Kait tämmöset kysymukset tälle palstalle sopii?
Morsianta oon jo niin kovin vaivannu kysymyksillä =)
Eli tarviiko hiuksille tehdä mitään erityistä juhlakampausta? Voinko pitää ihan auki, vai rupeenko treenaan hiustenlaittoo? =) Häihin saa tulla ihan normaaleissa juhlavaatteissa, joten ei ainakaan mitään kovin upeeta luomusta tarvi taikoo?
Sit toinen kysymys. Ostin juhlasandaalit, ja nyt meillä tapellaan siitä, että pitääkö laittaa sukkahousut tms jalkaan. Ite tykkäisin, että ne näyttäis parhaalta ihan paljaalla jalalla. Mitä mahtaa etiketti sanoo?
Hiuksista ja muuta...
15
2031
Vastaukset
- vai?
oletko vieraaksi menossa vai kaasona?
pukeutuminen hieman riippuu tilanteen luonteesta; oliko kutsussa pukukoodia? minkälaista väkeä morsiuspari ja vieraansa ovat, kuinka juhlavissa oletat esim. morsiusparin vanhempien esiintyvän? On häitä, joissa hatut ja juhlavaatteet ovat viimeisen päälle ja on häitä, joihin miehet saapuvat ilman kravattia - sinä ja perheesi tunnette tilanteen parhaiten.
Sopeuta oma asusi sitten tähän - normaalisti juhlavaatteet, joille menisit muihinkin juhliin ovat milestäni ok.
vieraana voit mennä tukka auki tai kammata itse miten haluat. kampausta tilaisuus ei vaadi - jos siltä tuntuu, että mieli tekee, niin voit toki kampaajalle mennä, ei se kiellettyäkään ole.
ja ne varpaat sitten. tässä on monta koulukuntaa... mutta jos menet paljain jaloin, huolehdi että ne ovat puhtaat, kynnet on kauniit ja mieluiten lakatut.- heidi*
oon menossa.
Pukukoodia ei oo, ja on varmistettu ihan morsiameltakin, että normmali juhlavarustus riittää.
Ei mua niissä sukissa muu häiritte kun ne vahvistetut kärjet.. mun mielestä se jos mikä on ruman näköstä.. Vai löytyykö jostain sellasia missä niitä ei oo? (Nilkka- tai polvisukat, sukkahousuja en voi sietää..) - 000000
heidi* kirjoitti:
oon menossa.
Pukukoodia ei oo, ja on varmistettu ihan morsiameltakin, että normmali juhlavarustus riittää.
Ei mua niissä sukissa muu häiritte kun ne vahvistetut kärjet.. mun mielestä se jos mikä on ruman näköstä.. Vai löytyykö jostain sellasia missä niitä ei oo? (Nilkka- tai polvisukat, sukkahousuja en voi sietää..)tietty voit mennä ilman sukkia kesällä kun vielä tuommoiset kengät.sukat kotiin ja ei muuta ku juhlimaan:)
- löytyy
heidi* kirjoitti:
oon menossa.
Ei mua niissä sukissa muu häiritte kun ne vahvistetut kärjet.. mun mielestä se jos mikä on ruman näköstä.. Vai löytyykö jostain sellasia missä niitä ei oo? (Nilkka- tai polvisukat, sukkahousuja en voi sietää..)ilman vahvistettuja teriä.
tuskin haluat nilkkasukkia; vaikka sinulla olisi housutkin, niistä vilkkuu reskorit.
stay-upit olis ehkä paras ratkaisu, jos sukkiin päädyt. tavaratalon sukkaosastolle - siis, pyydä myyjältä apua!
kivoja juhlia sulle! - heidi*
löytyy kirjoitti:
ilman vahvistettuja teriä.
tuskin haluat nilkkasukkia; vaikka sinulla olisi housutkin, niistä vilkkuu reskorit.
stay-upit olis ehkä paras ratkaisu, jos sukkiin päädyt. tavaratalon sukkaosastolle - siis, pyydä myyjältä apua!
kivoja juhlia sulle!teille avusta =) Kattellaan mihin päädyn..
- Charles
Ainakin kahdessa viestissä mainitsit "normaalin juhlapuvun" vähän siihen sävyyn kuin juhlapuku olisi aika arkinen juttu. Häissä, jonne olet menossa, ei ole pukukoodia. Sen puolesta ei siis tarvitse jännittää, eli juhlapukuakaan ei sananmukaisesti tarvitse pistää. Juhlapuku pukukoodina tarkoittaa miehellä frakkia ja naisella täyspitkää iltapukua - ei sen enempää eikä vähempää. Kun siis sanot, että "normaali juhlapuku riittää", sinulla pitäisi etiketin mukaan olla pitkä iltapuku.
No, noinhan ei ole. Pisti vain viestistäsi silmään asenteesi, jonka mukaan normaali juhlapuku on käytännössä arkiasu: "Häihin saa tulla ihan normaaleissa juhlavaatteissa, joten ei ainakaan mitään kovin upeeta luomusta tarvi taikoo?" Minusta juhlapuku on upeinta, mitä kaapista löytyy. Häät ovat usein hieman vapaammat juhlat, joten niissä pukeutuminenkin on vapaata. En kuitenkaan vähättelisi häissäkään käytettyä asua sanomalla "ihan normaali juhlapuku, ei mitään upeata".
Tärkeintä on kuitenkin se, että tunnet olosi hyväksi puvussa, jota kannat. Jos pukeudut itsellesi sopimattomalla tavalla, se näkyy ulospäin.- heidi*
"Häihin saa tulla ihan normaaleissa juhlavaatteissa, joten ei ainakaan mitään kovin upeeta luomusta tarvi taikoo?" Luomuksella meinaan ihan vaan hiuksiani..
(Eikö jo keskustelun otsikko sen kerro?)
Ja siellähän ei muuten lue "juhlapuku", vaan juhlavarustus/-vaate.. Jos nyt pilkkua ruvetaann viilaan..
- hoitsu
kanssa voi laittaa sukkahousuja tai mitään sukkia. Eikös se ole etiketin vastaista.
- viilauksesta
juu, urheilusandaalien ja shortsien kanssa ei. Mutta juhlapuvun kanssa ei ymmärtääkseni ole soveliasta mennä paljain varpain. Ja jos ollaan ihan tarkkoja, ei sandaalit (= avokärkiset kengät) ole ihan soveliaat juhlakengät ensinkään...
- hoitsu
viilauksesta kirjoitti:
juu, urheilusandaalien ja shortsien kanssa ei. Mutta juhlapuvun kanssa ei ymmärtääkseni ole soveliasta mennä paljain varpain. Ja jos ollaan ihan tarkkoja, ei sandaalit (= avokärkiset kengät) ole ihan soveliaat juhlakengät ensinkään...
muistan, että linnan juhlien jälkeen (olisiko ollut pari vuotta sitten) lehdessä oli kuva vieraasta, jolla oli avokärkisten kenkien kanssa sukkahousut ja se kuulemma oli etiketin vastaista. Siis ei se, että oli sandaalit vaan nimenomaan ne sukkahousut.
- heidi*
viilauksesta kirjoitti:
myydään juhlasandaaleja jos niitä ei saa käyttää? =)
- lue uudelleen
heidi* kirjoitti:
myydään juhlasandaaleja jos niitä ei saa käyttää? =)
justhan sanoin, et saa käyttää sandaaleja mut ei skkahousuja niiden kanssa
- heidi*
lue uudelleen kirjoitti:
justhan sanoin, et saa käyttää sandaaleja mut ei skkahousuja niiden kanssa
Enpä tainnu sulle vastatakkaan =)
- hoitsu
heidi* kirjoitti:
Enpä tainnu sulle vastatakkaan =)
huomasin kyllä myöh.
- kamu
Minä ainakin menin heinäkuisiin häihin vieraaksi paljailla kintuilla. Oli niin kuuma.
En usko että se on minkään etiketin vastaista. Tai en tiedä. En ollut kuitenkaan ainoa eikä kukaan mulkoillut.
Pitää vaan hankkia rusketusta ja olla tarkkana seivauksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291899Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3731729Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161238Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221148- 121121
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81056- 861029
- 2851015
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001