Kutsuvat tätä käyttöjärjestelmäksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000017302025
Heh....
huh huh
8
482
Vastaukset
- ja asiantuntijoita riittää
ja olihan tuolla paljon noita "asiantuntijoita" auttamassa, kunnes djmosse kertoi totuuden :D
Mutta apua aloittelijoille ja windows palsta kertoo paljon paitsi windowsista, myös sen käyttäjistä!- vieläkin naurattaa
djmosse kirjoitti:
tuotakaan tietoa EI kerrota missään ohjeissa, se pitää tietää/osata etsiä!
Ja windowsia käyttävät tavalliset tallaajat ovat tunnetusti varsin hakoja etsimään tietoa!
Hyvä esimerkki on eräs työtön "atk-asiantuntija", ikää 18v ja tuli meille työharjoitteluun työkkärin kautta. Annoin kaverille tehtäväksi selvittää erään windows työaseman ongelman, kone kaatuili holtittomasti ja teki bsodia.
Kaveri sitten aloitti hommaan googlaamalla parituntia käytten hakusanoja "Windows kaatuu", "tietokone kaatuu", "Windows ei toimi" jne.
Arvatkaapa löytykö ratkasu googelsta!
Sitten kun kädestä pitäen opetti lukemaan sen bsodin ja siitä sitten alkoi vikaa jäljittämään, löytyi se ongelman ydin nopeasti, (Virustorjunta ohjelma toimi hieman huonosti ja kaatoi konetta koko ajan, uudelleen asennus korjasi vian)
Linux vihaajat valittavat ettei linuxille saa hyvää dokumentointia, windowsille sitä ei saa näemmä ollenkaan. Joku mikkiksen oma sivusto on sen verran huono ettei sieltä mitään meinaa löytää, usein ongelmaa tarjotaa väärää ratkaisuakin.
ps: Nyt tuo harjoittelija käyttää sujuvasti linuxin bashia ja vi editoria, nakitin sille pakko-opettelua ja www-palvelimen asennuksen pienenä harjoutustyönä. Tuli jopa pyytämään multa nyt uusimman Ubuntun kopiota, haluais sen kotikoneelle. - hahahahahahahhahahahahahaha...
vieläkin naurattaa kirjoitti:
Ja windowsia käyttävät tavalliset tallaajat ovat tunnetusti varsin hakoja etsimään tietoa!
Hyvä esimerkki on eräs työtön "atk-asiantuntija", ikää 18v ja tuli meille työharjoitteluun työkkärin kautta. Annoin kaverille tehtäväksi selvittää erään windows työaseman ongelman, kone kaatuili holtittomasti ja teki bsodia.
Kaveri sitten aloitti hommaan googlaamalla parituntia käytten hakusanoja "Windows kaatuu", "tietokone kaatuu", "Windows ei toimi" jne.
Arvatkaapa löytykö ratkasu googelsta!
Sitten kun kädestä pitäen opetti lukemaan sen bsodin ja siitä sitten alkoi vikaa jäljittämään, löytyi se ongelman ydin nopeasti, (Virustorjunta ohjelma toimi hieman huonosti ja kaatoi konetta koko ajan, uudelleen asennus korjasi vian)
Linux vihaajat valittavat ettei linuxille saa hyvää dokumentointia, windowsille sitä ei saa näemmä ollenkaan. Joku mikkiksen oma sivusto on sen verran huono ettei sieltä mitään meinaa löytää, usein ongelmaa tarjotaa väärää ratkaisuakin.
ps: Nyt tuo harjoittelija käyttää sujuvasti linuxin bashia ja vi editoria, nakitin sille pakko-opettelua ja www-palvelimen asennuksen pienenä harjoutustyönä. Tuli jopa pyytämään multa nyt uusimman Ubuntun kopiota, haluais sen kotikoneelle.Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...
- jooo, hih hoh heh hah
hahahahahahahhahahahahahaha... kirjoitti:
Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...
tähän edelliseen kommentoijaan tämä ei liity mitenkään, mutta haluaisin kertoa lyhyen tarinan eräästä kaveristani joka opiskeli tietoliikenneasentajaksi.
Eli hepusta piti tulla tyyppi joka asentaa internet- ja verkkoyhteyksiä työkseen. Tuli kerran kahvioreissulla puhetta tietokoneista, josta aasinsiltana mainitsin sanan Linux.
Tähän kaverini tokaisi että mikäs se sellanen Linux oikein on? Kaveri oli vikaa vuotta koulussa, eikä tiennyt mikä on Linux. Moni varmasti jo tässä kohtaa tekstiä arvaakin että kaveri ei ole koskaan kuullut Unixeistakaan. Kyseessä siis tietoliikenneasentajaksi opiskeleva henkilö.
Vastaavaa tarinaa olen kuullut lähes kaikilta aloilta, niin tietotekniikan aloilla kuin muiltakin, että viimeistä luokkaa käyvä opiskelija ei tiedä asioista joiden kanssa joutuu tekemisiin heti töihin päästyään. Suomalaisten ammattikoulujen ja -opistojen taso hävettää, eikä siinä ole minusta mitään hauskaa. Ei edes niiden oikeiden työnantajien mielestä, mene vaikka kysymään. - 15v kersat
hahahahahahahhahahahahahaha... kirjoitti:
Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...
kun 15v kersat kuvittelee muidenkin olevan 15v kersoja!
Ja minulla ei ole mielikuvitusfirmaa, olen ihan työntekijä muiden omistamassa firmassa.
Sääliksi käy suomea, nämä tulevaisuuden toivot kun ovat näköjään vuosi vuodelta tyhmempiä! - ihmetyttanyt
jooo, hih hoh heh hah kirjoitti:
tähän edelliseen kommentoijaan tämä ei liity mitenkään, mutta haluaisin kertoa lyhyen tarinan eräästä kaveristani joka opiskeli tietoliikenneasentajaksi.
Eli hepusta piti tulla tyyppi joka asentaa internet- ja verkkoyhteyksiä työkseen. Tuli kerran kahvioreissulla puhetta tietokoneista, josta aasinsiltana mainitsin sanan Linux.
Tähän kaverini tokaisi että mikäs se sellanen Linux oikein on? Kaveri oli vikaa vuotta koulussa, eikä tiennyt mikä on Linux. Moni varmasti jo tässä kohtaa tekstiä arvaakin että kaveri ei ole koskaan kuullut Unixeistakaan. Kyseessä siis tietoliikenneasentajaksi opiskeleva henkilö.
Vastaavaa tarinaa olen kuullut lähes kaikilta aloilta, niin tietotekniikan aloilla kuin muiltakin, että viimeistä luokkaa käyvä opiskelija ei tiedä asioista joiden kanssa joutuu tekemisiin heti töihin päästyään. Suomalaisten ammattikoulujen ja -opistojen taso hävettää, eikä siinä ole minusta mitään hauskaa. Ei edes niiden oikeiden työnantajien mielestä, mene vaikka kysymään.jo pitkaan...
Jos haluat opiskella Novellin tai *NIXin, maksat kayttisvalmistajalle siita rahaa. Valtio sen sijaan kustantaa Windows- ja Office-koulutuksen joka kersalle.
Miksi koulutus on yksipuolista? Miksi koululaitoksissa kaytetaan Windowsia ja MSOfficea? Pelikoneiksiko ne on tarkoitettu? Eiko se ole yks kilin v*un hailee millaisella ohjelmalla tekstinkasittelyn, taulukkolaskennan tai vaikka kuvankasittelyn perusteet opetetaan?
"Tyomarkkinoiden" (sic) tarpeisiin? Eikos se ole tyonantajan velvollisuus kouluttaa omalle henkilokunnalleen juuri sen talon spesifiset prosessit ja tyokalut? - Mie 6
15v kersat kirjoitti:
kun 15v kersat kuvittelee muidenkin olevan 15v kersoja!
Ja minulla ei ole mielikuvitusfirmaa, olen ihan työntekijä muiden omistamassa firmassa.
Sääliksi käy suomea, nämä tulevaisuuden toivot kun ovat näköjään vuosi vuodelta tyhmempiä!Kerrankin päästään näkemään aidosti sympaattista ihmistä!
Mutta teinipalstalle on aika turhaa tulla itkemään tällaisista asioista. Ketään ei kiinnosta, eivätkä asiat itkemällä peremmiksi muutu.
Huomaa selvästi, että sinulla on paljonkin noita purkamattomia paineita. Kiusataanko sinua työpaikalla? Ehkä sinun kannattaisi kääntyä psykiatrin puoleen, joka kuuntelee mielellään jurinoitasi ja määrää sinulle vähän piristävää lääkettä. Nämä sinun mainitsemasi suomi24:n "15v kersat" tuskin sinua paljon auttavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683