kokemuksia Jäsenkorjauksesta??

uh-94

Onko minkälaisia kokemuksia jäsenkorjauksesta tai -korjaajista?..onko "huuhaa"-hommaa vai ei?Saadaanko
hoidolla pysyviä tuloksia?Olisi suotavaa jos tähän vastaisivat asiakkaat eivätkä jäsenkorjaajat...kiitos!

46

38516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsitys...,

      että jäsenkorjaus on huuhaata ja perusteluni on se, että, kun ajatellaan, että nikamia käsitellään ja rusautellaan paikoilleen (epäilen sitäkin, että nikamat ovat jatkuvasti kaikilla pois paikaltaan) niin nikamien välit löystyy ja ne menevät entistä helmpommin pois paikaltaan. Nikamien käsittelyssa saattaa mennä mielestäni, myös hermot kiristyksiin ja se aiheuttaa lisää ongelmia. Voi olla, että olen ihan hako teillä, mutta jos menisin nikamankäsittelijä katsoisin kyllä tarkkaan kenen vastaanotolle menisin. Käsittelijän olisi oltava kyllä ihan oikeasti opiskellut alaa, eikä käynyt jotain pikakurssia jossain huuhaa- ukkeleiden/akkojen pitämillä kursseilla. Vakuutustenkin katsoisin olevan ajan tasalla. Se ei ole mielestäni mitään ihan riskitöntä hommaa. Kaikenlaista on sattunut.

      • sep

        opiskellesani Kaustisella jäsen korjausta , siellä tehtiin muistaaseni 12500 jäsenkorjaushoitoa v.2005. kaikenkaikkiaan hoitoja oli lähes 25000kpl
        Kyse on siis kansanlääkintä keskuksen hoidoista.
        Määrä osoittaa sen, että joku on saanut varmaan avunkin , ei kaikki.
        Huhaata tai siten ei....mene ja tiedä.
        Näin hoitoalan ammattilaisena ,lisä työkaluja sain runsaasti auttamis työhöni.kiitos kuuluu mestariparantajien tiedon jakamiseen,että pääsin olemaan opissa.


      • jees
        sep kirjoitti:

        opiskellesani Kaustisella jäsen korjausta , siellä tehtiin muistaaseni 12500 jäsenkorjaushoitoa v.2005. kaikenkaikkiaan hoitoja oli lähes 25000kpl
        Kyse on siis kansanlääkintä keskuksen hoidoista.
        Määrä osoittaa sen, että joku on saanut varmaan avunkin , ei kaikki.
        Huhaata tai siten ei....mene ja tiedä.
        Näin hoitoalan ammattilaisena ,lisä työkaluja sain runsaasti auttamis työhöni.kiitos kuuluu mestariparantajien tiedon jakamiseen,että pääsin olemaan opissa.

        Ihan hyvää hoitoa olen saanut jäsenkorjaajilta, kahdesta kokemus, molempien hoito suht hellävaraista, toinen selvästi parempi kuin toinen, vaikkei huonompikaan ihan turha ollut.

        Selvä apu niska-selkä kipuun, kipeä nilkka kuntoon tärähdyksen jäljiltä myös.


      • on huuhaata
        sep kirjoitti:

        opiskellesani Kaustisella jäsen korjausta , siellä tehtiin muistaaseni 12500 jäsenkorjaushoitoa v.2005. kaikenkaikkiaan hoitoja oli lähes 25000kpl
        Kyse on siis kansanlääkintä keskuksen hoidoista.
        Määrä osoittaa sen, että joku on saanut varmaan avunkin , ei kaikki.
        Huhaata tai siten ei....mene ja tiedä.
        Näin hoitoalan ammattilaisena ,lisä työkaluja sain runsaasti auttamis työhöni.kiitos kuuluu mestariparantajien tiedon jakamiseen,että pääsin olemaan opissa.

        yksityisen yrittäjänä otan vastaan >1500 asiakaskäyntiä vuodessa.

        Kertooko se mitään ammattitaidostani?
        Ei todellakaan.

        Eli ehkä maalla on mukavaa kun tuollaisilla "määrillä" pystytään toteamaan "kyl maar oon hoitannu palajon porukkaa" - ja se kelpaa tiedoksi kehä kolmen ulkopuolella.

        Toisin on etelässä.
        Ei määrä vaan laatu.


      • uh-94
        sep kirjoitti:

        opiskellesani Kaustisella jäsen korjausta , siellä tehtiin muistaaseni 12500 jäsenkorjaushoitoa v.2005. kaikenkaikkiaan hoitoja oli lähes 25000kpl
        Kyse on siis kansanlääkintä keskuksen hoidoista.
        Määrä osoittaa sen, että joku on saanut varmaan avunkin , ei kaikki.
        Huhaata tai siten ei....mene ja tiedä.
        Näin hoitoalan ammattilaisena ,lisä työkaluja sain runsaasti auttamis työhöni.kiitos kuuluu mestariparantajien tiedon jakamiseen,että pääsin olemaan opissa.

        niitä "työkaluja" itsekkin haen hieronnan oheen koska tuntuu että nivel/nikamakäsittelyyn ei tahdo muuta koulutusta löytyä.Luulen että kun taitaa nivel/nikamakäsittelyn ja hieronnan niin on aika kova paketti kasassa!Toivottavasti tuohon kysymykseen tulisi vielä asiakkaiden kokemuksia.


      • helei

        kannuksessa todella taitava mies, kiitos kipujen poistosta, ja selän oikomisesta ilman kipuja.


    • Tainuli

      Etsippä tietoa. kalevalainen kansanparannusta tutkittu Kuopion yliopistollisessa sairaalassa. pelitti mennen tullen hieronnan ja fysioterapian. Googleta. On olemassa kalevalainen jäsenkorjaus ja kaustislainen.

      • >>>.

        Tää kalevalainen jäsenkorjaus. Google antaa 1620 vastausta.
        kiittää.


      • kokemukset
        >>>. kirjoitti:

        Tää kalevalainen jäsenkorjaus. Google antaa 1620 vastausta.
        kiittää.

        Sekä mulla että miehelläni on erittäin hyvät kokemukset jäsenkorjauksesta Kaustisella. Pari vuotta sitten olimme molemmat paikallisen keskussairaalan leikkausjonossa. Sitä odotellessa lähdimme enemmänkin virkistysreissulle Kaustisten hoitolaan.

        Yllättävää kyllä, saimme molemmat niin ratkaisevan avun, että peruimme jo sovitut leikkausajat. Ehkä meillä oli myös tuuria, että vaivamme olivat sen laatuisia joihin jäsenkorjaus auttoi.


      • A...Sian-tuntija
        kokemukset kirjoitti:

        Sekä mulla että miehelläni on erittäin hyvät kokemukset jäsenkorjauksesta Kaustisella. Pari vuotta sitten olimme molemmat paikallisen keskussairaalan leikkausjonossa. Sitä odotellessa lähdimme enemmänkin virkistysreissulle Kaustisten hoitolaan.

        Yllättävää kyllä, saimme molemmat niin ratkaisevan avun, että peruimme jo sovitut leikkausajat. Ehkä meillä oli myös tuuria, että vaivamme olivat sen laatuisia joihin jäsenkorjaus auttoi.

        Kaikkin vaivoihin Jäsenkorjaus tai Kiropraktiset hoidot eivät todellakaan auta, mutta moniin tavallisimpiin selkä- ja niska vaivoihin kylläkin. Lähipiirissä myös leikkaus jonossa ollut olkapää tuli kuntoon jäsenkorjauksella

        Olen mielestäni saanut parempaa hoitoa jäsenkorjaajalta kuin koulutetulta osteopaatilta, joskin jäsenkorjaajien tieto-taito tasossa on isoja eroja.

        Käsittääkseni em. hoidolla pystytään palauttamaan selkärangan tai muiden nivelten mekaaniset toiminta-häiriöt "lukot" "osittaiset sijoiltaan olot", jotka aiheuttavat kipuja.

        Lääketiede etsii lähinnä kliinisiä "oikeita sairauksia", joita edelliset eivät ole, vaikka niiden takia sairaslomilla ollaankin ja lääkkeitä käytetään.


      • edistämistä
        A...Sian-tuntija kirjoitti:

        Kaikkin vaivoihin Jäsenkorjaus tai Kiropraktiset hoidot eivät todellakaan auta, mutta moniin tavallisimpiin selkä- ja niska vaivoihin kylläkin. Lähipiirissä myös leikkaus jonossa ollut olkapää tuli kuntoon jäsenkorjauksella

        Olen mielestäni saanut parempaa hoitoa jäsenkorjaajalta kuin koulutetulta osteopaatilta, joskin jäsenkorjaajien tieto-taito tasossa on isoja eroja.

        Käsittääkseni em. hoidolla pystytään palauttamaan selkärangan tai muiden nivelten mekaaniset toiminta-häiriöt "lukot" "osittaiset sijoiltaan olot", jotka aiheuttavat kipuja.

        Lääketiede etsii lähinnä kliinisiä "oikeita sairauksia", joita edelliset eivät ole, vaikka niiden takia sairaslomilla ollaankin ja lääkkeitä käytetään.

        hoitoalan ammattilaisenakin voin todeta noin...

        Ei ne niksautukset auta myöskään jos on lihasepätasapainoa tai pitkään jatkuneita kudoskireyksiä.

        Hoitojen apu hetken lukon avaus jos pitkäaikainen vaiva taustalla. Loput hoitaa luonto ja toivottavasti POTILAS ITSE!!!!

        Esim. pilates, method putkisto, monipuolinen liikunta yms, jumppakeppi jne


      • Aku4
        edistämistä kirjoitti:

        hoitoalan ammattilaisenakin voin todeta noin...

        Ei ne niksautukset auta myöskään jos on lihasepätasapainoa tai pitkään jatkuneita kudoskireyksiä.

        Hoitojen apu hetken lukon avaus jos pitkäaikainen vaiva taustalla. Loput hoitaa luonto ja toivottavasti POTILAS ITSE!!!!

        Esim. pilates, method putkisto, monipuolinen liikunta yms, jumppakeppi jne

        Lähestyt kenties asian ydintä, kokonaisuus; aineenvaihdunta ja nikamien ym. lihastuenta, kehon kokonaisvaltainen hermotus.

        Nikamakäsittelyt pääsääntöisesti ovat vain vaivan oireiden käsittelyä ei kokonaisvaltaisen kehon epätasapainon kokonaisvaltaista hoitoa! Se miksi esim. nikamien tuenta tai nivelten ns. elastisuus heikkenee on monen eri tekijän summa, josta ei näköjään haluta tehdä tarkempaa analyysia, ja sekin tuntuu olevan monikompleksinen asia!?

        Kokemuksieni mukaan useammat elintasosairaudet tuotavat nikama- ja nivelvaivat ja niitä ei korjaa selkärangan nikamakäsittelyt saati fysioterapia! Toki poikkeuksia on, mutta prosenttuaalisesti erittäin vähäinen määrä!


      • uh-94
        Aku4 kirjoitti:

        Lähestyt kenties asian ydintä, kokonaisuus; aineenvaihdunta ja nikamien ym. lihastuenta, kehon kokonaisvaltainen hermotus.

        Nikamakäsittelyt pääsääntöisesti ovat vain vaivan oireiden käsittelyä ei kokonaisvaltaisen kehon epätasapainon kokonaisvaltaista hoitoa! Se miksi esim. nikamien tuenta tai nivelten ns. elastisuus heikkenee on monen eri tekijän summa, josta ei näköjään haluta tehdä tarkempaa analyysia, ja sekin tuntuu olevan monikompleksinen asia!?

        Kokemuksieni mukaan useammat elintasosairaudet tuotavat nikama- ja nivelvaivat ja niitä ei korjaa selkärangan nikamakäsittelyt saati fysioterapia! Toki poikkeuksia on, mutta prosenttuaalisesti erittäin vähäinen määrä!

        että hoidoilla saadaan vain tilapäinen apu,hetken helpoitus.Me jotka olemme vuosia hoitotyötä tehneet näemme kyllä mistä johtuu kyseinen vaiva eri asia on taas se tekeekö asiakas itse asian hyväksi muuta kuin makaa pöydällä.Mun mielestä meillä on velvollisuus opastaa asiakasta hienovaraisesti.Mietin kyllä monesti että sanonko asiakkaalle että tuo kaikki saa alkunsa sun ylipainosta(onneksi suurin osa tietää sen itse)....voi olla viimonen käynti!!


      • Kokemusta hoidosta
        uh-94 kirjoitti:

        että hoidoilla saadaan vain tilapäinen apu,hetken helpoitus.Me jotka olemme vuosia hoitotyötä tehneet näemme kyllä mistä johtuu kyseinen vaiva eri asia on taas se tekeekö asiakas itse asian hyväksi muuta kuin makaa pöydällä.Mun mielestä meillä on velvollisuus opastaa asiakasta hienovaraisesti.Mietin kyllä monesti että sanonko asiakkaalle että tuo kaikki saa alkunsa sun ylipainosta(onneksi suurin osa tietää sen itse)....voi olla viimonen käynti!!

        Itse olen harrastanut aina liikuntaa eikä elintaso ole tuottanut paino-ongelmia. Paljon työtä on tietenkin aina ollut ja sen tekeminen ehkä on yksi syy vaivoihini. Minulla on ollut pitkään vaikea niskavaiva. Viisitoista vuotta sitten vaivojen alkaessa minuakin syytettiin vääristä työasennoista, liikunnan ja venytysten puutteesta ja jännittämisestä. Ei auttanut, vaikka miten yritin kertoa, että kyllä liikun ja yritän parhaani mukaan venytellä. Pahinta oli, kun aloin etsiä kaiken maailman stressitekijöitä vaivan taustalta. Viime aikoina vaiva palautui ja menin pitkän tauon jälkeen fysioterapeutille. Nyt minulla oli mukanani selkeä alkusyy vaivalle (se tosiaan löytyi, mutta ei elintasosta eikä stressistäkään, vaan rakenteesta). Fysioterapia ei tuonut apua ja kuinka ollakaan nyt minut tuomittiin "urheilijaksi" ja itseään liikaa rasittavaksi, väsyneeksi potilaaksi. Yritin taas inistä vastaan, että kyllä liikun ja venyttelen, mutta ihan sopivassa määrin. Ei auttanut. Melkoista vallankäyttöä sisältyy diagnooseihin ja siksi yritän välttää tämän alan "asiantuntijoita", jotka ehkä liikaa haluavat leikkiä lääkäriä.


      • Aku4
        Kokemusta hoidosta kirjoitti:

        Itse olen harrastanut aina liikuntaa eikä elintaso ole tuottanut paino-ongelmia. Paljon työtä on tietenkin aina ollut ja sen tekeminen ehkä on yksi syy vaivoihini. Minulla on ollut pitkään vaikea niskavaiva. Viisitoista vuotta sitten vaivojen alkaessa minuakin syytettiin vääristä työasennoista, liikunnan ja venytysten puutteesta ja jännittämisestä. Ei auttanut, vaikka miten yritin kertoa, että kyllä liikun ja yritän parhaani mukaan venytellä. Pahinta oli, kun aloin etsiä kaiken maailman stressitekijöitä vaivan taustalta. Viime aikoina vaiva palautui ja menin pitkän tauon jälkeen fysioterapeutille. Nyt minulla oli mukanani selkeä alkusyy vaivalle (se tosiaan löytyi, mutta ei elintasosta eikä stressistäkään, vaan rakenteesta). Fysioterapia ei tuonut apua ja kuinka ollakaan nyt minut tuomittiin "urheilijaksi" ja itseään liikaa rasittavaksi, väsyneeksi potilaaksi. Yritin taas inistä vastaan, että kyllä liikun ja venyttelen, mutta ihan sopivassa määrin. Ei auttanut. Melkoista vallankäyttöä sisältyy diagnooseihin ja siksi yritän välttää tämän alan "asiantuntijoita", jotka ehkä liikaa haluavat leikkiä lääkäriä.

        aluksi seuraavaa reseptiä (päivittäin ->);
        -Vesimelonia, 1 porkkana


      • eisaa
        Kokemusta hoidosta kirjoitti:

        Itse olen harrastanut aina liikuntaa eikä elintaso ole tuottanut paino-ongelmia. Paljon työtä on tietenkin aina ollut ja sen tekeminen ehkä on yksi syy vaivoihini. Minulla on ollut pitkään vaikea niskavaiva. Viisitoista vuotta sitten vaivojen alkaessa minuakin syytettiin vääristä työasennoista, liikunnan ja venytysten puutteesta ja jännittämisestä. Ei auttanut, vaikka miten yritin kertoa, että kyllä liikun ja yritän parhaani mukaan venytellä. Pahinta oli, kun aloin etsiä kaiken maailman stressitekijöitä vaivan taustalta. Viime aikoina vaiva palautui ja menin pitkän tauon jälkeen fysioterapeutille. Nyt minulla oli mukanani selkeä alkusyy vaivalle (se tosiaan löytyi, mutta ei elintasosta eikä stressistäkään, vaan rakenteesta). Fysioterapia ei tuonut apua ja kuinka ollakaan nyt minut tuomittiin "urheilijaksi" ja itseään liikaa rasittavaksi, väsyneeksi potilaaksi. Yritin taas inistä vastaan, että kyllä liikun ja venyttelen, mutta ihan sopivassa määrin. Ei auttanut. Melkoista vallankäyttöä sisältyy diagnooseihin ja siksi yritän välttää tämän alan "asiantuntijoita", jotka ehkä liikaa haluavat leikkiä lääkäriä.

        tehdä muu kuin lääkäri!!!


      • "lekuri"
        eisaa kirjoitti:

        tehdä muu kuin lääkäri!!!

        ^hyvä vitsi :)


      • Perseestä ootte
        edistämistä kirjoitti:

        hoitoalan ammattilaisenakin voin todeta noin...

        Ei ne niksautukset auta myöskään jos on lihasepätasapainoa tai pitkään jatkuneita kudoskireyksiä.

        Hoitojen apu hetken lukon avaus jos pitkäaikainen vaiva taustalla. Loput hoitaa luonto ja toivottavasti POTILAS ITSE!!!!

        Esim. pilates, method putkisto, monipuolinen liikunta yms, jumppakeppi jne

        Kuinka usein joku on LÄÄKÄREILTÄ saanut jotain apua niska/selkävaivoihin???

        Kyllä ne on lääketehtaiden konsultteja!!!

        Kokeillaan tätä ja kokeillan tota.

        Ja sivuvaikutukset pahentaa oloa!


    • Silja ja J.

      Hieronta-jäsenkorjaus auttoi senhetkiseen niska-hartiakipuun. Olin aloittamassa elämänmuutosta laihempaan suuntaan ja parempaan kuntoon päin. Siinä yhteydessä kävin Kaustisilla. Oli sitten mukava lisäillä liikuntaa ja harkita muita toimia kunon kehittämiseksi. Nyt teen uutta lähtöä Kaustisille saadakseni niskalihakset taas vetreiksi. Kiloja on viime ed. käynnin jälkeen lähtenyt ja liikuntaharrastus tullut mukaan. Jäsenkorjaus-hieronta sopii ainakin tähän aktivitettiin.

    • avun saanut

      Kävin reilu vuosi sitten Espoossa Raimo Kurosella Espoossa Kalevalaisessa Jäsenkorjauksessa koska selkä oli niin kipeä ettei voinut edes yskiä. Nyt vasta selkä oikkuilee uudestaan. Pitää mennä uudestaan.

    • Jussi7823

      Itse oon kärsinyt jo viisi-kuusi vuotta selän ja niskan jäykkyydestä johtuvista pääkivuista.

      Apu on tehonnut, mutta omatoiminen roikkuminen, jota korjaaja antoi jäi parin viikon jälkeen unohduksiin kipujen loputtua.

      Eli hoito varmasti auttaa, kunhan on määrätietoinen ja tekee myös omalla ajalla annettujen ohjeiden mukaan.

    • vastuuta omasta terv

      Hoito auttaa, mutta jos palaat entisiin liikkumiskuvioihin vaivat tulevat vähitellen takaisin. On aina hyvä ottaa vastuuta omasta liikkumisesta. Miten istut, työskentelet ja kävelet etc kaikki vaikuttaa miten lihakset, nivelet ja luusto toimivat keskenään unohtamatta myöskään monipuolista ravintoa.

      http://www.kansanlaakintaseura.fi/hoitajat_list.php?g=all

    • minäää

      Kävin jäsenkorjaajalla ja sain siitä suuren avun! Selkäni, niskani ja jalkani olivat olleet vuosia huonossa asennossa ja vinossa. Nyt ryhtini on suora ja jalkani ovat taas saman pituiset. Käynnistä on aikaa puoli vuotta ja olen vieläkin hyvin voiva. Pysyviä muutoksia ei välttämättä saada aikaan ja paikat voivat vielä reistailla väärään asentoon käynnin jälkeen, mutta vaan jos jäsenet ovat olleet vääräss äasennossa vuosi kaudet kuten minulla. Joudun pian taas ajan varaamaan.

      Alaselkääni ja niskaani esim ei voida koskaan saada enää oikeaan asentoon, mutta suurimmaksi osaksi olen kunnossa, sain 3cm lisää pituutta siellä käydessäni.

      Suosittelen lämpimästi! Maksaa vain n. 40€ !!!

      • p

        Missä päin Suomea kävit hoidossa, Olitko kenties Tampereella


      • Dikitsi

        En ois uskonut että tasasivat jaljojenkin pituudet. Wau


    • Fasettineiti

      Kaustislaisella olen käynyt minäkin ja juuri Nekalassa. Voin suositella. Mutta ei herkkänahkaisille, sen myönnän. Avun silti sain, en ole kolmeen vuoteen kärsinyt fasettilukoista tai jäykästä niskasta (minulla useasti vuodessa ennen tätä hoitoa). Ei ole kyllä hoito koskaan sattunut niin, mutta kyllä mies tiesi, mitä teki.

      • kokennut

        Ilmeisesti ei hyvin tiennyt, koska sattui.


    • kyllä lähtee

      keravalta löytyy myös apua jäsenkorjaukseen myös vaikeissakin tapauksissa

      • janu4

        Kuka keravalla?


    • mörrikkä

      ei ole huuhaata kävin toissa päivänä kaustilla.apu löyty oli alaselekä kipiä monta viikkoa .joka ei usko niin ei sitten! tänään on sunnutai ja pystyn kävemään suoras eikä selekä vinos!jotain jälkimainikia on jotain mutta ei pajon.pääasia oli kipu loppui siihen! kaikki vaan kaustiselle! suositten

    • !!!!!

      Pirkanmaalta löytyy hyvä ja halpa apu.On myös hieroja

      • Arvailija

        "Pirkanmaalta löytyy hyvä ja halpa apu. On myös hieroja"

        Onpa mahtava kommentti, melkein yhtä hyvä kuin "apua on kyllä saatavana !"

        Minkä takia toimijoiden nimiä pihdataan, onko tämä joku arvausleikki
        tai salaseura? Kertokaa ihan rohkeasti nimet ja yhteystiedot, niin avuntarvitsijat voivat ottaa reilusti yhteyttä ja varata ajan.


    • auttaa

      Kyllä auttaa. Itsellä ollut alaselkävaivoja monta vuotta sitten. Kun ensimmäisen kerran kävin jäsenkorjaajalla ja hoito auttoi tietysti ajattelin, että olenhan käynyt ennen sitä hierojalla ja fysioterapialla.Se yhteisvaikutus tietysti se joka auttoi. No vuosi siinä meni kun taas rupesi oireilemaan ja sain ajan heti seuraavalle päivälle. Sen jälkeen ei olekaan alaselkä oireillut ja myös sen vuoksi kun tuolloin aloitin säännölliset venyttelyt. Kävin ensimmäisellä kerralla Kaustisella ja toisella kerralla Kannuksen Polvikoskella.

    • välittäjä

      Olen käynyt 3v säännöllisesti jäsenkorjaaja Pekka Mäntymäellä Kaustisilla. Olen saanut apua jalan verenkierron parantamiseksi . Lisäksi hetkellistä apua hermosärkyyn jalassa.

    • mies477

      Tässä yksi tapaus vaimo meni viime syksynä kepin kanssa jäsenkorjaajalle.Alku meni suht koht sitten tuli noston vuoro hoitaja tempaisi selän takaa rintojen alta ylös ja pudotti tuoliin siitäkös alko itku ja parku.Hoitaja oli kuin puusta pudonnut. Soperteli sairaalaa ja mangneettikuvia. Saattoi vielä autolle ja mentiin sairaalaan nyt tätä on jatkunut 5kk eikä loppua näy.Ordopedin lausunto 5nikamaa kasassa sekä nikaman murtuma ja mutka. Soitettiin tekijälle mitä tehdään ,ei ota vastuuta. Pistettiin reklamaatio no sieltä parin viikon päästä vastaus varatuomarilta . Tämä tapahtui jyväskylässä. Katsokaa hyvät ihmiset kenelle menette,ettei käy niin kuin meille.

    • Humpuukimies

      Vaihtoehtoiset kansanparannusjutut ovat tämän hetken trendijuttuja. Kyllä ne siitä laantuvat, kun ihmiset huomaavat, että hyvällä supliikilla kukkaro ohenee ja käyntikertoja tarvitaan vaikka millä mitalla.

      • kokennut

        Tarkoitat varmaan fysioterapaa, jossa käyntikertoja voi helposti olla yli 10.


      • Trendijuttuja

        Mutta kun ne kansanparannusjutut ovat olleet käytössä paljon pitempään, kuin nuo edustamasi pillerijutut, vaikka niitä on yritetty "mollata" kovin tehokkaasti.

        Kun se kukkaro on ohentunut tarpeeksi eikä apua ole löytynyt, niin silloin kansalaiset ovat viimeisenä oljenkortenaan ahdistuneet etsimään näitä kertomiasi "trendijuttuja", joista useimmat ovat viimeinkin saaneet sen kauan etsimänsä avun!


    • Kipu

      Tyttöystävä kävi kalevalaisella hierojalla monta kertaa täyttä paskaa Koko touhu ...riitti yksi kerta koulutetulla hierojalla fysio siurualla vika kipu ongelma jäi sinne!!!kiitos

    • Anonyymi

      Eräs hyvin koulutettu fysioterapeutti(muistaakseni), kertoi lehdissä Suomessa olevasta yleisestä ongelmasta hierontojen,-sekä käsittelyjen suhteen. Hän oli saanut lisäkoulutusta ulkomailta ja piti Suomen järjestelmää hyvin hajanaisena ja ongelmallisena. Kivun alkuperäinen lähde on yleensä aina paikallistettavissa, niinkuin sen hoito ja toimintakyvyn ylläpitäminen. Hoitoketju ontuu. Normi hierojat ottavat rahansa ja he tietävät, että asiakas ottaa yleensä 2-3 hoitokertaa, joka riittää hierojalle. Syy ja kuntouttavat toimenpiteet,-eli ylläpito jää vaillinaiseksi. Asiakas tulee saman vaivan kanssa uudestaan puolen vuoden päästä, kärsittyään oireistaan 4-5kk. Loputon kierre ilman todellista kuntoutumista ja oireiden hallintaa. Hierojalle riittää asiakaskuntaa yhä enenemissä määrin, mutta koulutus on puutteellista. Mikäli koulutukset olisivat ajantasalla ja Hoitoketjut toimisivat lääkityksiä voisi vähentää merkittävästi, jopa 90%. Turhilta leikkauksista vältyttäisiin, sekä asiakkaiden pompottamisilta lääkäriltä toiseĺle. Lehdissä on juttua tästä kritiikkiä esittämisestä ammattilaisesta. Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta ei ole kokemusta, mutta olen kuullut useiden saaneen absoluuttisen hoitotuloksen. Kannattaa selvittää kokemus ja täytyy miettiä myös sitä, että mikäli taustalla on vanha vamma(niska,kaularanka), niin nämä on ehdottomasti mainittava hoitajalle. Kalevalainen käsittely on tietääkseni 2500 vuotta vanhaa tietoa, jostain Etelä-euroopasta.

    • Anonyymi

      Noh, koulutushan tuolla alalla näyttää samalta kuin taide- ja käsityöammateissa. Jos joku haluaa käyttää kansanparannushoitoja, niin suotakoon se hänelle.

      Koulutuksen sisällön yhteydessä lukee näin:
      ”Viimeistään jatkokoulutuksen aikana suositellaan peruslääketieteen opintoja, ellei niitä ole aikaisemmin suoritettu.”

      ”SUOSITELLAAN” eli pakko ei ole olla kiinnostunut lääketieteestä. Ihan mutu-tuntumalta mennään. Biomekaniikasta ei ole mitään tietoa, mikä olisi aika oleellinen, jos olevinaan hoidetaan ihmisiä kuntoon.

      Itse en lähtisi jäsenkorjaajan hoidettavaksi, vaikka ilmaiseksi pääsisin. Tarjolla on lääketieteeseen perustuvaa hoitoa tarjolla, jota saa kiropraktikoilta, naprapaateilta ja osteopaateilta. Näiden alojen ammattilaiset ovat tuki- ja liikuntaelinhoitojen ainoat oikeat antajat.

    • Anonyymi

      On ihan huuhaata,ei ollut muu kuin rahastus mieless"

      • Anonyymi

        Siis buranaaburanaaburanaaaaaa.........


    • Anonyymi

      Muutaman kerran käyneenä voin todeta että on todellakin vain rahastusta. En todellakaan suosittele

    • Anonyymi

      mites toisilta on parantunu vaivat?

    • Anonyymi

      Kovat säryt hoidon jälkeen, onko normaalia?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe