Onko kenelläkään ehdotusta, miten potkia ulos yhdistyksestä äkäinen akka, joka ei vielä vanhuudessaankaan ole oppinut toimimaan sopusointuisesti toisten kanssa, vaan etsii koko ajan tilaisuutta aloittaa sota jokaisen kanssa. Ja hän tekee sen tökerösti, yksinkertainen kun on. Aikaisemmin siinä yhteisossä oli monia vapaaehtoisia osaanottajia toimimassa, mutta nyt jo usean vuoden ajan mukaan saadaan vain aivokuolleet vanhainkodin asukit, jotka tuo hirmu on pakottanut vuosikokoukseen, äänestämään hirmun itsensä johtokuntaan. Miten hänet voi saada pois tästä ryhmästä, niin että toiminta pääsisi taas entisille, ystävällisille, yhteistoimintakykyisille raiteilleen? Olemme aivan hukassa.
Miten päästä eroon
5
1216
Vastaukset
- kannattajat
valmiiksi kokoukseen ja äänestämällä akka ulos.
Puheenjohtaja voi kokouksissa pistää hiljaiseksi ja passittaa ulos jos häiriköi...- valitettavasti
akan ukko, ja tossunsa alla...
- *nainen*
Olen itse toiminut yhdistystoiminnassa useita vuosia. Olen kahdessa yhdistyksessä hallituksessa ja toisessa niistä vpj.
Meillä on ollut vastaava ongelma ja meinasi tuottaa harmaita hiuksia aika monelle tämä hlö.
Pj:mme puhutteli hänet moneen kertaan, hallitus puhutteli, mutta ei auttanut.
Sitten hallituksemme päätti erottaa hänet luottamustoimestaan. (ei kuulunut hallitukseen, mutta oli toisessa luottamustoimessa)
Se auttoi asiaan välittömästi.
Jos teidän johtokunta on enemmistöltään sitä mieltä, että tämä "hankala" ihminen pitäisi saada pois johtokunnasta, ei asiassa pitäisi olla ongelmaa.
Jos teillä on riittävät perusteet hänen erottamiseen johtokunnasta, niin sen voitte tehdä kesken kaudenkin. Tosin kannattaa ensin puhua hänen kanssaan asiasta eli antaa ns varoitus.
Tämä on yleensä pj:n homma, mutta teillä on hieman erikoinen tilanne ilmeisesti siinä suhteessa, joten vpj voi sen poikkeuksellisesti tehdä.
Tosin hyvän pj:n pitäisi olla sellainen, että osaa katsoa asiat objektiivisesti oli hlö kuka tahansa ja ajatella yhteisön etua.
Tosin jos vpj sen tekee, niin pj:aa pitää informoida asiasta, eli ei saa hyppiä hänen varpailleen.
Ennen vuosi- tai syyskokousta voi ottaa esille sen, että ette halua tätä kyseistä hlö:ä johtokuntaan. (pitää olla sen hetkisen johtokunnan enemmistön mielipide) ja tuoda se ilmi tälle "hankalalle" ihmiselle ehdottaen, että hän ei ole käytettävissä ehdolla johtokuntaan seuraavalle kaudelle.
Tähän on oikeastaan vaikea oikein lyhyesti kirjoittaa kaikkea mahdollista asiaan liittyvää, mutta jos haluat keskustella asiasta enemmän, niin laita meiliosoitteesi tänne niin otan yhteyttä sinuun.- Juttua lehteen
Olen tekemässä juttua aiheesta. Jos jollakin on omakohtaista kokemusta yhdistysten häirikköjäsenistä, ottakaa yhteyttä sähköpostitse [email protected]
- väistyä
Parasta on väistyä, koska näitä "kaheleita" riittää, itse sain tarpeekseni vastaavanlaisesta ja samalla erosi kymmenen muuta henkilöä hallituksesta.
Meni yli ymmärryksen , jos esitit erilaisen mielipiteen , niin hallituksen puheenjohtaja esitti varoitusta tällä henkilölle.
Oma käsitykseni yhdistystoiminnasta on että asiat hoituu ilman riitelyäkin, on vain erilaisia mielipiteitä ja puheenjohtajan tehtävä on johtaa kokousta niin että löytyy eniten kannatusta saava mielipide.
Jos puheenjohtaja "vatvoo" asiaa niin kauan että se on lopulta hänelle sopiva , niin silloin ei aiat hoidu demokraattisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915