mitä toimenpiteitä pitää tehdä ja mitähän maksaa ulmailta tuodun moposkootterin rekisteröinti suomessa???
mopo on 2005 mallia..
kiitos
ulkomailta tuodun mopon rekisteröinti
3
1175
Vastaukset
No ensiksi sinun pitää todistaa että omistat sen esimerkiksi luovutus todistuksella. Rekisteröinti onnistuu kuten olisit ostanut sen täältä suomesta jos olet ostanut sen moposkootterisi EU:n alueelta.
Minkäänlaisia veroja tai tulleja ei lankea maksettavaksesi kuten ei myöskään jos tuot EU:n alueelta vaikkapa mopoauton eli kevyen nelipyörän. Maahantuodessasi tuomaasi laitetta ei myöskään tarvitse mitenkään esitellä tullille tuodessasi sitä maahan... Ainoa mikä tulee olla kunnossa on se että omistat kyseisen laiteen..
Onnea maahantuontiin.
Itse kysyin samat asiat Tullilta ja Ake:lta ja niistä vastattiin kuten juuri kerroin.
Jos enempi asiasta keskustelu kiinnostaa niin mailaappa [email protected]- t_impe
sain pojalle 500km ajetun skootterin ruotsista..
täytyy pyytää paperit ja luovari sileltä niin homma lähtee vörkkimään...
KIITTI avusta!! t_impe kirjoitti:
sain pojalle 500km ajetun skootterin ruotsista..
täytyy pyytää paperit ja luovari sileltä niin homma lähtee vörkkimään...
KIITTI avusta!!siis jos se on moposkootteri (alle 50cc) niin tulleja eikä varoja ole mutta jos se on skootteri eli yli 50cc niin tulee autovero maksuun...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653