Jatkoa Nummelaan....

-Marina-

Loppupa hassusti kesken:)No mitäpäs siitä...jatkoa
seuraa...Mihinkäs jäätiinkään?!>:D

112

9766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäikös se kiistaan sopiiko repe vai kristian kikalle paremmin, uusien kirjojen odotukseen vai tuohon meidän väliseen keskusteluun? :D

      • marina93

        No nyt vaihtu -Marina- marina93:seksi;D
        Kyllä mä niitä kirjoja todella odotan innolla!
        Kai se Repe sitten voittaa sen Kristianin, vai?:)
        >:D


      • marina93 kirjoitti:

        No nyt vaihtu -Marina- marina93:seksi;D
        Kyllä mä niitä kirjoja todella odotan innolla!
        Kai se Repe sitten voittaa sen Kristianin, vai?:)
        >:D

        tingataan nyt tästäkin vielä tovi, olen itse sitä mieltä että Kristian on parempi :DD
        Se ehkä johtuu siitä että Repe kuvataan n. yläasteikäiseksi teinipojaksi ja Kristian taas aikuiseksi mieheksi (ja itse ottaisin mieluummin sen aikuisen)..

        muuten jos alkukirjoissa Kristian on miltei aikuinen ja Kikka joku pikkutyttö, eikö Kristian ole silloin lapsiinsekaantuva pedofiili?


      • marina93 kirjoitti:

        No nyt vaihtu -Marina- marina93:seksi;D
        Kyllä mä niitä kirjoja todella odotan innolla!
        Kai se Repe sitten voittaa sen Kristianin, vai?:)
        >:D

        Kiitos kun laitoit miettimään Repeä ja Kristiania.. sain uuden idean uuteen tarinaan :DDDD Vaikka se ei sitten lopulta liitykkään mitenkään noihin poikiin :)


      • marina93
        Vispilä kirjoitti:

        Kiitos kun laitoit miettimään Repeä ja Kristiania.. sain uuden idean uuteen tarinaan :DDDD Vaikka se ei sitten lopulta liitykkään mitenkään noihin poikiin :)

        Tota..en kyllä ees tajunnu miten autoin, mut samapa tuo.Tarinasi idea oli muuten loistava!


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        Tota..en kyllä ees tajunnu miten autoin, mut samapa tuo.Tarinasi idea oli muuten loistava!

        ...15-vuotta vanha:)


      • marina93 kirjoitti:

        ...15-vuotta vanha:)

        mä todella toivon et sun 15-16-vuoden iät on mukavampia kuin mun omani :)
        Selitin just tuolla omalla esittelysivulla miten ajattelutapani toimii.. vähän niinku kaatais pitkän rivin niitä dominonappuloita.. vaikea selittää.. :D
        Selitit Repestä -> Aloin pohtia Repe vai Kristian -> Mukava merentuulen tuoksu -> Romahtanut mökki -> Pieni järvi ja pelto => uusi tarina :D näin se menee mulla :)


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        ...15-vuotta vanha:)

        Nummelan ponitalli sarja on yksi parhaista tyttö-
        romaanisarjoista, joita olen lukenut!Jos olet en-
        sikertaa kuulemassa Nummelasta, tässä pieni esittely:Tallin omistaa Pentti Nummela[lempnim.pena], sekä hänen siskonsa Jenni Nummela.
        Tallilla käy ratsastamassa säännöllisesti nämä henkilöt:Kirsti Lahti[lempnim.Kikka],Repe Jussila,
        Marjatta Aaltonen[lempnim.Titta], Päivi Kiiski[lempnim.Päkä], Siru Kantola, Kati Rinne sekä Essi Virtanen.Muita henkilöitä[sivu.henkilöt]Kristian Stark, Stefan Larsfik, Ville Kuusinen,
        Jean-Philippe Camount, Terttu Saari, Anneli Saari,
        Mika Lahti, sekä Pinja Varjonen.Joitakin sivuhenkilöitä voi tosin puuttua, kun niitä niin
        kamalasti on:)Nummelan ponitalli kirjoissa niin
        sanottu "Nummelan ponitalli"matkaa usein leireille
        , jossa Tallin omistaja[pena]kuvittelee saavansa
        ihanan, rauhaisan hermoloman, mutta loppujen lopuksi leireillä alkaa tapahtua kummia...Nummelan ponitalli kirjoja on tietääkseni
        ilmestynyt n.54-55 kpl, ja uusia saadaan pian!Nimittäin ilmestymässä on Finnholmin kirous, sekä
        Rautahevonen.Ilmestymispäivät ovat vielä minulle
        epäselvät.Kuitenkin Finnholmin kirous on tulossa
        kesäkuussa, ja Rautahevonen sitten vähän myöhemmin.Lisää tietoa sarjasta löydät esim.Googlen avulla hakusanalla:Nummelan ponitalli
        -sarja.Kaikki innolla lukemaan!!!:D


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        Nummelan ponitalli sarja on yksi parhaista tyttö-
        romaanisarjoista, joita olen lukenut!Jos olet en-
        sikertaa kuulemassa Nummelasta, tässä pieni esittely:Tallin omistaa Pentti Nummela[lempnim.pena], sekä hänen siskonsa Jenni Nummela.
        Tallilla käy ratsastamassa säännöllisesti nämä henkilöt:Kirsti Lahti[lempnim.Kikka],Repe Jussila,
        Marjatta Aaltonen[lempnim.Titta], Päivi Kiiski[lempnim.Päkä], Siru Kantola, Kati Rinne sekä Essi Virtanen.Muita henkilöitä[sivu.henkilöt]Kristian Stark, Stefan Larsfik, Ville Kuusinen,
        Jean-Philippe Camount, Terttu Saari, Anneli Saari,
        Mika Lahti, sekä Pinja Varjonen.Joitakin sivuhenkilöitä voi tosin puuttua, kun niitä niin
        kamalasti on:)Nummelan ponitalli kirjoissa niin
        sanottu "Nummelan ponitalli"matkaa usein leireille
        , jossa Tallin omistaja[pena]kuvittelee saavansa
        ihanan, rauhaisan hermoloman, mutta loppujen lopuksi leireillä alkaa tapahtua kummia...Nummelan ponitalli kirjoja on tietääkseni
        ilmestynyt n.54-55 kpl, ja uusia saadaan pian!Nimittäin ilmestymässä on Finnholmin kirous, sekä
        Rautahevonen.Ilmestymispäivät ovat vielä minulle
        epäselvät.Kuitenkin Finnholmin kirous on tulossa
        kesäkuussa, ja Rautahevonen sitten vähän myöhemmin.Lisää tietoa sarjasta löydät esim.Googlen avulla hakusanalla:Nummelan ponitalli
        -sarja.Kaikki innolla lukemaan!!!:D

        Sulla on ainakin runosuonta, toisin kuin mulla:)
        Asiasta toiseen..miten tarinasi edistyy?Olisi mu-
        kava lukea se alku.Mahtava se varmasti olisi:D


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        Sulla on ainakin runosuonta, toisin kuin mulla:)
        Asiasta toiseen..miten tarinasi edistyy?Olisi mu-
        kava lukea se alku.Mahtava se varmasti olisi:D

        Kiva kuulla, että sait tarinaasi ideaa, mun höpinöistä:)Yleensä mun puheista ei kukaan ota selvää, mutta hyvä näin tällä kertaa!kirjotellaan:)


      • marina93 kirjoitti:

        Kiva kuulla, että sait tarinaasi ideaa, mun höpinöistä:)Yleensä mun puheista ei kukaan ota selvää, mutta hyvä näin tällä kertaa!kirjotellaan:)

        voin laittaa sulle vaikka mailiin pätkän tarinaa jos haluat? tänne en viitsi laittaa sitä kun aina löytyy joka valittaa että se juttu on väärässä paikassa.. :D


      • marina93
        Vispilä kirjoitti:

        voin laittaa sulle vaikka mailiin pätkän tarinaa jos haluat? tänne en viitsi laittaa sitä kun aina löytyy joka valittaa että se juttu on väärässä paikassa.. :D

        Sopiihanse mulle:)


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        Sopiihanse mulle:)

        Tuun sitten taas huomenna:)


      • marina93 kirjoitti:

        Sopiihanse mulle:)

        mikä sun mailis on? ja haluatko jonkin pätkän jostain kohdin jotain tarinaa vai suoraa jatkoa tuolle mikä on näytillä kirjailijanaluissa?


      • marina93
        Vispilä kirjoitti:

        mikä sun mailis on? ja haluatko jonkin pätkän jostain kohdin jotain tarinaa vai suoraa jatkoa tuolle mikä on näytillä kirjailijanaluissa?

        en tiiä viittinkö sitä täällä antaa...


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        en tiiä viittinkö sitä täällä antaa...

        Ihmettelen vaan, miksi täällä kukaan muu ei käy,
        vaikka katsomassa on käytykkin...


      • marina93
        Vispilä kirjoitti:

        voin laittaa sulle vaikka mailiin pätkän tarinaa jos haluat? tänne en viitsi laittaa sitä kun aina löytyy joka valittaa että se juttu on väärässä paikassa.. :D

        Kyllä mä höynennän niitten takapuolet, jotka uskaltaa tulla valittamaan, että sun tarinanalkusi
        on väärässä paikassa!!!>;D


      • Pihka
        Vispilä kirjoitti:

        tingataan nyt tästäkin vielä tovi, olen itse sitä mieltä että Kristian on parempi :DD
        Se ehkä johtuu siitä että Repe kuvataan n. yläasteikäiseksi teinipojaksi ja Kristian taas aikuiseksi mieheksi (ja itse ottaisin mieluummin sen aikuisen)..

        muuten jos alkukirjoissa Kristian on miltei aikuinen ja Kikka joku pikkutyttö, eikö Kristian ole silloin lapsiinsekaantuva pedofiili?

        Niinpä! Kristian on aika vanha Kikalle. Ai jai, taas yksi hyvä syy lisää, miksi Repen täytyy pelastaa Kikka Kristianin kynsistä. :)


      • Pihka kirjoitti:

        Niinpä! Kristian on aika vanha Kikalle. Ai jai, taas yksi hyvä syy lisää, miksi Repen täytyy pelastaa Kikka Kristianin kynsistä. :)

        Ei tuon huomion ollut tarkoitus lisätä syitä miksi repe olisi kikalle parempi ukko :D


      • marina93
        marina93 kirjoitti:

        Kyllä mä höynennän niitten takapuolet, jotka uskaltaa tulla valittamaan, että sun tarinanalkusi
        on väärässä paikassa!!!>;D

        Mieluiten haluaisin lukea jänitys, seikkailu, ja toiminta romaaneja jotka innostaisivat lukemaan entistäkin enemmän, eli olisit mukaansa tempaavia!Olisko ideoita?:)


      • ehkä jo liian vanha...
        marina93 kirjoitti:

        Mieluiten haluaisin lukea jänitys, seikkailu, ja toiminta romaaneja jotka innostaisivat lukemaan entistäkin enemmän, eli olisit mukaansa tempaavia!Olisko ideoita?:)

        Sattumalta tarttui kirjastossa käteen noita uusimpia Nummeloita. Luin niitä ahkerasti, kun olin nuorempi. Kaikkia vanhat Nummelat on koluttu moneen kertaan...
        Häiritsee vaan ihan hirmuisesti se, kun tuppaa olemaan virheitä kirjoissa.. Siis esim. Ponivarkaat -kirjasssa kerrotaan, että Kikka on ensimmäistä kertaa raveissa, mutta näinhän ei ole. Jossakin kirjassahan tyypit olivat Ruotsissa asti raveissa ja Päkä voitti totoamallakin jotain.
        Ja muitakin tuollaisia virheitä on aika paljon...ja henkilötkin aina unohtuu. Tyyliin missä on Kikan veli Mika ja tämän joku tyttöystävä, joka oli ravi-ihminen? Ja tuohon Repe-Kristian -juttuun sen verran, että minun suosikki on Kristian.
        Olis kiva kuulla, että sattuuko muiden silmiin nuo virheet tai unohdukset?


      • PottaPotta
        ehkä jo liian vanha... kirjoitti:

        Sattumalta tarttui kirjastossa käteen noita uusimpia Nummeloita. Luin niitä ahkerasti, kun olin nuorempi. Kaikkia vanhat Nummelat on koluttu moneen kertaan...
        Häiritsee vaan ihan hirmuisesti se, kun tuppaa olemaan virheitä kirjoissa.. Siis esim. Ponivarkaat -kirjasssa kerrotaan, että Kikka on ensimmäistä kertaa raveissa, mutta näinhän ei ole. Jossakin kirjassahan tyypit olivat Ruotsissa asti raveissa ja Päkä voitti totoamallakin jotain.
        Ja muitakin tuollaisia virheitä on aika paljon...ja henkilötkin aina unohtuu. Tyyliin missä on Kikan veli Mika ja tämän joku tyttöystävä, joka oli ravi-ihminen? Ja tuohon Repe-Kristian -juttuun sen verran, että minun suosikki on Kristian.
        Olis kiva kuulla, että sattuuko muiden silmiin nuo virheet tai unohdukset?

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.


      • jooo jooo, niinpä
        PottaPotta kirjoitti:

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.

        Nuo kirjoitusvirheet häiritsee minua myös. Sekä mahdottomuudet...siis just kaikki noi, että tyypit häviää ja asioita ei muisteta ym..


      • HorseAngel
        PottaPotta kirjoitti:

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.

        Et todellakaan oo liian vanha! Nummelat on tarkoitettu NUORISOLLE! Ei ekaluokkalaisille. Ite oon kans koht 16 ja luen silti Nummeloita, tiiän yhen 18 vuotiaankin joka lukee Nummelaa... Et hyvii lukuhetkii vaan! :)


      • HorseAngel
        ehkä jo liian vanha... kirjoitti:

        Sattumalta tarttui kirjastossa käteen noita uusimpia Nummeloita. Luin niitä ahkerasti, kun olin nuorempi. Kaikkia vanhat Nummelat on koluttu moneen kertaan...
        Häiritsee vaan ihan hirmuisesti se, kun tuppaa olemaan virheitä kirjoissa.. Siis esim. Ponivarkaat -kirjasssa kerrotaan, että Kikka on ensimmäistä kertaa raveissa, mutta näinhän ei ole. Jossakin kirjassahan tyypit olivat Ruotsissa asti raveissa ja Päkä voitti totoamallakin jotain.
        Ja muitakin tuollaisia virheitä on aika paljon...ja henkilötkin aina unohtuu. Tyyliin missä on Kikan veli Mika ja tämän joku tyttöystävä, joka oli ravi-ihminen? Ja tuohon Repe-Kristian -juttuun sen verran, että minun suosikki on Kristian.
        Olis kiva kuulla, että sattuuko muiden silmiin nuo virheet tai unohdukset?

        No siis kyllä se vähän haittaa... kristian on IHAN PEESTÄ! Sellanen skeida-aivo


      • _lara_
        ehkä jo liian vanha... kirjoitti:

        Sattumalta tarttui kirjastossa käteen noita uusimpia Nummeloita. Luin niitä ahkerasti, kun olin nuorempi. Kaikkia vanhat Nummelat on koluttu moneen kertaan...
        Häiritsee vaan ihan hirmuisesti se, kun tuppaa olemaan virheitä kirjoissa.. Siis esim. Ponivarkaat -kirjasssa kerrotaan, että Kikka on ensimmäistä kertaa raveissa, mutta näinhän ei ole. Jossakin kirjassahan tyypit olivat Ruotsissa asti raveissa ja Päkä voitti totoamallakin jotain.
        Ja muitakin tuollaisia virheitä on aika paljon...ja henkilötkin aina unohtuu. Tyyliin missä on Kikan veli Mika ja tämän joku tyttöystävä, joka oli ravi-ihminen? Ja tuohon Repe-Kristian -juttuun sen verran, että minun suosikki on Kristian.
        Olis kiva kuulla, että sattuuko muiden silmiin nuo virheet tai unohdukset?

        haluasin ilmoittaa sellaisen asian sinulle että kun päkä totosi,hän ei olisi saanut MUTTA hän näytti vanhemmalta,kuin todellisuudessa on.ja kerron mielipiteeni:repe on parempi!


      • _lara_
        HorseAngel kirjoitti:

        Et todellakaan oo liian vanha! Nummelat on tarkoitettu NUORISOLLE! Ei ekaluokkalaisille. Ite oon kans koht 16 ja luen silti Nummeloita, tiiän yhen 18 vuotiaankin joka lukee Nummelaa... Et hyvii lukuhetkii vaan! :)

        moi horseangel!!!

        oot oikeessa!nää kirjat o tarkotettu vähän vanhemmille,ja sitä paitsi mun mielestä toi sun ikäs on jus sopiva nummeloiden lukemiseen.


      • _lara_
        PottaPotta kirjoitti:

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.

        et oo liian vanha lukemaan nummelaa!!!
        nehän on tarkottukkin vanhemmille,eli noin..no kumminkin tiedät mitä tarkoitan!

        ja oot myös oikeessa siinä repe ja kristian jutussakin!kristian on liian vanha!!!ajatellaampas:
        papparainen ja nuori ihminen!!! repe ja kikka kuuluu yhteen.piste.

        tää on sitten mun mielipiteeni.


      • Nupu

        ehkä kristian sopii kikalle paremmin koska sitten muu talli porukka ei ole kateellinen hänelle. vaikka kyllä repe ja kristian on molemmat fiksuja poikia ;D


      • Nupu
        _lara_ kirjoitti:

        haluasin ilmoittaa sellaisen asian sinulle että kun päkä totosi,hän ei olisi saanut MUTTA hän näytti vanhemmalta,kuin todellisuudessa on.ja kerron mielipiteeni:repe on parempi!

        no repe ja kikka kuuluu yhtee. repe on aikuistunu nii matkan varrella että, kuimpa se kristian löytäis jonkun ja unohtais kikan...Nii ei tulis sitte mikää kikan ja repen välille :)


      • Nupu
        PottaPotta kirjoitti:

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.

        Noist kristianin matkoissa olen ihan samaa mieltä. Repe ja Kikka kuuluvat yhteen, koska Repe varmaa oikeesti rakastaa Kikkaa enemmän kuin Kristian.Mutta ei osaa vain kertoa sitä Kikalle. Tuntuu siltä kun Repe olis halunnu just siin kultajoen kummitukses kertoo tunteistaan Kikalle, mutta Kristian jälleen kerran pilasi kaiken.

        Ei Kristianis mitää vikaa ole, mutta se on väärä Kikalle, niiku Mara Päkälle ;D Päkä ja Stefan olis ihana pari


      • ...
        PottaPotta kirjoitti:

        Liian vanha taidan olla minäkin Nummeloita lukemaan. Kuusitoista vuotta tulee täyteen ihan kohta, mutta siltikin luen aina uudet osat.

        Minua ei niinkään häiritse nuo henkilöiden katoamiset ja pienet asiavirheet, vaan yksi ja sama kielioppivirhe, joka toistuu järjestään jokaisessa kirjassa, usein vielä useampaankin kertaan. Siis se, että epäsuoran kysymyslauseen jälkeen laitetaan kysymysmerkki, vaikka oikeastihan se ei mene niin! Esim:

        "Kikka mietti, minne Repe oli mennyt?"

        En tiedä, onko tarkalleen tuollaista lausetta ollut kirjoissa, mutta ymmärsitte varmaan idean tuosta. Noin ei saisi tehdä! Siihen tulee PISTE eikä KYSYMYSMERKKI! Tiedän, että on aika huvittavaa, jos noin pieni ja epäoleellinen seikka saa aikaan valtavan tunnekuohun, mutta jostain syystä tuo virhe vaan pistää minulle silmään. Nipo mikä nipo :)

        Repe & Kristian-kysymyksessä olen ehdottomasti Repen kannalla. Ensinnäkin, Kristian on liian vanha Kikalle. Minä olen käsittänyt, että hän on jo täysi-ikäinen, kun taas Kikka puolestaan on, tai ainakin oli ensimmäisissä kirjoissa, korkeintaan kahdeksannella luokalla. Kirjoissa on nimittäin useasti mainittu, että Kikka & Repe käyvät molemmat Herttuan yläastetta, ja että Repe on yhtä luokka-astetta ylempänä kuin Kikka. Mielestäni Kikan ja Kristianin ikäero on liikaa, varsinkin kun Kristian on Kikan ratsastuksenopettaja. Siis opettaja!

        Vaikka ikäerolla ei olekaan aidossa rakkaudessa merkitystä, on olemassa myös muita seikkoja, joiden takia Kristian ja Kikka eivät vain kuulu yhteen. Kristian on toki turvallinen ja ihan sympaattinen mies, mutta ihan liian tylsä Kikalle. Kikka tarvitsee elämäänsä vauhtia ja jännitystä, joita Repe voi tarjota hänelle paremmin kuin Kristian. Repen seurassa Kikan elämä on paljon jännempää, hauskempaa ja romanttisempaa! Repessä on sitä jotain, mitä Kristianista puuttuu. Ja ei kai Kristian tosissaan luule, että Kikka jaksaa aina vain odottaa tämän huidellessä jossain päin Britanniaa? Ei, ei, ei, Repe ja Kikka vaan yhteen.

        Olen samaa mieltä PottaPotan kanssa. Kristian on liian vanha Kikalle.
        Ja sitten. Minusta tuntuu, että kirjjen hahmot eivät lainkaan vanhene kirjoissa. Jos kaikki hekilöt vanhenisivat niin kävisi näin: jos Kikka oli kahdeksannella yllätysorissa, ja koko ajan tulee kuitenkin uusi kesä, hän olisi jo ainakin kahdenkymmenen, ja sehän ei käy, koska epäilyttävässä sulhasmiehessä nuoret joutuvat pukeutumaan naisiksi, sillä ikäraja on 18


      • Kirsti Lahti XD
        marina93 kirjoitti:

        ...15-vuotta vanha:)

        Repe on paljon parempi Kikalle! ♥♥♥


      • Anonyymi
        HorseAngel kirjoitti:

        Et todellakaan oo liian vanha! Nummelat on tarkoitettu NUORISOLLE! Ei ekaluokkalaisille. Ite oon kans koht 16 ja luen silti Nummeloita, tiiän yhen 18 vuotiaankin joka lukee Nummelaa... Et hyvii lukuhetkii vaan! :)

        Oon 13 hyviin kirjoi ootan innolla aina seuraavia ku niitä tulee vielki!


      • Anonyymi
        Nupu kirjoitti:

        no repe ja kikka kuuluu yhtee. repe on aikuistunu nii matkan varrella että, kuimpa se kristian löytäis jonkun ja unohtais kikan...Nii ei tulis sitte mikää kikan ja repen välille :)

        Kyllä kyllä kyllä!!!


      • Anonyymi
        marina93 kirjoitti:

        No nyt vaihtu -Marina- marina93:seksi;D
        Kyllä mä niitä kirjoja todella odotan innolla!
        Kai se Repe sitten voittaa sen Kristianin, vai?:)
        >:D

        Todellakin


      • Anonyymi

        Repe


    • Della & Kafka

      Rautahevonen tulee suomalainen.comin mukaan 6.10.2006 elikkä tästä päivästä kaheksan päivän päästä. Ootan sitä jo innolla! tuispa se jo!

      • PottaPotta

        Miekin odotan seuraavaa kirjaa innolla! Ja nyt valitusvirsi, joka sisältää spoilausta Finnholmin kirous-kirjasta. Älkää lukeko eteenpäin, jos ette halua tietää kirjan tapahtumista!





        Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, mitä Sirun ja Repen välillä tapahtui Finnholmin kirouksessa. Ja Kikan käytös myös. Miksi se ei vain voi tajuta, että Repe on oikea häiskä sille? Voihan kehveli!! Tuolla menolla Kikka oikeasti menettää Repen, lopullisesti ;( Eikä sellaista saa tapahtua! Kikka & Repe kuuluvat yhteen, aina ja ikuisesti! :)


      • reomni
        PottaPotta kirjoitti:

        Miekin odotan seuraavaa kirjaa innolla! Ja nyt valitusvirsi, joka sisältää spoilausta Finnholmin kirous-kirjasta. Älkää lukeko eteenpäin, jos ette halua tietää kirjan tapahtumista!





        Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, mitä Sirun ja Repen välillä tapahtui Finnholmin kirouksessa. Ja Kikan käytös myös. Miksi se ei vain voi tajuta, että Repe on oikea häiskä sille? Voihan kehveli!! Tuolla menolla Kikka oikeasti menettää Repen, lopullisesti ;( Eikä sellaista saa tapahtua! Kikka & Repe kuuluvat yhteen, aina ja ikuisesti! :)

        olen ihan samaa mieltä! oletko lukenut rautahevosen??


      • Nummela-fani
        PottaPotta kirjoitti:

        Miekin odotan seuraavaa kirjaa innolla! Ja nyt valitusvirsi, joka sisältää spoilausta Finnholmin kirous-kirjasta. Älkää lukeko eteenpäin, jos ette halua tietää kirjan tapahtumista!





        Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, mitä Sirun ja Repen välillä tapahtui Finnholmin kirouksessa. Ja Kikan käytös myös. Miksi se ei vain voi tajuta, että Repe on oikea häiskä sille? Voihan kehveli!! Tuolla menolla Kikka oikeasti menettää Repen, lopullisesti ;( Eikä sellaista saa tapahtua! Kikka & Repe kuuluvat yhteen, aina ja ikuisesti! :)

        Olen aivan samaa mieltä sun kanssa.Musta parhaimmat nummelat on Myrskyn-Kultajoen kummitus-kirjojen välillä,sillä niissä Kikka ja Repe on yhessä:)Ne kuuluu yhteen nyt ja ikuisesti...


      • HorseAngel
        PottaPotta kirjoitti:

        Miekin odotan seuraavaa kirjaa innolla! Ja nyt valitusvirsi, joka sisältää spoilausta Finnholmin kirous-kirjasta. Älkää lukeko eteenpäin, jos ette halua tietää kirjan tapahtumista!





        Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, mitä Sirun ja Repen välillä tapahtui Finnholmin kirouksessa. Ja Kikan käytös myös. Miksi se ei vain voi tajuta, että Repe on oikea häiskä sille? Voihan kehveli!! Tuolla menolla Kikka oikeasti menettää Repen, lopullisesti ;( Eikä sellaista saa tapahtua! Kikka & Repe kuuluvat yhteen, aina ja ikuisesti! :)

        Sä oot oikeessa! Nummelast menee maku kokonaan jos Kikka ja Repe, taas kristianin tulon aiheuttamana tyyliin joutuis eroo niin voi lehmä!


    • reomni

      onko vielä mitään tietoa rautahevosen jälkeen ilmestyvästä kirjasta, jos siis sellanen tulee :D luultavimmin. tiätääkö joku?

      • reomni

        KAKSI UUTTA KIRJAA TULOSSA VUONNA 2007!
        NIMET:
        HAAMUJEN TALO
        TORNIKALLION VANGIT

        lisätietoja bookplussin sivuilta.


      • nummela-fani-94
        reomni kirjoitti:

        KAKSI UUTTA KIRJAA TULOSSA VUONNA 2007!
        NIMET:
        HAAMUJEN TALO
        TORNIKALLION VANGIT

        lisätietoja bookplussin sivuilta.

        tietääkö kukaan tuleko tornikallion vangit kirjan jälkeen mikä kirja? vai onko edes tiedossa vielä???


      • HorseAngel
        nummela-fani-94 kirjoitti:

        tietääkö kukaan tuleko tornikallion vangit kirjan jälkeen mikä kirja? vai onko edes tiedossa vielä???

        Kaikille tiedoks että nää Nummelat on tulos: Tornikallion vangit toukokuussa, Kadonneet hevoset syksyllä ja ensi vuonna Mustan korpin linna ja Susivaaran aarre. Sain tietää sen itse Merja Jalolta.


      • nummela-fani
        HorseAngel kirjoitti:

        Kaikille tiedoks että nää Nummelat on tulos: Tornikallion vangit toukokuussa, Kadonneet hevoset syksyllä ja ensi vuonna Mustan korpin linna ja Susivaaran aarre. Sain tietää sen itse Merja Jalolta.

        Kiitos kun kerroit. :)


      • nummela-fani
        nummela-fani kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit. :)

        Tietääkö joku mones päivä tornikallion vangit kirja tulee?


      • HorseAngel
        nummela-fani kirjoitti:

        Tietääkö joku mones päivä tornikallion vangit kirja tulee?

        Sen pitäisi ainakin tulla 17.05.07. Ensin sen piti tulla 9. päivä mutta ei tullukaan... :(


      • HorseAngel
        nummela-fani-94 kirjoitti:

        tietääkö kukaan tuleko tornikallion vangit kirjan jälkeen mikä kirja? vai onko edes tiedossa vielä???

        Tulee Kadonneet hevoset, susivaaran aarre ja mustan korpin linna :)


      • Nimetön
        HorseAngel kirjoitti:

        Sen pitäisi ainakin tulla 17.05.07. Ensin sen piti tulla 9. päivä mutta ei tullukaan... :(

        Niin, siis senhän piti tulla 17.5, mutta nyt siitä on jo kulunut 6päivää, eikä ole ilmestynyt. Sama oli myös jossain muussa Jalon kirjassa..


      • HorseAngel
        Nimetön kirjoitti:

        Niin, siis senhän piti tulla 17.5, mutta nyt siitä on jo kulunut 6päivää, eikä ole ilmestynyt. Sama oli myös jossain muussa Jalon kirjassa..

        Niin piti... Tosi rasittavaa...


      • HorseAngel
        HorseAngel kirjoitti:

        Tulee Kadonneet hevoset, susivaaran aarre ja mustan korpin linna :)

        Mihin se uus Nummela oikein jäi??!


      • Nimetön
        HorseAngel kirjoitti:

        Mihin se uus Nummela oikein jäi??!

        On kauheen ärsyttävää,sillä senhän piti ilmestyä nyt jo 17päivää sitten. Ilmeisesti ei ole saanut kirjaa valmiiksi..


      • HorseAngel
        Nimetön kirjoitti:

        On kauheen ärsyttävää,sillä senhän piti ilmestyä nyt jo 17päivää sitten. Ilmeisesti ei ole saanut kirjaa valmiiksi..

        ...mutta voisi siitä silti ilmottaa jonnekin...


      • HorseAngel
        Nimetön kirjoitti:

        On kauheen ärsyttävää,sillä senhän piti ilmestyä nyt jo 17päivää sitten. Ilmeisesti ei ole saanut kirjaa valmiiksi..

        Suomalaisen kirjakaupan sivuilla oli että se tulee 2-5 päivän päästä... Mutta silti...


      • Nimetön
        HorseAngel kirjoitti:

        Suomalaisen kirjakaupan sivuilla oli että se tulee 2-5 päivän päästä... Mutta silti...

        No, sitten on hyvä, kunhan joskus edes saa sen lukea..


      • nummela-fani
        HorseAngel kirjoitti:

        Niin piti... Tosi rasittavaa...

        Kuinka moni on lukenu uusimman nummelan ponitalli sarjan kirjan, tornikallion vangit? Ostin itse sen kaupasta ja luin heti. Se oli minun mielestäni paras kirja mikä nummeloista on tullut. se on nii hyvä ku kikka ja repe rupee olee taas yhessä :D.


      • Nimetön
        HorseAngel kirjoitti:

        Suomalaisen kirjakaupan sivuilla oli että se tulee 2-5 päivän päästä... Mutta silti...

        Saan se tänää


      • HorseAngel
        Nimetön kirjoitti:

        Saan se tänää

        Jee, nyt se tuli! Tornikallion vankeja onkin odoteltu jo hyvänaikaa... xD


      • Arriiie--
        HorseAngel kirjoitti:

        Jee, nyt se tuli! Tornikallion vankeja onkin odoteltu jo hyvänaikaa... xD

        Mitä siinä tapahtuu noin suurin piirtein??? Siis et jatkuuko Kikan ja Repen seurusteli vai tuleeko Kristian takas sinne???


      • Nimetön
        Arriiie-- kirjoitti:

        Mitä siinä tapahtuu noin suurin piirtein??? Siis et jatkuuko Kikan ja Repen seurusteli vai tuleeko Kristian takas sinne???

        Kristian ei tuu, mut, kyllä Repen ja Kikan seurustelu jatkuu.


      • nimetön11111111
        Nimetön kirjoitti:

        Kristian ei tuu, mut, kyllä Repen ja Kikan seurustelu jatkuu.

        Siinä toisiks uusimmassahan kirjassa Napoleon, Napsu kuolee, mitä Essille käy jatkossa? Jatkaako se tallilla oloa tavallisesti vai mitä? Ja siitä Emiliasta, jatkaako se nummelassa ratsastamista? Jos te tiiätte jotain vastakkaa pliide tähän viestiin!


      • jullepallero
        nimetön11111111 kirjoitti:

        Siinä toisiks uusimmassahan kirjassa Napoleon, Napsu kuolee, mitä Essille käy jatkossa? Jatkaako se tallilla oloa tavallisesti vai mitä? Ja siitä Emiliasta, jatkaako se nummelassa ratsastamista? Jos te tiiätte jotain vastakkaa pliide tähän viestiin!

        Voiko joku kertoa missä kirjassa kristian tulee näkymään ensimmäisen kerran? En löydä sitä mistää! :) Ja kikka ja Repe kuuluu yhteen! :D


      • jkush95
        jullepallero kirjoitti:

        Voiko joku kertoa missä kirjassa kristian tulee näkymään ensimmäisen kerran? En löydä sitä mistää! :) Ja kikka ja Repe kuuluu yhteen! :D

        Oon itekki yrittäny ettiä sitä kirjaa missä kristian tulee ekan kerran ja mun on pakko sanoo et en mä tiiä. Mutta must Repe on parempi Kikalle!


      • orraitt
        jkush95 kirjoitti:

        Oon itekki yrittäny ettiä sitä kirjaa missä kristian tulee ekan kerran ja mun on pakko sanoo et en mä tiiä. Mutta must Repe on parempi Kikalle!

        Eikö Kristian tuu eka kerran siinä On hevosten aika-kirjassa?mun mielestä ainaki tulee....


      • Anonyymi
        nimetön11111111 kirjoitti:

        Siinä toisiks uusimmassahan kirjassa Napoleon, Napsu kuolee, mitä Essille käy jatkossa? Jatkaako se tallilla oloa tavallisesti vai mitä? Ja siitä Emiliasta, jatkaako se nummelassa ratsastamista? Jos te tiiätte jotain vastakkaa pliide tähän viestiin!

        Essi käy jatkos tallil Emilia ei


    • O ja S

      Moi ! : ) Tietääkö joku mikä sen kirjan nimi on missä on se joku trombi ja Repe pelastaa siinä kirjassa Kikan jostain talosta ???

      Kiitti jos joku vastaa : ))

    • np fani allu

      myrsky

    • np fani allu

      oon lukenu tuomion kellot kuin moni on lukenu sen? ihana kirja kuten muutkin i love nummelan ponitalli ihanaa

      • Anonyymi

        Oon


    • GoodBye Kitty
    • GoodByeKitty/Heranne
    • GoodBye Kitty

      OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG

      ...

      SIRU JA KATI MUISTOJA

      Pena komentaa Sirun ja Katin siivoamaan talleja, sillä tiedossa on jymy-yllätys. Mitä mallitoimisto Great Fashion on tulossa tekemään Nummelaan, ja miksi Siru kalpenee kuullessaan asiasta? Hevoskarsinoita kuuratessaan Siru ja Kati alkavat kertoa toisilleen juttuja. Millainen oli Sirun ja Repen ensikohtaaminen? Mikä heidän suhteensa katkaisi? Entä kuka on Katin salaisen ihastuksen kohde? Onko talleilla tapahtunut jotakin, mistä muut eivät tiedä?Tämä kultainen muistokirja valottaa lukijalle Nummelan ponitallilta tuttujen bestisten - Sirun ja Katin - menneisyyttä. Nummela-fanille kirja on ehdoton taustoitus sarjan tapahtumiin. Se kutoo yhteen yli 70 aiemmin ilmestyneen Nummelan ponitalli -kirjan juonia ja selvittää muun muass, mikä on Sirun tarkoin varjeltu salaisuus.Nuortenkirjoja hevos- ja koiramaailmasta tehtaileva Merja Jalo on hyvin tuottelias kirjailija ja nuorten lukutoukkien suuri suosikki. Muistokirjojen sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet romanttinen Repe ja Kikka (2010) sekä Päkä ja Titta (2011).



      VIHDOINKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN

    • Dire Straits

      Hyvä, että saadaa tietää enemmän tosta Sirun ja Repen suhteesta :D tätä oon odottanu

    • GoodBye Kitty

      älä! :DD mitä veikkaat? miks ne eros?

    • Dire Straits

      ei aavistustakaan, en oo edes lukenu ihan kaikkia nummeloita, kun meidän kirjastossa ei ole kaikkia :( siitä ei kai ole vihjattu mitään et miks ne eros?

    • Dire Straits

      mikäs on teidän mielestä paras nummela? :D mun mielestä poniretki saaristoon ja pako ratsukalliolta on parhaat, mutta niitä on niin paljon, että oon varmaan unohtanu jonku :)

    • GoodBye Kitty

      Hmm... Tekis mieli olla korni ja vastata Myrsky... ;) Mut tykkään tosi paljon kanssa Naamiaisratsastuksesta (lol, Repe...) jne. Ponisaaren arvoitus ja Ponilahdella tapahtuu(?kai, en ikinä muista oliks se just tää?) on kans hyviä. Tosiasiassa ne on kaikki musta hyviä. Osaa vaan luen enemmän...

      Sun kannattaa tutkia esim. Wikipediassa olevaa listaa Nummeloista ja varata sen mukaan ne kaikki ain silleen 5-7 kerralla tjtn. Niin mä tein, jotta sain kaikki varmasti luettua (uudestaan) :) Ite en muistanu ku muutaman, mut sit ku niitä luki niin kaikki palautu mieleen.

      Repen ja Sirun eron syystä ei ole tähän mennessä sanottu kuin se ettei kellään ole hajuakaan siitä mikä se on. :D Veikkaisin Jussilan naissankaruudella olevan eron kanssa jotain tekemistä, mutta en nyt mene vannomaan. Sirusta en ole koskaan oikein ottanut selkoa...

    • Dire Straits

      Joo, pitääkin mennä joskus kirjastoon ja varata enemmän kerralla (:

    • GoodBye Kitty

      Onko kukaan jo lukenut Siru&Kati: Muistoja?
      ps. SYY REPEN JA SIRUN EROON! OMG!! (I knew it! almost)

    • Heroe

      Joo oon lukenu ton Siru ja Kati: Muistoja. Ja mäki arvasin et se jotenki liittyy ku olin lukenu niitten tapaamisesta :)

    • GoodBye Kitty

      Ootko lukenut jo Aavekartanon salaisuuden? Mitä mieltä? :)

      • Kikka & Repefani♥

        Ihana!! ♥ Ainakin musta, niin kun kaikki muutkin Nummelat on ihunii!


    • Allux-00

      Olen lukenu avekartanon salaisuuden se on mahtava siin on jännitystä niinku kyll muissaki mut tietääks joku millon tai mikä on seuraava kirja??????

    • GoodBye Kitty

      Älä! Itse olin tosi iloinen, kun tavattiin taas purjehdusseuran pojat! :) Oli jo vähän ikävä. (Ja edellisessä oli Make. Alan vähän epäillä, että Merja tai joku häneen yhteydessä oleva lukee näitä suomi24:n foorumeita, koska just näitä hahmoja on toivottu takasin tässä parin vuoden sisään. :DD Jos näin on, niin välittäköön anteeksipyyntöni edellisen keskustelun "fanifiktiosta/jatkokertomuksesta" Merjalle. (jos merja ei tiedä siitä, niin pysykää pliis hiljaa).)

      Aavekartanossa oli kanssa yks(ainaki, en nyt muista koko kirjaa...) ihana kohta Kikan ja repen välillä: se kun Repe antoi Kikalle sen huivin. Se Kikan "Sellaisesta ei puhuta." kommentti... aaarrrgh! Siis ymmärrän Kikkaa, mut mua säälittää, kun se tavallaan manipuloi Repeä tollasilla hard-to-get-kommenteilla ihan älyttömästi.

      Repestä puheen ollen, mun mielestä oli myös ihanaa, että sen mahdollinen ura kilparatsastajana(/haave siitä) sai niin paljon huomiota.


      ----

      Sit seuraavaan kirjaan. Kirjan nimi on "Palavat silmät" ja ilmestyy luultavasti ensi syksynä (elo-/syyskuussa, jos nykyiseen NP:den julkaisutahtiin on luottamista).
      Tässä kirjan takakansi WSOYn sivuilta:


      "Pena uskoo, että hänen omistukseensa siirtynyt huippuori Blackey on tulevien arvokisojen varma voittaja. Hän haaveilee maineesta ja kunniasta, mutta sitten alkavat vaaralliset, toinen toistaan seuraavat onnettomuudet.

      Pelon ilmapiiri valtaa Nummelan ja lopulta koittaa yö, jonka kaltaista Kikka ei pahimmissa painajaisissaankaan olisi halunnut kokea: talli roihuaa ilmiliekeissä..."



      Itseltäni pääs sellanen tukahtunut kauhistunut äännähdys, kun luiin tuon viimeisen lauseen. Mä en kyllä ikinä anna Merjalle anteeks, jos se taas tappaa jonkun hevosen/hevosia/jonkun ihmishahmon/Uunon - käyn tässä läpi pelkojani (tai annan, kunhan olen ensin itkenyt ikuisuuden). Jostain syystä mä aloin heti pelkäämään Kafkan puolesta... Ei vitsi mä kuolin kauhusta "Rohkeuskokeessa". Luulin ihan oikeesti, että Merja oli a) tappanut Repen (ja siis tästähän mä en olisi toipunut) tai b) tappanut Kafkan (tästäkin toipuminen kyseenalaista).

      Ei mut ihan tosissaan, toi seuraava kirja jännittää mua ihan uskomattoman paljon. Mielipiteitä?

      (Anteeks tää mun novelli. Ei ollut tarkoitus kirjoittaa näin pitkää.)

    • Dire Straits

      Ei Merja voi tappaa Kafkaa D:
      Joku hevonen siinä kirjassa kuolee varmasti :(

    • GoodBye Kitty

      Mm... Mietin kans ettei Merjalla ole sydäntä tappaa Kafkaa (then again, Napoleon kuoli). Mitäs veikkaat, mikä heppa olis todennäkösin et kuolee?

      Itse pelkään, et se on joku sellanen, jonka kaikki varmasti muistaa/tietää esim. Marinka tjtn. Toivotaan, että selvitään säikähdyksellä. :)

    • Dire Straits

      Joo, varmaan joku mikä siellä on ollut aina. Se voi olla Kafkakin, mut vaikee sanoo noista, Della, Potku, Marinka tai Vappu. Ei Muffe varmaan.

      Toivottavasti nyt ei kuitenkaan kukaan.

    • GoodBye Kitty

      Mmm, toivottavasti. Veikkaan, et tässä käy niin kuin esim. Rohkeuskokeessa: säikähdyksellä selvitään :) Tää odotusaika on liian pitkä näiden kirjojen välissä; mun aivot alkaa kehittää ihan random-skenarioita... :DD

      Ihanaa, että Merja jaksaa vielä kirjoittaa Nummeloita. Onhan siinä kuitenkin ihan mukavasti tekemistä, että saa kolmesta neljään kirjaa julkaisukuntoon per vuosi. Toivottavasti näitä tulee vielä paljon lisää... :)

    • Kikka & Repefani ♥

      On tulossa 2 uutta kirjaa! Tai itse asiassa toinen on jo ilmestynyt, nimeltään: Palavat silmät ♥ Keväällä 2013 ilmestyy toinen: Hannu & Kari muistoja! Ihanaa!!!

    • Dire Straits

      Mahtaako se Kristian tulla sieltä takasin enää ollenkaan? Ei sillä että kaipailisin sitä takasi, mutta vaihtaisko Kikka vielä Repen Kristianiin? (ei varmaankaan) Ja olettaako Kristian, että ne seurustelee vielä Kikan kanssa, vaikka eivät ole pitäneet yhteyttä. Nehän ei kai varsinaisesti oo vielä eronnu, vai onko?

    • GoodBye Kitty

      Ostin ja luin tuon Palavat silmät tässä yks päivä. Tykkäsin :) Ko. kirjan takakannen sisäpuolella oli seuraavan kirjan esittelyteksti, joka oli kirjoitettu ikään kuin kirjeeksi.
      Kopioin sen tähän alle:
      "Joskus kuvittelen menettäväni hermoni. Olemme Linnavuoren kartanolla ja tämä on todella pelottava paikka. Katto vuotaa, lattilankut narisevat ja minusta tuntuu, että joku liikkuu ullakolla. Tunnustan, että minua pelottaa. Pojat sanovat kartanoa aavekartanoksi. Täällä tapahtuu outoja aisoita, joille ei löydy selitystä. Mitä tapahtuu, kun ovi noiduttuun huoneeseen aukeaa...? Kannattaa lukea kirja. Takaan, että kylmät väreet juoksevat pitkin sinunkin selkääsi.
      Terveisin Kikka"

      Että sellaista olisi luvassa tammikuussa 2013. :)


      Sitten aiheeseen, josta käytävä väittely tuskin loppuu ennen viimeistä Nummelan ponitalli-kirjaa (pelottava ajatella tän sarjan loppuvan ikinä... :/)... Joka tapauksessa tää Repe/Kristian säätö aiheuttaa aikas mukavasti keskustelua.

      Kyhyesti: ehdottomasti Repe. Itse en osaa ajatella Kikkaa&Kristiania enää edes parina. Okei, jos (ja kun) Kristian tulee Englannista takaisin Suomeen, ei ne enää Kikan kanssa saa mitään aikaiseksi. Mutta veikkaan kuitenkin (lähinnä koska pidän Kristianista hahmona - siis luonteeltaan yms - ja vierastan välillä Kikkaa), ettei mitään edistystä nykyisestä säädöstä tapahdu ennen kuin KIKKA tekee seuraavat 2 asiaa:
      1. tekee itselleen selväksi ettei voi jatkaa säätämistä
      2. eroaa/selvittää asiat Kristianin kanssa kasvotusten
      Mitä mieltä te muut ootte tästä?

      Mulla on vähän sellainen kutina, etteivät Kikka ja Kristian ole olleet yhdessä...edes silloin kun Kristian oli viimeks Suomessa. Tai sit niiden välillä oli jotain tosi vähän ja sekin silleen "no kun oltiin yhdessä silloin joskus ja erottiin kirjeellä, johon toinen ei edes vastannut niin ollaan nytki sit pari". Selkeästi sanottuna noin :DD

      Mut joo, en oikeesti tiedä nykytilanteesta.

      Ja sit vielä: KENELLÄ MUULLA ON SUUNNATON IKÄVÄ MARAA?? Tahtoisin sen pidemmäksi aikaa takasin. ikävää~ TT_TT

    • Dire Straits

      Mä en käsitä miks Kikka palas aina yhteen Kristianin kanssa, kun se tuli takasin Englannista. Niitten pitäs kyllä oikeasti erota ihan kasvotusten.

      Ja mäki haluan Maran takasi, se oli yksi mun suosikkihahmoista :)

      Oon miettiny, että mihin Alba ja Santa Lucia hävis? Onko ne kuollu tai myyty, kun muistan ne muutamista kirjoista, mutta kumpaakaan ei oo mainittu vähään aikaan. Voi olla etten tiedä sen takia kun en oo vielä lukenu kaikkia kirjoja. Kertokaa jos tiedätte.

    • GoodBye Kitty

      Lainasin just tänään "On hevosten aika" ja naureskelen täällä itsekseni sille, kuinka Kikan ja Kristianin välit ei todellakaan olleet aluksi mitkään lämpimät. :")

      Nii ja Maran ja Jennin välille taas jotain. (Siis ku joissain kirjoissa on viitattu siihen, et niil olis ollu jotain kiinnostusta olla yhdessä...)

      Hevosista ei mitään hajua...
      Kun mun mielestä jossain näistä uudemmista mainittiin Chalimar(!), mut eikö se kuollu jo ajat sitten...? tai sit oon lukenut kirjoja niin ristiin että menee tapahtumat sekasin.

      Yhteen juttuun tarvitsisin apua. Muistan hämärästi kohtauksen, jossa Repe tulee Kikan kotiin siis hakemaan sitä ulos/juttelemaan (EI treffeille (...?)). Kikka kysyy haittaako, jos hän laittaa päälleen kesäleningin/-mekon. Taisi tuo mekko olla keltainen... En tiedä miksi, mutta mua häiritsee aivan uskomattomasti, kun en muista mistä kirjasta tämä on. Tietääkö joku?

    • Dire Straits

      Mun pitäis joskus lukee toi On hevosten aika, mutta en oo ehtiny, kun nyt on kolme muutakin kirjaa tossa luettavana. Pitäs varmaan oikeestaan lukee koulukirjojakin välillä, muta kun ei aina millään jaksa.

      Chalimar kuoli kai Aavahevosessa. Mä en muista mitään mainintaa siitä uudemmissa kirjoissa.

      En oo lukenu tota kirjaa missä on toi kesämekkojuttu, muistaisin kyllä tommosen.

      Sillon kun Nummelaan tuli se tamma joka varsoi sinne ruispeltoon, niin tuliko sillon samalla kertää joku muukin hevonen? Ja missä kirjassa tää edes tapahtui?

    • GoodBye Kitty

      mä kieltäydyn muistamasta väärin tota mekko-juttua. toisaalta en sitte tiiä. :)

      Toi kirja mistä kysyit on Kadonneet hevoset, jos nyt oikein muistan. Kai siinä joku toinenkin hevonen on.

      Sain just On hevosten aika loppuun. Mä olen edelleen vähän kahden vaiheilla siitä, että pidänkö ko kirjasta. Siis hyvä kirjahan se on, muttah... (Kristian). Toisaalta oon huomannut sietäväni (ainakin tossa kirjassa) Kristiania nykyään paremmin. Mistäköhän tää johtuu???

      Repe on silti paras. ;D

    • Dire Straits

      Katoin wikipedian listasta mitkä mulla on vielä lukematta, ainaki Kenttäkilpailut, On hevosten aika ja Ponisaaren arvoitus.

      Mun mielestä noi vanhat kirjat on kaikki kuitenki paremipia kun mikään uusista, kaikki parhaat on ennen 2000-lukua julkaistuja.

    • GoodBye Kitty

      Kannattaa lukea ne! Ponisaaren arvoitus on yks mun lempikirjoista.

      Oon samaa mieltä: vanhat on parhaita. Toisaalta musta tuntuu, että (vain) osaksi ne on mulle niin tärkeitä nostalgian takia :) Nää ihan uusimmat on kyllä kanssa tosi hyviä (mm. Rohkeuskoe ja nyt tää uusin, Palavat silmät). Itse tykkään, että nää on vähän pidempiä kuin ne jotkut keskivälin kirjat... Ne oli hyvä, mutta niiiin lyhyitä. (Lyhyissä kirjoissakin on kyllä puolensa --> 93-sivuinen Myrsky, if you know what I mean.)

    • Dire Straits

      Joo Palavat silmät oli hyvä, odotan kovasti tota seuraavaa, kuulostaa niin kivalta :)
      Vanhemmissa on myös hienommat kannet, tykkään piirretyistä enemmän. Miks muute Ratsutilan sankarissa on erilaiset kannet kun kaikissa muissa?

      Myrskyä en ookkaan lukenu pitkään aikaan, pitäs lainata se joskus.

    • GoodBye Kitty

      Oon itsekin ihmetellyt Ratsutilan sankarin erilaisia kansia. Puhut nyt siis niistä valkoisista? Mulla on versio siitä ihan "tavallisilla" kansilla. Lähinnä vaan mietityttää miksi siihen on erilaisetkin.

      Ihanimpia on ne vanhat kannet (= kaikki missä on piirretty kuva). Vihreetkin kannet menee. Ne sellaset kannet kuin Myrskyssä on ihan okei, joskin jotenkin oudosti väritetyt (olenko ainut jota häiritsee Myrsyn kannessa suunnattomasti se, että Kikan hiukset on niin lyhyet?)... Inhokkeja on nää uusimmat, en yhtään tykkää niistä :/

      Montako nummelaa teillä muilla on?? Mulla on omina 14 ja lainassa (jo n.3 vuotta) kaverin 19. Yhteensä siis 33.

    • Dire Straits

      Joo, niitä tarkoitin
      http://www.antikvaari.fi/imagesproduct/1070_CCI00213339.jpg

      Näistä nykyisistä varsinkin Surmanhypyssä on ihan kummalliset kannet. Poni kuvassa on vähän jännästi.

      Mulla on 11 nummelaa.

    • GoodBye Kitty

      Nummelan ponitalli-kannet ja photoshop.... :")

      Luitko jo Palavat silmät?

    • Dire Straits

      Luin, oli hyvä :)

      Luin kans Poniretki saaristoon, se on myös yks mun suosikeista.

    • LaQu

      Repe on paljon parempi ku Kristian. Kristian on vaan koko ajan jossai englannissa kouluttamassa hevosia. Sitä paitsi Kristian on TYLSÄ! Repe on hauskempi, ja välittää enemmän Kikasta. Mua vaan ärsyttää kun koko ajan tulee joku et eka kikka ja repe on toooosi hyvis väleis ja sit niille tulee riita, ja seuraavas luvus ne sitte sopii sen. Mun mielestä ne vois olla ees 2 kirjaa välillä ihan hyvissä väleissä!

    • did u know

      Nehän on ollu enemmän ku yhen kirjan väleissä..

      • Se nummelan lukija

        No mä oon 11 vuotta ja luen nummelaa musta se on tosi hyvä sarja enkä ois alottanukkaa koko sarjaa ilman äitin VANHOJA nummeloita mut mä tykkään uusistakin ihan hirveesti siihen sarjaan vaa jää koukkuun


    • i-ha-na

      Nummelat on ihania.

    • fa-

      Musta on kamalaa ajatella että Merja lopettaisi kirjoittamisen. Sehän on kuuluisimpia kirjoittajia ja mukaansa tempaavia ja jännittäviä tarinoita. Ja Repe ja Kikka kuuluu yhteen.EHDOTTOMASTI❗❗❗
      En voisi kuvitellakaan Kikka jonkun toisen kanssa.olis outoa

    • Nummelafani

      Itse tykkää niistä kikan ja Repen romanttisista kohtauksista ja olisi mukavaa jos Kafka tulisi jo lopullisesti takaisin Nummelaan.

    • Nummelafani

      Itse en olisi edes aloittanut lukemista jos äiti ei olisi puhunut niistä ja moneen kertaan sanonut että minun on pakko lukea niitä kun isosiskon oli lukenut ne kaikki.

    • Anonyymi

      Repe voitti Kristian oli huijarin juoneen kuuluva huijaus

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe