Tapasin paria lääkäriä tutkimusten merkeissä ja he molemmat olivat hyvinkin tietoisia TTL:n toimista.
Toinen sanoi, että "ovat vain hankkineet sinne itselleen hyvät virat ja lausuvat mitä viran puolesta pitää lausua"
Altistustesteistä molemmilla oli sama käsitys. Ovat aivan turhia ja lisäksi täysin epäluotettavia. Eikä niitä tehdä muuta kuin vakuutusyhtiöiden vaatimuksesta. Vaarantavat tutkittavien henkilöiden terveyden. Jos vähääkään epäillään vakavampia keuhkomuutoksia tms. autoimmuunipuolustuksen menettämistä ei altistustestejä saisi tehdä. Siinä menee sitten altistettavan terveys ja hyvällä lykyllä ammattitautia ei edes todeta, koska nuo altistukset ovat täysin epäluotettavia.
Vakuutusyhtiö pitää lankoja käsissä ja TTL on marionetti.
Kyllä niissä keskusteluissa kovin selkeästi kävi ilmi, mistä kaikki johtuu - yksinkertaisesti vakuutusyhtiöillä on liian suuri valta. Lääkärit eivät sitä valtaa TTL:lla käytä. Kumileimasia ovat.
Toisen lääkärin vaimo oli sairastunut kotona homeista. Lääkäri kertoi vaimon oireilleen samoilla oireilla kuin minä, mutta paljon lievemmin. Lääkäri ei ensin ollut uskonut vaimoaan - ei millään. Kun sitten vaimo vain sairasti ja sairasti, lähti lääkäri etsimään olisiko kotona kosteusvauriota. Kun se sitten löytyi oli lääkärin uskottava vaimoa.
Esimmäinen korjaus suoritettiin poistaen noin puolen metrin verran tervettä seinää, eikä lattian sementtiin kajottu ollenkaan.
Korjauksen jälkeen vaimo tuli tilaan ja totesi ettei remontti ole onnistunut - hän oireilee heti.
Ei auttanut kun aloittaa remontti uudelleen. Nyt vauriota korjattiin 1,5 metrin matkalta tervettä seinää ja noin 40 cm verran lääkäri kertoi, että purettiin myös sementtikerrosta lattiasta. Huolellinen puhdistus ja siivous.
Vaimo tuli tilaan ja totesi, ettei saanut mitään oireita. Ja näin heillä on jatkunut nyt jonkin aikaa. Eli remontit voivat myös onnistua. Mutta ne ovat varsin laajoja ja tervettä aluetta tulee poistaa tosi reilusti. Eikä pidä unohtaa tuota saastuneen sementin poistamista myöskään.
Näin ollen sain parhaalta mahdolliselta henkilöltä tietoa - henkilöltä joka oli sekä lääkäri, että itse kokenut kantapään kautta mitä homeista sairastuminen on.
Tämä lääkäri uskoi, että yksikään työpaikka ei korjaa homevaurioita riittävän laajasti. Syystä että se olisi niin hirvittävän kallista. Korjataan vain vähän ja se ei enää sairastuneille riitä.
Parin lääkärin lausumia TTL:n toimista
32
2512
Vastaukset
- hilkkaliisa
Kyllä minut tutkittiin huolellisesti TTL:lla. Minulle tehtiin HRCT(keuhkojen "viipalekuvaus"), keuhkotähystys ja monenlaisia puhalluskokeita ENNEN homealtistuksia. Minut pantiin kolmeksi kuukaudeksi kotiin paranemaan ennen homealtistuksia hyvin sairaana, koska opiskelin Kelan ammatillisena kuntoutuksena homekoululla. Olin erittäin huonossa kunnossa ja täysin vailla puheääntä - ihan käheä. Paranin sen kolmen kuukauden aikana altistuskuntoon, mutta TIETENKIN sairastuin pitkäksi aikaa homealtistuksista. Minä sain kyllä ammattitautidiagnoosin, mutta seurauksena oli vaikea keuhkotulehdus, jota hoidettiin useita viikkoja kortisonilla. Huolellisista tutkimuksista huolimatta, ENNEN ALTISTUKSIA, minulla taisi sittenkin olla alveoliitti, eikä minua olisi saanut altistaa.
Minulle olisi pitänyt tehdä ALTISTUSTEN JÄLKEEN myös HRCT ja kutsua takaisin keuhkotähystystä varten, koska ilmoitin sairastumisestani puhelimitse ja kirjeitse ja lähetin keuhkolääkärini E-lausunnon. Kaikista pitää olla dokumentit, etten "vain itse keksi" sairauksia. Kyllästyin lausuntoihin "potilaan oman kertoman mukaan hän väittää, että...".
Siitä olen samaa mieltä, että vakuutusyhtiöillä on liian suuri valta. Vaikka minäkin olen lähettänyt erikoislääkäreiden lausuntoja niin nämä vakuutusyhtiön hyypiöt kumoavat ne välittömästi, vaikka eivät ole minua tavanneet.
Aion pyytää pääsyä vakuutusyhtiön lääkäreiden tutkittavaksi, kun eivät kerran usko minua tutkineiden OIKEIDEN ASIANTUNTIJALÄÄKÄREIDEN lausuntoja.
Homeesta voivat sairastua myös lääkärit ja heidän perheensä, kuten kirjoitit. Kuka tahansa voi sairastua. Homeet saltaan vieläkin ja oireilua yritetään saada psyykkiseksi sairaudeksi.
Tekemässäni opinnäytetyössä (2004) tämä työpaikkojen homeiden salailu tuli hyvin ilmi. Yksi vastaajista ilmoitti: "Työnantaja kielsi työpaikan homeet, kunnes itsekin sairastui".
Niinpä !! Jos työnantaja salailee ja kieltää homeiden olemassaolon, on hän vaarassa itsekin sairastua. Tuollaiselle työnantajalle ei minulla riitä empatiaa, kun hän itse sairastuu. Mitäs salaili ja haukkui sairastunutta. Siitäs sai !
Minun työpaikallani tehtiin usein pintaremonttia ympäri taloa milloin missäkin. Homeinen seinä peitettiin lateksilla. Sairastuneille työntekijöille sanottiin ja sanotaan vieläkin: "Vaihda työpaikkaa ja sano itsesi irti". Minuakin yritettiin irtisanoa. Irtisanomiskokouksessa oli läsnä työsuojeluvaltuutettu, ylihoitaja (joka itsekin sairastui homeesta - onneksi), osastonhoitaja (jonka märkäinen, pitkään kestänyt poskiontelotuehdus "ei johdu homeista"), liittoni edustaja, pääluottamusmies, henkilöstöpäällikkö. En suostunut irtisanomaan itseäni "vapaaehtoisesti" ja sairauden vuoksi työntekijää ei saa irtisanoa lakien mukaan.
Onneksi henkilöstöpäällikkö oli fiksu ja oli puolellani. Olin useita vuosia sairauslomalla ja sain työkyvyttömyyseläkkeen.Odottelen tapaturmaeläkettä ammattitautini johdosta. Olen odottanut jo yli kolme vuotta.
Siitäkin olen samaa mieltä, että työpaikkojen (ja tietenkin kotien) homeongelmiin on puututtava ajoissa ja korjaukset on tehtävä kunnolla. Kaikki vaurioitunut materiaali pitää poistaa kokonaan. Homeesta jo sairastuneet eivät kykene oleskelemaan huonosti pintakorjatuissa homehuoneissa.Jo pienikin mikrobimäärä riittää meille homesairaille rajuun oireiluun.- ja TIETYSTI sairastuit
Hei haloo tossa sun kirjoituksessasi ei noilta osin ole MITÄÄN mieltä!
Jos tutkittiin HUOLELLISESTI ei tuollaista TIETYSTI sairastumista pitkäksi aikaa olisi tapahtunut.
Herää pahvi! - siksi et pysty pyöräilemään
Mene nyt ihmeessä LÄÄKÄRILLE - ja tutkituta tuo sun alveoliitti!
Siten sulla on ehkä muutama vuosi enemmän aikaa elellä täällä - kun osaat hoitaa alveoliittiasi. - hilkkaliisa
ja TIETYSTI sairastuit kirjoitti:
Hei haloo tossa sun kirjoituksessasi ei noilta osin ole MITÄÄN mieltä!
Jos tutkittiin HUOLELLISESTI ei tuollaista TIETYSTI sairastumista pitkäksi aikaa olisi tapahtunut.
Herää pahvi!Huolellisesti minua tutkittiin ENNEN altistuksia. Tutkittiin vain väärään aikaan! Olin syönyt kortisonia ja antibiootteja useita viikkoja. Ilmeinen alveoliittini jäi siksi huomaamatta. En tiennyt vielä silloin niin paljon kuin tiedän nyt. En osannut vaatia mitään. Sain ammattitautidiagnoosin, vaikka hintana oli keuhkojen meneminen huonoon kuntoon pitkäksi aikaa ja pysyvien niveloireiden puhkeaminen. Niveloireita ei ollut ennen altistuksia.
En missään vaiheessa kirjoittanut homealtistusten olevan vaarattomia. Monet sairastuvat pitkäksi aikaa, mutta KAIKKI eivät sairastu. Tiedän useita, jotka eivät sairastuneet. Korostan vielä, että kokemuksesta voin kertoa, että TTL:n altistukset ovat vaarallisia ja KUKAAN EI SAISI sairastua.
Halusin vain kertoa, että väärään aikaan tehdyillä tutkimuksilla EI LÖYDETÄ alveoliittia. Kyllä minua tutkittiin silti huolellisesti, MUTTA VÄÄRÄÄN AIKAAN.
Ei ole kivaa kun haukutaan, jos en silloin vuonna 2003 osannut vaatia mitään. Tämän palstan tarkoitus tietääkseni on toistemme TUKEMINEN.
Kerroinhan, että minut olisi pitänyt tutkia HUOLELLISESTI MYÖS ALTISTUSTEN JÄLKEEN. Altistusten JÄLKEEN minua ei tutkittu huolellisesti. TTL antoi puhelimessa ohjeen syödä kolme päivää 40mg ja kome päivää 30mg kortisonia. Tuon kuuden päivän kortisonin syönnillä en "tullut miksikään". Kävin omalla keuhkolääkärilläni, jonka ohjeilla keuhkojeni inflammaatio (solutason tulehdus) parani.
Vaadi sinä oikeaan aikaan oikeat tutkimukset. Nykyisin ei enää altisteta Cladosporium cladosporioides homeella, jonka perusteella useimmat homesairaat ovat saaneet ammattitautidiagnoosin, kuten minäkin. Ovatpahan keksineet taas uuden systeemin, ettei vain tulisi ammattitautidiagnooseja enempää. Saadaan muutaman vuoden kuluttua kauniita tilastoja: "Kosteusvauriomikrobien aiheuttamat ammattitaudit ovat rajusti vähentyneet. Työpaikoista pidetään erittäin hyvää huolta nykyisin". Tilastoharhaa se on oikeasti!!!!!!!!
Aspergillus homeen altistuksen jälkeen jouduin turvautumaan päivystykseen hengitysvaikeuksien vuoksi. Myöhäisreaktio, joka on tyypillinen alveoliitissa, ei hetkauttanut TTL:n lääkäriä ja altistuksia vain jatkettiin.
Hyvää kesää pahvittelijallekin! Pysy terveenä ja karta homeisia tiloja. Rekisteröidy niin on helpompi tunnistaa kuka "pahvittelee". Millainen on sinun tarinasi?
Terveisin
[email protected] - hilkkaliisa
En nyt ihan AINA pysty pyöräilemään. Sateen JÄLKEEN en mene ulos, koska oireilen. Olen kulkenut koko kevään bussilla, koska en pystynyt olemaan ulkona. Bussissa oireilen usein tupakansavuisista, hajuvesien hajuisista, hometalon hajuisista ihmisistä. Vaihdan bussissa paikkaa enkä tee "numeroa" yskimisestäni. Nyt olen käynyt muutaman kerran kaupungilla pyörällä. Uusin taas kyllä bussilippunikin, kun on satanut ja oireilen. Kuivalla ilmalla voin pyöräillä.
Kylässä käyminen ja matkustaminen on vaikeaa. Sain kummipoikani perheineen muuttamaan pois homeasunnostaan. Kävin heillä kylässä Jyväskylässä talvella ja oireilin heillä. Heille kylässä käymiseni oli hyödyllistä. Heille syntyi tammikuussa tyttövauva ja heitä hirvitti, kun he tajusivat asuvansa homeasunnossa. Oli kiva käydä vierailulla, vaikka oireilinkin. Oireilu ei ollut kivaa. Kummilapseni ovat minulle tärkeitä ja kummilapsenlapseni on aivan ihana :) - nisuiisu
hilkkaliisa kirjoitti:
Huolellisesti minua tutkittiin ENNEN altistuksia. Tutkittiin vain väärään aikaan! Olin syönyt kortisonia ja antibiootteja useita viikkoja. Ilmeinen alveoliittini jäi siksi huomaamatta. En tiennyt vielä silloin niin paljon kuin tiedän nyt. En osannut vaatia mitään. Sain ammattitautidiagnoosin, vaikka hintana oli keuhkojen meneminen huonoon kuntoon pitkäksi aikaa ja pysyvien niveloireiden puhkeaminen. Niveloireita ei ollut ennen altistuksia.
En missään vaiheessa kirjoittanut homealtistusten olevan vaarattomia. Monet sairastuvat pitkäksi aikaa, mutta KAIKKI eivät sairastu. Tiedän useita, jotka eivät sairastuneet. Korostan vielä, että kokemuksesta voin kertoa, että TTL:n altistukset ovat vaarallisia ja KUKAAN EI SAISI sairastua.
Halusin vain kertoa, että väärään aikaan tehdyillä tutkimuksilla EI LÖYDETÄ alveoliittia. Kyllä minua tutkittiin silti huolellisesti, MUTTA VÄÄRÄÄN AIKAAN.
Ei ole kivaa kun haukutaan, jos en silloin vuonna 2003 osannut vaatia mitään. Tämän palstan tarkoitus tietääkseni on toistemme TUKEMINEN.
Kerroinhan, että minut olisi pitänyt tutkia HUOLELLISESTI MYÖS ALTISTUSTEN JÄLKEEN. Altistusten JÄLKEEN minua ei tutkittu huolellisesti. TTL antoi puhelimessa ohjeen syödä kolme päivää 40mg ja kome päivää 30mg kortisonia. Tuon kuuden päivän kortisonin syönnillä en "tullut miksikään". Kävin omalla keuhkolääkärilläni, jonka ohjeilla keuhkojeni inflammaatio (solutason tulehdus) parani.
Vaadi sinä oikeaan aikaan oikeat tutkimukset. Nykyisin ei enää altisteta Cladosporium cladosporioides homeella, jonka perusteella useimmat homesairaat ovat saaneet ammattitautidiagnoosin, kuten minäkin. Ovatpahan keksineet taas uuden systeemin, ettei vain tulisi ammattitautidiagnooseja enempää. Saadaan muutaman vuoden kuluttua kauniita tilastoja: "Kosteusvauriomikrobien aiheuttamat ammattitaudit ovat rajusti vähentyneet. Työpaikoista pidetään erittäin hyvää huolta nykyisin". Tilastoharhaa se on oikeasti!!!!!!!!
Aspergillus homeen altistuksen jälkeen jouduin turvautumaan päivystykseen hengitysvaikeuksien vuoksi. Myöhäisreaktio, joka on tyypillinen alveoliitissa, ei hetkauttanut TTL:n lääkäriä ja altistuksia vain jatkettiin.
Hyvää kesää pahvittelijallekin! Pysy terveenä ja karta homeisia tiloja. Rekisteröidy niin on helpompi tunnistaa kuka "pahvittelee". Millainen on sinun tarinasi?
Terveisin
[email protected]Cladosporiumille! Eikä Sinulla astmaa ole!
Kun he altistivat Sinua, he saivat aikaiseksi ahtauttavan keuhkoputkitulehduksen eli obstruktiivisen bronkiitin. Jos puhallustehosi eivät olisi laskeneet, niin silloin tämä altistuskoe olisi aiheuttanut Sinulle kroonisen keuhkoputkitulehduksen, niin kuin minulle kävi!
MUISTAKAA! Allergiaa kuuluu tutkia niillä allergeeneilla, jotka sen aiheuttavat! Meidän allergian aiheuttavat kosteusvauriomikrobit! Ei missään nimessä Cladosporium!
KAIKKEIN TÄRKEIN ASIA MUISTAA!!! Kosteusvauriomikrobit EIVÄT aiheuta astmaa. Ne aiheuttavat allergisen alveoliitin!
Pekka Nikkola
- Homeherkkä
Niin poliitikkomme kuin lääkärimmekin kertoilevat median kautta, että maamme lääketiede on huippuluokkaa kuin myös tuon lääketieteen harjoitajat, eli lääkärit.
Filosofi Nietzche totesi jo 1800-luvulla, että ajatus on kuin pieni HOMESIENI, joka riuduttaa ja näivettää ruumiin.
Filosofin näkökannalta katsottuna vertailukode osui meidän homeallergikkojen immuunijärjestelmämme tuottamien kokemusten kautta katsottuna noista homeitiöistä todella napakymppiin. Homeitiöaltistus näivettää ja riuduttaa.
Maamme lääkärikunta on ollut tietoinen kosteusvauriorakennusten tuottamien homeiden aiheuttamista allergioista ja niiden tuottamista sairauksista ainakin jo 1960-luvulta lähtien, jolloin JO alettiin suorittaa homeilla homeallergikoille keuhkoaltistuksia ammattitaudin toteamista varten.
Keuhkoaltistuksista kuitenkin luovuttiin, koska ne saattoivat aiheuttaa pysyviä vaurioita keukoissa ja siirryttiin nenäaltistuksiin.
Ja maamme lääkäreiden myötävaikutuksella nuo keuhkoaltistukset keskitettiin 1990-luvun puolessavälissä TTL:lle josta keskittämisestä jokaikinen maamme lääkäri oli tietoinen kuin myös niiden aiheuttamista mahdollisista seurauksista.
Siis aikamoista hurskastelua noilta parilta lääkäriltä.- miten niin
Perustelehan mitä tarkoitat tässä kohden kahden lääkärin hurskastelulla?
Sitäkö, etteivät hyväksy TTL:n toimintaa! Mikä siinä on hurskastelua??? - Homeherkkä
miten niin kirjoitti:
Perustelehan mitä tarkoitat tässä kohden kahden lääkärin hurskastelulla?
Sitäkö, etteivät hyväksy TTL:n toimintaa! Mikä siinä on hurskastelua???Mitä perinteiseen lääketieteen tuottamaan 300-vuotiseen tietoon HOMEALLERGIASTA tulee, yhdenkään maamme lääkärin ei olisi pitänyt koskaan maassamme HYVÄKSYÄ ja ALKAA suorittaamaan minkäänlaisia homealtistuksia homeallergikoille.
Niitä on tehty kuitenkin maassamme jo nelisenkymmentä vuotta lääkärikuntamme suosiollisella myötävaikutuksella, johon lääkärikuntaan kuuluvat nuo pari mainitsemaasi lääkäriäkin.
Jos ovat sitä mieltä, että TTL toimii lääketieteellisesti väärin homeallergikkoja kohtaan, niin korottakoot äänensä kaiken kansan kuultavaksi nousemalla tuonkaltaisia lääketieteen harjoittajia vastaan. - vaikeaa on
Homeherkkä kirjoitti:
Mitä perinteiseen lääketieteen tuottamaan 300-vuotiseen tietoon HOMEALLERGIASTA tulee, yhdenkään maamme lääkärin ei olisi pitänyt koskaan maassamme HYVÄKSYÄ ja ALKAA suorittaamaan minkäänlaisia homealtistuksia homeallergikoille.
Niitä on tehty kuitenkin maassamme jo nelisenkymmentä vuotta lääkärikuntamme suosiollisella myötävaikutuksella, johon lääkärikuntaan kuuluvat nuo pari mainitsemaasi lääkäriäkin.
Jos ovat sitä mieltä, että TTL toimii lääketieteellisesti väärin homeallergikkoja kohtaan, niin korottakoot äänensä kaiken kansan kuultavaksi nousemalla tuonkaltaisia lääketieteen harjoittajia vastaan.laittaa oma ura likoon tämän vääryyden vuoksi. Ja näitä vääryksiä riittää kyllä muitakin, ei homesairaat ole niitä ainoita.
Aika paljon odotat yksittäiseltä lääkäriltä - ja mitä luulet yhden lääkärin saavan aikaan?
Eiköhän tässä päättäjät ole vähän korkeammalla - aivan kuin Nisuiisu on täällä kirjoittanutkin.
Eli vähän on kritiikkisi nyt hakusessa! Onhan nämä lääkärit asioista suoraan puhuneetkin - ja kertovat näkökulmansa suoraan.
Ei pidä ampua viestintuojaa... eikä puukottaa ystäviä selkään. Vaikka kuinka katkera omasta kohtelustaan olisikin.
Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että homesairaat tekisivät asiansa eteen itse jotakin - eipä saatu kokoon yhtään ryhmää keskustelemaan asiasta TTL:n päättäjille! Pitäneen katsoa ihan ensiksi vaan peiliin. - Drifter
vaikeaa on kirjoitti:
laittaa oma ura likoon tämän vääryyden vuoksi. Ja näitä vääryksiä riittää kyllä muitakin, ei homesairaat ole niitä ainoita.
Aika paljon odotat yksittäiseltä lääkäriltä - ja mitä luulet yhden lääkärin saavan aikaan?
Eiköhän tässä päättäjät ole vähän korkeammalla - aivan kuin Nisuiisu on täällä kirjoittanutkin.
Eli vähän on kritiikkisi nyt hakusessa! Onhan nämä lääkärit asioista suoraan puhuneetkin - ja kertovat näkökulmansa suoraan.
Ei pidä ampua viestintuojaa... eikä puukottaa ystäviä selkään. Vaikka kuinka katkera omasta kohtelustaan olisikin.
Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että homesairaat tekisivät asiansa eteen itse jotakin - eipä saatu kokoon yhtään ryhmää keskustelemaan asiasta TTL:n päättäjille! Pitäneen katsoa ihan ensiksi vaan peiliin.pitäisi alkaa tämä tiedon leviäminen suureen ylöisöön.
Tietenkään yksittäiset lääkärit eivät voi paljon tehdä omalla sarallaan, ainoastaan ottaessaan potilaita vastaan huomioida myös sellainen tekijä kuin homeet.
Mutta kyllä heidän pitäisi keskenään levittää tietoa ja sitä kautta saada kollegoittensa asenteet muuttumaan.
Mutta mikäs se paras asenteiden muokkaaja on kuin raha ja vaikutusvalta.
Tätä juuri nämä p...een vakuutuslaitokset käyttävät hyväksi.
Henkilökohtaisesti pidän sellaista lääkärinköulutusta hukkaan menneeksi, jossa ei noudateta sitä etiikkaa rehellisesti ja suoraselkäisesti joka nimenomaan kuuluu tämän ammatin harjoittamiseen.
Kaiken kukkuraksi nämä p...een politiikot suojelevat näitä suuria vakuutuslaitoksia.
Lisäksi sijoituspiirit ovat hyysäämässä kieroine toimintoineen näiden laitosten nurkissa.
Näin myös media kumartaa kaikkea sitä epärehellisyyttä, jota nuo "kasvottomat" piirit edustavat.
Eikä siihen muuta tarvita, koko järjestelmä on jo kauan aikaa sitten mädäntynyt.
Yksinkertaisesti sanottuna koko Suomi on kaukana rehellisestä ja ns. pohjoismaisesta hyvinvointivaltion mallista. Se on käytännössä vain mainoslauseissa. - eduskunnassa
Drifter kirjoitti:
pitäisi alkaa tämä tiedon leviäminen suureen ylöisöön.
Tietenkään yksittäiset lääkärit eivät voi paljon tehdä omalla sarallaan, ainoastaan ottaessaan potilaita vastaan huomioida myös sellainen tekijä kuin homeet.
Mutta kyllä heidän pitäisi keskenään levittää tietoa ja sitä kautta saada kollegoittensa asenteet muuttumaan.
Henkilökohtaisesti pidän sellaista lääkärinköulutusta hukkaan menneeksi, jossa ei noudateta sitä etiikkaa rehellisesti ja suoraselkäisesti joka nimenomaan kuuluu tämän ammatin harjoittamiseen.
Kaiken kukkuraksi nämä p...een politiikot suojelevat näitä suuria vakuutuslaitoksia.
Lisäksi sijoituspiirit ovat hyysäämässä kieroine toimintoineen näiden laitosten nurkissa.
Näin myös media kumartaa kaikkea sitä epärehellisyyttä, jota nuo "kasvottomat" piirit edustavat.
Eikä siihen muuta tarvita, koko järjestelmä on jo kauan aikaa sitten mädäntynyt.
Yksinkertaisesti sanottuna koko Suomi on kaukana rehellisestä ja ns. pohjoismaisesta hyvinvointivaltion mallista. Se on käytännössä vain mainoslauseissa.Siellä se lakimuutos tehdään. Jos tapaturmalain mukaan näytöksi tarvitaan nyt se altistus, ei se muutu puhumalla täällä. Asiaa on pidettävä esillä ja informoitava niitä, jotka oikeasti voivat siihen vaikuttaa.
Asialinjalla, faktatiedolla, henkilökohtaisella lähestymisellä saavutetaan ehkä enemmän kuin moittimalla kaikkia ja kaikkea. - Venäjä,,,
Drifter kirjoitti:
pitäisi alkaa tämä tiedon leviäminen suureen ylöisöön.
Yksinkertaisesti sanottuna koko Suomi on kaukana rehellisestä ja ns. pohjoismaisesta hyvinvointivaltion mallista. Se on käytännössä vain mainoslauseissa.konsanaan!
Suomessa kaikki tietävät näiden vakuutuslaitosten voiman - lääkärit ovat pikkuisia naurettavia tekijöitä, vuosien raskaan koulutuksen jälkeen antavat vakuutuslaitosten naruttaa itseään - säälittävää on. Lääkäreistä tehdään aivan pellejä.
Olisi hirveää jos oma lapsi opiskelisi lääkäriksi! - peikko77
vaikeaa on kirjoitti:
laittaa oma ura likoon tämän vääryyden vuoksi. Ja näitä vääryksiä riittää kyllä muitakin, ei homesairaat ole niitä ainoita.
Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että homesairaat tekisivät asiansa eteen itse jotakin - eipä saatu kokoon yhtään ryhmää keskustelemaan asiasta TTL:n päättäjille! Pitäneen katsoa ihan ensiksi vaan peiliin.yhteisvoimin tekemättä. Miten homesairaat saadaan barrikadeille tämän asian puolesta? Kukaan muuhan sitä ei tule tekemään.
Tuo ay-puoli tuntuisi tärkeältä saada ymmärtämään tilanne. Esim. OAJ tai LTOL tai TEHY/Super tai KTV(?) - mitä ovat asialle tehneet? Siis mitä yksittäiset jäsenet ovat asian eteenpäin viemiseksi tehneet? - Homeherkkä
vaikeaa on kirjoitti:
Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että homesairaat tekisivät asiansa eteen itse jotakin - eipä saatu kokoon yhtään ryhmää keskustelemaan asiasta TTL:n päättäjille! Pitäneen katsoa ihan ensiksi vaan peiliin.Mainitset, että onhan nämä lääkärit asioista suoraan puhuneetkin - ja kertovat näkökulmansa suoraan.
Olen yhden ainoan lääkärikoulutuksen saaneen tutkijan kuullut puhuvan näistä asioista suoraan TV:ssä, eli tohtori Tuula Putuksen.
Minulla on lukemattomia lehtileikkeitä, joissa muut NYKYlääkärimme ovat leimanneet reilut kymmenen vuotta kosteusvauriomikroaltistuksesta saadut oireet virusinfektioiksi ja jopa suoranaiseksi huuhaaksi, vaikka perinnetiedon mukaan kosteusvauriomikrobiproteiinit ovat allergeenijä siinä missä muutkin proteiinit.
Minua on myös hämmästyttänyt NYKYlääkäreittemme allergiakirjoittelu, jonka sisältö on, että mikäli allergiaoireilunne jatkuu hakeutukaa lääkäriin (niistäkin on lehtileikkeleitä).
Kuitenkin jokaikinen maamme lääkäri tietää, että mikäli immuunijärjestelmä tuottaa IgG/IgM vasta-aineita allergeenille, tai ei tuota ollenkaan kuten on kysymyksessä soluvälitteisessä reaktiotyypissä, niin heillä ei ole edes mittatikkuja tuonkaltaisten allergioiden toteamiseen.
Ikivanha allergian määritelmä on seuraava: "Kun immuunireatio ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan joko liian voimakas tai siitä aiheutuu kudosvaurioita, puhutaan allergiasta."
Tämä allergian määritelmähän huomioi kaikki immunologiset reaktiotyypit.
Kun allergikko hakeutuu lääkäriin ja lääkäri prickittää (IgE) ja laputtaa (soluvälitteinen: kosketusallergia) ja prickityksen ja laputuksen jälkeen toteaa allergikolle, että sinulla ei ole allergiaa, niin noihin testeihin luottava lääkäri puhelee täyttä hömppää tutkittavalleen, joka on ilmoittanut hänelle olevansa home- tai jokin muu allergikko.
Minuakin on pricitetty ja laputettu. Ja kun jo ennen pricittämistä ja laputtamista olen todennut lääkärille tuonkaltaisen tutkinnan olevan kohdallani tuloksetonta, niin minun mielestäni PEILIINKATSOJANA TULEE OLLA turhia tutkimuksia määräävä LÄÄKÄRI ja sinun mielestäsi minun.
Kun mainitsit, että tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että HOMESAIRAAT TEKISIVÄT ASIANSA ETEEN ITSE JOTAKIN..., niin totean sinulle, että jok`ikinen kosteusvauriomikrobialtistuksen takia sairastunut JOUTUU PAKOSTA OLEMAAN PITKÄAIKAISESSA TEKEMISESSÄ niin vakuutusyhtiön lääkärin kuin valitusviranomaislääkäreidenkin kanssa, ja tuo tekeminen KESTÄÄ VUOSIKAUSIA.
Ja jok`ikinen noissa tahoissa työskentelevä LÄÄKÄRI on tiennyt, että TTL tutkii AMMATTITAUTINA vain AMMATTIASTMAA, vaikka AMMATTITAUTILAKIMME VELVOITTAA tuon yksikön TOTEAMAAN MYÖS AKUUTIN ALLERGISEN KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN, ns. ODTS:n kuin myös AKUUTIN KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN.
Ja jokainen maamme lääkäri tietää TTL:n yksipuolisen tutkimusmenettelyn aina STM:n lääkintäneuvoksia ja KTL:n kansanterveydestä vastaavia lääkärikoulutuksen saaneita henkilöitä myöten ja ovat tuon käytännön hyväksyneet.
Ja tuon TTL:n käytännön ovat hyväksyneet myös Etelä-Suomen läänihallituksessa toimivat LÄÄKÄRIT kuin myös eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri.
Mitä tulee poliittisiin päätöksentekijöihimme kosteusvauriomikrobialtistuksen aiheuttamien oireilujen ja niiden tuottamien sairauksien toteamisen suhteen, niin turhaa on heidän puoleen kääntyä, koska lääkärikuntamme ei ole pystynyt toteennäyttämään niin kosteusvauriomikrobialtistuksen tuottamia oireiluja kuten ei myöskään tuon altistumisen tuottamia sairauksia täydessä laajuudessaan.
Tästä täydestä laajuudesta olen tehnyt omalta osaltani TTL:lle muistutuksen, kantelun E-S lääninhallitukselle, kyselyn ex sos- ja terveysministeri Perholle, STM:n terveysosastolle kuin myös keskussairaalamme keuhko-osaston vastaavalle ja sisäilmapolin työryhmälle.
Vaan vastausta siihen kuinka ja missä HOMEALTISTUKSEN AIHEUTTAMA AKUUTTI allerginen keuhkoputkitulehdus ja ÁKUUTTI allerginen alveoliitti TÄSSÄ MAASSA lääketieteellisesti TODETAAN, en ole vielä tähän päivään mennessä saanut.
Jospa sinä sen kertoisit minulle.
Eli toimintani takia, varustettuna ihan hyvällä omallatunnolla, MINÄ voin PEILATA toimintaani suhteessa lääkärikuntamme ja poliitisen virkamieskoneistomme pitkäaikaiseen toimintaan kosteusvauriomikrobialtistuksen suhteen.
No minä olen jo seitsemättä lumetonta kautta homeallergikko ja pysyttelen homeallergikkona siihen asti kun lääkärikuntamme tieteellisesti toteennäyttää lumettoman ajan ILMAKUUTION sisältävän RUNSAASTI FLUNSSAA aiheuttavia viruksia. Ja toki haluan tietää minkänimisistä viruksista on kyse.
Vai olisiko ehkä kyse MULTA-ALTISTUKSESTA, kun gramman multaa sanotaan sisältävän alle 10 000 mikrobia.
Tätä minä ULKOILMA-ALLERGIKKONA KYSELEN LÄÄKÄRIKUNNALTAMME ja kyselyni loppuu vasta kun päälläni on pari metriä multaa.
Tosin toivumukseni omaisilleni on polttaminen ja tuhkani levittäminen tuuleen. - vähän on outoa
Homeherkkä kirjoitti:
Mainitset, että onhan nämä lääkärit asioista suoraan puhuneetkin - ja kertovat näkökulmansa suoraan.
Olen yhden ainoan lääkärikoulutuksen saaneen tutkijan kuullut puhuvan näistä asioista suoraan TV:ssä, eli tohtori Tuula Putuksen.
Minulla on lukemattomia lehtileikkeitä, joissa muut NYKYlääkärimme ovat leimanneet reilut kymmenen vuotta kosteusvauriomikroaltistuksesta saadut oireet virusinfektioiksi ja jopa suoranaiseksi huuhaaksi, vaikka perinnetiedon mukaan kosteusvauriomikrobiproteiinit ovat allergeenijä siinä missä muutkin proteiinit.
Minua on myös hämmästyttänyt NYKYlääkäreittemme allergiakirjoittelu, jonka sisältö on, että mikäli allergiaoireilunne jatkuu hakeutukaa lääkäriin (niistäkin on lehtileikkeleitä).
Kuitenkin jokaikinen maamme lääkäri tietää, että mikäli immuunijärjestelmä tuottaa IgG/IgM vasta-aineita allergeenille, tai ei tuota ollenkaan kuten on kysymyksessä soluvälitteisessä reaktiotyypissä, niin heillä ei ole edes mittatikkuja tuonkaltaisten allergioiden toteamiseen.
Ikivanha allergian määritelmä on seuraava: "Kun immuunireatio ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan joko liian voimakas tai siitä aiheutuu kudosvaurioita, puhutaan allergiasta."
Kun allergikko hakeutuu lääkäriin ja lääkäri prickittää (IgE) ja laputtaa (soluvälitteinen: kosketusallergia) ja prickityksen ja laputuksen jälkeen toteaa allergikolle, että sinulla ei ole allergiaa, niin noihin testeihin luottava lääkäri puhelee täyttä hömppää tutkittavalleen, joka on ilmoittanut hänelle olevansa home- tai jokin muu allergikko.
Minuakin on pricitetty ja laputettu. Ja kun jo ennen pricittämistä ja laputtamista olen todennut lääkärille tuonkaltaisen tutkinnan olevan kohdallani tuloksetonta, niin minun mielestäni PEILIINKATSOJANA TULEE OLLA turhia tutkimuksia määräävä LÄÄKÄRI ja sinun mielestäsi minun.
Kun mainitsit, että tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia siitä, että HOMESAIRAAT TEKISIVÄT ASIANSA ETEEN ITSE JOTAKIN..., niin totean sinulle, että jok`ikinen kosteusvauriomikrobialtistuksen takia sairastunut JOUTUU PAKOSTA OLEMAAN PITKÄAIKAISESSA TEKEMISESSÄ niin vakuutusyhtiön lääkärin kuin valitusviranomaislääkäreidenkin kanssa, ja tuo tekeminen KESTÄÄ VUOSIKAUSIA.
Ja jok`ikinen noissa tahoissa työskentelevä LÄÄKÄRI on tiennyt, että TTL tutkii AMMATTITAUTINA vain AMMATTIASTMAA, vaikka AMMATTITAUTILAKIMME VELVOITTAA tuon yksikön TOTEAMAAN MYÖS AKUUTIN ALLERGISEN KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN, ns. ODTS:n kuin myös AKUUTIN KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN.
Ja jokainen maamme lääkäri tietää TTL:n yksipuolisen tutkimusmenettelyn aina STM:n lääkintäneuvoksia ja KTL:n kansanterveydestä vastaavia lääkärikoulutuksen saaneita henkilöitä myöten ja ovat tuon käytännön hyväksyneet.
Ja tuon TTL:n käytännön ovat hyväksyneet myös Etelä-Suomen läänihallituksessa toimivat LÄÄKÄRIT kuin myös eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri.
Mitä tulee poliittisiin päätöksentekijöihimme kosteusvauriomikrobialtistuksen aiheuttamien oireilujen ja niiden tuottamien sairauksien toteamisen suhteen, niin turhaa on heidän puoleen kääntyä, koska lääkärikuntamme ei ole pystynyt toteennäyttämään niin kosteusvauriomikrobialtistuksen tuottamia oireiluja kuten ei myöskään tuon altistumisen tuottamia sairauksia täydessä laajuudessaan.
Tästä täydestä laajuudesta olen tehnyt omalta osaltani TTL:lle muistutuksen, kantelun E-S lääninhallitukselle, kyselyn ex sos- ja terveysministeri Perholle, STM:n terveysosastolle kuin myös keskussairaalamme keuhko-osaston vastaavalle ja sisäilmapolin työryhmälle.
Vaan vastausta siihen kuinka ja missä HOMEALTISTUKSEN AIHEUTTAMA AKUUTTI allerginen keuhkoputkitulehdus ja ÁKUUTTI allerginen alveoliitti TÄSSÄ MAASSA lääketieteellisesti TODETAAN, en ole vielä tähän päivään mennessä saanut.
Eli toimintani takia, varustettuna ihan hyvällä omallatunnolla, MINÄ voin PEILATA toimintaani suhteessa lääkärikuntamme ja poliitisen virkamieskoneistomme pitkäaikaiseen toimintaan kosteusvauriomikrobialtistuksen suhteen.
No minä olen jo seitsemättä lumetonta kautta homeallergikko ja pysyttelen homeallergikkona siihen asti kun lääkärikuntamme tieteellisesti toteennäyttää lumettoman ajan ILMAKUUTION sisältävän RUNSAASTI FLUNSSAA aiheuttavia viruksia. Ja toki haluan tietää minkänimisistä viruksista on kyse.
Vai olisiko ehkä kyse MULTA-ALTISTUKSESTA, kun gramman multaa sanotaan sisältävän alle 10 000 mikrobia.
Tätä minä ULKOILMA-ALLERGIKKONA KYSELEN LÄÄKÄRIKUNNALTAMME ja kyselyni loppuu vasta kun päälläni on pari metriä multaa.
Tosin toivumukseni omaisilleni on polttaminen ja tuhkani levittäminen tuuleen.Että riehaannut näin.
Ensin annat kritiikkiä näitä kahta lääkäriä kohden ja sitten kirjoitat pitkästi aivan asiaa kyllä, mutta aivan edellisen asian vierestä.
Kritiikkiäsi näitä kahta lääkäriä kohtaan en pitänyt aiheellisena, enkä pidä vieläkään. Ihan sama oletko ulkoavaruudelle allerginen, se ei ole näiden kahden lääkärin vika.
Valitettavasti tilanne on tämä - ja pahoittelen tilannettasi, mutta nämä kaksi lääkäriä ovat syyttömiä koko tähän tilanteeseen, lehtileikkeisiin yms. yms.
Hyvää Juhannusta sinulle - kasvotusten
Homeherkkä kirjoitti:
Mainitset, että onhan nämä lääkärit asioista suoraan puhuneetkin - ja kertovat näkökulmansa suoraan.
Tosin toivumukseni omaisilleni on polttaminen ja tuhkani levittäminen tuuleen.mutta riitelemään en näistä asioista lähde, koska olemme samaa mieltä.
Minä en vain teilaa kaikkia lääkäreitä, vaikka eivät TV:ssä olisikaan esiintyneet.
Ja ihan sama vaikka jokainen joutuukin keskustelemaan vakuutusyhtiöiden kanssa vuosia - siitä ei ollutkaan kyse, vaan siitä että teemme jotakin YHDESSÄ - yksilön voi aina nujertaa - vain YHDESSÄ meissä on edes jonkinlaista vastusta näille kieroilijoille.
Mutta... tästä huolimatta hyvää kesää - ajattelen.
vähän on outoa kirjoitti:
Että riehaannut näin.
Ensin annat kritiikkiä näitä kahta lääkäriä kohden ja sitten kirjoitat pitkästi aivan asiaa kyllä, mutta aivan edellisen asian vierestä.
Kritiikkiäsi näitä kahta lääkäriä kohtaan en pitänyt aiheellisena, enkä pidä vieläkään. Ihan sama oletko ulkoavaruudelle allerginen, se ei ole näiden kahden lääkärin vika.
Valitettavasti tilanne on tämä - ja pahoittelen tilannettasi, mutta nämä kaksi lääkäriä ovat syyttömiä koko tähän tilanteeseen, lehtileikkeisiin yms. yms.
Hyvää Juhannusta sinulleEn ymmärrä, miksi Homeherkkä raivostuu kaikista muiden hyvääkin tarkoittavista kommenteista. Löytää jokaisesta suurennuslasilla jotain mistä ei pidä. Näkee kaiken mustana, vaikka tämä maailma on hyvin harmaa, valkoisen ja mustan eri sävyineen.
- tuestasi
ajattelen. kirjoitti:
En ymmärrä, miksi Homeherkkä raivostuu kaikista muiden hyvääkin tarkoittavista kommenteista. Löytää jokaisesta suurennuslasilla jotain mistä ei pidä. Näkee kaiken mustana, vaikka tämä maailma on hyvin harmaa, valkoisen ja mustan eri sävyineen.
sillä tässä ajattelee jo kummia - kun oma väki käy kimppuun... tämähän on se pahin mahdollinen vaihtoehto, että alamme tappelemaan keskenämme.
Yhdessä tehden saamme jotakin aikaan - emme kritisoimalla toisiamme. Mutta kun oma tilanne on noin vaikea, on varmasti helpompi löytää niitä kriittisiä aiheita kuin mukavaa kommentoitavaa.
Toivon kuitenkin homeherkälle jaksamista - tukeni saat, mutta samaa mieltä en kaikessa kanssasi ole.
Oma tarkoitukseni ei ole olla ilkeä kenellekään - ei edes noille vääryttä tekeville ... noiden kolmen kirjaimen takana lymyileville "lääkäreille" - säde
Homeherkkä kirjoitti:
Tosin toivumukseni omaisilleni on polttaminen ja tuhkani levittäminen tuuleen.että lait muuttuvat vain poliittisten päätöksentekijöiden toimesta - sitähän tässä haetaan, että joukkovoimalla voimme saada muutosta. Ensin julkisuutta j a pitkässä juoksussa todellisia muutoksiakin. Mutta vain yhdessä.-
- Drifter
eduskunnassa kirjoitti:
Siellä se lakimuutos tehdään. Jos tapaturmalain mukaan näytöksi tarvitaan nyt se altistus, ei se muutu puhumalla täällä. Asiaa on pidettävä esillä ja informoitava niitä, jotka oikeasti voivat siihen vaikuttaa.
Asialinjalla, faktatiedolla, henkilökohtaisella lähestymisellä saavutetaan ehkä enemmän kuin moittimalla kaikkia ja kaikkea.ne lakimuutokset tehdään, aivan oikein.
Mutta, vaikka näihin edustajiin on oltu yhteydessä ja jotkut ovat nämä asiat otteneetkin vakavasti ja tehneet niistä kyselyn, tulos on ollut pyöreä nolla, koska nämä eri poliittisten puolueiden pääjehut määräävät tahdin ja hallitseva hallitus kääntää kaiken aina itselleen parhain päin kaikenlaisilla mitään sanomattomilla sanakoukeroilla.
Kun toiminta on tällaista, on homeista allergisoituneitten ainoa keino pitää asiaa esillä purkamalla tunteitaan ja kokemuksiaan kaikilla mahdollisilla foorumeilla.
Kyllä tilanne on niin yksinkertainen, että tätä ongelmaa kierretään näillä päättävillä tahoilla kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Mitäs muuta nämä sairastuneet voivat sitten tehdä-kysyn vaan.
Tästä poliittisesta tahosta vielä, että siellä STM:n leivissä on näitä lääkintäneuvoksia ja insinöörejä sekä muita tämän asian väistäjiä ja tämän lisäksi, kun otetaan huomioon näiden ministereiden vallassa oloaika eli neljä vuotta, mitä he todellisuudessa välittävät koko ongelmasta, kunhan saavat suuren palkan, pakasteviran ja riittävän toiminta-ajan jälkeen korkean eläkkeen.
Lisäksi nämä ministerit tällä saralla ovat aivan näiden vanhojen kettujen johdateltavissa.
Mitä hyvää tästä voi seurata?????
Kyllä tämä foorumi on auttanut ja antanut tietoa homeista sairastuneille paljon enemmän kuin viimeisen 50:n vuoden ajan hallinneet puolue-ja muiden tahojen sidonnaiset ministerit ja heidän neuvonantajansa.
Jos tämän voit kumota, otan mielihyvin vastaan.
Tämä mainitsemasi asialinja on ollut jo vuosikymmeniä täysin pelkkää sanoilla leikkimistä, vaikka monet ovat yrittäneet lähestyä näitä "herroja" ns. sivistyneesti asialinjalla, ovat he saaneet kylmän suihkun lopuksi eli täysin turhaa on ollut tuo ns. asialinjalla eteneminen.
Mistähän mahtaa johtua????
Kukas sen kertoisi suomeksi.
Ainakin tämän palstan käyttäjien kokemukset kertovat karua todellisuutta ja eikä sitä saa muuksi muutettua. - Liisa/
peikko77 kirjoitti:
yhteisvoimin tekemättä. Miten homesairaat saadaan barrikadeille tämän asian puolesta? Kukaan muuhan sitä ei tule tekemään.
Tuo ay-puoli tuntuisi tärkeältä saada ymmärtämään tilanne. Esim. OAJ tai LTOL tai TEHY/Super tai KTV(?) - mitä ovat asialle tehneet? Siis mitä yksittäiset jäsenet ovat asian eteenpäin viemiseksi tehneet?Yksittäisten ihmisten tai edes yksittäisten kansanedustajien ponnistelut tällaisissa asioissa johtavat harvoin todellisiin muutoksiin. Masentava tosiasia on, että tässä maassa ei yksinkertaisesti ole riittävästi korkean moraalin pohjaa. Kun asioita joudutaan hoitamaan "kova kovaa vastaan" -periaatteella, niin silloin etujärjestöjen rooli on ensiarvoisen tärkeä tai jopa ratkaiseva.
Tässä tilanteessa on mielestäni käsittämätöntä, että ammattiyhdistysliikkeet nukkuvat eikä niille jäsenistön toimesta edes aseteta paineita työntekijöiden etujen valvomiseksi homeongelman ja sen seurauksien suhteen.
Siteeraan tähän sosiaali- ja terveysministeri Maija Perhon lausumaa vuodelta 2001:
” Sosiaali- ja terveysministeriö asetti 14.10.1998 Työtapaturma- ja ammattitautilainsäädännön kehittämistyöryhmän (TAKE), jonka tehtävänä oli selvittää työtapaturma- ja ammattitautilainsäädännön kehittämistarpeita. Homeen aiheuttamiin ammattitauteihin liittyviä kysymyksiä ei työryhmän toimeksiannossa erikseen mainittu, mutta työryhmällä oli kuitenkin mahdollisuus ottaa käsiteltäviksi kaikki ne asiat, joita TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT pitivät tarpeellisina. Työryhmä, joka luovutti 16.10.2000 muistionsa sosiaali- ja terveysministeriölle (Sosiaali- ja terveysministeriön työryhmämuistio 2000:17), EI PITÄNYT TARPEELLISENA KÄSITELLÄ HOMEEN AIHEUTTAMIIN AMMATTITAUTEIHIN LIITTYVIÄ KYSYMYKSIÄ. ”
- nisuiisu
Sairastuneelle kosteusvautiomikrobien itiöt aiheuttavat AINA yliherkkyyskeuhkokuumeen eli allergisen alveoliitin.
Onneksi itiön koko FYSIKAALINEN suure, eikä suomalaista lääketiedettä!
Lue tästä linkistä ajatuksella, niin ymmärrät kaiken:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000015410085
Kosteusvauriomikrobien itiöt päätyvät hengitysilman mukana AINA keuhkorakkuloihin! Väestöstä n. 5-15 % herkistyy näille itiöille. Kaikki herkistyneet eivät tietenkään sairastu vakavasti. Maassamme on 3000- 5000 kosteusvauriomikrobeista sairastunutta. Terveydenhoitojärjestelmämme on kusettanut heitä KAIKKIA! Kaikkein eniten niitä, joille on sanottu heidän sairastavan ASTMAA tai ODTS:ää.
Tämä kosteusvariomikrobien itiöiden aiheuttama yliherkyyskeuhkokuume on AINA hyvin vakava sairaus. Se johtaa myös lukemattomiin muihin sairauksiin. Pahinta on se, että monet kosteusvauriomikrobit tuottavat myrkyllisiä aineenvaihduntatuotteita, jotka tuhoavat lopulta ihmisen koko immuunipuolustusjärjestelmän. Tämän jälkeen peli on lopullisesti menetetty, koska kaikki tartuntataudit ovat silloin mahdollisia, on sitten kysymyksessä virukset tai bakteerit. Jopa HOMEET voivat kasvaa sisälläsi.
Tietäen kaiken tämän, en voi muuta kuin sääliä silloista pääministeri Lipposta, joka tämän pahuuden omia kansalaisiaan kohtaan salli vuonna 1995. Toivottavasti hänelle myönnetään hyvinkin pian valtioneuvoksen arvonimi ja lähtiäslahjaksi eduskunta voisi ostaa hänelle vaikkapa tila-auton.
homeisin juhannusterveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikko- nisuiisu
unohtaa kirjoitti:
sähköpostitse!
Tästä mainitsemastasi artikkelista voi unohtaa kaiken muun paitsi ALLERGISEN ALVEOLIITIN!
Minä ihmettelin jo maaliskuussa 2002 keuhkolääkäri R.P.:lle tätä selkeää jakoa näiden kahden sairauden välillä, joka näissä kahdessa kirjassa on: ASTMA ja ALLERGINEN ALVEOLIITTI. Minulla kesti vaivaiset neljä vuotta käsittää tämä asia. Nyt en saa millään nauruani poikki, koska en voi muuta tehdä kuin nauraa tyhmyydelleni. MUTTA! Jotkut muut ovat olleet vielä minuakin tyhmempiä? Ja KAUAN! Ja heitä EI naurata hiukkaakaan!
hometerveisin
Pekka Nikkola - Tietoa vailla
nisuiisu kirjoitti:
sähköpostitse!
Tästä mainitsemastasi artikkelista voi unohtaa kaiken muun paitsi ALLERGISEN ALVEOLIITIN!
Minä ihmettelin jo maaliskuussa 2002 keuhkolääkäri R.P.:lle tätä selkeää jakoa näiden kahden sairauden välillä, joka näissä kahdessa kirjassa on: ASTMA ja ALLERGINEN ALVEOLIITTI. Minulla kesti vaivaiset neljä vuotta käsittää tämä asia. Nyt en saa millään nauruani poikki, koska en voi muuta tehdä kuin nauraa tyhmyydelleni. MUTTA! Jotkut muut ovat olleet vielä minuakin tyhmempiä? Ja KAUAN! Ja heitä EI naurata hiukkaakaan!
hometerveisin
Pekka NikkolaPitääkö siis vaatia kaikkia noita tutkimuksia, että tauti todetaan?
"Allergisen alveoliitin diagnoosin tulee täyttää tietyt, kansainvälisesti hyväksytyt kriteerit. Niitä ovat kolme ns. pääkriteeriä l. 1. altistuminen orgaanisille pölyille on osoitettavissa, 2. potilaalla on alveoliittiin sopivat oireet ja 3. thx-kuvassa nähdään alveoliittiin sopivat löydökset. Lisäkriteerit ovat seuraavat: 1. potilaan keuhkoista kuullaan pienirakkulaisia rahinoita, 2. keuhkojen diffuusiokapasiteetti on pienentynyt, 3. valtimoveren happiosapaine tai -kyllästeisyys on pienentynyt tai on levossa normaali ja laskee alle normaalin rasituksessa, 4. spirometriassa todetaan restriktiivinen ventilaatiohäiriö, 5. keuhkobiopsiassa on alveoliittiin sopiva histologinen löydös, 6. altistuskokeessa on myönteinen tulos. Kaikkien pääkriteerien ja vähintään kahden sivukriteerin pitää täyttyä ja muiden samanlaisia oireita ja löydöksiä aiheuttavien sairauksien pitää olla poissuljettu ennen kuin diagnoosi on varma. Erotusdignostisina vaihtoehtoina tulevat kyseeseen mm. mykoplasmapneumonia, sarkoidoosi, viruspneumoniat ja miliaaritbc." - Homeherkkä
Tietoa vailla kirjoitti:
Pitääkö siis vaatia kaikkia noita tutkimuksia, että tauti todetaan?
"Allergisen alveoliitin diagnoosin tulee täyttää tietyt, kansainvälisesti hyväksytyt kriteerit. Niitä ovat kolme ns. pääkriteeriä l. 1. altistuminen orgaanisille pölyille on osoitettavissa, 2. potilaalla on alveoliittiin sopivat oireet ja 3. thx-kuvassa nähdään alveoliittiin sopivat löydökset. Lisäkriteerit ovat seuraavat: 1. potilaan keuhkoista kuullaan pienirakkulaisia rahinoita, 2. keuhkojen diffuusiokapasiteetti on pienentynyt, 3. valtimoveren happiosapaine tai -kyllästeisyys on pienentynyt tai on levossa normaali ja laskee alle normaalin rasituksessa, 4. spirometriassa todetaan restriktiivinen ventilaatiohäiriö, 5. keuhkobiopsiassa on alveoliittiin sopiva histologinen löydös, 6. altistuskokeessa on myönteinen tulos. Kaikkien pääkriteerien ja vähintään kahden sivukriteerin pitää täyttyä ja muiden samanlaisia oireita ja löydöksiä aiheuttavien sairauksien pitää olla poissuljettu ennen kuin diagnoosi on varma. Erotusdignostisina vaihtoehtoina tulevat kyseeseen mm. mykoplasmapneumonia, sarkoidoosi, viruspneumoniat ja miliaaritbc."Kyllähän se näin on nähtävä, että yksikään maamme vakuutusyhtiö ei tule myöntämään ammattitautilain mukaisia korvauksia allergisen alveoliittin perusteella mikäli nämä kansainväliset kriteerit eivät ole tutkittavan kohdalla täyttyneet.
Sama koskee myös ammattiastmaa.
Ja kun on kyse KANSAINVÄLISISTÄ LÄÄKETIETEELLISISTÄ KRITEEREISTÄ, niin lääketieteen edustajat tekevät muutoksia näihin kriteereihin niiltä osin kun he katsovat lääketieteellisien tutkimusmenetelmien kehittyessä nuo muutokset tarpeellisiksi.
Olen sitä mieltä, että tuskinpa me Suomen homeallegikot pystymme muuttamaan noita kriteereitä, ja kun emme pysty, niin meidän on ne hyväksyttävä.
Lääkäri päättää tutkittavan antaman oirekuvauksen perusteella mitä tutkimuksia aletaan suorittaa. Jos peff alkaa notkua, henkeä ahdistaa, hengitys vinkuu ja yskittää, niin kyllähän se tutkiva lääkäri suuntaa tutkimukset astman toteamiseen.
Mikäli reagoi HOMEALTISTUKSEEN flunssaoirein, eli AKUUTILLA allergisella keuhkoputkitulehduksella ja/tai AKUUTILLA allergisella alveoliitilla, niin näiden allergisten reaktioiden toteaminen onkin sitten toinen juttu.
Akuutin allergisen alveoliitin toteaminen vaatii aina altistuksen. Tuonkaltaisen reaktion saavaa ei kuitenkaan koskaan saa homealtistaa, koska altistuksen laukaisema tulehdusreaktio saattaa aiheuttaa pysyviä keuhkorakkulavaurioita.
Itseltäni puuttui AKUUTIN allergisen alveoliitin kansaninvälisistä kriteereistä jo ennen TTL:n keuhkoaltistukseen menoani vain rtg-kuva.
No, TTL katsoi sen ottamisen Ortonilla hyväksi ennen altistusta, vaan ei siinä vaiheessa kuin olisi pitänyt, eli saamani tosipahan keuhkotulehduksen aikana, josta tulehduksesta toipuminen kesti JÄLLEEN kolmisen kuukautta.
TTL ei edes vaivautunut tutkimaan jo NOTKUNUTTA diffuusiokapasiteettiani, joka taatusti aleni jälleen, tuon saamani keuhkotulehduksen takia.
Olen KIRJEITSE vaatinut niin paikallista keskussairaalaa kuin TTL:ääkin toteamaan kohdallani niin AKUUTIN ALLERGISEN ALVEOLIITIN KUIN AKUUTIN KEUHKOPUTKITULEHDUKSENKIN ja kumpikin taho on kirjeitse evänyt vaatimukseni.
Niin kirjeitse (aina STM:n lääkeguruja myöten) tapahtuneiden ja puhelimitse tapahtuneiden yhteydenottojeni perusteella eri lääketieteellisiin tahoihin, en ole vielä saanut yhdeltäkään lääketiedegurultamme vastausta siihen kuinka ja missä lääketieteellisessä yksikössä nämä pari AMMATTITAUTILAKIMME VELVOITTAMAA AMMATTITAUTIA maassamme todetaan.
Kirjoituksestani voi vetää sen johtopäätöksen, että mikäli oirekuva vastaa allergista alveoliittia tai allergista keuhkoputkitulehdusta, niiden toteennäyttöä tulee vaatia lääketiedeguruiltamme niin kauan kunnes ne tulevat toteennäytetyksi.
Vaatija ei saa kuitenkaan unohtaa kansaninvälisiä lääketieteellisiä kriteereitä, joiden alaisina lääkärikuntamme toimii ja tuleekin toimia. - nisuiisu
Tietoa vailla kirjoitti:
Pitääkö siis vaatia kaikkia noita tutkimuksia, että tauti todetaan?
"Allergisen alveoliitin diagnoosin tulee täyttää tietyt, kansainvälisesti hyväksytyt kriteerit. Niitä ovat kolme ns. pääkriteeriä l. 1. altistuminen orgaanisille pölyille on osoitettavissa, 2. potilaalla on alveoliittiin sopivat oireet ja 3. thx-kuvassa nähdään alveoliittiin sopivat löydökset. Lisäkriteerit ovat seuraavat: 1. potilaan keuhkoista kuullaan pienirakkulaisia rahinoita, 2. keuhkojen diffuusiokapasiteetti on pienentynyt, 3. valtimoveren happiosapaine tai -kyllästeisyys on pienentynyt tai on levossa normaali ja laskee alle normaalin rasituksessa, 4. spirometriassa todetaan restriktiivinen ventilaatiohäiriö, 5. keuhkobiopsiassa on alveoliittiin sopiva histologinen löydös, 6. altistuskokeessa on myönteinen tulos. Kaikkien pääkriteerien ja vähintään kahden sivukriteerin pitää täyttyä ja muiden samanlaisia oireita ja löydöksiä aiheuttavien sairauksien pitää olla poissuljettu ennen kuin diagnoosi on varma. Erotusdignostisina vaihtoehtoina tulevat kyseeseen mm. mykoplasmapneumonia, sarkoidoosi, viruspneumoniat ja miliaaritbc."Tottakai pitää olla altistunut kosteusvauriomikrobeille ja oireilu pitää olla sen mukainen.
Tämän jälkeen asia ratkaistaan, jos ylipäätään on enää jotain kinaa, määrittelemällä CD4- ja CD8-positiivisten solujen suhde. Tervellä ihmisellä tämä suhde on 1,5 tai enemmän. Esim. minulla tämä suhdeluku oli 0,4 eli CD8-positiivisia LYMFOSYYTTEJÄ oli huomattavasti enemmän kuin CD4-posittiivisia.
Röntgen-kuvissa ei tarvitse näkyä mitään. Pienirakkulaiset rahinatkin kuuluvat vain lyhyen aikaa, joten keuhkolääkäri osaa valita sopivan hetken kuuntelulle, jos haluaa. Diffuusiokapasiteetin ei tarvitse olla myöskään laskenut, näin minulle totesi eräs huippuluokan keuhkotautispesialisti, joka parhaiten maassamme tietää tämän asian. Tämä diff. kapasiteetti on otettu tähän mukaan sen takia, että haittaluokista saataisiin mahdollisimman alhainen. Kyseessä on siis kepulikonsti säästää vakuutusyhtiön rahoja.
Tämä asiantuntija sanoi minulle, että tämä "hometautiguru" hra Terho olisi halunnut vieläkin kiristää alveoliitin kriteerejä tässä Majvik II-päivitysseminaarissa. Tämä Terho on näemmä jo vuosikymmenniä työskennellyt vakuutusyhtiöiden eduksi.
USKOKAA NYT JO: alveoliitti on todella yksinkertainen asia. Maamme terveysviranomaiset ovat tehneet tästä asiasta mutkikkaan asian. Heidän tarkoituksena on vain pitkittää, pahentaa ja monipuolistaa meidän sairauttamme. Sitten sieltä vaan napataan jokin lievä vaihtoehto, esim. astma.
juhannusterveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikko - miten mitataan
Homeherkkä kirjoitti:
Kyllähän se näin on nähtävä, että yksikään maamme vakuutusyhtiö ei tule myöntämään ammattitautilain mukaisia korvauksia allergisen alveoliittin perusteella mikäli nämä kansainväliset kriteerit eivät ole tutkittavan kohdalla täyttyneet.
Sama koskee myös ammattiastmaa.
Ja kun on kyse KANSAINVÄLISISTÄ LÄÄKETIETEELLISISTÄ KRITEEREISTÄ, niin lääketieteen edustajat tekevät muutoksia näihin kriteereihin niiltä osin kun he katsovat lääketieteellisien tutkimusmenetelmien kehittyessä nuo muutokset tarpeellisiksi.
Olen sitä mieltä, että tuskinpa me Suomen homeallegikot pystymme muuttamaan noita kriteereitä, ja kun emme pysty, niin meidän on ne hyväksyttävä.
Lääkäri päättää tutkittavan antaman oirekuvauksen perusteella mitä tutkimuksia aletaan suorittaa. Jos peff alkaa notkua, henkeä ahdistaa, hengitys vinkuu ja yskittää, niin kyllähän se tutkiva lääkäri suuntaa tutkimukset astman toteamiseen.
Mikäli reagoi HOMEALTISTUKSEEN flunssaoirein, eli AKUUTILLA allergisella keuhkoputkitulehduksella ja/tai AKUUTILLA allergisella alveoliitilla, niin näiden allergisten reaktioiden toteaminen onkin sitten toinen juttu.
Akuutin allergisen alveoliitin toteaminen vaatii aina altistuksen. Tuonkaltaisen reaktion saavaa ei kuitenkaan koskaan saa homealtistaa, koska altistuksen laukaisema tulehdusreaktio saattaa aiheuttaa pysyviä keuhkorakkulavaurioita.
Itseltäni puuttui AKUUTIN allergisen alveoliitin kansaninvälisistä kriteereistä jo ennen TTL:n keuhkoaltistukseen menoani vain rtg-kuva.
No, TTL katsoi sen ottamisen Ortonilla hyväksi ennen altistusta, vaan ei siinä vaiheessa kuin olisi pitänyt, eli saamani tosipahan keuhkotulehduksen aikana, josta tulehduksesta toipuminen kesti JÄLLEEN kolmisen kuukautta.
TTL ei edes vaivautunut tutkimaan jo NOTKUNUTTA diffuusiokapasiteettiani, joka taatusti aleni jälleen, tuon saamani keuhkotulehduksen takia.
Olen KIRJEITSE vaatinut niin paikallista keskussairaalaa kuin TTL:ääkin toteamaan kohdallani niin AKUUTIN ALLERGISEN ALVEOLIITIN KUIN AKUUTIN KEUHKOPUTKITULEHDUKSENKIN ja kumpikin taho on kirjeitse evänyt vaatimukseni.
Niin kirjeitse (aina STM:n lääkeguruja myöten) tapahtuneiden ja puhelimitse tapahtuneiden yhteydenottojeni perusteella eri lääketieteellisiin tahoihin, en ole vielä saanut yhdeltäkään lääketiedegurultamme vastausta siihen kuinka ja missä lääketieteellisessä yksikössä nämä pari AMMATTITAUTILAKIMME VELVOITTAMAA AMMATTITAUTIA maassamme todetaan.
Kirjoituksestani voi vetää sen johtopäätöksen, että mikäli oirekuva vastaa allergista alveoliittia tai allergista keuhkoputkitulehdusta, niiden toteennäyttöä tulee vaatia lääketiedeguruiltamme niin kauan kunnes ne tulevat toteennäytetyksi.
Vaatija ei saa kuitenkaan unohtaa kansaninvälisiä lääketieteellisiä kriteereitä, joiden alaisina lääkärikuntamme toimii ja tuleekin toimia.TTL testissä ENSIN SPIROMETRIA.
Siinä annettiin sit Avaavaa Ventolineä 2 annosta.
Sen jälkeen katsottiin diffuusiokapasiteetti. ym
Kun kysyin lääkäriltä (nisuiisun aikaisemmin opastamana) että eikös tämä näytä nyt VIRHEELLISEN HYVÄN tuloksen.
-Minulle sanottiin, ALATKO SINÄ NEUVOMAAN MEITÄ MITEN KOKEET TEHDÄÄN???
NÄITÄ ON TEHTY VUOSIKAUDET JUURI NÄIN..!!
(Mutt tämän sanoi "erikoistuva lääkäri". EI siis AMMATTITAITOINEN TTL keuhkolääkäri)
Eli:
Miten se koe pitää tehdä.
Halusin vaan tietää todellisen diffuusiokapasiteettini, en halua mitään muuta.
EN edes lausuntoa siitä.
OLI siis alentunut SILTI jonkunverran.. 70-75 jotain..?? - nisuiisu
miten mitataan kirjoitti:
TTL testissä ENSIN SPIROMETRIA.
Siinä annettiin sit Avaavaa Ventolineä 2 annosta.
Sen jälkeen katsottiin diffuusiokapasiteetti. ym
Kun kysyin lääkäriltä (nisuiisun aikaisemmin opastamana) että eikös tämä näytä nyt VIRHEELLISEN HYVÄN tuloksen.
-Minulle sanottiin, ALATKO SINÄ NEUVOMAAN MEITÄ MITEN KOKEET TEHDÄÄN???
NÄITÄ ON TEHTY VUOSIKAUDET JUURI NÄIN..!!
(Mutt tämän sanoi "erikoistuva lääkäri". EI siis AMMATTITAITOINEN TTL keuhkolääkäri)
Eli:
Miten se koe pitää tehdä.
Halusin vaan tietää todellisen diffuusiokapasiteettini, en halua mitään muuta.
EN edes lausuntoa siitä.
OLI siis alentunut SILTI jonkunverran.. 70-75 jotain..??diffuusiokapasiteettikoe ja sitten vasta spirometria. Jos se olisi tehty näin päin, niin diff. kapsitettisi olisi ollut vieläkin paljon huonompi.
Salbutamoli (Ventoline) lisää huomattavasti keuhkoverenkiertoa ja näin myös diff. kapasitettia. Ennen koetta pitäisi olla ilman salbutamolia 8 tuntia. Kaiken lisäksi tämä salbutamoli annetaan erittäin tehokkaasti isosta muovisesta härvelistä. Tämä aine on saavuttanut juuri silloin maksimi tehonsa, kun diffuusiokapasiteettia mitataan.
Minulle on myös selvinnyt se, että allergisesta alveoliitista on myös muotoa, jossa ei juurikaan esiinny diff. kapasiteetin laskua.
Lasku kohdallasi on ollut melko paljon. Olisi varmaan ollut 65 % luokkaa, joka on varsin ikävä tulos, jos ajattelee sitä, miten kauan Sinulla on vielä elinaikaa. Olen pahoillani tilanteesi vuoksi.
TTL:llä on kaksi kapasiteettilaitetta, joista todennäköisesti toinen on kalibroitu näyttämään oikein (eri huoneessa kuin spirometri). Nyt tässä huoneessa, jossa on spirometri on uusi kapasiteettilaite.
Pekka Nikkola - hilkkaliisa
Pekka
Minulla ei ollut yhtään kertaa keuhkokuumetta. Keuhkoni vinkuivat ja rahisivat ja meinasin tukehtua omaan limaani. Minulla oli kuume noin 37.3 (korkeimmillaan 37.8). Pieni kuume oli koko ajan kun opiskelin homekoulussa.
Nykysin on taas normaalilämpö 36,2. Kun kävin homeisella Kaukovainion seurakuntalololla noin kolme kk sitten nousi illalla taas "kuume" 37.2 ja minua paleli, yskitti, ahdisti, uloshengitys vinkui ja sisäänhengiys pihisi ja silmiä ja päätä SÄRKI todella kovasti. Oireilu lievittyi yön aikana.
Minulla ei ole koskaan todettu keuhkokuumetta, eikä rtg ja HRCT kuvissa ole näkynyt "mitään". Keuhkojen infalammaatio ilman kuumetta on ollut. Nykyisin osaan karttaa ja kiertää kaukaa hometalot ja säästyn ilmeisesti keuhkotulehduksilta varovaisuuteni ansiosta. Elimistöni kyllä ilmoittaa hyvin pian rajulla oireilla hometalot. Suojamekanismi toimii ja tottelen tuota viisaasti rakennettua suojamekanismiani ja lähden pois hometaloista hyvin pian, enkä kokeile enää koskaan oleskelua astmalääkkeiden turvin. - nisuiisu
hilkkaliisa kirjoitti:
Pekka
Minulla ei ollut yhtään kertaa keuhkokuumetta. Keuhkoni vinkuivat ja rahisivat ja meinasin tukehtua omaan limaani. Minulla oli kuume noin 37.3 (korkeimmillaan 37.8). Pieni kuume oli koko ajan kun opiskelin homekoulussa.
Nykysin on taas normaalilämpö 36,2. Kun kävin homeisella Kaukovainion seurakuntalololla noin kolme kk sitten nousi illalla taas "kuume" 37.2 ja minua paleli, yskitti, ahdisti, uloshengitys vinkui ja sisäänhengiys pihisi ja silmiä ja päätä SÄRKI todella kovasti. Oireilu lievittyi yön aikana.
Minulla ei ole koskaan todettu keuhkokuumetta, eikä rtg ja HRCT kuvissa ole näkynyt "mitään". Keuhkojen infalammaatio ilman kuumetta on ollut. Nykyisin osaan karttaa ja kiertää kaukaa hometalot ja säästyn ilmeisesti keuhkotulehduksilta varovaisuuteni ansiosta. Elimistöni kyllä ilmoittaa hyvin pian rajulla oireilla hometalot. Suojamekanismi toimii ja tottelen tuota viisaasti rakennettua suojamekanismiani ja lähden pois hometaloista hyvin pian, enkä kokeile enää koskaan oleskelua astmalääkkeiden turvin.mutta yliherkkyyskeuhkokuumeesta eli allergisesta alveoliitista aika paljonkin.
Sinulla on oirekuvauksen perusteella allerginen alveoliitti.
Allergisessa alveoliitissa EI tarvitse näkyä röntgenissä mitään. Jos nimittäin näkyy, niin ennuste on silloin jo aika huono.
Kerroit jossain muualla, että keuhkolääkärisi osasi parantaa tulehduksesi. Sen hetkisen kyllä, mutta sairaudellesi hän EI voi mitään. Olisi luullut, että hän olisi sen sanonut.
Allerginen alveoliitti kuuluu tutkia solutasolla, eikä millään härveleillä. Ne on kaikki vain hämäyksen vuoksi.
juhannusterveisin
Pekka Nikkola
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334143
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542358
- 402309
- 432288
- 162256