maistraattihäät

neppa74

apua kaivataan....
meillä tapahtuu vihkiminen maistraatissa ja kysyisin oletteko pitäneet silloin hääpukua vai ihan tavallista juhla-asua...
kuulostaako hääpuku kornilta siviilivihkimiseen..
ja varsinkin jos itse juhlat ovat vasta myöhemmin

5

3693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ssss-76

      Me mennään parin kk:n päästä maistraatissa naimisiin. Sinne ei laiteta ku normaalit työvaatteet. Sitten lähdetään reissuun. Varsinaiset hibbalot kavereille järjestetään myöhemmin, sinne saa kukin tulla tyylillään. Meillä hyvin vapaamuotoinen tämä suhteen virallistaminen. Kukin menee tyylillään, tee juuri niinkuin te itse haluatte.

    • EmmiL.

      hei!
      Meillä on häät ensi kuussa ja samoin kuin teillä, vihkiminen tapahtuu maistraatissa ja itse juhlat ovat eri päivänä (seuraavana). Itse aion pitää "virallista" hääpukuani vasta juhlassa; olisi tuntunut vähän kornilta ja ylimitoitetulta hillua pitkässä valkoisessa puvussa maistraatissa... En myöskään halua ottaa riskiä, että puku kärsisi jotenkin.
      Tietysti maistraattiinkin pitää pukeutua hienosti, mutta ehkei ihan kuin kirkkoon kuitenkaan (paitsi jos juhlat olisivat olleet heti vihkimisen jälken, olisin varmaan pitänyt samaa pukua koko ajan...).
      Minä laitan maistraattiin äitini vanhan hääpuvun, joka ei enää kylläkään näytä kauheasti hääpuvulta, sillä sitä on lyhennetty (hiukan alle polveen nyt) ja siihen on lisätty helmaan ja hihoihin sinistä koristenauhaa... Eli se on kuin mikä tahansa juhlava kesämekko. Meillä miehelläkin on eri puku noina kahtena päivänä. Mutta jokainen hoitaa homman tietysti omalla tavallaan... Onnistuneita häitä teille joka tapauksessa! :)

    • Hyvät juhlat

      Nappasin tämän aiemmasta viestistä, mutta tärkein pointti tarinassa on se että, ei se Kirkko juhlista juhlia tee, vaan ne juhlat ovat vihkimistilaisuuden jälkeen sama se missä vihitään:

      "Eli ulkomailla naimisiin meno-ohjeet on evl:n tiedotteesta ja maistraatti häihin tarvitaan esteiden tutkinta lomake pdf:nä löytyy toisesta linkistä. Ja maistraatti häitähän voi juhlia yhtä riemukkaasti kuin kirkkohäitäkin."

      http://www.naimakaupat.com/riisi/uutiset/index.php?uut= 21

      http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/kuulutus.php

    • Kihlattu

      Meillä kanssa on tulossa maistraattihäät enkä ole vielä päättänyt vaatetusta. Ajatuksena on, että menemme viikolla naimisiin ja juhlat ovat sitten viikonloppuna.

      Olisi kaksi vaihtoehtoa eli voisin laittaa mustat suorat housut ja jonkin siistin/juhlavamman paidan ja mieheni saman tyyliset taikka sitten menen "ihan omana itsenäni" eli farkkucaprit toppi ja pitsineule. Mekkoa en päälleni laita, enkä kukkia osta - voisin kerätä kimpun luonnonkukkia. Todistajiksi tulee ilmeisesti molempien parhaat ystävät...

      Eli siis pukeutuakko vihkijää vai itseään varten?? Elämän suuriä kysymyksiä :D

    • Menty jo..

      Käväistiin maistraatissa jo vähän aikaa sitten. Pukeuduttiin "itsemme näköisesti", siistit vaatteet mutta ei mitän turhan prameaa kun ei tyyliin kuulu. Kaipa jokainen laittaa sitä mistä pitää. Kuitenkin ne lainatut, siniset, vanhat jne hommat tuli laitettua.

      Muuten ihan yleisesti maistraattihäistä, tosi ok homma mun mielestä, ei mitään turhaa hössötystä, ihan nätti tilaisuus eikä kaduta yhtään:) Kirkkohäät, sata sukulaista, juhlat - ei kiitos;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe