paljonko sapuskaa

10 viikkoselle

pennulle? Purinan isojen rotujen penturuokaa syötän ja n.litra kuivaa tavaraa, jonka turvotan ja tuo määrä neljänä annoksena! Saa myös hyla piimää, raejuustoa ja sen sellaista mukaan sotkettuna...
Joku viisas voisi kommentoida...=), ja entäs sitten rappusissa ravaaminen? Oikeen tunkee niihin ja osaakin ne "pomppia", mutta tulisiko vielä välttää niitä vai annanko kulkea jo? Muuten touhuaa pentuleikkejään ja käydään vähän pikkulenkkejä remmin päässä, joka sujuu vielä vähän niin ja näin...=)

3

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tooperin mami

      veti reilu parilitraa Pentu Nutroa päivittäin, enkä koskaan ole turvottanut, oli pentuna niin kuikelo että sallittiin tuollainen määrä, ja eläinlekuriki sano että syötä vaan kun toisella noin hyvä ruokahalu:) Purinan kyljessä on kyllä hyvä annosteluohje jota kannattaa noudattaa, katsoo sitten että riittääkö se. Tooperi on jo luonnostaan niin aktiivinen ja vilkas pentuna että aktiivisuudesta tuota ruuan riittävää määrää näe, joten täytyy vain tarkkailla ettei tule kylkiluut näkyviin:)

      Hmmm *naurua* muistan juu tuon rappusissa ravaamisen:D Meitinki Toope oikein hyökkäsi niihin, ei ollut mitään itsesuojeluvaistoa:D Pitihän sitä vähän hillitä, ja kannattaakin ettei käy vahinkoa. Anna vaan kulkea rappuset jossei nyt mitkään kovin jyrkätkierreportaat ole. Alasmentäessä kyllä saa pitää vähän silmällä ja mielellään vaikka remmiin jos suostuu:)

      • Tooperin mami

        itse asiaan:D

        Itse en kyllä syöttäis Purinaa, yleensä kaupan ruuat on hiukka liian laihoja, varsinkin tälläiselle rodulle. Mulla oli aijemmin Tanskandoggi ja syötin sillekkin Nutroa, moni kasvattaja suosittelee ja moni koirapiireissä hyväksi havainnut, joten suosittelen. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi lisätä oikeastaan ruokaan yhtään mitään, joskus saa munuaista tai sydäntä, mutta tuossa ruuassa on kyllä aivan kaikki mitä koira tarvitsee. Ja mikä parasta niin koirasta ei tule nirso kun syöttää yhtä ja samaa:D
        Edesmenneen Tanskandoggini kohdalla näin kävi, sai vaikka mitä ruokaa nutron lisäksi ja lihasopastakin rummutti sekavihannekset tyylikkäästi riviin ruoka-alustalleen:D Ja ruokaan sai alkaa lisätä vaikka mitä purkkiruokaa että meni alas. Koitin kyllä sitäkin etten antanut muuta kun Nutroa, mutta silloin se seisoi kupissa useita päiviä koskemattomana, joten oli pakko syöttää sitten mitä vain meijjän nirsopersiille:D


      • PRO PLAN
        Tooperin mami kirjoitti:

        itse asiaan:D

        Itse en kyllä syöttäis Purinaa, yleensä kaupan ruuat on hiukka liian laihoja, varsinkin tälläiselle rodulle. Mulla oli aijemmin Tanskandoggi ja syötin sillekkin Nutroa, moni kasvattaja suosittelee ja moni koirapiireissä hyväksi havainnut, joten suosittelen. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi lisätä oikeastaan ruokaan yhtään mitään, joskus saa munuaista tai sydäntä, mutta tuossa ruuassa on kyllä aivan kaikki mitä koira tarvitsee. Ja mikä parasta niin koirasta ei tule nirso kun syöttää yhtä ja samaa:D
        Edesmenneen Tanskandoggini kohdalla näin kävi, sai vaikka mitä ruokaa nutron lisäksi ja lihasopastakin rummutti sekavihannekset tyylikkäästi riviin ruoka-alustalleen:D Ja ruokaan sai alkaa lisätä vaikka mitä purkkiruokaa että meni alas. Koitin kyllä sitäkin etten antanut muuta kun Nutroa, mutta silloin se seisoi kupissa useita päiviä koskemattomana, joten oli pakko syöttää sitten mitä vain meijjän nirsopersiille:D

        ja eläinkaupasta 59,00€ /15kg säkki...sitä ompi syönyt pentukodissaan. En nyt ihan yht´äkkiä viitsisi ruokavaliota vaihtaakaan...katsotaan säkki kerrrallaan miten murkina maistuu ja sopii...! Aika kuikelo tuokin vaavi tosin on...pelkkiä tassuja koko tapaus!
        Ja tosiaan, rappuset on aika jyrkät, mutta suorat ja päällystetty matolla...lonkista mua kyllä kaikki suut vaahdossa varottelee, mutta kuinka kauan niitä sitten pitäisi varoa? Kisuliinit kun härnää ja juoksee ylös alas, niin tämä hassu loikkii perässä kun aropupu =)! Laitoin portinkin, mutta ovelana keksi, että tunkee rappujen välistä alakautta...kauan ei kyllä tule mahtumaan, mutta vielä menee sukkana ja vauhdilla!
        Tuosta syömäpuolesta vielä...kuulin, että C-vitamiini ja nokkoskalkki(?) olisi hyväksi nivelten pinnoille jo pennusta lähtien, onko perää?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe