Matkalla uuteen -seelantiin

reissuun...

Olen lähdössä tammikuussa kaverini kanssa uuteen-seelantiin. Missä paikoissa kannattaisi käydä? Minkä tyyppinen reissu itsellänne oli (loma, pyöräily, kalastus, patikointi)? Mitä kannattaa ottaa huomioon matkaa valmistellessa? Minkälainen kokemus matkasi oli? Tekisitkö jotain toisin?

Olisi mukavaa jos ottaisitte yhteyttä ja antaisitte vinkkejä siellä pyörimiseen. Mihin kannattaa varautua jne.

Krista
[email protected]

2

990

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani123

Pari vuotta sitten (hui, onko siitä jo niin kauan! :) käytiin parin viikon reissulla uudessa seelannissa. Suurin ongelma sielä oli ajan puute - loma loppui liian aikaisin. Melko paljon on tullut matkattua myös työn puolesta mutta lentomatkan tolkuton pituus (kaikkiaan 25 tuntia per suunta) oli silti yllätys. Lentohenkilökunnan vinkit kannattaa ottaa tosissaan. Noi lennot siis syö vähintään pari päivää aikaa. Jos aikaa on enemmän niin välilaskupaikoissa käymistä kannattaa myös harkita kun reittilennoista kerran on kyse.

Meillä vaimoni kanssa oli valmiiksi varta vasten meille järjestetty ohjelma joten liiemmin ei tarvinnut miettiä mitä tehdä ja mihin mennä. Ajan puutteen takia olimme vain pohjoissaaressa mutta väitetään, että eteläsaarella luonto olisi vieläkin uskomattomampi.

Patikointireittejä on metsissä varsin paljon. Osa on huonokontoisia mutta vaikka metsät on kuin sademetsiä niin vaarallisia eläimiä ei tarvitse pelätä.. koska niitä ei ole.
      Rotoruaan kannattaa ehdottomasti mennä ja matkalla sinne on paljon mielenkiintoisia paikkoja. Rotoruassa on mm. kuumia lähteitä ja erilaisia extreme harrasteita. Lords Of The Rings retket taas on varsin kalliita. Kaikkiaanhan hintataso on suomea edullisempi, niinkuin melkein missä maassa tahansa.

Niin, ehkä aika hyvä vinkki voisi olla se, että omalla (vuokra) autolla pääsee aika paljon mukavammin paikasta toiseen kuin julkisilla. Julkinen liikenne nimittäin on uudessa seelannissa melkoisen niukkaa ja maasto taas on hankalakulkuista esim. pyöräilyä ajatellen eikä erillisiä pyöräteitä pahemmin ole. Tiestö on paikoin kapeaa (piennar olematon) ja mutkikasta mutta muuten hyväkuntoista.

Kaikenkaikkiaan uusi seelanti on uskomaton paikka eritoten luonnon suhteen. Ainoa vika siinä on se, että se on niin kaukana.

• Kiwifinn

Olen asunut taalla Uudessa-Seelannissa vuodesta 1992.
      Olen reissannut paljon, enemman kuin moni paikallinen taalla.
      Joten yksi neuvo on etta varatkaa tarpeeksi aikaa mukaan ja tulkaa kesalla eli joulu- tammi ja helmikuussa. Tais tulla kaksi neuvoa?
      Ja kaikki on halvempaa kuin Suomessa, polttoaine noin puolet, autot halpoja, ruoka halpaa, kalja halpaa myos ja siihen malliin. Vaikka eihan tanne kannata pelkastaan juopottelemaan tulla koska humalassa voi olla kanarialla ja jos on muisti poissa koko ajan niin eihan sita tarvitse pitkalle matkustaa, Kanarian Saaret on lahempana ;) Mutta jos haluatte nahda hienoja maisemia, surffata meressa, kalastella, seikkailla, kylpea kuumissa lahteissa, ja nauttia ulkoilmaelamasta niin tama maa on parhaita paikkoja siihen.
      Menkaa suoraan Etelasaarelle jos ei ole paljon aikaa, siella on hienoimmat maisemat ja hyvia patikointimaastoja jne. Jos koko maan meinaatte kiertaa niin varatkaa ainakin 2 kuukautta aikaa.
      Kia Ora!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. Minä vuonna olet syntynyt?

😊
      Ikävä
      34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe