poikawicca

3Dfrank

Onko wiccassa mukana vain naisia? Voiko miespuolinen olla wicca/wizard yhteisössä?

9

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poison.

      Wizard-yhteisöistä (?) en tiedä, mutta wiccoja on niin naisia kuin miehiäkin. Mieti nyt hieman uskonnon perustajaa näin esimerkiksi... ;)

      • 3dfrank

        niin, ajattelin että wizard-sana kuvaisi paremmin miespuolista wiccaa


      • siis
        3dfrank kirjoitti:

        niin, ajattelin että wizard-sana kuvaisi paremmin miespuolista wiccaa

        wicca on kyllä wicca oli minkä sukupuolen edustaja hyvänsä:)

        miespuoliset noidat ovat myös noitia... en sitten tiedä mitä ne velhot ovat mutta jos joku velho sattuu kohdalle niin kertokoon :)


      • AROSUSI-09
        siis kirjoitti:

        wicca on kyllä wicca oli minkä sukupuolen edustaja hyvänsä:)

        miespuoliset noidat ovat myös noitia... en sitten tiedä mitä ne velhot ovat mutta jos joku velho sattuu kohdalle niin kertokoon :)

        Sanana noita on naisellinen ja kyllä mun mielestä miespuolinen wicca on velho:)


      • Kristallikuu
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Sanana noita on naisellinen ja kyllä mun mielestä miespuolinen wicca on velho:)

        Witch tulee muinaisesta sanasta wice joka tarkoittaa viisasta naista.


      • lintunen
        Kristallikuu kirjoitti:

        Witch tulee muinaisesta sanasta wice joka tarkoittaa viisasta naista.

        ... noidat ovat Suomessa olleet perinteisesti miehiä


      • Kristallikuu
        lintunen kirjoitti:

        ... noidat ovat Suomessa olleet perinteisesti miehiä

        Vaikka sana "noita" tulee engl. sanasta witch (wice), sana "noita" tarkoitti muinoin shamaaneja joita suomessa oli, kaikki taisivat olla miehiä.


      • 3dfrank
        Kristallikuu kirjoitti:

        Vaikka sana "noita" tulee engl. sanasta witch (wice), sana "noita" tarkoitti muinoin shamaaneja joita suomessa oli, kaikki taisivat olla miehiä.

        voihamme päätyä nykyisempään sanamuotoon viisaasta miespuolisesta henkilöstä: wiseguy


    • Adaria

      wicca ja wizard ovat aivan eri asioita. Velho on yleisesti alkemiasta, metafysiikasta, kosmologiasta yms. kiinnostunut (yhdistettynä tai ei taikuuteen), eikä millään lailla liity wiccaan. Tosin, voihan se Amerikassa olla jo muuttunut omaksi uskonnoksi... tai vastaavaksi... Kuitenkin, velhous on ihan oma lajinsa. Käy Amazonissa ja kokeile hakusanoja Grimoire ja Wizard ( pienennet alueita) niin opuksia löytyy (myös niitä joista voi lukea sisällysluettelon ja ekoja sivuja).

      Muutama opus:

      Sons of the Goddess: A Young Man's Guide to Wicca
      Grimoire for the Apprentice Wizard
      Companion for the Apprentice Wizard
      Book Of Wizardry

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe