Kamalaa, huomasin joku kk sitten toisessa häpyhuulessa pienen ulkonevan ns.luomen.Nyt huomasin sen kasvaneen sellaista rypälettä enempi ja isommalti..se tavallaan roikkuu pienesti kiinni häpyhuulessa.ei oo kipeä.kova rykelmä kuin viinirypäleterttu.Mikä se voi olla?
kasvain ulkosynnyttimissä?
4
3532
Vastaukset
- terskassa
Mee lääkäriin hyvä ihminen, äläkä täällä kysele!
- sair.hoit.
Jos se on sellainen pallomainen "möllykkä" joka on kuin narun nokassa roikkuisi niin kyseessä on todennäköisesti skin tag eli fibroma molle. Täysin hyvänlaatuinen ihokasvain. Voidaan poistaa jäädyttämällä tai jotkut lääkärit vain leikkaavat saksilla juuresta pois. Ei tarvitse edes puudutusta. Ei koskaa muutu pahanlaatuiseksi. Katso Googlen kuvahaulla hakusanalla "skin tag".
- alup.
just semmonen.mut kun siihen "möllykkään" on kasvanut niinkun uusia paukeroita niinkun terttu.eli se elää... :)kiitos vastauksesta. Oletko törmännyt sellaiseen..?
- sair.hoit.
alup. kirjoitti:
just semmonen.mut kun siihen "möllykkään" on kasvanut niinkun uusia paukeroita niinkun terttu.eli se elää... :)kiitos vastauksesta. Oletko törmännyt sellaiseen..?
niitä töissä näkee. Ihmiset aina niistä huolestuvat ja käyvät näytillä, jokaiselle täytyy tietysti selittää, että ei se syöpää ole...Joskus voivat todella kasvaa ja ilmestyäkin hyvinkin nopeasti ja säikähtäähän niitä silloin. Voisit kysyä kotikuntasi terveyskeskuksesta, miten siellä suhtaudutaan niiden hoitoon. Meillä lääkärit ei välttämättä suostu niitä poistamaan mutta me hoitajat voidaan antaa siihen jäädytyshoitoa (tämä on meillä järjestetty toimipaikkakoulutuksena, kaikissa tk:ssa hoitjilla ei ole lupa tähän)jota yleensä tarvitaan useamman kerran viikon välein. Homma kestää n. minuutin eikä satu. Jos oikein narun nokassa roikkuu niin olen joskus itsekin napsaissut saksilla (steriileillä)skin tagin pois. Ei muuten vuoda yhtään eikä juuri jää jälkeäkään. Skin tageja ei lähetetä patologille näytteeksi niin kuin pigmenttiluomet lähetetään joten lääkäriä ei tarvita. Nämä ovat niin selkeitä löydöksiä että diagnoosin tekijää ei tarvita ja kun on kerran skin tagin nähnyt niin sen kyllä tunnistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601772Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1401474Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka711255La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt11865- 67830
- 71723
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39551- 50521
- 38514
- 55486