Miksei suomen laki turvaa hyönteisiä ja sirkkoja? Miksi niitä saa tappaa vaikka huvikseen? En nyt tarkoita LOPETTAMISTA joka tehdään hyönteisen hyväksi enkä myöskään vertaimemään tulleiden sääskien tappamista. Monet kaverini kiduttavat/tappavat tapaamansa hyönteiset ja sirkat (luonnossa). Minun mielestäni hyönteiset saisi silloin tappaa jos ne tulevat imemään verta/puremaan/pistämään. Silloin se olisi itsensä puolustamista. MYöskin asiallisesti lopettaminen olisi laillista. Mutta kaikki muu kiduttaminen/huvikseen tappaminen olisi kiellettyä.
Eläinsuojelulaista!
1
503
Vastaukset
- hilleri-myyrä
suomen laki ei tue selkärangattomia eikä nilviäisiä. siis se ny tarkota uhanalaista/rauhotettua lajia(sammmakko yms...) ihan eri asia on esim jos otat hyttysen purkkiin, kun napata luonnosta jänis!!!!! Selkärangattomia SAA tappaa, jos laji ei ole uhanalainen.
Että turhaan vaahtoat!!!!!
Ps.Miks jauhat tota p*skaa joka paikassa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119128
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265798- 584783
- 964726
- 683747
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743433- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502782- 432671