Silmistä...

Tooperin mami

Mistäköhän johtuu sellainen tiuha silmien rähmiminen, isot limaset klimpit saa pyyhkiä useasti päivässä???....Ruokakin vaihdettiin toiseen ja vielä jatkui, joten ei se vissiin siitäkään sitten...

Rähmiikö teidän dobbereilla silmät paljon? Oliskohan ruoassa joku sellainen ainesosa mikä sitten laittaa rähmimään normaalia enemmän. Meidän Toope syö Nutroa noin normaalisti, mutta nyt kokeiltiin ihan normaali "kaupan ruokia" tuloksetta. Mitään makeaa tai muutakaan ylimääräistä koira ei saa. Mietin jo siitepölyäkin, vaikka tuskin se siitäkään, kun sitä on niiiiiin paljon nyt liikkeellä, ihan keltasena kaikki paikat. Silmien rähmiminen alkoi tuossa ennen kesää.
Toope on alle vuoden ikäinen. Jos joku tietää mistä johtuu niin kerro ihmeessä:)

6

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dobermän

      tuppaa nuo silmät rähmimään enemmän kuin monilla muilla lajitovereillaan. meillä joutuu kanssa välillä pyyhkimään mömmöjä pois. Kiinnitä huomiota mönjän väriin. jos on suht vaaleaa/harmahtavaa ei ole vaarallista. tulehtunut silmä erittää sitten epämääräisemmän väristä mömmöä..

      • Tooperin mami

        Rähmä on sellaista limaista harmaata, ei siis ollenkaan edes kuivunutta tmtn. silmiä ei punoita eikä ole mitään muitakaan tulehdukseen viittaavaa, voihan se olla että toiset onnistuvat pyyhkimään silmänsä johonkin, meitin toopekin joskus teki niin. (nuohos naamaansa sänkyyn) Mutta kun kiellettiin sellainen niin nyt ei enää tee sitä.
        Ehkä se menee itsellään ohi, tai sitten hommaan jotkut tipat.


    • sapuskasta

      johtuu, niin eipä se nyt paljon taida asiaa auttaa jos markettimoskaan vaihtaa...
      Kokeile ennemmin jotain toista kunnollista ruokaa missä ei ole yleisimmin allergisoivia aineita esim. vehnä ja nauta.
      Saattaa hyvin johtua myös siitepölystä, tai jostain kroonisesta lievästä tulehduksesta.
      Oletko katsonut, etteivät ripset aiheuta ärsytystä silmiin.

      • Tooperin mami

        en yleensä "markettishittiä" syötäkkään, mutta nyt oli ruoka loppu ja eläinkauppa kiinni, niin tulipa sitten ostettua toista ruokaa. Ei ole ripsien vika, tuijjottelin eilen vielä silmät läpi, eipä niissä ole mitään erikoista. Jospa se on juu tuo siitepöly sitten....

        Kannattaakohan siihen sitten edes silmätippoja hommata...kun ei ne edes tunnu kutisevan tmtn...


      • että kyseessä
        Tooperin mami kirjoitti:

        en yleensä "markettishittiä" syötäkkään, mutta nyt oli ruoka loppu ja eläinkauppa kiinni, niin tulipa sitten ostettua toista ruokaa. Ei ole ripsien vika, tuijjottelin eilen vielä silmät läpi, eipä niissä ole mitään erikoista. Jospa se on juu tuo siitepöly sitten....

        Kannattaakohan siihen sitten edes silmätippoja hommata...kun ei ne edes tunnu kutisevan tmtn...

        on ihan vaan "tyyppivika" kuten joku jo tuolla kirjoitteli...Kymmenkunnasta merkin edustajasta kokemusta ja kaikilla silmät välillä rähmässä, siis pallot silmänurkissa. Huomattavasti enemmin toopet rähmäävät mitä keskiverto sesse ! Myös eläinlääkäri oli sitä mieltä.

        Ei hätää kunhan rähmä ei ole vihertävää. Pyyhkäse sormella pois ja anna koiran nuolla sormi :)


    • Tooperin mami

      Koiran silmät eivät enää rähmi, siis jatketaan nutron syöttämistä, rähmiminen tapahtui kaiketi pahimmillaan siitepöly aikana, kai se sitten vaan voi koirienkin silmiin käydä:))
      Kiitos vastanneille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe