Iski semmoinen idea kuin välivuosi kesken lukion. Opiskelumotivaatio nollassa ja alan suuntaus myös.
Onkohan ihan järjetön idea?
Mielessäni olisi lähteä johonkin isompaan kaupunkiin, kuten Tampereelle tai Turkuun paiskimaan töitä. Siellä olisi myös paremmat mahdollisuudet keskittyä treenaamaan harrastusta, jossa aion pärjätä ja joka on se ykkösjuttu elämässäni. Ehkä opiskelun jälkeen kuitenkin..
Ikää on 16vuotta, eikä varmaan ole helppo saada vuodeksi töitä ilman minkään alan koulutusta, vai?? Kokemuksia tällaisista asioista?
Onko joku muukin pitänyt lukion keskellä välivuoden? Mielipiteitä?
Kaikki vinkit ja tiedot ovat tarpeen. Isoisokiitos kaikille vastanneille! Halu on kova lähteä, en vain tiedä onko mitään tolkkua. Toivottavasti joku jaksaa vastata. Kiitoksia jo etukäteen.
Välivuosi kesken lukion
6
2953
Vastaukset
- ...
Vois ollakkin ihan piristävä juttu :P
- hjir
Piristävä ja voimia antava juttu varmasti. Vähän vaan stressaa nuo lukiojutut sitten kun joutuu palaamaan.
Ja töitä ei vuodeks varmaankaan ole helppo saada?
16vuotiaan.. - juurikaan
hjir kirjoitti:
Piristävä ja voimia antava juttu varmasti. Vähän vaan stressaa nuo lukiojutut sitten kun joutuu palaamaan.
Ja töitä ei vuodeks varmaankaan ole helppo saada?
16vuotiaan.."Vähän vaan stressaa nuo lukiojutut sitten kun joutuu palaamaan."
Ongelmat joutuu kohtaamaan ennemmin tai myöhemmin. - tuskaisaaa
juurikaan kirjoitti:
"Vähän vaan stressaa nuo lukiojutut sitten kun joutuu palaamaan."
Ongelmat joutuu kohtaamaan ennemmin tai myöhemmin.Sinuna harkitsisin useampaan kertaan. Kielet ja matematiikka unohtuvat nopeasti ja joutuisit aloittamaan välivuoden jälkeen heikommista lähtökohdista. Hanttihommien teko ei ole kovin tuottoisaa, kaikki rahasi menisivät vuokraan ja ruokaan. Voi tietysti olla, että saat rahakkaan huippuduunin, mutta ilman koulutusta se on hyvin epätodennäköistä. Eikä työnteko ainakaan minusta mitään herkkua ole. Entäpä jos kävisit lukion neljään vuoteen, niin harrastuksellesikin jäisi enempi aikaa?
- mairea
tuskaisaaa kirjoitti:
Sinuna harkitsisin useampaan kertaan. Kielet ja matematiikka unohtuvat nopeasti ja joutuisit aloittamaan välivuoden jälkeen heikommista lähtökohdista. Hanttihommien teko ei ole kovin tuottoisaa, kaikki rahasi menisivät vuokraan ja ruokaan. Voi tietysti olla, että saat rahakkaan huippuduunin, mutta ilman koulutusta se on hyvin epätodennäköistä. Eikä työnteko ainakaan minusta mitään herkkua ole. Entäpä jos kävisit lukion neljään vuoteen, niin harrastuksellesikin jäisi enempi aikaa?
Sitä just et neljässä vuodessa käyminen on yllättävän rentoa.. Itelläki on harrastus mikä pääjuttu elämässä täl hetkellä, mut miten käy sun harrastuksen jos muutat pois? En usko et kannattaa tossa iässä haalia kaikkea itelleen, asut kotona muutaman uvoden vielä ja sit muutat isoon kauounkiin ja met töihin. Välivuosi kesken opiskeluitten on melko turhaa.. Silleen et jos ei lukio kiinosta nyt nii ei se kyl sit vuoden päästäkää kiinosta. mut jos haluut sen pästä läpi ni kehotan harkitsee tota neljää vuotta (:
- ....
Itse olen ollut koko lukion ajan töissä ja sain heti lukion jälkeenkin töitä vaikka ammattia ei ole, tosin olen jo 20-vuotias, koska kävin lukion neljässä vuodessa. En kehottaisi välttämättä muuttamaan isompaan kaupunkiin, koska vaikka vapaita työpaikkoja on enemmän niin hakijoitakin on enemmän, saatat saada melko helposti huonon työn huonolla palkalla, mutta isommassa kaupungissa on isommat vuokrat, joten rahat menevät suoraan vuokraan. Itse asun erittäin pienellä paikkakunnalla jossa vuokrat yli puolet pienempiä kuin suuremmissa kaupungeissa joten töitä jää jotain rahaa käteenkin, jos asuisin isossa kaupungissa niin rahat menisivät täysin vuokraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821