Mulla on oikeen puolen leuanalussylkirauhanen pahoin tulehtunut.Ensin kefeksin,sit zinnat ja tänään alkaen vpen kuuri.Kahta ekaa en loppuun asti ehtinyt edes syömään.Märkii vieläkin ja on paisunut.
Tänään se sylkirauhanen ultrakuvattiin ja otettiin röntgen kuvat.Siellä on n. 2cm kokoinen sylkikivi.Apua.Leikataan koko rauhanen pois lähiaikoina ja nyt sit 2 viikon vpen kuuri et tulehdus rauhottuisi.Onkohan siel rauhasessa edes yhtään tyhjää tilaakaan enää jäljellä?
Onko sinulta leikattu koko sylkirauhasta pois? Kokemuksista ja tiedoista olisin kovasti kiitollinen.
sylkirauhasleikkaus
5
3631
Vastaukset
- piku
lisään silti tähän vielä että 28.7 rauhanen poistetaan yliopistollisessa sairaalassa ja 27.7 menen sisään.Keskivaikea leikkaus jossa jonkinlainen mehdollisuus saada hetkellinen tai pysyvä kasvohermohalvaus joka esiintyy kielessä tai suupielen roikkumisena.Jännittää......toisaalta olen tyytyväinen kun pääsen vaivasta sen jälkeen eroon. :))
- Tytti
Moi
Mulla on sylkirauhanen turvonnut pahasti jo kauan mut nyt ei nähty ultrassa muka mitään ja antibiootteja oon syöny jo kolme.....
Saanko kysyä itelleni nyt hyväks tiedoks että kuka lääkäri sulla on ollu hoitamassa sua ja misä kaupungissa eli se oli varmaan korva-nenä-kurkkutautilääkäri? Vaiko?
Mä olen ite matkustanut jo vajaa kolmesataaa kilometriä yhen lääkärin takia.....joka oli ennen meen kaupungissa töissä....voitko auttaa???
Sulla on asiat kuule hyvin älä turhaa jännitä....vaiva on tiedosssa ja se voidaan hoitaa aina ei näes ole näin. - piku
Tytti kirjoitti:
Moi
Mulla on sylkirauhanen turvonnut pahasti jo kauan mut nyt ei nähty ultrassa muka mitään ja antibiootteja oon syöny jo kolme.....
Saanko kysyä itelleni nyt hyväks tiedoks että kuka lääkäri sulla on ollu hoitamassa sua ja misä kaupungissa eli se oli varmaan korva-nenä-kurkkutautilääkäri? Vaiko?
Mä olen ite matkustanut jo vajaa kolmesataaa kilometriä yhen lääkärin takia.....joka oli ennen meen kaupungissa töissä....voitko auttaa???
Sulla on asiat kuule hyvin älä turhaa jännitä....vaiva on tiedosssa ja se voidaan hoitaa aina ei näes ole näin.mua on hoidettu tyksissä korvapolin päivystyksessä,sain sinne yksityiseltä lääkäriltä lähetteen.Lääkärinä oli Ilkka Seppä Tyksissä.(muistaakseni,sukunimestä en ole ihan varma,mut mielestäni oli tuollanen).Siellä on paljon korva-nenä ja kurkku lääkäreitä.
Onhan se kiva et vaiva on tiedossa,mut on tääki kurjaa ollu ja mones lääkekuuri mullakin on jo menossa ja syön siihen asti et leikataan.
Nyt on myös juurihoidettu hammas alkanu toisella puolella eli vasemmalla alhaalla vihottelemaan.On tullu kosketusaraksi ja kylmää ja kuumaa ei myös siedä.Se kuvattiin ja tuloksia voi kai huomenna soitella.Tämäkin vielä.
Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua.
Ei ultrassa aina näe kuulema mitään,varsinkin jos on turvotusta.Otettiinko röntgen kuvia ollenkaan?Niistä näkee ainakin kait kans jos siel on kivi.Mulla otettiin molemmat. - piku
piku kirjoitti:
mua on hoidettu tyksissä korvapolin päivystyksessä,sain sinne yksityiseltä lääkäriltä lähetteen.Lääkärinä oli Ilkka Seppä Tyksissä.(muistaakseni,sukunimestä en ole ihan varma,mut mielestäni oli tuollanen).Siellä on paljon korva-nenä ja kurkku lääkäreitä.
Onhan se kiva et vaiva on tiedossa,mut on tääki kurjaa ollu ja mones lääkekuuri mullakin on jo menossa ja syön siihen asti et leikataan.
Nyt on myös juurihoidettu hammas alkanu toisella puolella eli vasemmalla alhaalla vihottelemaan.On tullu kosketusaraksi ja kylmää ja kuumaa ei myös siedä.Se kuvattiin ja tuloksia voi kai huomenna soitella.Tämäkin vielä.
Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua.
Ei ultrassa aina näe kuulema mitään,varsinkin jos on turvotusta.Otettiinko röntgen kuvia ollenkaan?Niistä näkee ainakin kait kans jos siel on kivi.Mulla otettiin molemmat.sylkirauhanen tuppasi jo suuhun sisään ja rikkoi ikenen ja kiveä pystyi kynnellä rapsuttamaan.Soitto korvapolille ja käskivät tulla heti.menin ja kaksi kiveä poistettiin suun kautta.Kyllä olo helpottui kovasti kun ei ole kipua syödessä/niellessä.Leikkaus vielä kahden viikon kuluttua edessä.
- Anonyymi
Minulta piti leikata pieni patti leuanalta, mutta. Todennäköisesti väärän potilaan tiedoilla tehtiin jonkinlainen kaularankaleikkaus. Koko leikatun kaulanpuolen lihakset on surkastunut. Tein lääkintöhallituksern valituksen, mutta valitus ei mennyt läpi, koska leikkaava lääkäri antoi valheellisen lausunnon. Eli mulle mukamas selvitettiin leikkaustoimenpide ennen leikkausta.
Miten tämmöinen lääkäri voi toimia ja hoitaa potilaita.
Mulla on katkottu isoja hermoja ja luihussa kaulassa pullottaa suuria patteja ,katkaistuja hermonpäitä, jotka on kipeitä.
Mitä teen, että saan oikeutta ja lääkäri seinäävasten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860