punajäkälä....

kipeä suu...

Heipsan!!!
Kaipaisin tietoa löytyiskö homeopatiasta apua punajäkälään suussa.
Ja voisiko saada jotain helpottavaa lääkettä ilman käyntiä homeopaatilla...
Suu on tällä hetkellä hyvin kipeä ja arka...

11

7397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvitetty

syytä, mikä voisi aiheuttaa tämän punajäkälän suuhusi?

Jos ei ole, niin kysäisen, onko niitä kovin kiisteltyjä AMALGAAMIpaikkoja hampaissasi?

• kipeä suu

Nooh.. Elämäntilanteeni silloin oli aika muutoksellinen... Olin juuri päättänyt ottaa eron...
        Ja muutenkin aika rankka kesä ja syksy takana(selkä petti, ammatin vaihto, opiskelun alku, uusi työpaikka, tosiaan ero ja kaikki sellainen)...
        Ja kun tuon kaiken kerroin lääkärille joka punajäkälän totesi niin hän vain sanoi et ei mikään ihme vaikka sen kaiken stressin alaisena on puhjennut päälle...
        Amalgaamipaikkoja ei ole...
        Tuossa olikin jo parempi mut nyt taas tuntuu olevan oikein paha...
        Oikealla puolella posken limakalvot ja ikenet rikki.
        Ja tuntuu kuin kaikki suussa olisi turta...Ei siis mitenkään kiva olla...
        Nyt ei mitenkään suurempaa stressiä päällä mut onhan tämä aika raskasta opiskelun, töiden ja kolmen lapsen pyörittäminen kotona...
        Tosiaan jotain helpotusta kaipaisin ja olen todennut monessa asiassa et homeopatia auttaa, ainakin meillä.. Et nyt toivoisin löytäväni avun tai ainakin jonkilaisen homeopatian avulla...Kun ei kuulemma siihen oikein mitään helpotusta lääketieteellisesti löydy...
        Kiitos jos jotain apua saisin....

• mutta mielipide
        kipeä suu kirjoitti:

Nooh.. Elämäntilanteeni silloin oli aika muutoksellinen... Olin juuri päättänyt ottaa eron...
        Ja muutenkin aika rankka kesä ja syksy takana(selkä petti, ammatin vaihto, opiskelun alku, uusi työpaikka, tosiaan ero ja kaikki sellainen)...
        Ja kun tuon kaiken kerroin lääkärille joka punajäkälän totesi niin hän vain sanoi et ei mikään ihme vaikka sen kaiken stressin alaisena on puhjennut päälle...
        Amalgaamipaikkoja ei ole...
        Tuossa olikin jo parempi mut nyt taas tuntuu olevan oikein paha...
        Oikealla puolella posken limakalvot ja ikenet rikki.
        Ja tuntuu kuin kaikki suussa olisi turta...Ei siis mitenkään kiva olla...
        Nyt ei mitenkään suurempaa stressiä päällä mut onhan tämä aika raskasta opiskelun, töiden ja kolmen lapsen pyörittäminen kotona...
        Tosiaan jotain helpotusta kaipaisin ja olen todennut monessa asiassa et homeopatia auttaa, ainakin meillä.. Et nyt toivoisin löytäväni avun tai ainakin jonkilaisen homeopatian avulla...Kun ei kuulemma siihen oikein mitään helpotusta lääketieteellisesti löydy...
        Kiitos jos jotain apua saisin....

Oiskohan punaviinistä apua? Ei minkään sortin tietoa, mutta jos auttaa ientulehduksiin niin mikesi myös punajäkälään...
        Ja KOHTUUDELLA käytettynä auttaisi hitusen ehkä stressiinkin auttaen uneen ym. :)

• on tosi

paha punajäkälä suussaan. Kortisonista, ruokavalioon, vitamiineihin ja hivenaineisiin kaikkea on kokeiltu vuosien aikana. Kävi myös homeopaattilääkärillä, sieltä ei tullut apua. Jotain helpotusta on välillä tullut Echinaforcesta ja Aloe Vera geelistä. Viljatuotteista luopuminen on auttanut joitain, meillä siitä ei ollut apua. Ikävä tauti,toivottavasti ei muutu suusyöväksi ajan kanssa. Toivottavasti Sinä saat apua jostain tai paranet!

• kipeä suu...

Saanko kysyä kuinka paha tuo punajäkälä puolisollasi on....
        Kun itse en vielä oikeastaan tiedä milloin se on oikein pahana ja mitä siitä voi suuhun pahimmillaan tulla. Paitsi juuri tuo syöpä....
        Mut millaisia suumuutoksia hänellä...
        Mulla vaaleaa verkkomaisia juovia ja tulee kipeitä limakalvorikkoja ja kieli on taas hirveän kipee ja suuta kuivaa...
        Tämä ei tosiaankaan kiva tauti ja toivon et tähän jotain apua löytyisi...
        Pitää alkaa ihan tosissaan ottamaan selvää kaikki mahdollinen....

• osaa sanoa
        kipeä suu... kirjoitti:

Saanko kysyä kuinka paha tuo punajäkälä puolisollasi on....
        Kun itse en vielä oikeastaan tiedä milloin se on oikein pahana ja mitä siitä voi suuhun pahimmillaan tulla. Paitsi juuri tuo syöpä....
        Mut millaisia suumuutoksia hänellä...
        Mulla vaaleaa verkkomaisia juovia ja tulee kipeitä limakalvorikkoja ja kieli on taas hirveän kipee ja suuta kuivaa...
        Tämä ei tosiaankaan kiva tauti ja toivon et tähän jotain apua löytyisi...
        Pitää alkaa ihan tosissaan ottamaan selvää kaikki mahdollinen....

miten paha, mutta poskien limakalvot ovat ihan valkoiset ja rikki. Suu on joskus niin kipeä, ettei pysty syömään. Sairaalassa ottivat koepalan, joka sekin kuulemma sattui. Itse mietin kuinka usein koepala pitäisi ottaa, edellinen kerta oli monta vuotta sitten. Posket ovat mielestäni niin pahan näköiset, ettei niistä erota vaikka syöpä iskisi. Jostainhan tämä johtuu, mutta mistä???

• kipeä suu...
        osaa sanoa kirjoitti:

miten paha, mutta poskien limakalvot ovat ihan valkoiset ja rikki. Suu on joskus niin kipeä, ettei pysty syömään. Sairaalassa ottivat koepalan, joka sekin kuulemma sattui. Itse mietin kuinka usein koepala pitäisi ottaa, edellinen kerta oli monta vuotta sitten. Posket ovat mielestäni niin pahan näköiset, ettei niistä erota vaikka syöpä iskisi. Jostainhan tämä johtuu, mutta mistä???

Minulta ei ole otettu vielä kertaakaan koepaloja suusta eikä kyllä limakalvot aivan valkoiset ole..vaaleita juovia kylläkin aika paljon ja niitä aftoja muistuttavia laikkuja...jotka kipeitä..
        Nyt yritän epätoivoisesti olla ilman tupakkaa kun siitä tulee kieli hirveän kipeäksi ja kahvi on toinen mikä ärsyttää voimakkaasti...
        Aloin syömään kelasin-sinkkiä ja b-vitämiinia ja ostin apteekista salutem merkkistä hammastahnaa joka on ns. mautonta..eikä ärsytä suuta.
        Vielä ajattelin kokeilla GLA-helokkiöljykapseleita josko niistä olisi apua.
        Ja tuossa kun olen lukenut paljon juttuja taudista niin ajattelin vielä otattaa kilpirauhas arvot koska meillä suvussa paljon vajaatoimintaa ja se kuulemma paljonkin kulkee käsikädessä punajäkälän kanssa...
        Toivottavasti tähän vielä joskus löytyisi jokin apu...pitää ahkerasti itse alkaa ottamaan selvää mikä voisi auttaa...
        Niin ja stressi kuulemma on yksi mikä vain pahentaa jäkälää...sen olen kans huomannut...
        Joten elämässä uusi suunta eli ei huolen häivää, päivä on huoleton...kuten timon ja bumbakin toteaa.....
        Voimia ja koitetaan kestää ja löytää parannuskonsti....

• medina
        kipeä suu... kirjoitti:

Minulta ei ole otettu vielä kertaakaan koepaloja suusta eikä kyllä limakalvot aivan valkoiset ole..vaaleita juovia kylläkin aika paljon ja niitä aftoja muistuttavia laikkuja...jotka kipeitä..
        Nyt yritän epätoivoisesti olla ilman tupakkaa kun siitä tulee kieli hirveän kipeäksi ja kahvi on toinen mikä ärsyttää voimakkaasti...
        Aloin syömään kelasin-sinkkiä ja b-vitämiinia ja ostin apteekista salutem merkkistä hammastahnaa joka on ns. mautonta..eikä ärsytä suuta.
        Vielä ajattelin kokeilla GLA-helokkiöljykapseleita josko niistä olisi apua.
        Ja tuossa kun olen lukenut paljon juttuja taudista niin ajattelin vielä otattaa kilpirauhas arvot koska meillä suvussa paljon vajaatoimintaa ja se kuulemma paljonkin kulkee käsikädessä punajäkälän kanssa...
        Toivottavasti tähän vielä joskus löytyisi jokin apu...pitää ahkerasti itse alkaa ottamaan selvää mikä voisi auttaa...
        Niin ja stressi kuulemma on yksi mikä vain pahentaa jäkälää...sen olen kans huomannut...
        Joten elämässä uusi suunta eli ei huolen häivää, päivä on huoleton...kuten timon ja bumbakin toteaa.....
        Voimia ja koitetaan kestää ja löytää parannuskonsti....

Tyrnikapselit ovat varmasti tehokkaampia kuin GLA.

• kipeä suu...
        medina kirjoitti:

Luinkin jostain että ne auttavat limakalvotulehduksiin yms. ja ajattelin kyllä testata niitäkin mutta hinta oli aika korkee 49.90 purkki eikä siinä ihan hirveesti niitä kapseleita ollut. Pitääpi kaikki kuitenkin kokeilla...Loppujen lopuksi aivan sama mitä maksaa kunhan jokin vain auttaisi.
        Kiitos vinkistä!!!

• on jo
        medina kirjoitti:

meillä kokeiltu. Tyrnistä ei ollut apua eikä mistään muistakaan vitamiineista ja hivenaineista. Jokin tekijä tässä on varmasti mukana, mutta mikä. Ehkä se selviää ajan kanssa. Itse olen sitä mieltä, että puolisollani yksi syy on hankalat työajat, tekee pitkiä yövuoroja ja nukkumisrytmi on sekaisin. Muuten on erittäin terve ja hyväkuntoinen, raitis ja tupakoimaton. Mutta niin kai se on, että jokaisella pitää jokin vaiva olla elämässä. Muuten olisi asiat liian hyvin.

• sulkahattu

mausteneilikkaa ja valkosipulia raakana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe