en tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne palstalle mutta ehkä täällä olisi äitejä jotka osaavat neuvoa...eli siis milloin saa uida järvessä synnytyksen jälkeen?sain tytön 26.5. 06 ja jälkivuotoni on loppunut paitsi joskus imettäessä ihan pikkuisen saattaa vielä vuotoa tulla mutta harvemmin...ja nyt on alkanut todennäköisesti peräpukamat hiukan vaivaamaan??eli onko jotain haittaa??olisi kiva käydä heittään talviturkit näin juhannuksen kunniaksi:) mökillä jos se vain on jo mahdollista...kävin tänään neuvolassa mutta unohdin siinä hässäkässä kysyä asiaa...eikä sinne voi soittaa vasta kuin ensi ma...kiitos neuvoista:)ja hyvää juhannusta kaikille:)
uiminen synnytyksen jälkeen??
5
5848
Vastaukset
- luulisin....
Järvessä voi uida normaalisti tuon jälkivuodon loputtua. Tulehdusvaara on suurempi jos uit jälkivuodon aikaan. Ja mummoni varoitteli palelluttamasta rintoja ettei tule rintatulehdusta. Liekkö perää, en tiedä. Rauhallista juhannusta!
- sanis
Minua lääkäri kielsi uimasta juuri mahdollisen rintatulehduksen takia...on kuitenkin melko viileitä nuo luonnon vedet!
- äiti06
minulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, joka oli 8 vko synnytyksestä, että hyvin voi jo uida. Tosin silloin jo kaikki paikat kunnossa muuten, vaikka peräpukat minullakin sillon pahat.
Nyt poika 4 kuukautta ja täysimetän ja maanantaina heitin talviturkin meressä eikä rintoja yhtään palellut. Vesi tuntui tarpeeksi lämpimältä ja sitten kuivattelin heti lämpimässä auringossa eikä mitään ongelmia ollut. Itsekin vähän pelkäsin tuota rintatulehdusta, mutta turhaan. vesi vain ihanasti viilensi. vauva lehdessä annettiin vinkkejä uimiseen, että tarpeeksi lämmintä vettä, märkä uimapuku pois ja lämmintä rinnoille niin hyvin voi tuorekin äiti uida :) - huoletta
Voit uida jos ei ole enää jälkivuotoa ja muutenkin haavat yms. kunnossa. Muistat vain pitää rinnat lämpimänä uinnin jälkeen. Uinti on hyvää liikuntaa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Siinä virkistyy mieli ja keho. Itse synnytin 29.4 ja nautin uimisesta saunan yhteydessä nyt juhannuksena.
- ????
Veden pitää olla todella lämmintä, jos aikoo luonnonvesissä uida noinkin pian synnytyksen jälkeen. Alapään tulehduksen riskejä ei ole, kun jälkivuoto on loppunut.
Mutta rintatulehdus iskee kovin herkästi kylmässä vedessä uijaan. Ei se kaikkiin iske, mutta koskaan ei tiedä etukäteen, onko itse altis rintatulehdukselle, joten riskejä ei kannata ottaa. Uida voi sitten, kun veden lämpötila alkaa lähennellä uimahallien veden lukemia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767