saksala

MLU

Millainen asuinalue Saksala on lapsiperheelle, jossa kaksi alle kouluikäistä tyttöstä ??? Sinne muuttamassa kesän aikana ????

14

4646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juups

      Saksala on rauhallinen ja hyvä asuinalue,lapsiperheitä siellä asuu paljon.
      En halua olla rasistinen,mutta maahanmuuttajia ja mustalaisia onneksi saksalasta ei löydy kuin muutama.(toisin kuin naapurilähiö liipolassa,jossa rikollisuus ja huumekauppa kukoistaa..)
      Saksalasta löytyy myös uimahalli,joka tosin aukeaa vasta syyskuussa remontin jälkeen.
      Suosittelen lämpimästi.
      Keskusta on kävelymatkan päässä,ja vielä lähempänä ovat launeen isot marketit.

      • jiibee

        Lähempänähän ne marketit Liipolaa on. Äläkä enää muistele niitä aikoja jolloin liipola oli rauhaton. Niistä on jo niin kauan aikaa. Nykyään täällä on mukavampi asua kuin saksalassa. Olemme asuneet myös siellä!


    • Syndrooma Lahti

      http://www.edu.lahti.fi/saksala-a/

      Saksala ja Liipola ovat (olleet) melko edullista seutua asua, minkä vuoksi Etelä-Suomen Sanomat, kiinteistönvälittäjät jne. ovat saattaneet 1970- ja 1980-luvulla suhtautua siihen alentuvasti.

      Saksalassa on pyörätiet Launeen tasamaalla oleviin marketteihin ja uskoisin, että se on kohtalaisen rauhallinen alue nykyään.

      Kaupunginosassa korjataan uimahallia.

      Saksala-seura
      sihteeri Marjo Korteniemi
      Kastanjakatu 6 as 4
      15520 Lahti

      Saksala-seura
      Vuokko Kautto
      Vaahterakatu 4 A 1
      15520 Lahti

      Kaupunginvaltuutettu Vuokko Kautto ehkä osaa kertoa. Lahdessa valtuutettujen sähköpostiosoitteet ovat muotoa [email protected]

      • jiibee

        Lainattu tuosta linkistä:

        "Saksalan koulu on rakennettu vuonna 1985 ns. "korttelikouluksi", alkuopetus-kouluksi, jossa toimii ala-asteen 1. ja 2. luokka. Kolmannelle luokalle oppilaat menevät joko musiikki- ja tai kielivalintojen mukaisiin kouluihin, tai Anttilanmäen, Möysän, Liipolan tai Lotilan kouluun".

        Niin että tulevat Liipolan kouluun. Kohta tulevat jo ensimmäiselle ja toisellekkin luokalle kun Saksalan koulu lopetetaan!


      • MatalanTorpanÄitee
        jiibee kirjoitti:

        Lainattu tuosta linkistä:

        "Saksalan koulu on rakennettu vuonna 1985 ns. "korttelikouluksi", alkuopetus-kouluksi, jossa toimii ala-asteen 1. ja 2. luokka. Kolmannelle luokalle oppilaat menevät joko musiikki- ja tai kielivalintojen mukaisiin kouluihin, tai Anttilanmäen, Möysän, Liipolan tai Lotilan kouluun".

        Niin että tulevat Liipolan kouluun. Kohta tulevat jo ensimmäiselle ja toisellekkin luokalle kun Saksalan koulu lopetetaan!

        ...lähtiessään ei saanut Saksalan ala-asteen kautta minkäänmoista tietoa mihin menee kolmannelle luokalle, vaan itse jouduin kyselemään.

        Yllätys oli suuri ja järkyttävä kun kesäkuussa ihmettelin etten ollut saanut tietoa lapseni kolmannelle luokalle kouluun menopaikasta, vaan tylysti tiedusteluihini vastattiin: "Ei meillä ole kolmatta luokkaa ja ei hänelle ole mitään paikkaa varattu minne mennä".

        Ei tullut vakuuttava kokemus siitä koulusta!


      • Mikä vale!
        MatalanTorpanÄitee kirjoitti:

        ...lähtiessään ei saanut Saksalan ala-asteen kautta minkäänmoista tietoa mihin menee kolmannelle luokalle, vaan itse jouduin kyselemään.

        Yllätys oli suuri ja järkyttävä kun kesäkuussa ihmettelin etten ollut saanut tietoa lapseni kolmannelle luokalle kouluun menopaikasta, vaan tylysti tiedusteluihini vastattiin: "Ei meillä ole kolmatta luokkaa ja ei hänelle ole mitään paikkaa varattu minne mennä".

        Ei tullut vakuuttava kokemus siitä koulusta!

        Jo se on uskomatonta, että lapsesi kävi kaksi vuotta koulua ja sinä et koskaan käynyt siellä näkemässä, että koulu on vain eka- ja tokaluokkalaisille? Lapsesi ei myöskään tokalla ollessaan koska kertonut, että ensi vuonna koko luokka siirtyy Anttilanmäelle/Lotilaan?
        (Tänä vuonnahan "kaikki" lapset Saksalasta siirtyvät Lotilan kouluun, johon ei myöskään ole pitkä matka.) Miten vanhemmalta voi mennä noin isot asiat ohi? Jaettiinhan jo koulujen lopetuspäätöksistä vaikka mitä lappuja koteihin ja Lotilaan tehtiin tutustumiskäyntejäkin. Ja sitä paitsi, ei se Saksalan koulu henkilökohtaisesti lapsellesi koulupaikkaa varaa, vaan joku koulutoimivirasto tms. osoita valituksesi oikeaan osoitteeseen.


      • Saksalasta
        jiibee kirjoitti:

        Lainattu tuosta linkistä:

        "Saksalan koulu on rakennettu vuonna 1985 ns. "korttelikouluksi", alkuopetus-kouluksi, jossa toimii ala-asteen 1. ja 2. luokka. Kolmannelle luokalle oppilaat menevät joko musiikki- ja tai kielivalintojen mukaisiin kouluihin, tai Anttilanmäen, Möysän, Liipolan tai Lotilan kouluun".

        Niin että tulevat Liipolan kouluun. Kohta tulevat jo ensimmäiselle ja toisellekkin luokalle kun Saksalan koulu lopetetaan!

        Saksalasta ei tulla Liipolaan kouluun. Saksala kuuluu Lotilan koulu-alueeseen.


    • liilu

      Itse olen hyvin viihtynyt pienen lapsen kanssa saksalassa. Läheltä löytyy tuo uimahalli ja siwa jos kiireesti tarvitsee jotain lähteä ostamaan. Bussit kulkee hyvin ja kaupunkiin on kyllä ihan kävelymatkakin. Harmi kyllä tuo koulujen lopettaminen ja neuvolan siirtyminen launeelle, mutta alueena ihan mukava joka tapauksessa. Leikkikenttiä löytyy monia kivoja ja alueella asuu melko paljon lapsiperheitä.

    • Ei emätinVaaPERÄTIN

      Joo, tääl oli/on tosi hyvä vetää kätee! on hyviä piilopuskia mistä voi rauhassa ruopia omaan karheaan kämmenpohjaa! Hyviä homoja on myös! uimahallista aina bongaa hyvää hintti seuraa!

      Saksalan kioskin takana kerrostaloista sai aina hyvää hinttipersettä ku tulin vierailulle sinne.. Muutenki saksala on lahdesta tunnettu homo myönteisyydestään esim kioskin takana olevalla jalis kentällä voi ihan surtutta pakata paskaa homoparinsa kanssa eikä kukaan sano yhtään mitään korkeintaan liittyy kolmanneksi pyöräksi nuolemaan nussivan osapuolen perseenreikää lisäkiihotuksen merkeissä!

      Saksalan krouvissa käy kylän vanhat ja nuoret syrjäytyneet hintit, välillä meno sielläkin yltyy niin että vanhat miehet antaa tuleville juopoille poskeen kesken karaoken, siellähän on aina torstai iltaisin yksityistilaisuus "male only" teemalla joissa dresscode on pandex, monesti olen ollut imettävänä ja nussitavana noissa tanhuissa. Sieltähän minä Hiv viruksenki sain:) en kyllä kadu pätkääkään meinaan sen verran kieroo kyrpää oli tarjolla et voi morjes! Eli jos haluat lapsellesi oivan paikan missä kasvaa hintiks niin saksala on oiva mesta siihen! täällä me tykätään hinailla! paikan sloganihan on " Tule Saksalaan täällä sinun heterous kaikkoaa" Ja muutenkin saksalaan asumaan jääneet tykkää perseenreijästä varsinki miesten ja syyhän on siihen selvä : Sitä on tarjolla.


      Nii ja saksalassa on paljon lääkekoukussa olevia ongelma ihmisiä melkeinpä 90 % syö jonkin sortin rauhottavia tai narkkaa.

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä sä selität? :D


    • Anonyymi

      Itse olen asunut Saksalassa nyt neljä vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Suuret marketit on lähellä ja liikuntamahdollisuudet myös! Uimahalli ja lenkkeily-/hiihtopolut käytännössä vieressä. Alue on todella rauhallinen, ei levottomuuksia tai muuta ikävää. Asemallekin kävelee vartissa ihanan Anttilanmäen puutaloalueen läpi😊 Suosittelen todellakin, jos joku tätä aluetta miettii!

    • Anonyymi

      Samanlainen kuin Puolala, Tanskala tai Norjala.

      Mikset voi kirjoittaa perusmuodossa Saksa.

      Turha täällä hienostella ja kekkuloida. Saksa eik Saksala

      • Anonyymi

        Ootko vähän pimee? Kyllä sen kaupunginosan nimi on Saksala, ilman mitään sen kummempaa kekkulointia ja hienostelua. Itse tässä turhaan kekkuloit ja hienostelet, kun alat tosissaan vänkyttämään, että se on Saksa, eikä Saksala. Meneekö sulla vähän Euroopan valtiot ja Lahden kaupunginosat sekaisin? Ota asioista selvää, niin ei tarvi puhua paskaa.


    • Anonyymi

      Saksala = ei mitään.
      Ihan hyvä mesta, jos yksi pikkukauppa, uimahalli ja bussipysäkki riittää palveluiksi, sekä jos tykkää ajella paljon joko autolla tai fillarilla, nimittäin on pitkät matkat kaikkialle, jos tartte hakea muutakin kuin kahvipaketin lähikaupasta. Ei niitä välejä, Saksala - Laune - Saksala ja Saksala - keskusta - Saksala viitsi koko ajan kävellä, ei varsinkaan paskoilla keleillä, joita on suurin osa ympäri vuoden. Ei ole Saksala muuttunut koko olemassa olonsa aikana. Tylsää ja ankean rumaa aluetta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe