Eläinsuojelulaista!

Miksei kotiloille ole mitään semmosta lakia mikä kieltäis huvikseen tappamisen? Monet kaverini uimarannalla kotilon nähdessään liiskaavat sen huvikseen! En siihen vetoa jos on hätätapaus ja ei ole muuta keinoa kuin LOPETTAMINEN. Lopettaminen on eri asia kuin huvikseen tappaminen. Siksi ihmettelenkin miksei laki suojaa kotiloita? Olisi hyvä sillain ,että tarpeen tullen kotilon saa lopettaa, mutta huvikseen tappaminen olisi kiellettyä. Liiskaaminen, vesikotiloiden maalle heittäminen, elävältä hautaaminen ja maakotiloiden hukuttaminen huvikseen pitäisi kieltää!!!!!

38

2785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      Ei sellaista lakia ole.Mutta jos joku kotilolaji tulee uhanalaiseksi niin sellainen laki tulee.Ainakin lehtometsissä elää joku kotilolaji joka on rauhoitettu ja erittäin uhanalainen.Kerran kun olin ulkomailla näin kun jotkut hullut kakarat liiskasivat seinässä olevia kotiloita pallolla.Kotilot olivat kylläkin hyvin pientä lajia sillä olin kerännyt pois kaikki suuren lajin yksilöt.Laki ei suojele siis muita kuin uhanalaisia kotilolajeja.Jos kaverisi hukuttavat ja liiskaavat kotiloita niin valitse kaverisi paremmin.Tuollaiset kaverit saisi itse liiskata.Hauskaa olisi!

      • Anonyymi

        Julmia pentuja riittää. Ei mitään myötätuntoo, ei empatiaa. Toivottavasti kukaan ei niittenkään "elämää" arvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julmia pentuja riittää. Ei mitään myötätuntoo, ei empatiaa. Toivottavasti kukaan ei niittenkään "elämää" arvosta.

        Samaa mieltä. Toivottavasti saavat pahuutta korkoineen itselleen pahantekijät.


    • ***aaksuuu***

      kotiloita on liian paljon maailmassa, jos kukaan ei koskisi niihin niin niitä olisi liikaa. Ei kyllä niitä turhaa sais liiskata >:(

      • Anonyymi

        Ei ole kotiloiden vika että siilit ovat hävinneet niitä syömästä. Se on aivan laiskojen lösöperseiden itsensä aikaansaamaa.


      • Anonyymi

        Kuinka niin liikaa kotiloita? Liikaa on kusipäitä.


    • herran jee

      Et sitten oikeasti ajattele?Mitä jos mä pidän kärpäsistä tosi paljon ja alkaisin vaatimaan niiden suojelua?Kärpäset ei ole yhtään se enempää eri asia kuin kotilot.Varmasti,kun niin nuori olet,olet lihan syöjä.Ajatteletko lainkaan niitä eläin raukkoja joita ei suojella vaan joutuvat lautasellesi?Sama kalojen suhteen jota syöt.Tonnikalan pyydystäminen tappaa koralleja,rapuja,kotiloita ym ym korallien asukkeja.

      • minä vaan..

        se ei ole turhaan! tonnikalaa pyydystetään ruuaksi,lehmiä tapetaan ruuaksi,mutta se että listii ulkona kotilon kun näkee,se on turhaa! se on eriasia tappaako eläimen esim ruuaksi,vaiko vaan huvin vuoksi! sitä paitsi,kotilolla on tuntoaisti,kärpäsellä ei!!!


      • Jpfani77_n
        minä vaan.. kirjoitti:

        se ei ole turhaan! tonnikalaa pyydystetään ruuaksi,lehmiä tapetaan ruuaksi,mutta se että listii ulkona kotilon kun näkee,se on turhaa! se on eriasia tappaako eläimen esim ruuaksi,vaiko vaan huvin vuoksi! sitä paitsi,kotilolla on tuntoaisti,kärpäsellä ei!!!

        tonnikalaa kun pyydetään,siinä kuolee paljon kaikkea mitä ei oteta ruuakis vaan heitetään roskiin,korallit lähinnä.kestää 100 vuotta ennen kuin koralli eläimistöineen on ennallaan,tosin se ei tule koskaan olemaan koska se ruopataan uudelleen ja uudelleen.ajattele mitä kaikkea eläimistöä korallien mukana tuhoutuu jotta saadaan kala purkkiin.tuskin sinäkään jotain kastematoja välttelet tiellä tai niitä kotiloita kasvimaalla kun kuokit.
        laita mulle linkki missä on tutkielma jossa tutkittu ettei kärpäsellä ole tunto-aistia


      • hähhäh
        minä vaan.. kirjoitti:

        se ei ole turhaan! tonnikalaa pyydystetään ruuaksi,lehmiä tapetaan ruuaksi,mutta se että listii ulkona kotilon kun näkee,se on turhaa! se on eriasia tappaako eläimen esim ruuaksi,vaiko vaan huvin vuoksi! sitä paitsi,kotilolla on tuntoaisti,kärpäsellä ei!!!

        Kärpäsellä ei muka tuntoaistia????????


      • Kontioboy
        minä vaan.. kirjoitti:

        se ei ole turhaan! tonnikalaa pyydystetään ruuaksi,lehmiä tapetaan ruuaksi,mutta se että listii ulkona kotilon kun näkee,se on turhaa! se on eriasia tappaako eläimen esim ruuaksi,vaiko vaan huvin vuoksi! sitä paitsi,kotilolla on tuntoaisti,kärpäsellä ei!!!

        Turhaa tai ei niin mä kyllä liiskaan sellaisen saappaani alla... ja ihan kyllä vaan huvikseen... se rusahdus on parasta mitä vaan kuuluu saappaan alta!


      • Anonyymi
        Kontioboy kirjoitti:

        Turhaa tai ei niin mä kyllä liiskaan sellaisen saappaani alla... ja ihan kyllä vaan huvikseen... se rusahdus on parasta mitä vaan kuuluu saappaan alta!

        Teeppä mitä mieles tekee, ihan sama.


    • Kontiotyttö

      No meillä on puutarhassa ainakin paljon kotiloita joten niitä tulee kyllä liiskattua mustilla Kontioilla vähän väliä... tahallaan ja tahattomasti.

      • kjhkjkl

        Sama täällä, en kyllä erottele niitä mitenkään, jos tielle osuu niin liiskaan!


      • kotilotpois

        Liiskaaminen saappailla on parempi kuin myrkyt.


    • Suojelia

      Akaattikotilot ovat ainoita kotilolajeja joita ei saa tappaa huvikseen, sillä
      ne ovat hyödyllisiä rikkaimureita!

    • ghghghghghghghghghg

      Esim. tunturialueilla elää harvinaisia kotilolajeja. Juuri samoilla etelärinteillä, joille rakennetaan laskettelurinteet. Voitte vaan arvata, että kun vastakkain on rahaa tuottava liiketoiminta ja uhanalainen eläinlaji, että kumpi voittaa taistelun. Osoittaa paljon ihmisestä. Ei mitään väliä, vaikka tuhoamme elinympäristömme. Sen saman ekosysteemin, josta itse elämme. Pääasia, että tulee taloudellista voittoa. Siitäkin huolimatta, että maailmanloppu kolkuttelee oven takana.

      Vaikea kaikkia kotiloita on suojella. Niitä jää tielläkulkijoiden renkaiden ja jalkojen alle. Sitä paitsi moni tekee tuhojaan puutarhoissa. Jotkut luovat ihmiset hyödyntävät ilmaisen proteiinin ja syövät kotilot liiskaamisen sijaan (ensin ne pitää laittaa dieetille, jottei ihminen saisi myrkkyjä niiden mahdollisesti syömistä myrkyllisistä kasveista).

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä molemmista asioista.


    • Kontioboy

      Heh jo on ongelma... Ite liiskaan kyllä aina kotiolot ja etanat saappaillani kun vain eteen osuu... Ihan kivaa hupia tallata mustilla Kontioilla joku etana paskax heh heh!

      • Poika15weeeee

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD


      • Samzi
        Poika15weeeee kirjoitti:

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD

        Kylhän metäs aina joskus sammakko jää mullakin Kontioiden alle xD


      • Anonyymi
        Poika15weeeee kirjoitti:

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD

        Yhtä julmasti ne sammakot olis kuolleet, jos olisit kipannut niiden päälle kauhalla soraa... Mutta sä päätit pitää vähän hupia töiden lomassa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä julmasti ne sammakot olis kuolleet, jos olisit kipannut niiden päälle kauhalla soraa... Mutta sä päätit pitää vähän hupia töiden lomassa :D

        Iteki joskus :D


      • Anonyymi
        Poika15weeeee kirjoitti:

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD

        Hyvä tekniikka sulla! Pidit äijä kunnolla hauskaa sammakoiden kanssa.
        Sä siis niin kun laitoit kontion sammakon päälle ja sitten pikku hiljaa painoit sen sammakon paskaks. Silloin roiskahti xDDDDD
        Kuulostaa kivalta. Onks muut kokeillu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tekniikka sulla! Pidit äijä kunnolla hauskaa sammakoiden kanssa.
        Sä siis niin kun laitoit kontion sammakon päälle ja sitten pikku hiljaa painoit sen sammakon paskaks. Silloin roiskahti xDDDDD
        Kuulostaa kivalta. Onks muut kokeillu?

        Jep, kokeillu kans Kontioilla, roiskahti kyl hyvi xD Lisäks joskus survonu pari kyytä sileeks kans Kontioilla.


      • Anonyymi
        Poika15weeeee kirjoitti:

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD

        Näin bussipysäkillä yhtenä aamuna yhden hämmentävän tapauksen. Bussia odotti kanssani nuori, kaunis nainen jakkupuvussaan, sukkahousuissaan ja pitkävartisissa, korkeapohjaisissa, ja -korkoisissa saappaissaan. kuinka ollakaan hänen lähelleen pomppi sammakko. Huomautin neidolle Sakun olevan ehkä kiinnostunut hänestä. Neito kirkaisi, mutta rauhottui nopeasti. Sitten hänen kasvoilleen levisi julma hymy. Hän kaivoi pienen muovipussin käsilaukustaan ja heitti sen sammakon päälle polkaisten sen jälkeen korollaan sammakon liiskaksi. Oli aika kiihottava kokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin bussipysäkillä yhtenä aamuna yhden hämmentävän tapauksen. Bussia odotti kanssani nuori, kaunis nainen jakkupuvussaan, sukkahousuissaan ja pitkävartisissa, korkeapohjaisissa, ja -korkoisissa saappaissaan. kuinka ollakaan hänen lähelleen pomppi sammakko. Huomautin neidolle Sakun olevan ehkä kiinnostunut hänestä. Neito kirkaisi, mutta rauhottui nopeasti. Sitten hänen kasvoilleen levisi julma hymy. Hän kaivoi pienen muovipussin käsilaukustaan ja heitti sen sammakon päälle polkaisten sen jälkeen korollaan sammakon liiskaksi. Oli aika kiihottava kokemus

        Olin yhtenä keväänä ajelemassa autolla tyttöystäväni kanssa. Mona ajoi maasturiani eikä edes yrittänyt varoa tiellä loikkivia sammakoita. Yhtäkkiä hän pysäytti auton ja sanoi: Nyt pidetään hauskaa. Mona hyppäsi tielle ja alkoi liiskata sammakoita tolppakorkoisilla merkkikumppareillaan. Katselin kiihottuneena kun hän talloi niitä varmaankin satoja auton valokiilassa. Lopulta hän kävi huuhtomassa saappaansa läheisessä joessa ja jatkoi ajamista optimoiden edelleen renkaiden alle jäävien määrän. LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä julmasti ne sammakot olis kuolleet, jos olisit kipannut niiden päälle kauhalla soraa... Mutta sä päätit pitää vähän hupia töiden lomassa :D

        Hei!!!😠 nyt jotai muutosta siihen elämään!!!


      • Anonyymi
        Poika15weeeee kirjoitti:

        Jooh ei etanat paljoa kiinnosta... tänä kesänä tyhjennettiin yks pieni lampi tien edestä missä oli kotiloita ja kaikkea muuta ihme sukeltajaa... ja sammakoita.... Ennen kun kippasin kauhalla soraa niitte päälle ni kävin saapasteleen siel pohjal ni kaikenlaista vipeltäjää meni Kontioitte yli... Sammakot oli ihan hädissään ja ainaki kymmenen niit tallasin... niist lähtee kiva possahdus kun sen tallaa silleen hiljaa ja se räjähtää saappaan alla... No joo ehkä olin vähän julma mut so what…. xDDDD

        Karman laki on ihmeellinen. Sammakot ovat sitäpaitsi rauhoitettuja. Rikollinen ylpeilee eläinten rääkkäyksellä. Kyllä on vähän järkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä julmasti ne sammakot olis kuolleet, jos olisit kipannut niiden päälle kauhalla soraa... Mutta sä päätit pitää vähän hupia töiden lomassa :D

        Sen verran kehittymätön yksilö. Toivottavasti koko kroppa on kärsinyt tyhmästä päästä tahan hetkeen mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin bussipysäkillä yhtenä aamuna yhden hämmentävän tapauksen. Bussia odotti kanssani nuori, kaunis nainen jakkupuvussaan, sukkahousuissaan ja pitkävartisissa, korkeapohjaisissa, ja -korkoisissa saappaissaan. kuinka ollakaan hänen lähelleen pomppi sammakko. Huomautin neidolle Sakun olevan ehkä kiinnostunut hänestä. Neito kirkaisi, mutta rauhottui nopeasti. Sitten hänen kasvoilleen levisi julma hymy. Hän kaivoi pienen muovipussin käsilaukustaan ja heitti sen sammakon päälle polkaisten sen jälkeen korollaan sammakon liiskaksi. Oli aika kiihottava kokemus

        Sairas ämmä. Hyi! Rikoksen teki koska rauhoitetun eläimen tappoi. Toivottavasti on kuollut liikenneonnettomuudessa tai vastaavassa vaikka toisaalta itsensä teko oli tahallinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin bussipysäkillä yhtenä aamuna yhden hämmentävän tapauksen. Bussia odotti kanssani nuori, kaunis nainen jakkupuvussaan, sukkahousuissaan ja pitkävartisissa, korkeapohjaisissa, ja -korkoisissa saappaissaan. kuinka ollakaan hänen lähelleen pomppi sammakko. Huomautin neidolle Sakun olevan ehkä kiinnostunut hänestä. Neito kirkaisi, mutta rauhottui nopeasti. Sitten hänen kasvoilleen levisi julma hymy. Hän kaivoi pienen muovipussin käsilaukustaan ja heitti sen sammakon päälle polkaisten sen jälkeen korollaan sammakon liiskaksi. Oli aika kiihottava kokemus

        Mulla on kans korkosaappaat just sen takia että saan polkea pikkueläimiä kuoliaaksi.
        No ra


    • Kotiloihminen

      Kontioboy: Mieti itsesi kotiloksi, ja mieti että mä murskaan sut jalalla. Ei tunnu varmasti kivalta. Ja oot varmaan joku 7v. Pikkujonne joka tunkeutuu tänne koviksen maineella. Häpeä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • sddfdfdsf

        hah hah!


      • Anonyymi

        Ei noilla ole kykyä asettua toisen asemaan koska ovat henkisesti köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noilla ole kykyä asettua toisen asemaan koska ovat henkisesti köyhiä.

        Psykopaattisia piirteitä ihannoivia paskakasoja eläinten rääkkääjät.


    • Anonyymi

      Onhan toi toiminta ollut törkeää. Huomaa kuinka kautta aikojen on niitä kakaroita joille ei kotona opeteta yhtään mitään. S
      amanlaista tolloilua näin sataman leikkipuistossa ennen korona-aikaa kun akkalauma kaakatti keskenään ja antoivat pentujensa liiskata muurahaisia tahallaan, asiakseen. Jos olisivat puhuneet suomea, olisin torunut koska akoilla oli tärkeämpää tekemistä eikä niitä kiinnostanut. Kaikenlaisia tihulaisia onkin oltava!

    • Anonyymi

      Toivottavasti nykyisin aloittajalla on kunnollisia kavereita kusipäisten psykopaattien tilalla. (Sellaisilla p-päillä tapana aloittaa sadistinen "käytös" eläimiä kohtaan lapsina. Olisivatpa saaneet samalla mitalla kärsimystä pahantekijät.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe