Silmistä...

Tooperin mami

Mistäköhän johtuu sellainen tiuha silmien rähmiminen, isot limaset klimpit saa pyyhkiä useasti päivässä???....Ruokakin vaihdettiin toiseen ja vielä jatkui, joten ei se vissiin siitäkään sitten...

Rähmiikö teidän dobbereilla silmät paljon? Oliskohan ruoassa joku sellainen ainesosa mikä sitten laittaa rähmimään normaalia enemmän. Meidän Toope syö Nutroa noin normaalisti, mutta nyt kokeiltiin ihan normaali "kaupan ruokia" tuloksetta. Mitään makeaa tai muutakaan ylimääräistä koira ei saa. Mietin jo siitepölyäkin, vaikka tuskin se siitäkään, kun sitä on niiiiiin paljon nyt liikkeellä, ihan keltasena kaikki paikat. Silmien rähmiminen alkoi tuossa ennen kesää.
Toope on alle vuoden ikäinen. Jos joku tietää mistä johtuu niin kerro ihmeessä:)

6

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dobermän

      tuppaa nuo silmät rähmimään enemmän kuin monilla muilla lajitovereillaan. meillä joutuu kanssa välillä pyyhkimään mömmöjä pois. Kiinnitä huomiota mönjän väriin. jos on suht vaaleaa/harmahtavaa ei ole vaarallista. tulehtunut silmä erittää sitten epämääräisemmän väristä mömmöä..

      • Tooperin mami

        Rähmä on sellaista limaista harmaata, ei siis ollenkaan edes kuivunutta tmtn. silmiä ei punoita eikä ole mitään muitakaan tulehdukseen viittaavaa, voihan se olla että toiset onnistuvat pyyhkimään silmänsä johonkin, meitin toopekin joskus teki niin. (nuohos naamaansa sänkyyn) Mutta kun kiellettiin sellainen niin nyt ei enää tee sitä.
        Ehkä se menee itsellään ohi, tai sitten hommaan jotkut tipat.


    • sapuskasta

      johtuu, niin eipä se nyt paljon taida asiaa auttaa jos markettimoskaan vaihtaa...
      Kokeile ennemmin jotain toista kunnollista ruokaa missä ei ole yleisimmin allergisoivia aineita esim. vehnä ja nauta.
      Saattaa hyvin johtua myös siitepölystä, tai jostain kroonisesta lievästä tulehduksesta.
      Oletko katsonut, etteivät ripset aiheuta ärsytystä silmiin.

      • Tooperin mami

        en yleensä "markettishittiä" syötäkkään, mutta nyt oli ruoka loppu ja eläinkauppa kiinni, niin tulipa sitten ostettua toista ruokaa. Ei ole ripsien vika, tuijjottelin eilen vielä silmät läpi, eipä niissä ole mitään erikoista. Jospa se on juu tuo siitepöly sitten....

        Kannattaakohan siihen sitten edes silmätippoja hommata...kun ei ne edes tunnu kutisevan tmtn...


      • että kyseessä
        Tooperin mami kirjoitti:

        en yleensä "markettishittiä" syötäkkään, mutta nyt oli ruoka loppu ja eläinkauppa kiinni, niin tulipa sitten ostettua toista ruokaa. Ei ole ripsien vika, tuijjottelin eilen vielä silmät läpi, eipä niissä ole mitään erikoista. Jospa se on juu tuo siitepöly sitten....

        Kannattaakohan siihen sitten edes silmätippoja hommata...kun ei ne edes tunnu kutisevan tmtn...

        on ihan vaan "tyyppivika" kuten joku jo tuolla kirjoitteli...Kymmenkunnasta merkin edustajasta kokemusta ja kaikilla silmät välillä rähmässä, siis pallot silmänurkissa. Huomattavasti enemmin toopet rähmäävät mitä keskiverto sesse ! Myös eläinlääkäri oli sitä mieltä.

        Ei hätää kunhan rähmä ei ole vihertävää. Pyyhkäse sormella pois ja anna koiran nuolla sormi :)


    • Tooperin mami

      Koiran silmät eivät enää rähmi, siis jatketaan nutron syöttämistä, rähmiminen tapahtui kaiketi pahimmillaan siitepöly aikana, kai se sitten vaan voi koirienkin silmiin käydä:))
      Kiitos vastanneille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe