Nahkaa

NNN

Mistä löytäisin noin pari metriä mustaa nahkaa, pienemmätkin palat käy? Google ei osannut auttaa... Entä mitä muutoksia tarvitaan ompelukoneeseen että nahkaa voi ommella? Entä osaisiko joku kertoa paljonko ko. pala(t) tulisivat maksamaan?

13

1280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verhoilijaiu

riippuu minkälaista nahkaa, jotain ohutta vasikkaa tai lammasta pystyy ompeleen hyvin normikoneella, mutta nahkaneula kannattas hankkia. Kysele kangaskaupoista ja keltaisilta sivuilta. hinta??

• NNN

En tiedä mitä eläintä se on eikä sillä minulle väliä ole, mutta sellaista esim. normaaleissa nahkatakeissa käytettävää nahkaa tarvitsisin, ei mokkaa tai kovin ohutta ja huonosti kestävää. Toisaalta liian paksu on hankala ommella ja kovin painava. Anteeksi epätarkka ilmaisuni, mutta en tosiaan tunne asiaa... Toivottavasti tämä selkeytti mitenkään.

• artesaani
        NNN kirjoitti:

En tiedä mitä eläintä se on eikä sillä minulle väliä ole, mutta sellaista esim. normaaleissa nahkatakeissa käytettävää nahkaa tarvitsisin, ei mokkaa tai kovin ohutta ja huonosti kestävää. Toisaalta liian paksu on hankala ommella ja kovin painava. Anteeksi epätarkka ilmaisuni, mutta en tosiaan tunne asiaa... Toivottavasti tämä selkeytti mitenkään.

Nahkatakit on yleensä lehmää ja sitä saa ihan nahka-myymälöistä..miltä paikkakunnalta etsit? Kangaskaupat eivät yleensä nahkaa myy.

Nahkaa ei muutenkaan myydä metreinä vaan vuotina jotka sitten taas mitatan jalkoina.

Tuollaista nahkatakkiin soveltuvaa nahkaa pystyy ompelemaan hyvällä kotikoneellakin (teollisuuskone tietty aivan paras..). Hyvä olisi olla yläsyötöllinen kone, teflonjalka ja nahkaneula.

• kirppikseltä

Palastusarmeijan kirppiksillä roikkuu muutamia hengarimetrejä nahkatakkeja, eikä ole hinnankiroissa.

Löytyy monen sorttista nahkaa harrastelijan tarpeisiin.

Tuolta minäkin hankin.

• tyytyväinen asiakas

Olen itse monet kerrat tilannut täältä postimyyntinä, tsekkaa nettisivut:
      www.keminnahkatarvike.fi

• tollolappalainen

Kuka tietäisi mistä voi ostaa esim kamelin vuotia tai muita vuotia suomesta . Linkki olisi kova juttu ????.

• miukumaukumouku

Itsellä kanssa hakusessa tuo nahka. Ainakin Tampereella Eurokangas myy palalootissaan aitoa nahkaa. Tosin palat ovat epämääräisen muotoisia, osa kuluneita, aika pieniä ja hinta 50€/kg. Ei ole tullut ostettua huononnäköistä nahkaa tuolla hinnalla. Jos et suuria paloja tarvitse niin kannattaisi käydä tarkistamassa paikkakuntasi Eurokangas :)

• Anonyymi

Samoin myy Eurokangas Oulussakin.

• tollolappalainen

Tartteisin priimaa kun rakenteilla 4 tynnyrituolia. Menevät myyntiin joskus kunhan valmistuvat . Kiitos kuitenkin tiedosta : )

• Anonyymi

Tiedättekö että pystyykö paksua nahkaa omella kun siis mulla on nahka reppu ja siitä on ne remmit irronut siltä päästä niin miten sen voi korjata??

• Anonyymi

Minä korjasin ihan käsin ompelemalla, ostin vain vahvempaa lankaa sitä varten Eurokankaasta.

• Anonyymi

Nahkaneula eurokankaasta ja langaksi vaikka pyykkinarua/muuta nylon narua halkaistuna. Kyllä kestää. Sytkärillä voi polttaa langan pään niin ei purkaannu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe