Moro!
Miten irroitatte uistimen hauen kidasta parhaiten niin, että hauen voi päästää takaisin kasvamaan vahingoittamatta sitä?
Koukun irroittaminen hauelta?
7
2276
Vastaukset
- teque
itse olen nokkapihdeillä työntänyt hakasen lihasta ulos.. eli ei jää kuin se vähän revennyt reikä siihen.. mut sekin on tapauskohtainen
- kalastaja
Ostin kidanavaajat joilla saa haukien leuat auki niin etteivät vahingoitu.Pienien haukien leuasta voivat mennä läpi
- kautta...
uistin pihdeillä ulos jos on syvällä suussa.Sitten siima uistimesta irti ja vetämällä siima pois suusta.Tämä on turvallinen tapa kalan kannalta!
- Ron Skisti
Tee 4mm teräspuikko n.25 cm pitkä.
Litistä pää takomalla litteäksi ja viilaa sen päähän kolo koukkua varten.
Tällä voit työntää koukun irti ja kidusaukosta ulos.
Litteän osan sivuun voit viilalla tehdä väkäsen jolla voit tavittaessa tehdä irroituksen vetämällä koukun mutkasta kidusaukon tai suun kautta riippuen koukun kiinnittymispaikasta.
Puikon pää on hyvä taivuttaa mieleiseksi jotta saat siitä tukevan otteen. - Kalastaminen
jos et viitsi edes saalista kotiin viedä. en tajua mitä järkeä on kalastaa jos päästää kaikki takaisin. itse tapan kaikki mitkä saan ylös. vahingoitat kalaa kun kelaat sen ylös. ei ikinä enään ole terve kala kun päästät takaisin.
- haukionkala2
Pienet pihdit ovat parhaat siinä hommassa. Mutta joskus koukku on niin syvällä, että ei saa pois tappamatta kalaa.
- puikkari
Kerran oli Hauki nielaissut pysäytyksestä suspijigin suoraan nielusta sisään, vain peruketta näkyi kun suuta revitin auki!
Sitä siinä ihmeteltiin ja päätin tehdä kirurgisen toimenpiteen. Siitä vähän mahanahkaa (ja suolta) auki ensimmäisten evien välistä niin sieltähän se Lotto-lippa löytyi. Eikä siitä edes vuotanut verta ollenkaan niin eiköhän se siitä toipunut, vesikin oli silloin kevätkylmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067