Näyttelyistä...

Sohvi

MoI!
Mulla on Venäjän kääpiöhamsteri. Syntynyt Elokuussa 2005... Nimeltään Minttu. Nyt haluaisin viedä sen näyttelyyn. Onko hamsteri pakko rekisteröidä ennen kuin sen voi viedä näyttelyyn. Ja mitkä ehdot pitää täyttää ennen kuin voin viedä sen näyttelyyn. Kuva hamustani on tuolla ---> http://www.ii2.org/user.php?nick=Phoky&s=images&img=9358551&do-jsBack=true
Hamsterillani on mielestäni puhdas karva (saa kylpeä ihan milloin tahansa chinchillan kylpy hiekassa). Ja tietysti putsaan hiekan joka päivä. Häkin leveys on 57 cm ja korkeus on 36 cm. Onko se liian pieni häkki? Hamsterilla on saatavilla koko ajan raikasta vettä ja sillä on suolakivi, kalkkikivi, kaksi kuppia ruokaa ja jotain hedelmää tai vihannesta tai leipää tai juustoa. Onko hamsterillani hyvä elämä? Olen kiitollinen jos vastaatte!

4

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mulla on Venäjän kääpiöhamsteri."
      - Katsoin kuvan, hamsterisi on tarkalleen ottaen venäjänkääpiöhamsteri campbelli.

      Onko hamsteri pakko rekisteröidä ennen kuin sen voi viedä näyttelyyn?
      - Ei enää. Nykyään hamsterin voi viedä mihin tahansa luokkaan, vaikka se olisi rekkaamaton. Eli voit viedä sen joko lemmikkiluokkaan tai ulkomuotoluokkaan.

      Ja mitkä ehdot pitää täyttää ennen kuin voin viedä sen näyttelyyn?
      - Sen pitää olla puhdaslajinen (ei siis hybridi), terve (ei esim. ulkoloisia eikä mitään muitakaan sairauksia), se ei saa olla tiineenä eikä sillä saa olla alle neljän viikon ikäisiä poikasia. Ikää sillä on oltava vähintään 2kk, yläikärajaa ei ole (se on jokaisen itse harkittavissa).

      Onko se liian pieni häkki?
      - Jos hamsteri asuu yksin, tuon kokoinen on ihan hyvä. Mutta faktahan on se, että tilaa ei voi koskaan olla liikaa.

      Onko hamsterillani hyvä elämä?
      - Kannattaa ruokkia hamsterille monipuolisemmin maitotuotteita ja muita proteiinilähteitä. Kalkki- ja suolakiveä se ei välttämättä tarvitse, mutta ei niistä haittaakaan ole.

      • Sohvi

        Kiitos! Olen kiitollinen siitä että vastasit.


      • gegs

        tietääkseni näitä kämpsyn ja talvikon risteytyksiä SAA VIEDÄ lemmikkiluokkaan. ulkomuotoluokkaan niillä ei tietenkään ole mitään asiaa, mutta lemmikkiluokka on sitten erijuttu. petissä kun arvostellaan lemmikkimäisyyttä, vaikka hamsu olisi risteytys niin tuskin se on yhtään sen huonompi lemmikkinä kuin puhdasrotuinenkaan.


      • gegs kirjoitti:

        tietääkseni näitä kämpsyn ja talvikon risteytyksiä SAA VIEDÄ lemmikkiluokkaan. ulkomuotoluokkaan niillä ei tietenkään ole mitään asiaa, mutta lemmikkiluokka on sitten erijuttu. petissä kun arvostellaan lemmikkimäisyyttä, vaikka hamsu olisi risteytys niin tuskin se on yhtään sen huonompi lemmikkinä kuin puhdasrotuinenkaan.

        Hyvä kun sanoit. Itse en tuota muistanut. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe