sylkirauhasleikkaus

piku

Mulla on oikeen puolen leuanalussylkirauhanen pahoin tulehtunut.Ensin kefeksin,sit zinnat ja tänään alkaen vpen kuuri.Kahta ekaa en loppuun asti ehtinyt edes syömään.Märkii vieläkin ja on paisunut.
Tänään se sylkirauhanen ultrakuvattiin ja otettiin röntgen kuvat.Siellä on n. 2cm kokoinen sylkikivi.Apua.Leikataan koko rauhanen pois lähiaikoina ja nyt sit 2 viikon vpen kuuri et tulehdus rauhottuisi.Onkohan siel rauhasessa edes yhtään tyhjää tilaakaan enää jäljellä?
Onko sinulta leikattu koko sylkirauhasta pois? Kokemuksista ja tiedoista olisin kovasti kiitollinen.

5

3529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piku

      lisään silti tähän vielä että 28.7 rauhanen poistetaan yliopistollisessa sairaalassa ja 27.7 menen sisään.Keskivaikea leikkaus jossa jonkinlainen mehdollisuus saada hetkellinen tai pysyvä kasvohermohalvaus joka esiintyy kielessä tai suupielen roikkumisena.Jännittää......toisaalta olen tyytyväinen kun pääsen vaivasta sen jälkeen eroon. :))

      • Tytti

        Moi

        Mulla on sylkirauhanen turvonnut pahasti jo kauan mut nyt ei nähty ultrassa muka mitään ja antibiootteja oon syöny jo kolme.....
        Saanko kysyä itelleni nyt hyväks tiedoks että kuka lääkäri sulla on ollu hoitamassa sua ja misä kaupungissa eli se oli varmaan korva-nenä-kurkkutautilääkäri? Vaiko?
        Mä olen ite matkustanut jo vajaa kolmesataaa kilometriä yhen lääkärin takia.....joka oli ennen meen kaupungissa töissä....voitko auttaa???
        Sulla on asiat kuule hyvin älä turhaa jännitä....vaiva on tiedosssa ja se voidaan hoitaa aina ei näes ole näin.


      • piku
        Tytti kirjoitti:

        Moi

        Mulla on sylkirauhanen turvonnut pahasti jo kauan mut nyt ei nähty ultrassa muka mitään ja antibiootteja oon syöny jo kolme.....
        Saanko kysyä itelleni nyt hyväks tiedoks että kuka lääkäri sulla on ollu hoitamassa sua ja misä kaupungissa eli se oli varmaan korva-nenä-kurkkutautilääkäri? Vaiko?
        Mä olen ite matkustanut jo vajaa kolmesataaa kilometriä yhen lääkärin takia.....joka oli ennen meen kaupungissa töissä....voitko auttaa???
        Sulla on asiat kuule hyvin älä turhaa jännitä....vaiva on tiedosssa ja se voidaan hoitaa aina ei näes ole näin.

        mua on hoidettu tyksissä korvapolin päivystyksessä,sain sinne yksityiseltä lääkäriltä lähetteen.Lääkärinä oli Ilkka Seppä Tyksissä.(muistaakseni,sukunimestä en ole ihan varma,mut mielestäni oli tuollanen).Siellä on paljon korva-nenä ja kurkku lääkäreitä.
        Onhan se kiva et vaiva on tiedossa,mut on tääki kurjaa ollu ja mones lääkekuuri mullakin on jo menossa ja syön siihen asti et leikataan.
        Nyt on myös juurihoidettu hammas alkanu toisella puolella eli vasemmalla alhaalla vihottelemaan.On tullu kosketusaraksi ja kylmää ja kuumaa ei myös siedä.Se kuvattiin ja tuloksia voi kai huomenna soitella.Tämäkin vielä.
        Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua.
        Ei ultrassa aina näe kuulema mitään,varsinkin jos on turvotusta.Otettiinko röntgen kuvia ollenkaan?Niistä näkee ainakin kait kans jos siel on kivi.Mulla otettiin molemmat.


      • piku
        piku kirjoitti:

        mua on hoidettu tyksissä korvapolin päivystyksessä,sain sinne yksityiseltä lääkäriltä lähetteen.Lääkärinä oli Ilkka Seppä Tyksissä.(muistaakseni,sukunimestä en ole ihan varma,mut mielestäni oli tuollanen).Siellä on paljon korva-nenä ja kurkku lääkäreitä.
        Onhan se kiva et vaiva on tiedossa,mut on tääki kurjaa ollu ja mones lääkekuuri mullakin on jo menossa ja syön siihen asti et leikataan.
        Nyt on myös juurihoidettu hammas alkanu toisella puolella eli vasemmalla alhaalla vihottelemaan.On tullu kosketusaraksi ja kylmää ja kuumaa ei myös siedä.Se kuvattiin ja tuloksia voi kai huomenna soitella.Tämäkin vielä.
        Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua.
        Ei ultrassa aina näe kuulema mitään,varsinkin jos on turvotusta.Otettiinko röntgen kuvia ollenkaan?Niistä näkee ainakin kait kans jos siel on kivi.Mulla otettiin molemmat.

        sylkirauhanen tuppasi jo suuhun sisään ja rikkoi ikenen ja kiveä pystyi kynnellä rapsuttamaan.Soitto korvapolille ja käskivät tulla heti.menin ja kaksi kiveä poistettiin suun kautta.Kyllä olo helpottui kovasti kun ei ole kipua syödessä/niellessä.Leikkaus vielä kahden viikon kuluttua edessä.


    • Anonyymi

      Minulta piti leikata pieni patti leuanalta, mutta. Todennäköisesti väärän potilaan tiedoilla tehtiin jonkinlainen kaularankaleikkaus. Koko leikatun kaulanpuolen lihakset on surkastunut. Tein lääkintöhallituksern valituksen, mutta valitus ei mennyt läpi, koska leikkaava lääkäri antoi valheellisen lausunnon. Eli mulle mukamas selvitettiin leikkaustoimenpide ennen leikkausta.
      Miten tämmöinen lääkäri voi toimia ja hoitaa potilaita.
      Mulla on katkottu isoja hermoja ja luihussa kaulassa pullottaa suuria patteja ,katkaistuja hermonpäitä, jotka on kipeitä.
      Mitä teen, että saan oikeutta ja lääkäri seinäävasten

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe