JUVIsta kokemuksia

jollakulla

Olisikohan jollakulla kokemuksia Juvin kalusteista? Hintapolitiikka, laatu, toimituksen sujuvuus?

11

14565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gaimelef

      Olen itse ostanut Juvi Productionista useita tuotteita mm. lipaston, tv-tason, rokokoo -työpöydän sekä kustavilaisen tuolin, kaikki samaan värisävyyn sävytettyinä ja vesiohenteisella lakalla lakattuna, olen kaikkiin saamiini tuotteisiin ollut 100% tyytyväinen. En kadu.

      Edellä mainitut tuotteet ostin vielä eri aikaan, joten luottamus myös Juvin käyttämään pintakäsittelijään Mikael Hellbergiin (Wanha-Pirtti) on vahvistunut tietäen että saan mitä tilaan.

      Lopullinen pintakäsitelty tuote Juvilta on aina erilainen ja oman näköisensä kuin Juvilla liikkeissä esillä olevat pintakäsittelemättömät tuotteet. Ostetun tuotteen ei tarvitse olla virheetön, koska pintäkäsittely peittää virheet hyvin.

      Kun tietää että ostaa aitoa puuta, täytyy hyväksyä myös puun omat luonnolliset virheet. Itse mielestäni ostan mieluummin hieman "rosoisen" oikean puutuotteen, joka kestää sukupolville, kuin huonekalukuvastojen huonekalulevystä tai vastaavasta tehdyn kiiltokuvamaisen "täydellisen virheettömän ja epärealistisen tuotteen", joka lahoaa väh. 10 vuodessa, ja jota et itse enää juurikaan paikkaile, pienen skraban ilmestyessä.

      Voin suositella lämpimästi.

    • gaimelef

      >>Hintapolitiikka>Laatu>Toimituksen sujuvuus

      • vielä kysymys

        Kiitos kovasti vastauksestasi! Meillä sen verta matkaa PK-seudulle, että kun reissuun lähdetään, otetaan sitten tavarat samalla reissulla mukaan, jos sikseen tulee...

        Olen kanssasi samoilla linjoilla, mitä tulee tuohon lastulevyhommaan, kaikesta ihmiset maksavatkin.Ja paljon...Kierrän niin kaukaa kuin mahdollista laminaatin ja melamiinin.

        Olisiko sinulla mainita konkreettisia hintaesimerkkejä hankkimistasi tuotteista? Tuon matkan takia emme jättäisi tuotteita sinne käsiteltäväksi, joten jälkikäsittelyn voit jättää laskuista. Kiitos etukäteen, jos vielä vaivaudut...


      • gaimelef
        vielä kysymys kirjoitti:

        Kiitos kovasti vastauksestasi! Meillä sen verta matkaa PK-seudulle, että kun reissuun lähdetään, otetaan sitten tavarat samalla reissulla mukaan, jos sikseen tulee...

        Olen kanssasi samoilla linjoilla, mitä tulee tuohon lastulevyhommaan, kaikesta ihmiset maksavatkin.Ja paljon...Kierrän niin kaukaa kuin mahdollista laminaatin ja melamiinin.

        Olisiko sinulla mainita konkreettisia hintaesimerkkejä hankkimistasi tuotteista? Tuon matkan takia emme jättäisi tuotteita sinne käsiteltäväksi, joten jälkikäsittelyn voit jättää laskuista. Kiitos etukäteen, jos vielä vaivaudut...

        Kaivoin kuitit esiin juuri ja yllätyin itsekin vielä miten edullisia nämä oikeasti ovat. :)

        Pintakäsittelyhinnat riippuvat yleensä pintakäsiteltävän tuotteen koosta mutta yleisesti ottaen 10-20% Juvin myyntihinnoista. Pintakäsittelymaksun perii aina pintakäsittelijä itse, ei Juvi.

        Seuraavat hinnat ovat pelkästään Juvin puuvalmiista tuotteista. Ei pintäkäsittelyä!

        TV-taso (125x55 cm) tervaleppää 290 EUR

        Rokokoo-kirjoituspöytä (115x65 cm) 2-laatu, tervaleppää 259 EUR (norm. 1-laatu 279 EUR) messinkikahva 5 EUR

        Kustavilainen 4-pinnatuoli, 2-laatu, koivua 129 EUR

        Kustavilainen laatikosto (100x45x99 cm), 2-laatu, tervaleppää 480 EUR (norm. 1-laatu 499 EUR) messinkinupit 8 kpl 32 EUR


    • rasa98

      Olimme harkinneet lähes 1000€. lipaston ostoa juvilta. Kaupassa oli myynnissä valmiiksi maalattu ko. tuote josta oli kansi halki.
      Kysyimme, takaatteko etti ko. tuote halkea enempää.
      Johon kaupan edustaja sanoi, ettei mitään takuuta voida antaa puutuotteille jotka on elävästä materiaalista tehty. Ilmeisesti nämä tuotteet kasataan puusta jota ei ole valikoitu /kuivatettu tarpeeksi. Meillä kotona on Iskusta ostettuja kotimaisia puuhuonekaluja jotka ei ole "eläneet" vastaavasti kuin nämä Juvin tuotteet.
      Muutenkin he myyvät vain 2-laatuisia tuotteita,
      joista ei tarvitse vastata jälkikäteen.

      • Puuseppä vm. -66

        Itse toimin tilauspuuseppänä ja törmään aika usein siihen, ettei monilla ole aavistustakaan puun elämisestä. Just tämä "eikö se ole kuivattua/valikoitua puuta?" tulee usein esille kun aletaan puhua vuotuisesta n. 2-3% kosteuselämisestä.

        Suomen olosuhteet ovat sellaiset, että vaikka käytän töissäni hyvin kuivattua puuta ja valikoin puun tarkemmin kuin osaat kuvitellakaan, niin talvisin niitä halkeamia tahtoo joskus ilmaantua. Märkä kesä ja pitkä kuiva talvi yhdistettynä kivirakenteisiin taloihin aiheuttaa sellaisia kosteusvaihteluja että parketitkin rakoilevat. Muuttakaa ihmiset puutaloihin! Niissä kalusteet pysyvät hyvänä kun talon rakenteet tasaavat kosteusvaihteluja kesän ja talven välillä. Ehkä asut puutalossa?

        Itselläni on JUVIn senkki, yöpöydät ja vitriini astioille, eikä niissä mitään halkeamia tai muita ongelmia ole ollut. Asumme kyllä vanhassa rintamamiestalossa. Näin puusepän näkökulmasta JUVIn hintalaatusuhde on sellainen, ettei minun kannata käyttää työaikaani oman kotini kalustamiseen, vaan kaikki vähänkään monimutkaisemmat kalusteet ostan jatkossakin JUVista (jos vaimolle sopii).


      • Anonyymi

        Ostin pyöreän keittiönpöydän. Jalkaan tuli heti halkeama. Olin pöyristynyt heidän tavasta hoitaa viallinen tuote. Pöytää korjattiin kahteen kertaan ja työn jälki oli huono. Jouduin soittamaan ja pyytämään uutta käsittelyä ja ihmettelin miksi työtä ei oltu tehty kunnolla. Sain vain ympäripyöreitä vastauksia tyyliin että maalauksen on tehnyt heidän paras pintakäsittelijä. Kyllä tämä antaa heikon kuvan heidän laatukalusteistaan. Tapa jolla he hoitivat työnsä oli tylyä. Lopuksi pöytä vaihdettiin ja kuinka ollakkaan huomattavasti pienempään kokoon. Eikä tästä saanut mitään hyvitystä vaikka pienempi pöytä on halvempi. Tämän kokemuksen myötä en osta sieltä enkä myöskään suosittele paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin pyöreän keittiönpöydän. Jalkaan tuli heti halkeama. Olin pöyristynyt heidän tavasta hoitaa viallinen tuote. Pöytää korjattiin kahteen kertaan ja työn jälki oli huono. Jouduin soittamaan ja pyytämään uutta käsittelyä ja ihmettelin miksi työtä ei oltu tehty kunnolla. Sain vain ympäripyöreitä vastauksia tyyliin että maalauksen on tehnyt heidän paras pintakäsittelijä. Kyllä tämä antaa heikon kuvan heidän laatukalusteistaan. Tapa jolla he hoitivat työnsä oli tylyä. Lopuksi pöytä vaihdettiin ja kuinka ollakkaan huomattavasti pienempään kokoon. Eikä tästä saanut mitään hyvitystä vaikka pienempi pöytä on halvempi. Tämän kokemuksen myötä en osta sieltä enkä myöskään suosittele paikkaa.

        Minulle tuli kaappi postissa, rikkoontuneena. Oli kääritty vain pehmeään aaltopahviin ja muovikelmuun. Salpa oli irti, ruuvin rei’istä päätellen oli ruuvattu paikalleen useita kertoja ja puu haljennut jo silloin. Pohjassa oli halkeama, jota oli tökerösti liimattu. Kaapin mitat eivät pitävät paikkaansa. En suosittele.


    • Ak

      Itse ostin juuri JUVI-ruokapöydän. Aivan ihana! Maksoi käsiteltynä 1050 e. Mutta on sen väärti! Kooltaan se on 140cm x 140 cm neliöpöytä. Laadukasta käsityötä ja varmasti on ikuinen.

    • KKikka

      Pelkästään positiivisia kokemuksia juvilta. Itselläni on juvin massiivipuu vaatekaapit, taisivat olla leppää. Lisäksi olen kyttäillyt lipastoa. En ostaisi muita kuin massiivipuu huonekaluja. Ne kestävät ja ovat kauniita!

    • Anonyymi

      SUOMALAISIA PUUHUONEKALUJA ?????

      VALMISTETTU VIROSSA ??

      KUSETUSTA !!!
      ====================
      Juvi
      Petikontie 1, Vantaa

      Juvi tunnetaan puisista, perinteisiä malleja mukailevista huonekaluistaan. Yritys valmistaa kalusteet Virossa, mistä ne tuodaan Suomeen koottuina. Puupinta käsitellään asiakkaan toiveiden mukaan maalilla, petsillä, lakalla tai öljyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe