Kollektiivisen mielen tuotoksia...?

Qadesha

Aloitin juuri kirjan "Supernatural", kirj. Graham Hancock. Alkumetreillä on kirjoittaja on käynyt läpi kokemuksiaan psykoaktiivisten kasvien parissa (ibogaiini, ayahuasca). Mielenkiintoista on että hänen kertomansa mukaan ayahuascaa käyttävistä ihmisistä suuri osa, ellei peräti jokainen, näkee näkyjä käärmeistä. Hancock itse näkee mm. kiinalaisten lohikäärmeiden kaltaisia olentoja, ja päätyy ajattelemaan että ehkäpä nämä eivät olekaan hänen omia luomuksiaan, vaan kiinalaiset ovat aikoinaan löytäneet nämä samat otukset jostain-mistä-lie aivan kuten hänkin. (Siiskö psykoaktiivisten aineiden avulla...?

Lisäksi Hancock näkee ilmeisen klassisia alien-hahmoja, ja lentävän lautasen kaltaisia kapistuksia löytyy puolestaan ayahuascamatkailijoiden piirroksista...

Psykoaktiivisten kasvien käytölle ja ilmeisesti myös "aineitta" suoritetuille shamaanimatkoille tyypillistä tuntuu olevan nähdä myös olentoja joiden muoto on jotain ihmisen ja eläimen väliltä. Näitä "muodonmuuttajien" hahmoja Hancock tarkastelee kymmeniätuhansia vuosia vanhoista luolamaalauksista kautta maailman.

Mutta sitten asiaan. Minua tässä varsinaisesti kiinnostaa että onko kollektiivinen tietoisuutemme ihmisenä luonnostaan sen laatuinen, että me luomme tietyissä erikoisolosuhteissa (kasvien, rytmimusiikin, paastoamisen tms. avulla) aina väistämättä samoja kuvia ja olentoja omista päistämme?

Vai onko todella olemassa jonkinlainen "toinen maailma", josta nämä hybridihahmot ovat kotoisin ja vierailevat tietoisuuksissamme jos olemme otollisessa tilassa, tai joiden luokse päädymme aistiemme siivin?

En ole koskaan kokeillut mitään psykoaktiivisia kasveja, en ole paastonnut enkä pahemmin meditoinutkaan, mutta olen spontaanisti rytmimusiikin avulla kokenut yhden "matkan". 5-vuotiaana näin unessa linnunpäisen miehen jonka kehosta sain sähköiskun.

Kiinnostaisi vietävästi tietää mikä on totuus kaikesta tämmöisestä. Aivojenko trikkejä vaiko jotain yhtä todellista kuin arki- ja päiväelämämme...

(Niin ja Carlos Castanedat on kyllä tullut luettua. Ei tosin 5-vuotiaana, vaan myöhemmin.)

15

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ristinpolkija

      etkös olekin?

      Vielä kun saataisiin tänne Sol_Niger-EclipsE, niin olisi viha/rakkaus-pari taas valmis.

      • -Q-

        Ei kiinnosta olla Tellu.

        Minussa ei ole tarpeeksi vihaa, eikä pahemmin rakkauttakaan.

        Mutta kokeilepa itse miltä jonkun HC-uskovaisen kanssa kisailu tuntuu. Olet luultavimmin seurannut mielelläsi sivusta muiden jäkätyksiä, kokeile kerrankin miltä se tuntuu olla itse jäkätin. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä uskoa tai katsomusta vastapuoli harjoittaa, pääasia on että vastapuoli on tarpeeksi vittumainen ihminen ja sinä kanssa. :)

        Oletko?


      • Ristinpolkija
        -Q- kirjoitti:

        Ei kiinnosta olla Tellu.

        Minussa ei ole tarpeeksi vihaa, eikä pahemmin rakkauttakaan.

        Mutta kokeilepa itse miltä jonkun HC-uskovaisen kanssa kisailu tuntuu. Olet luultavimmin seurannut mielelläsi sivusta muiden jäkätyksiä, kokeile kerrankin miltä se tuntuu olla itse jäkätin. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä uskoa tai katsomusta vastapuoli harjoittaa, pääasia on että vastapuoli on tarpeeksi vittumainen ihminen ja sinä kanssa. :)

        Oletko?

        "
        vittumainen ihminen ja sinä kanssa. :)

        Oletko?
        "

        ...kun kysymyksenasettelussasi selvästi ylimielisesti luulet,että minä en olisi kokenut väittelyn rasittavuutta,ja siksi olisin päässyt helpommalla kuin sinä,joka katsot kärsineesi enemmän ja olevasi siksi minua jalostuneempi ihminen.

        Olen väitellyt monta kertaa kyllästymiseen asti käyttäen sekä asia-argumentteja kuin vittuilua niin kristinopin, politiikan kuin evoluutio_vs_kreationismi kysymyksistä.

        Ja silti olet Tellu, vaikka et sitä myönnä.
        Niin monet yhtenevät ilmauksesi paljastavat sen:vain yhtenä esimerkkinä Castanedan kirjojen mainitseminen/mainostaminen.

        Olen pettynyt.


      • Ristinpolkija
        Ristinpolkija kirjoitti:

        "
        vittumainen ihminen ja sinä kanssa. :)

        Oletko?
        "

        ...kun kysymyksenasettelussasi selvästi ylimielisesti luulet,että minä en olisi kokenut väittelyn rasittavuutta,ja siksi olisin päässyt helpommalla kuin sinä,joka katsot kärsineesi enemmän ja olevasi siksi minua jalostuneempi ihminen.

        Olen väitellyt monta kertaa kyllästymiseen asti käyttäen sekä asia-argumentteja kuin vittuilua niin kristinopin, politiikan kuin evoluutio_vs_kreationismi kysymyksistä.

        Ja silti olet Tellu, vaikka et sitä myönnä.
        Niin monet yhtenevät ilmauksesi paljastavat sen:vain yhtenä esimerkkinä Castanedan kirjojen mainitseminen/mainostaminen.

        Olen pettynyt.

        Kyllä kaiketi myönsit,että olet se sama henkilö(esim. sama henkilötunnus)kuin Tellu,mutta muuttuneesi(lue:"jalostuneesi") siitä aivan toiseksi persoonaksi.

        Ei se niin lopultakaan mene.
        Joka kerran pystyy saamaan päihtymyksen vihan ja väittelyn huumasta(joka päihdyttää pahemmin kuin viini) ,niin hän voi sortua siihen milloin tahansa uudelleen.

        Odotan tätä innolla.


      • -Q-
        Ristinpolkija kirjoitti:

        Kyllä kaiketi myönsit,että olet se sama henkilö(esim. sama henkilötunnus)kuin Tellu,mutta muuttuneesi(lue:"jalostuneesi") siitä aivan toiseksi persoonaksi.

        Ei se niin lopultakaan mene.
        Joka kerran pystyy saamaan päihtymyksen vihan ja väittelyn huumasta(joka päihdyttää pahemmin kuin viini) ,niin hän voi sortua siihen milloin tahansa uudelleen.

        Odotan tätä innolla.

        Tuolta voit tsekkailla mitä juuri äsken kirjoitin ennen kuin tulin tähän:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001442&posting=22000000017297785

        Eli

        >>Uskovaisten kisailu on minulle vähän kuin viina; toiset sitä pystyy ottamaan ilman että on piru irti, minulla on vähän kiikun kaakun. Sanotaanko että olen uskovais-addikti joka *tällä hetkellä* pystyy jotenkuten pitämään turpansa kiinni niin ettei tule ihan 3. maailmansota sentään. Välillä houkuttaa, mutta yritän pysyä kovana (eli ns. kilttinä...)

        En ole mitenkään jalostunut, enkä koe kärsineeni kärsimyksen oikeassa mielessä. Tottakai se oli "kova juttu" kun E:n kanssa skabailtiin ja sain hänet keuhkoamaan suolistamisestani. Se on sekä pirun kiehtovaa että varsin kamalaa. Järkyttävää. En ole kivestä tehty, että pystyn kuuntelemaan tyynesti haistattelua ja uhkailua. Ehkä sinä olet?

        >minä en olisi kokenut väittelyn rasittavuutta,ja siksi olisin päässyt helpommalla kuin sinä,joka katsot kärsineesi enemmän ja olevasi siksi minua jalostuneempi ihminen.

        Olen väitellyt monta kertaa kyllästymiseen asti käyttäen sekä asia-argumentteja kuin vittuilua niin kristinopin, politiikan kuin evoluutio_vs_kreationismi kysymyksistä.<

        Mitä sitten minulta odotat? Viihdettä vai? Että se ratkeaisi taas tosi pahaksi ja puhuisi niin messeviä että niitä voi sitten hykerrellen lukea aikansa kuluksi?

        Ei vittumaisuuteni ole mihinkään kadonnut. Ei vain jotenkin hotsita enää. Maailmassa on muutakin kuin uskovaisten kanssa säheltäminen. Enkä jaksa kauheasti enää saarnatakaan, heittää niitä iänikuisia sunnuntaisaarnoja siitä miten uskovaiset on sillai ja tällei ja jäkä jäkä.

        Jos sinulle on kaikki kaikessa osoittaa ihmisille että he eivät pysty mitenkään muuttumaan, niin lepää rauhassa minun osaltani. Pakkohan se on tajuta että mitään aimo harppausta ei ole tapahtunut.

        Yksi pahimmista luonnevioistani on lähteä selittelemään ja perustelemaan omaa itseäni kaiken maailman lärvinsä aukojille. Mitä minä olen teille velkaa? En niin mitään.

        Ehkäpä sitten päästäisiin siihen varsinaiseen aiheeseenkin jo tällä viikolla kitoos.


      • -Q-
        Ristinpolkija kirjoitti:

        Kyllä kaiketi myönsit,että olet se sama henkilö(esim. sama henkilötunnus)kuin Tellu,mutta muuttuneesi(lue:"jalostuneesi") siitä aivan toiseksi persoonaksi.

        Ei se niin lopultakaan mene.
        Joka kerran pystyy saamaan päihtymyksen vihan ja väittelyn huumasta(joka päihdyttää pahemmin kuin viini) ,niin hän voi sortua siihen milloin tahansa uudelleen.

        Odotan tätä innolla.

        Hei, minäpä alankin esitellä itseni palstoilla tittelillä "kärsimyksen jalostama". Ovathan nämä varsinaisetkin alkoholistit aina tavanneet uikuttaa, ruikuttaa ja tehdä selväksi kuinka kaltoin heitä on elämä kohdellut, joten tämmöinen läpä-läpä-addikti kuin minä voisi myös heittäytyä täysin vauvaksi.

        Byääh, mua on niin monotettu kaalihin jotta. Ilkiät uskovaiset kehtaavat aina vastaan sanoa kun minä niille väännä rautalankamallia siitä miten ne saa olla.

        Äiti pyyhkimään! Nimittäin kyyneleet. Tämä vuolas virta...


      • Ristinpolkija
        -Q- kirjoitti:

        Tuolta voit tsekkailla mitä juuri äsken kirjoitin ennen kuin tulin tähän:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001442&posting=22000000017297785

        Eli

        >>Uskovaisten kisailu on minulle vähän kuin viina; toiset sitä pystyy ottamaan ilman että on piru irti, minulla on vähän kiikun kaakun. Sanotaanko että olen uskovais-addikti joka *tällä hetkellä* pystyy jotenkuten pitämään turpansa kiinni niin ettei tule ihan 3. maailmansota sentään. Välillä houkuttaa, mutta yritän pysyä kovana (eli ns. kilttinä...)

        En ole mitenkään jalostunut, enkä koe kärsineeni kärsimyksen oikeassa mielessä. Tottakai se oli "kova juttu" kun E:n kanssa skabailtiin ja sain hänet keuhkoamaan suolistamisestani. Se on sekä pirun kiehtovaa että varsin kamalaa. Järkyttävää. En ole kivestä tehty, että pystyn kuuntelemaan tyynesti haistattelua ja uhkailua. Ehkä sinä olet?

        >minä en olisi kokenut väittelyn rasittavuutta,ja siksi olisin päässyt helpommalla kuin sinä,joka katsot kärsineesi enemmän ja olevasi siksi minua jalostuneempi ihminen.

        Olen väitellyt monta kertaa kyllästymiseen asti käyttäen sekä asia-argumentteja kuin vittuilua niin kristinopin, politiikan kuin evoluutio_vs_kreationismi kysymyksistä.<

        Mitä sitten minulta odotat? Viihdettä vai? Että se ratkeaisi taas tosi pahaksi ja puhuisi niin messeviä että niitä voi sitten hykerrellen lukea aikansa kuluksi?

        Ei vittumaisuuteni ole mihinkään kadonnut. Ei vain jotenkin hotsita enää. Maailmassa on muutakin kuin uskovaisten kanssa säheltäminen. Enkä jaksa kauheasti enää saarnatakaan, heittää niitä iänikuisia sunnuntaisaarnoja siitä miten uskovaiset on sillai ja tällei ja jäkä jäkä.

        Jos sinulle on kaikki kaikessa osoittaa ihmisille että he eivät pysty mitenkään muuttumaan, niin lepää rauhassa minun osaltani. Pakkohan se on tajuta että mitään aimo harppausta ei ole tapahtunut.

        Yksi pahimmista luonnevioistani on lähteä selittelemään ja perustelemaan omaa itseäni kaiken maailman lärvinsä aukojille. Mitä minä olen teille velkaa? En niin mitään.

        Ehkäpä sitten päästäisiin siihen varsinaiseen aiheeseenkin jo tällä viikolla kitoos.

        Olin sitä miettinytkin,että mahdatko enää olla täällä,vai lopetitko kokonaan kirjoittelun. Toisaalta arvelin - ja nähtävästi oikein - että otit vain hetken tauon ja tulit sitten jollain toisella nimimerkillä.

        Sun ja Herra E:n kisailu oli ensimmäinen väittelyturnaus, jota täällä S24:ssä kunnolla seurasin.

        Siitä on siis rakkaita muistoja.
        ;)


      • -Q-
        Ristinpolkija kirjoitti:

        Olin sitä miettinytkin,että mahdatko enää olla täällä,vai lopetitko kokonaan kirjoittelun. Toisaalta arvelin - ja nähtävästi oikein - että otit vain hetken tauon ja tulit sitten jollain toisella nimimerkillä.

        Sun ja Herra E:n kisailu oli ensimmäinen väittelyturnaus, jota täällä S24:ssä kunnolla seurasin.

        Siitä on siis rakkaita muistoja.
        ;)

        Jaa, no olihan se varmaan aika hauskaa tai ainakin hassua... Itse näen sen vain ihan tietystä vinkkelistä, nimittäin siitä että meinasin seota. Olen näet aika pelkuri ihmiseksi, joten tuollainen on minulle aika outo juttu että viikko- tai kuukausikaupalla mekastaa jonkun uskiksen kanssa kilpaa.

        Tuli tuossa mieleeni että ehkäpä sinusta vaikutti että olen jonkinlainen pakana-aatteen petturi, kun en niin kauhiast' noita k-uskovaisia enää jaksa kurmuuttaa. Mutta häv nou fiör, vaikka pyrinkin ihan omaksi parhaakseni suhtautumaan neutraalisti k-uskovaisiin, niin en minä siihen leiriin lipsahda vaikka mikä olisi. Jossain määrin olen tutkiskellut gnostilaisuutta tässä vissiin vuosi sitten, mutta noin kaikkiaan ajattelisin todellakin että on sitä maailmassa muutakin kuin k-usko ja sen kaikki lajikkeet.

        "Pakanana" sitä tekee hallaa omalle katsomukselleen jos koko ajan vain funtsailee k-uskovaisia. Jos kaikki aika kuluu jonkun toisen katsomuksen vastustamiseen, niin missä välissä se oma katsomus kehittyy, kasvaa ja kukoistaa? Sitähän tekee k-uskovaisille vain palveluksen, jos koko ajan näpertelee jotenkin heidän parissaan... Nääs.

        Tietysti jos se siihen menisi että joku hypersuperuskovaisuus uhkaa lannistaa kaikki "toisinajattelijat" maassamme pysyvästi, niin sitten kai tarttis tehdä jotain. Vaikea muutenkin ymmärtää että mikä niissä aavikkouskonnoissa on niin houkuttelevaa joillekuille.

        Olenhan minä näillä palstoilla pyörinyt tässä koko ajan, en vain ole enää pitänyt niin kauheaa ääntä itsestäni. ;) Aikansa kutakin ja kutakin aikanaan.


      • AROSUSI-09
        -Q- kirjoitti:

        Jaa, no olihan se varmaan aika hauskaa tai ainakin hassua... Itse näen sen vain ihan tietystä vinkkelistä, nimittäin siitä että meinasin seota. Olen näet aika pelkuri ihmiseksi, joten tuollainen on minulle aika outo juttu että viikko- tai kuukausikaupalla mekastaa jonkun uskiksen kanssa kilpaa.

        Tuli tuossa mieleeni että ehkäpä sinusta vaikutti että olen jonkinlainen pakana-aatteen petturi, kun en niin kauhiast' noita k-uskovaisia enää jaksa kurmuuttaa. Mutta häv nou fiör, vaikka pyrinkin ihan omaksi parhaakseni suhtautumaan neutraalisti k-uskovaisiin, niin en minä siihen leiriin lipsahda vaikka mikä olisi. Jossain määrin olen tutkiskellut gnostilaisuutta tässä vissiin vuosi sitten, mutta noin kaikkiaan ajattelisin todellakin että on sitä maailmassa muutakin kuin k-usko ja sen kaikki lajikkeet.

        "Pakanana" sitä tekee hallaa omalle katsomukselleen jos koko ajan vain funtsailee k-uskovaisia. Jos kaikki aika kuluu jonkun toisen katsomuksen vastustamiseen, niin missä välissä se oma katsomus kehittyy, kasvaa ja kukoistaa? Sitähän tekee k-uskovaisille vain palveluksen, jos koko ajan näpertelee jotenkin heidän parissaan... Nääs.

        Tietysti jos se siihen menisi että joku hypersuperuskovaisuus uhkaa lannistaa kaikki "toisinajattelijat" maassamme pysyvästi, niin sitten kai tarttis tehdä jotain. Vaikea muutenkin ymmärtää että mikä niissä aavikkouskonnoissa on niin houkuttelevaa joillekuille.

        Olenhan minä näillä palstoilla pyörinyt tässä koko ajan, en vain ole enää pitänyt niin kauheaa ääntä itsestäni. ;) Aikansa kutakin ja kutakin aikanaan.

        Jos sopii tähän väliin heittää,eli palata varsinaiseen aiheeseen:On ne kaikki ötömöykyt siellä aina ja ikuisesti.Jotkut stimulantit auttavat pääsemään niiden "maailmaan",jolloin pystyt näkemään ne ja myös ne pystyvät näkemään sinut ja voivat yrittää tuppautua tälle tasolle seuraksesi.Heippa taas.*Häippäisee omiin alempiin ulottuvuuksiin*


      • -Q-
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Jos sopii tähän väliin heittää,eli palata varsinaiseen aiheeseen:On ne kaikki ötömöykyt siellä aina ja ikuisesti.Jotkut stimulantit auttavat pääsemään niiden "maailmaan",jolloin pystyt näkemään ne ja myös ne pystyvät näkemään sinut ja voivat yrittää tuppautua tälle tasolle seuraksesi.Heippa taas.*Häippäisee omiin alempiin ulottuvuuksiin*

        ...kun eivät minulle tuppaudu. xD

        Eipä silti, olen kyllä tänä vuonna nähnyt tuon tuostakin jotain vilskettä ja vilinää näkökenttäni äärirajoilla eli "sivusilmällä" katsoen. Näkyisi nyt vaan vähän selkeämmin, ettei tartte fundeerata että pitäisikö lekurille lähteä. Siis silmä-.


      • AROSUSI-09
        -Q- kirjoitti:

        ...kun eivät minulle tuppaudu. xD

        Eipä silti, olen kyllä tänä vuonna nähnyt tuon tuostakin jotain vilskettä ja vilinää näkökenttäni äärirajoilla eli "sivusilmällä" katsoen. Näkyisi nyt vaan vähän selkeämmin, ettei tartte fundeerata että pitäisikö lekurille lähteä. Siis silmä-.

        Harvemmin ne tykö tulevat,ellei tosiaan nappaile näitä kahvia vahvempia stimuja ja suorastaan kutsu niitä...Mulla pyöri yhdessä vaiheessa jotain mustia varjoja ympärillä,jotka häipyi visualisoituani terävän miekan niitä listimään.


      • AROSUSI-09
        -Q- kirjoitti:

        Hei, minäpä alankin esitellä itseni palstoilla tittelillä "kärsimyksen jalostama". Ovathan nämä varsinaisetkin alkoholistit aina tavanneet uikuttaa, ruikuttaa ja tehdä selväksi kuinka kaltoin heitä on elämä kohdellut, joten tämmöinen läpä-läpä-addikti kuin minä voisi myös heittäytyä täysin vauvaksi.

        Byääh, mua on niin monotettu kaalihin jotta. Ilkiät uskovaiset kehtaavat aina vastaan sanoa kun minä niille väännä rautalankamallia siitä miten ne saa olla.

        Äiti pyyhkimään! Nimittäin kyyneleet. Tämä vuolas virta...

        Viimenen ponupannukin hajos ennen aikojaan,prkl.../Et kai sä tosissas välitä hevonhumppaakaan,mitä joku on susta mieltä?:)(Mutta eiiii siitä aleta...)


      • -Q-
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Viimenen ponupannukin hajos ennen aikojaan,prkl.../Et kai sä tosissas välitä hevonhumppaakaan,mitä joku on susta mieltä?:)(Mutta eiiii siitä aleta...)

        Olenhan nainen. *räps räps* (ripset)

        Mutta oppia ikä kaikki, toivon etten hautaani asti välitä, kuitenkaan.


      • AROSUSI-09
        -Q- kirjoitti:

        Olenhan nainen. *räps räps* (ripset)

        Mutta oppia ikä kaikki, toivon etten hautaani asti välitä, kuitenkaan.

        Mullekko se räpsyttelee..? Iuh!Väärällä tavalla välittäminen on ohimenevä vaihe ihmiselossa...Täyteen välinpitämättömyyteen pystynee vain kivikunta.*Guruilee punkkupäissään*/Poppia ikä kaikki.


    • tollaista

      se shamanismi on. Päättelysi on oikeaa mutten sitä ala sen enempää kommentoimaan. Tuosta yhteistietoisuudesta pitää hieman varoittaa, ettei kannata ihan joka puupään kanssa alkaa tietoisuuttaan jakamaan, jotkin aineet aiheuttavat yhteistietoisuudeen(samoin kuin uskonnolliset riitit).
      Eli varo haalimasta seuraasi itsetuhoisia, eskapistisia hörhöjä, jotka haluavat panna vain päänsä sekaisin. Voit joutua sietämään heitä vielä tuonpuoleisessakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe