Oon lentämässä dubliniin siten, että lento on perillä paikallista aikaa klo 16. Olen kuullut irlannin maaseudun olevan todella kaunis. Kannattaisiko matkustaa johonkin dublinia pienempään kylään/kaupunkiin 1. yöksi ja sitten dubliniin? Mitä kyliä/kaupunkeja suosittelette? Kylään täytyy olla hyvät(ja kohtuuhintaset) kulkuyhteydet lentokentältä ja dublinin keskustasta.
ehdotuksia? Ei ole pakko olla maaseutua, mutta jotakin "erilaista":) majoitusehdotuksia kylästä saa myös tarjota.
maaseutua dublinin lähellä
6
1225
Vastaukset
- Tässäpä jotain winkkulaa
Katselin just kustannusyhtiö Tammen julkaisemaa "Näe ja Koe"-matkaopas kirjasarjan kirjaa Irlanti.
Pari kirjassa olevaa vinkkiä:
1) Wicklow mountains national park
113km matka Dublinista: "Pakene Dublinista vuorille, joille aikoinaan niin kapinalliset kuin pyhimyksetkin hakeutuivat turvaan ja joille meidän aikamme vesivoimalahankkeet ovat luoneet uutta mutta silti kaunista maisemaa"
2) Boynenlaakso
162km Dublinista: "Dublinista ei tarvitse ajaa M1:tä kovinkaan kauan, kun jo tullaan Royal Meathin kumpuileviin maisemiin. Siellä on Irlannin muinaisten kuninkaiden kruunauspaikka".... jne
3) Blackwaterinlaakso
156km Dublinista: "Tämä silmukka alkaa Youghalista ja johtaa sisämaahan Blackwaterjoen laakosa pitkin. Lismoren pikkukaupungin läpi ja nummien korkealle ylös Veehen"... jne
Hake googlella, wikipedialla tai wikitravelilla lisää infoa :D tai osta toi kirja. se oli joku 30 egee kirjakaupasta, sisältää levottoman määrän infoa irlannista/dublinista =) Hyvää matkaa, mulla on vielä reilu 2kk ennen omaa matkaani :(- alukuperäinenkyselijä
minullakin on melkein 2kuukautta matkaan aikaa. Mutta nuo paikat taitavat olla hieman liian pitkällä, jotta sopisivat aikatauluuni. Onko mitään paikkaa noin alle 100km juna/bussiamatkan säteellä?
- riri
Viikko sitten palasin 5 päivän Dublinin matkalta. Majoitusta emme onnistuneet saamaan Dublinista suurkonserttien takia (radiossa puhuttiin, että ko viikonloppuna D:ssa oli yli 200 000 turistia). Otimme B&B-majoituksen 4 yöksi DART-junareitin varrelta D:n eteläpuolelta (n. 15 km) Dun Laoghairen satamakaupungista. Ei ollut lainkaan huonompi tyyssija! Satamakaupungissa puhalteli raikas meri-ilma, se oli huomattavasti siistimpi yleisilmeeltään kuin Dublin ja lisäksi Dun L:sta pääsi kätevästi edullisesti DARTilla Dubliniin. Helle hemmotteli meitä niin, että välillä jopa toivoi saavansa niskaansa sadevettä! DART-reitin varrella on monta upean näköistä kylää/kaupunkia.
- nippenappeli
kulkeeko tuo dart-juna lentokentältä keskustaan?
- riri
nippenappeli kirjoitti:
kulkeeko tuo dart-juna lentokentältä keskustaan?
The AerDART bussilla on liittymäyhteys Howth Junctionista Dublinin lentokentälle.Mikäli lähdet Dublinin asemilta Grand Canal Dock, Pearse Street Station, Tara Street tai Connelly, se maksaa 7 euroa suuntaansa.
Lentokentältä/-lle pääsee lentokenttäbussilla 747 kätevästi 5 eurolla Dublinin keskustaan/-sta. DART-junassa aikuisen yhden suuntainen matka oli 1,95 euroa.
Itse valitsin lentokenttäbussin Air Link - Bus Eireann mennen tullen. - Gillian
riri kirjoitti:
The AerDART bussilla on liittymäyhteys Howth Junctionista Dublinin lentokentälle.Mikäli lähdet Dublinin asemilta Grand Canal Dock, Pearse Street Station, Tara Street tai Connelly, se maksaa 7 euroa suuntaansa.
Lentokentältä/-lle pääsee lentokenttäbussilla 747 kätevästi 5 eurolla Dublinin keskustaan/-sta. DART-junassa aikuisen yhden suuntainen matka oli 1,95 euroa.
Itse valitsin lentokenttäbussin Air Link - Bus Eireann mennen tullen.Olin pääsiäisenä Dublinissa ja ainakaan silloin tuo AerDART-bussiyhteys EI ollut toiminnassa. Se oli lopettanut jo syksyllä.
Lentokentältä pääsee nopealla ja kalliilla (5 euroa/pää, merkitty nuolella) bussilla D:n keskustaan sekä hitaammalla ja halvemmalla (alle 2 euroa) paikallisbussilla, myös sinne keskustaan.
Dart-junaan voi ostaa esim. 3 päivän lipun koko Dart-reitille tai vastaavan lipun keskustan - tietyn aseman välille (esim. keskusta - Howth), jolloin lippu on halvempi.
Meillä oli B&B-majoitus Howthissa, suositeltava paikka kaikin puolin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311