meni tanssimaan niin lompakko ja kännykkä varastettiin pöydästä (koko käsilaukku vissiin). Eli kannattaa olla siinäkin varovainen ja pitää tavaroista huolta, ihan niin kuin kotimaassakin, eikä Suomessakaan kannata jättää lasia vartioimatta.


    • huolestunut mamma

      Hmm.. kyllä taitaa tyttö kulkea vielä tiukasti rupsahtaneen mamman vierellä:)) Fiksu tyttö minulla on, mutta epäilen pahasti että jos joku oikeen lepertelevä tumma poika tulee lässyttämään hänelle kaiken maailman lupauksia, saattaa nuoren tytön pää mennä helposti sekaisin. Tottahan on, niin kuin joku sanoikin, että hän alkaa olla jo aikuisen iässä, mutta silti:) ei sitä tieten tahtoen halua lastaan laskea näiden gigoloiden seuraan, mutta toisaalta en halua tytön lomaa pilata olemalla hirveä kyttääjä (kuten tyttäreni minua kutsuu:)

      mutta, kiitos tosiaan vastauksista.. eiköhän me jotenkin selvitä:)

      • tyttö78

        Miten tyttäresi voi ikinä kasvaa fiksuksi ja omat päätökset tekeväksi ihmiseksi, jos et 17-vuotiasta uskalla päästää yksin liikkeelle?

        Omassa tuttavaperheessäni kahta oman ikäistäni tyttöä on paapottu koko ikänsä, ei olisi tullut kuuloonkaan, että he olisivat ikinä saaneet lähteä minnekään yksin, ja heistä onkin tullut arkoja ja syrjäytyviä aikuisia.

        Itse omat vanhempani ovat aina pitäneet meille lapsille rajat, mutta päästivät kuitenkin 16-vuotiaana minut ulkomaille kaverin kanssa. Joskus voi olla äitinä vaikeaa antaa lapsen aikuistua, kun mielessä on kaikki ne "vaarat" mihin tyttäresi voi joutua. Onko sinusta siinä suuri vaara vaikka joku ruskeasilmäinen poika lepertelisi jotain tyttärellesi? Taitaa todellinen ongelma olla siinä, että olet vähän rasistinen. Päästät varmaan tyttäresi kuitenkin Suomessa yksin ulos illalla muita nuoria tapaamaan? Kyllä niille kuule suomalaisillakin poijillakin on ihan samat asiat mielessä, kuin Rhodoksellakin!

        Jos kiellät tyttäresi liikkumiset ja vahdit häntä kuin pikkulasta, hän aivan taatusti alkaa vain kapinoimaan sinua vastaan ja saat hänestä vihollisen. Sitäkö haluat? Ajattele nyt vielä kuitenkin asiaa järjellä. Et voi olla aina elämässä tyttäresi vierellä kävelemässä, hänen on opittava ITSE vastuuntuntoiseksi. Anna nyt hyvä ihminen tyttäresikin nauttia lomasta. Jos sinusta tuntuu pahalta laskea häntä yksinään illalla liikkenteesee, sano hänelle, että mikäli hänelle löytyy samanikäinen (tyttö/Jä) kaveriksi, vaikka hotellistanne, niin hän saa mennä. Sitten hän aikakin on turvassa.


      • nainen78

        Ensinnäkin, tyttösi ei ole enää mikään lapsi, vaan nuori aikuinen. Toisekseen, luultavasti tyttösi haluaa vain lähteä tanssimaan ja viettämään aikaa toisten nuorten aikuisten kanssa, nuorena voi olla tosi noloa liikkua vanhempien seurassa illalla, puhumattakaan tanssimisesta!

        Miksi pitää heti ajatella, että tyttösi olisi jotenkin tyrkyllä miehille?

        Kirjoituksestasi todellakin paistaa läpi lievä rasistisuus, tai ainakin ennakkoluulot. Rhodos on kuitenkin länsimaa, eikä siellä kukaan kamelinkasvattaja tule ostamaan tytärtäsi vaimoksi!


      • huolestunut mamma
        nainen78 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tyttösi ei ole enää mikään lapsi, vaan nuori aikuinen. Toisekseen, luultavasti tyttösi haluaa vain lähteä tanssimaan ja viettämään aikaa toisten nuorten aikuisten kanssa, nuorena voi olla tosi noloa liikkua vanhempien seurassa illalla, puhumattakaan tanssimisesta!

        Miksi pitää heti ajatella, että tyttösi olisi jotenkin tyrkyllä miehille?

        Kirjoituksestasi todellakin paistaa läpi lievä rasistisuus, tai ainakin ennakkoluulot. Rhodos on kuitenkin länsimaa, eikä siellä kukaan kamelinkasvattaja tule ostamaan tytärtäsi vaimoksi!

        Usko pois! haluan vain tyttäreni ehjänä kotiin. Tottahan se on että ihan yhtä hyvin jotain voisi suomessakin sattua.. sitä vain on varuillaan vieraassa paikassa.


      • kepa
        nainen78 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tyttösi ei ole enää mikään lapsi, vaan nuori aikuinen. Toisekseen, luultavasti tyttösi haluaa vain lähteä tanssimaan ja viettämään aikaa toisten nuorten aikuisten kanssa, nuorena voi olla tosi noloa liikkua vanhempien seurassa illalla, puhumattakaan tanssimisesta!

        Miksi pitää heti ajatella, että tyttösi olisi jotenkin tyrkyllä miehille?

        Kirjoituksestasi todellakin paistaa läpi lievä rasistisuus, tai ainakin ennakkoluulot. Rhodos on kuitenkin länsimaa, eikä siellä kukaan kamelinkasvattaja tule ostamaan tytärtäsi vaimoksi!

        "Kirjoituksestasi todellakin paistaa läpi lievä rasistisuus, tai ainakin ennakkoluulot. Rhodos on kuitenkin länsimaa, eikä siellä kukaan kamelinkasvattaja tule ostamaan tytärtäsi vaimoksi! "

        ...kenenkähän tekstissä tässä nyt paistaa ennakkoluuloisuus :) ..onneksi kyse ei olekaan mistäään ITÄMAASTA (hui) kamelinkasvattajineen..


      • nainen78
        kepa kirjoitti:

        "Kirjoituksestasi todellakin paistaa läpi lievä rasistisuus, tai ainakin ennakkoluulot. Rhodos on kuitenkin länsimaa, eikä siellä kukaan kamelinkasvattaja tule ostamaan tytärtäsi vaimoksi! "

        ...kenenkähän tekstissä tässä nyt paistaa ennakkoluuloisuus :) ..onneksi kyse ei olekaan mistäään ITÄMAASTA (hui) kamelinkasvattajineen..

        Alkuperäinen kirjoittaja kutsui Rhodoslaisia miehiä gigoloiksi, ja pelkäsi, ns. että ne "ulkomaan gigolot söisivät hänen tyttärensä elävänä". Mielestäni tuollainen pelko on aika turhaa maassa, joka ei paljon eroa omasta maastamme, mitä tulee varsinkin miesten ja naisten väliseen kanssakäymiseen ja rooleihin.

        Rasismi juontaa yleensä juurensa "erilaisuuden" pelkosta. Näyttääkseni Huolestuneelle että Rodos ei loppujen lopuksi paljon eroa omasta kulttuuristamme, käytin esimerkkinä stereotypista esimerkkiä maasta, jossa kulttuuri ja etenkin miesten ja naisten välinen kanssakäyminen on hyvinkin erilaista omaan maahamme verrattuna.

        Näissä edellä mainituissa maissa, esim. useissa muslimi maissa, naisia kohdellaan hyvin eritavalla kuin länsimaisessa kulttuurissa on totuttu esim. tarjoamalla kameleita maksuksi naisen ostoaikeissa. Useassa muslimi maassa nainen ei kertakaikkiaan voi yksin lähteä mihinkään noin vain kävelylle. On totta myöskin että monessa muslimimaassa se saattaa olla jo mahdollista, mutta ei yksinliikkuvaa (ulkomaalaistakaan) naista hyvällä katsota.

        Itse en ainakaan lähtisi yksin naisena mihinkään muslimimaahan matkalle. Mutta se on minun valintani, eikä sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä. Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat matkustelleet ko. maissa, ja koska he eivät ole tunteneet oloaan turvalliseksi yksin liikkuessaan, ei minullakaan ole mitään halua kokeilla. Itse olen matkustanut monessa maassa yksin, mutta mieluummin menen maihin, joissa nainen on muutakin kuin "miehen omaisuutta" ja kauppatavara. Olen aina myös valinnut maita, joissa voin tuntea oloni turvalliseksi, toki tervejärki ja varovaisuus sielläkin mukana.


      • katso nyt
        tyttö78 kirjoitti:

        Miten tyttäresi voi ikinä kasvaa fiksuksi ja omat päätökset tekeväksi ihmiseksi, jos et 17-vuotiasta uskalla päästää yksin liikkeelle?

        Omassa tuttavaperheessäni kahta oman ikäistäni tyttöä on paapottu koko ikänsä, ei olisi tullut kuuloonkaan, että he olisivat ikinä saaneet lähteä minnekään yksin, ja heistä onkin tullut arkoja ja syrjäytyviä aikuisia.

        Itse omat vanhempani ovat aina pitäneet meille lapsille rajat, mutta päästivät kuitenkin 16-vuotiaana minut ulkomaille kaverin kanssa. Joskus voi olla äitinä vaikeaa antaa lapsen aikuistua, kun mielessä on kaikki ne "vaarat" mihin tyttäresi voi joutua. Onko sinusta siinä suuri vaara vaikka joku ruskeasilmäinen poika lepertelisi jotain tyttärellesi? Taitaa todellinen ongelma olla siinä, että olet vähän rasistinen. Päästät varmaan tyttäresi kuitenkin Suomessa yksin ulos illalla muita nuoria tapaamaan? Kyllä niille kuule suomalaisillakin poijillakin on ihan samat asiat mielessä, kuin Rhodoksellakin!

        Jos kiellät tyttäresi liikkumiset ja vahdit häntä kuin pikkulasta, hän aivan taatusti alkaa vain kapinoimaan sinua vastaan ja saat hänestä vihollisen. Sitäkö haluat? Ajattele nyt vielä kuitenkin asiaa järjellä. Et voi olla aina elämässä tyttäresi vierellä kävelemässä, hänen on opittava ITSE vastuuntuntoiseksi. Anna nyt hyvä ihminen tyttäresikin nauttia lomasta. Jos sinusta tuntuu pahalta laskea häntä yksinään illalla liikkenteesee, sano hänelle, että mikäli hänelle löytyy samanikäinen (tyttö/Jä) kaveriksi, vaikka hotellistanne, niin hän saa mennä. Sitten hän aikakin on turvassa.

        minkälainen hutsu sinusta tuli tämä takia.

        "Itse omat vanhempani ovat aina pitäneet meille lapsille rajat, mutta päästivät kuitenkin 16-vuotiaana minut ulkomaille kaverin kanssa. "


      • tyttö78
        katso nyt kirjoitti:

        minkälainen hutsu sinusta tuli tämä takia.

        "Itse omat vanhempani ovat aina pitäneet meille lapsille rajat, mutta päästivät kuitenkin 16-vuotiaana minut ulkomaille kaverin kanssa. "

        Kiitos asiallisesta viestistäsi. Vähän outohan tuo on, koska ei se kenestäkään hutsua tee, jos ulkomailla matkustaa. Kyllä taas on juttujen taso niin korkealla tällä palstalla.

        Matkustelu on rikkaus, toki jokainen on yksilö, mutta 17-vuotias on yleensä kypsä matkustelemaan ainakin kaverin kanssa, ja ehkä olin jopa siinä iässä ikääni nähden fiksumpi ja vastuuntuntoisempi. Mutta luulenpa että minun ei ole tarvinnut koskaan alkaa kapinoimaan ja rällästämään, niinkuin todella moni nuori, koska minuun on luotettu, ja olen saanut tehdä niitä asioita, kuten matkustella interraililla, olla kielikursseilla jne. mitkä nuorten elämään kuuluvat.


      • tyttö 21

        Kyllä oot kiva mutsi! Tuolla tavalla kyyläät lastasi..siis aikuinen nainenhan se jo on.
        Mä uskon että likkas on puuttees ja haluaa munaa. Mitäs sit kun et oo enää kyyläämäs`? Sit se antaa kaikille jotka vastaan kävelee että pääsee ikäistensä kanssa samalle tasolle.
        Jos mulla olis tuollainen mutsi pysyisin susta kaukana


      • matkustin
        tyttö78 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta viestistäsi. Vähän outohan tuo on, koska ei se kenestäkään hutsua tee, jos ulkomailla matkustaa. Kyllä taas on juttujen taso niin korkealla tällä palstalla.

        Matkustelu on rikkaus, toki jokainen on yksilö, mutta 17-vuotias on yleensä kypsä matkustelemaan ainakin kaverin kanssa, ja ehkä olin jopa siinä iässä ikääni nähden fiksumpi ja vastuuntuntoisempi. Mutta luulenpa että minun ei ole tarvinnut koskaan alkaa kapinoimaan ja rällästämään, niinkuin todella moni nuori, koska minuun on luotettu, ja olen saanut tehdä niitä asioita, kuten matkustella interraililla, olla kielikursseilla jne. mitkä nuorten elämään kuuluvat.

        17 vuotiaana Intiaan.Oli toki ystäviä vastassa lentokentäl, mut silti lennot meni hyvin. Kylhän 17 vuotias tyttö on jo aika aikuinen, eikä äiti voi enää siinä pakottaa ja ladella sääntöjä enaa paljoa.Muuallakin olen matkustellut yksin 13 vuotiaasta,eikä ongelmia ole tullut.Mut en kyl sitlikään yöksi päästäis.J a kilttikin tyttö voi osoittautua ihan erilaiseksi kun äiti ei ole läsnä,niinkuin minä,ja äiti luotti minuun paljon.vanhemmat ovat todella sinisilmäisiä...


    • Rouds

      No kreikkalaisethan nyt ovat sivistyneitä turkkilaisiin verrattuna. Tosin en minä omaa tuon ikäistä tytärtäni kaupungille sielläkään päästäisi. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

      • vai fiksuja

        Kreikkalaista miestä ei pidä mennä koskaan kehumaan. Ovat muutenkin olevinaan "fiksuja". Ja paskat.


    • mielipide.......

      Onpas tälläkin palstalla kärttyistä porukkaa... Mutta asiaan, itse en päästäisi tuon ikäistä yksin yöelämään. Itse asiassa en lähtisi edes itse yksin, vaikka tytärtäsi 5 vuotta vanhempi olenkin. Kyllähän tuo kohde varmaan on ihan turvallinen, mutta onhan sitä sattunut vaikka mitä turvallisissakin kohteissa. Yksin on aina melko turvaton, etenkin paikassa, jossa kukaan ei sinua tunne. Jos tyttäresi tutustuu vaikka hotellilla muihin nuoriin, niin sitten kyllä päästäisin lähtemään. Ainakin joku silloin tietäisi missä tyttäresi viilettää ja kaverit pitävät aina vähän huolta toisistaan. Olisi myös hyvä, jos hänen ei tarvitsisi yksin palailla hotellille (etenkin jos kaukana bilealueelta). Käske tyttäresi tulemaan taksilla, jos on vähänkin kauempana. Tämä siis liittyen yöelämään. Kyllähän muuten iltasella hänet voi huoletta päästää kävelylle.

      • teija

        "Jos tyttäresi tutustuu vaikka hotellilla muihin nuoriin, niin sitten kyllä päästäisin lähtemään. Ainakin joku silloin tietäisi missä tyttäresi viilettää ja kaverit pitävät aina vähän huolta toisistaan. Olisi myös hyvä, jos hänen ei tarvitsisi yksin palailla hotellille (etenkin jos kaukana bilealueelta). Käske tyttäresi tulemaan taksilla, jos on vähänkin kauempana. Tämä siis liittyen yöelämään. Kyllähän muuten iltasella hänet voi huoletta päästää kävelylle."

        Kyllä, aivan samaa mieltä. Naisena ihan ypöyksin voi olla hieman turvatonta missä vain, joten jos kaveri löytyy, niin ihan hyvin voi tytöt lähteä porukalla illalla,.


    • ninnu_

      Miksi jotkut vihastuvat mielipiteestä, ettei alaikäistä lasta saisi päästää yksin ulos oman turvallisuutensa takia? Nuoren parasta äiti ajattelee ja jos nuori ei sitä vielä ymmärrä, niin kyllä myöhemmin ymmärtää kun aikuistuu.
      Olin rodoksella viisi vuotta sitten äitini ja äitini kaverin kanssa. Liikuin aina heidän seurassaan (15vuotiaana) eikä mieleen tullutkaan lähteä yksin mihinkään. Äitini hyvännäköinen nelissäkymmenissä oleva ystävä sen sijaan lähti usein miesten kanssa drinkeille ja käveli yksin hotelliin takaisin.
      Hänet raiskattiin matkalla, siepattiin autoon ja niin röyhkeä oli kreikkalaismies että vei autolla vielä takaisin hotelliin muina miehinä teon jälkeen. Rekisterinumeroa eikä mitään muutakaan tuntomerkkejä jäänyt mieleen kun oli niin shokissa.
      Tämä tarina on tosi ja tällaista voi sattua kenelle tahansa! Vaikka aikuiselle ihmiselle jos yksin kävelee kaupungilla pienissä vaatteissa.
      Niin että neuvoisin tytärtä pysyttelemään äidin seurassa ja myös äidin pitämään huolta niin tyttärestä kuin itsestään. Kaikkea voi sattua, turha sitä on vähätellä tyyliin "eihän meidän kohdalle voi sattua mitään". Pahat asiat voivat osua omalle kohdalle ja siksi pitääkin tehdä kaikkensa ettei niin kävisi. Kun lomaa lähdetään viettämään perheen tai äidin ja tyttären kesken, ei ole tarkoituskaan lähteä biletyslomalle! Eikö silloin pitäisi rentoutua ja nauttia kuin olla huolissaan..

      • emma

        Raiskauksia tapahtuu kuule ihan Suomessakin!

        Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, onko vähäpukeinen.

        On aivan eriasia, onko tyttö 15 vai 17. 17 vuotias voi mennä jo laillisesti naimisiin., ajaa autoa muutamien kuukausien päästä, juoda ja polttaa tupakkaa laillisesti.

        15 vuotias on lapsi, 17 on nuori aikuinen.


      • .......
        emma kirjoitti:

        Raiskauksia tapahtuu kuule ihan Suomessakin!

        Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, onko vähäpukeinen.

        On aivan eriasia, onko tyttö 15 vai 17. 17 vuotias voi mennä jo laillisesti naimisiin., ajaa autoa muutamien kuukausien päästä, juoda ja polttaa tupakkaa laillisesti.

        15 vuotias on lapsi, 17 on nuori aikuinen.

        Kiitos tietoiskusta Emma, en tiennytkään että raiskauksia tapahtuu suomessa!
        Ja se ettei ulkonäöllä ja vaatetuksella olisi merkitystä raiskauksen kohteeksi joutumisesta on myöskin paska puhetta.
        Emma taitaa olla itse vielä 17-vuotias, kun niin kiukuttaa että äiti saa päättää alaikäisen asioista! 17 tai 15v, alaikäinen kuitenkin.. ja kuten tämän tytön äiti kertoi, turkissa tämä 17 vuotias yritti sopia treffejä paikallisten miesten kanssa. Ei järkevä ihminen kuuntelisi niitä lipeviä kohteliaisuuksia ja ottaisi niitä todesta.. Nyt joku varmaan huutaa että olen rasisti.. voi kamalaa.. kaikkihan sen tietää että niillä miehillä on vaan yksi asia mielessä.


      • emma
        ....... kirjoitti:

        Kiitos tietoiskusta Emma, en tiennytkään että raiskauksia tapahtuu suomessa!
        Ja se ettei ulkonäöllä ja vaatetuksella olisi merkitystä raiskauksen kohteeksi joutumisesta on myöskin paska puhetta.
        Emma taitaa olla itse vielä 17-vuotias, kun niin kiukuttaa että äiti saa päättää alaikäisen asioista! 17 tai 15v, alaikäinen kuitenkin.. ja kuten tämän tytön äiti kertoi, turkissa tämä 17 vuotias yritti sopia treffejä paikallisten miesten kanssa. Ei järkevä ihminen kuuntelisi niitä lipeviä kohteliaisuuksia ja ottaisi niitä todesta.. Nyt joku varmaan huutaa että olen rasisti.. voi kamalaa.. kaikkihan sen tietää että niillä miehillä on vaan yksi asia mielessä.

        No en tiedä, ehkäpä tämä Huolestuneen tyttö on ihan tavallainen nuori, treffejähän sitä sovitaan siinä iässä. Mutta jos äiti kahlitsee aikuisen tytön, eikä anna tämän aikuistua, on ihan varma että tyttö alkaa kapinoimaan ja vihahan siitä vain äitiä vastaan kasvaa.

        Nuori, joka haluaa kapinoida, ei kuuntele enää siinä vaiheessa äidin neuvoja. Kannattaisi Huolestuneen äidinkin miettiä, olisiko jo aika vähän löystää siinä aikuisen tytön paapomisessa, muutaman kuukauden päästähän tyttö muutta varmaan kotoaan pois muutenkin, ainakin niin yleensä 18 vuotiaana tehdään kun mennään esim. yliopistoon. Kun tyttö täyttää muutaman kuukauden päästä 18v hän saa itse lähteä, vaikka yksin lomalle, mitäs äiti sitten tekee?


      • susa
        emma kirjoitti:

        No en tiedä, ehkäpä tämä Huolestuneen tyttö on ihan tavallainen nuori, treffejähän sitä sovitaan siinä iässä. Mutta jos äiti kahlitsee aikuisen tytön, eikä anna tämän aikuistua, on ihan varma että tyttö alkaa kapinoimaan ja vihahan siitä vain äitiä vastaan kasvaa.

        Nuori, joka haluaa kapinoida, ei kuuntele enää siinä vaiheessa äidin neuvoja. Kannattaisi Huolestuneen äidinkin miettiä, olisiko jo aika vähän löystää siinä aikuisen tytön paapomisessa, muutaman kuukauden päästähän tyttö muutta varmaan kotoaan pois muutenkin, ainakin niin yleensä 18 vuotiaana tehdään kun mennään esim. yliopistoon. Kun tyttö täyttää muutaman kuukauden päästä 18v hän saa itse lähteä, vaikka yksin lomalle, mitäs äiti sitten tekee?

        18-vuotias menee yliopistoon... Ylioppilaaksikin päästään vasta 19-vuotiaana. Suurin osa nuorista muuttaa kotoa noin 19-21 vuotiaina. Tulipahan vain mieleen.


      • bidrali
        susa kirjoitti:

        18-vuotias menee yliopistoon... Ylioppilaaksikin päästään vasta 19-vuotiaana. Suurin osa nuorista muuttaa kotoa noin 19-21 vuotiaina. Tulipahan vain mieleen.

        Ellei sitten ole mennyt 6-vuotiaana kouluun...
        Muuten ihan samaa mieltä. Eikä sinne yliopistoonkaan ihan noin vain mennä... voi olla vaikeaa, jos pitää alkaa heti lukemaan kirjoitusten jälkeen mutta joillekin se käy.


      • emma
        susa kirjoitti:

        18-vuotias menee yliopistoon... Ylioppilaaksikin päästään vasta 19-vuotiaana. Suurin osa nuorista muuttaa kotoa noin 19-21 vuotiaina. Tulipahan vain mieleen.

        Kun itse valmistuin yliopiilaaksi 18 vuotiaana. Suurinosa normaaleista suomalaisista nuorista muuttaa kotoa 18-19 vuotiaana, muutama saattaa roikkua toki kotona pidempäänkin.


      • Nähnyt
        emma kirjoitti:

        Raiskauksia tapahtuu kuule ihan Suomessakin!

        Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, onko vähäpukeinen.

        On aivan eriasia, onko tyttö 15 vai 17. 17 vuotias voi mennä jo laillisesti naimisiin., ajaa autoa muutamien kuukausien päästä, juoda ja polttaa tupakkaa laillisesti.

        15 vuotias on lapsi, 17 on nuori aikuinen.

        Sinä näytät pysyvän lapsena vielä pitkään, ja kaikki, mitä kirjoitat on täyttä puppua. Suomessakin raiskataan, mutta raiskauksiin suhtaudutaan aivan eri tavoin Välimerenmaissa.

        Olin Turkissa äskettäin, ja keskustelin erään suklaasilmäisen baarimikon kanssa. Hänellä oli puhelimessaan suomalaisilta tytöiltä saatuja paljastavia tekstiviestejä, joita hän esitteli minulle ja varmaan monille muille. Samassa hotellissa oli kaksi arviolta 16-vuotiasta ja taatusti alle 18-vuotiasta tyttöä, joista toisen baarimikko kertoi edellisyönä iskeneensä. Suomessa se olisi ollut rikos eikä ylpeilyn aihe.

        Kreikassa on baareja, joissa taataan jokaiselle sinne menevälle naiselle pano, harppuunointi, niin kuin he leikillisesti sanovat. Työntekijät jakavat naiset keskenään omien sääntöjensä mukaan. Kuulostaa keksityltä, mutta tietoni on televisio-ohjelmasta, jossa yhden Afrodite-baarin markkinointi-ideaa kuvattiin. Matkaopasystäväni taasen kertoi, että näitä Afrodite-baareja on jokaisella Kreikan saarellä.

        En ota kantaa siihen, onko Suomen käytäntö parempi vai huonompi; sehän riippuu ihan siitä, mitä kokemuksia haluaa tyttärelleen.


      • Mies 32

        Nuori tyttö päästettävä antamaan tussua välillä edes hetkeksi ilman mamman kyyläämistä!!!!!


      • emma
        Nähnyt kirjoitti:

        Sinä näytät pysyvän lapsena vielä pitkään, ja kaikki, mitä kirjoitat on täyttä puppua. Suomessakin raiskataan, mutta raiskauksiin suhtaudutaan aivan eri tavoin Välimerenmaissa.

        Olin Turkissa äskettäin, ja keskustelin erään suklaasilmäisen baarimikon kanssa. Hänellä oli puhelimessaan suomalaisilta tytöiltä saatuja paljastavia tekstiviestejä, joita hän esitteli minulle ja varmaan monille muille. Samassa hotellissa oli kaksi arviolta 16-vuotiasta ja taatusti alle 18-vuotiasta tyttöä, joista toisen baarimikko kertoi edellisyönä iskeneensä. Suomessa se olisi ollut rikos eikä ylpeilyn aihe.

        Kreikassa on baareja, joissa taataan jokaiselle sinne menevälle naiselle pano, harppuunointi, niin kuin he leikillisesti sanovat. Työntekijät jakavat naiset keskenään omien sääntöjensä mukaan. Kuulostaa keksityltä, mutta tietoni on televisio-ohjelmasta, jossa yhden Afrodite-baarin markkinointi-ideaa kuvattiin. Matkaopasystäväni taasen kertoi, että näitä Afrodite-baareja on jokaisella Kreikan saarellä.

        En ota kantaa siihen, onko Suomen käytäntö parempi vai huonompi; sehän riippuu ihan siitä, mitä kokemuksia haluaa tyttärelleen.

        "Samassa hotellissa oli kaksi arviolta 16-vuotiasta ja taatusti alle 18-vuotiasta tyttöä, joista toisen baarimikko kertoi edellisyönä iskeneensä. Suomessa se olisi ollut rikos eikä ylpeilyn aihe. "

        Voi kauheeta, ihan kuin sitä muka ei Suomessa tapahtuisi että alle 18 vuotiaat tytöt harrastavat seksiä. Mutta kun te äitylit ette sitä tiedä!

        Kuka tässä on Turkista puhunutkaan? Miksi maahan, jossa ihmisoikeudet muutenkin ovat p...stä pitää mennä?


      • Todennäköisesti
        Mies 32 kirjoitti:

        Nuori tyttö päästettävä antamaan tussua välillä edes hetkeksi ilman mamman kyyläämistä!!!!!

        Äitylit on antanu pimpsaa alle 18, osapuilleen 12-14vuotiiana jo..


      • satuttaa

        Minua ei raiskattu, mutta ulkonäkölläni nauretaan vieläkin liian pienet rinnat. ym...Se satuttaa yhtäpaljon.


    • raiskattu

      Minut on raiskattu 16-vuotiaana Mallorcalla. Vietin iltaa discossa jossa baarimikko tarjoili minulle mitä ihanamman makuisia drinkkejä, en tiedä oliko niissä jotain huumaavaa ainetta mukana mutta seuraavassa hetkessä tajusin olevani hänen asunnossaan ja sängyssään. En edes pyristellyt vastaan, olo oli niin humalainen. Aamulla mies vei minut jonnekkin syömään mansikoita kermavaahdolla, pisti taksiin ja lähetti hotellille takaisin. Äitini ja isäni olivat etsineet minua koko yön mutta salasin tapahtuneen heiltä.

    • Ei lentofani

      Matkustin 80-luvulla yksinkin Kreikassa. Suomessa ei siihen aikaan tarvinnut juuri käsilaukkua tai drinkkiä vahtia. Kreikassa sain kävellä baarista hotelliin ihan rauhassa pimeälläkin. En tosin ole blondi, mutta seuraakin olisi saanut, jos olisi halunnut. Vaaratilanteet liittyivät juomiseen, jos niitä tosissaan olikaan. Silloin kreikkalaiset uskoivat puhetta.

      Nyt on harmaata tukassa ja kilojakin liikaa. Mihin pitäisi matkustaa Kreikassa/Turkissa/Bulgariassa ? Auringosta pidän, liian kuumasta en, enkä lentämisestäkään. Illalla voisin jossain istuakin, nukkumaan haluan ennen puoltayötä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe