Olin seurustelukumppanini kanssa pyöräilemässä hiekkatiellä lauantaina.Tulimme pienen,kapean (1-2m)leveän joen kohdalla,tien vieressä oli matala,pieni aita,toisella puolella pieni mylly ja silta sekä vieressä omakotitalo.Kimmo halusi mennä katsomaan myllyä alas pikkujoen rannalle,mutta sitten hän sanoi,että talon pihalla on koiria ja sen vuoksi mennään tästä jyrkkää alamäkeä suoraan alas.Epäröin mutta menin aidan taa,ja Kimmo otti kädestäni.En halunut,koska alamäki oli niin jyrkkä,että siitä on (n.3 m.)hyvin vaikea mennä turvallisesti alas.Hän kiskoi kädestäni ja luisuimme alas kumpikin.Kimmon ote irtosi kädestäni ja hän lensi joen toiselle puolelle,se oli kylläkin oja,niin kapea,mutta hän loullasi kylkiluunsa ja keuhkoihin tuli ilmarinta.Minä jäin jyrkänteelle ja pelkäsin putoavani ojaan/pieneen jokeen.Mutta pääsin,vaikka hankalaa oli,ylös takaisin tielle,hän pääsi myös.Häneen kyllä sattui,mutta hänen kaverinsa otti luokseen yöksi ja vasta sunnuntaina hän sanoi,että on niin huonossa kunnossa,että täytyy mennä sairaalaan,tilasin taksin,ja menimme yhdessä ja hän jäi sairaalaan,kirurgiselle osastolle.Saattaa joutua leikkaukseen tai yksi kaveri sanoi,että letkulla voidaan imeä keuhkoista ilma pois.Sattuuko se?Mahtaako toipuminen kestää kauan?
lauantaina tapahtui
saretta
1
2116
Vastaukset
- puudutetaan
Eli kysymys on siitä että keuhko ikäänkuin painunut kasaan ja ilmaa on keuhkon ulkopuolella ja se pitää saada pois dreenillä että keuhko pääsee palautumaan oikeaan tilavuuteensa.Ei se mikään iso toimenpide ole...polvesta otetaan vettä pois,poskiontelot punkteerataan...tsääs otetaan kulkiluiden välistä "letkulla" ilma pois keuhkon ulkopuolelta..siis keuhkon ja rintakehän välistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279