Moi!
Osaisiko joku veikata missä ongelma voisi olla? Appivanhempien koneeseen asennettiin DNA:n internetpaketti ja samalla oli yritetty asentaa DNA:n oma sähköposti Outlookiin ja Outlook Expressiin.
Molemmat Outlookit olivat satunnaisesti hakeneet saapuvia posteja, nyt eivät toimi kumpaankaan suuntaan. Asensin FF:n Thunderbirdin ja nyt hakee saapuvat postit aina, mutta ei pysty lähettämään.
Kaikki smtp-palvelimet (smtp.dnainternet.net) ja portit (25) ovat kuten kuuluukin, mutta lähtevä posti ei vain lähde. Käyttöjärjestelmä on vanha 98SE, palomuurina ZoneAlarm ja Virustarkastusohjelmana ilmainen Avast. Molemmat on otettu pois käytöstä moneen kertaan, mutta ei auttanut ongelmaan. Tekninen tuki ei tiennyt mitä tehdä.
Alkuperäinen ADSL-modeemi on vaihdettu myös yksinkertaisempaan versioon. Varmin tapa olisi luonnollisesti asentaa koko käyttöjärjestelmä uudestaan, mutta löytyisikö muita vaihtoehtoja?
Hyvät juhannukset!
DNA:n sähköpostin smtp-ongelma
3
1336
Vastaukset
- tsekkaa.
Uudestaan sinne työkalut osioon, kohtaan tilit siellä saapuvan postin palvelin POP3 olisko tossa se häikkä??
- peeäs
Moikka!
Sitä on yritetty tonkia useampaan kertaan, myös itse netin asentanut DNA:n kaveri yritti tehdä asetuksia moneen kertaan, ei löytänyt vikaa. Voi olla henkielämän juttuja taas.
Kokeilin muuten hetki sitten asentaa toiselle koneelle tuon Thunderbirdin. Aika jännä, että myös siinä vastaanottaminen onnistui, mutta lähettäminen ei myöskään. Nyt vaan herjaa, että "Relay Access denied; Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on asetuksissa oikein ja yritä uudelleen"
Kaikki on varmasti oikein, tarkistettu myös DNA:n sivuilta. Taitaa olla helpompi vain tyytyä DNA:n omaan nettipostiin.
Kiitokset kommenteista! - Vielä.
peeäs kirjoitti:
Moikka!
Sitä on yritetty tonkia useampaan kertaan, myös itse netin asentanut DNA:n kaveri yritti tehdä asetuksia moneen kertaan, ei löytänyt vikaa. Voi olla henkielämän juttuja taas.
Kokeilin muuten hetki sitten asentaa toiselle koneelle tuon Thunderbirdin. Aika jännä, että myös siinä vastaanottaminen onnistui, mutta lähettäminen ei myöskään. Nyt vaan herjaa, että "Relay Access denied; Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on asetuksissa oikein ja yritä uudelleen"
Kaikki on varmasti oikein, tarkistettu myös DNA:n sivuilta. Taitaa olla helpompi vain tyytyä DNA:n omaan nettipostiin.
Kiitokset kommenteista!Näin pistä sinne pop3 tilaan se dna:n tiedot, ja tinttaa sinne ruksi palvelin edellyttää kirjautumista, hauskaa juhannusta kumminkin taisteluussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865