Muutamme syyskuun puolivälissä Intiaan, ja sitä ennen pitää kaapit kaikki tyhjentää - ei raahata kirjoja mukana! Alla kataloogi:
http://www.krishnanmaailma.com/kirjat/
Otattehan ystävällisesti yhteyttä pikapuoleen, että ei jää liian lähelle lähtöämme kirjavaraston tyhjennys. Kysymyksiä sähköpostitse sivustolla olevaan osoitteeseen, tai vaikkapa tähän ketjuun.
Krishna-kirjallisuuden kirpputorimyyjäiset!
23
2104
Vastaukset
- Bhrigu
Minua kiinnostaa kaikkein eniten mitkä ne kaksi/ kolme sensuroitua kirjaa Tripurari Swamin kirjojen joukosta ovat... ;-)
- Madhava
Ah - kaksi BR Sridharan teosta, jotka meni jo.
Onko Caitanya Sanghalla tarvetta isolle ja pienelle mridangalle, dholakille ja sille pienelle harmoonille, joka joskus bhRgvAzramalla asusti?
Niin ja sitten täällä on lipastoa ja kaislamattoa, yms. yms... - Bhrigu
Madhava kirjoitti:
Ah - kaksi BR Sridharan teosta, jotka meni jo.
Onko Caitanya Sanghalla tarvetta isolle ja pienelle mridangalle, dholakille ja sille pienelle harmoonille, joka joskus bhRgvAzramalla asusti?
Niin ja sitten täällä on lipastoa ja kaislamattoa, yms. yms...Kyllä soittopelejä aina tarvitaan! Minulla on hyviä muistoja siitä harmoonista, osasin joskus sillä soittaa "rain-raagaa"... Mutta soitellaan ja sovitaan tarkemmin lähipäivinä.
- Nimetön
Ihan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta kysyn: onko muuttonne ihan niin pysyväksi kuin se tässä maailmassa on mahdollista tarkoitettu.
Jos on, niin sääli.- Madhava
Näin on tarkoituksena, siellä meillä on pläntti maata Radha-kundalla, ja pieni maja rakennetaan ensi vuoden alussa jollei aiemmin.
Mikä nyt näin sääli?
- xobxci
Muutamme...? Ketkä siis? Krishna-liike-kö?ko?
- Madhava
##Muutamme...? Ketkä siis? Krishna-liike-kö?ko?##
Juu ei - minä ja vaimoni. Krishnaliike on turvallisesti juurtunut Ruoholahdenkadulle.
- ilmaiseksikin
Itse olen saanut noita kirjoja ihan ilmatteeksi kierrätyskeskuksista ja kymmenellä-kahdellakymmenellä sentillä kipale kirppiksiltä. Aika hurjaa hintaa noilla siis pidät =O
- Madhava
Siihen laitoin ne hinnat, jotka suunnilleen ollaan itse maksettu. Saa toki tarjota kuten sopivalta tuntuu. Saattaa toki joitain noita suomalaisia teoksia, joita on viime aikoina joka torilla tuputettu, löytää pilkkahintaan.
Hintakysymykset tietysti ovat kovin suhteellisia. Osa noista kirjoista on sellaisia, joita on ainakin minun kokemuksen mukaan melko vaikeaa Suomesta saada. Eli siihen katsoen taas hinnat eivät tunnu mitenkään kohtuuttomilta. :)
- Ikaalinen
Hei Madhava.
Kuulostaa mukavalta, että sinä ja vaimosi olette muuttamassa Intiaan. Tapasin sinut ja myöhemmin myös vaimosi, kaksi kolme kertaa, vuosia sitten. Minulle jäi paljon asioita, joista olisin halunnut kysyä sinulta.
-Satu-- Madhava
Ikaalisissako tavattiin, vai Helsingin temppelillä? Joka tapauksessa, kiitokset viestistä, hauska kuulla pitkästä aikaa; voit toki laittaa e-mailia jos on jäänyt kysymyksiä vailla vastauksia.
- Ikaalinen
Madhava kirjoitti:
Ikaalisissako tavattiin, vai Helsingin temppelillä? Joka tapauksessa, kiitokset viestistä, hauska kuulla pitkästä aikaa; voit toki laittaa e-mailia jos on jäänyt kysymyksiä vailla vastauksia.
Hei Madhava.
Tapasin sinua temppelillä, kotonasi (?) ja ohimennen erään Henkisen Opettajan luennolla. Kahdella ensimmäisellä kerralla olin Aditi-nimisen bhaktan seurassa. Olin hiljainen, arka ja 'vähän pihalla' jos näin kuvailisin.
Kysymyksiä tosiaan jäi askaruttamaan. Jos millään voisit, niin saisinko sinun sähköposti-osoitteesi? Tai onko sinulla aikaa vastata pikemminkin?
-Satu- - Madhava
Ikaalinen kirjoitti:
Hei Madhava.
Tapasin sinua temppelillä, kotonasi (?) ja ohimennen erään Henkisen Opettajan luennolla. Kahdella ensimmäisellä kerralla olin Aditi-nimisen bhaktan seurassa. Olin hiljainen, arka ja 'vähän pihalla' jos näin kuvailisin.
Kysymyksiä tosiaan jäi askaruttamaan. Jos millään voisit, niin saisinko sinun sähköposti-osoitteesi? Tai onko sinulla aikaa vastata pikemminkin?
-Satu-Hei Satu -
Kirjoita vaikka osoitteeseen madhava [at] krishnanmaailma [piste] com. Aikaa on aina, jos sitä järjestetään. Laita kuva mukaan jos helposti löydät, että saan yhdistettyä nimen kasvoihin. :)
// Madhava
- Nataraj
Suhteellisen MASENTAVAA lukea tätä "yleistä hindulaisuudesta" palstaa kun se on lähinnä kaapattu ja valjastettu Jänis Ristojen "B-gita sitä sun tätä jänskää siinä tai tossa lukujakeessa tai sejase pikkugurumme visiittimellä ögein här" -lepertelypalstaksi.
Mikä on ihan yhtä pehmeetä ja fundamentalista "omat aivot & kokemustuntemisuniversumi narikkaan" opus/heppu-kumartelua kun fundis-kristtyjen "näin se on kun kerran Kirjassa niin sanotaan" raamiksella/maallikkosaarnaajallaan päähän & vyön alle lyönnit.
Jos jotain Todellisesta hindulaisuudesta (siitä mitä Intiassa myös mystikkopopulaatioissa eniten seurataan & kunnoitetaan ja mikä universaaleimmin *as truth* muutenkin parhaiten Pärähtää;)) haluatte tietää, niin älkää jumittuko heidän keskinkertaisiin lällytyksiin, vaan suunnatkaa & seuratkaa Sitä mikä ON!!
(nimimerkkini toimikoon ns. lievänä vihjeenä sille miltä suunnalta Aurinko Q minäsinähänmetehetääkaikki nou-C SatCitAnandasti NytAinaIänkaikkisesti)- Madhava
Nimimerkki "Nataraj" tuo mieleen ensimmäisenä lähinnä Intialaiset ravintolat. :)
Mutta keskustele toki Shaiva-siddhantasta ihan sydämesi kylliksi. Tällä palstalla keskustelu tapahtuu ihan sen puitteissa, mitä vierailijat puhuvat – ei täällä olla sen suurempia suuntaviivoja vedetty.
Todellinen hindulaisuus isolla teellä pitää sisällään ison kirjon traditioita, ja sinne mahtuu minun maailmassani mukaan myös Krishna-liike, vaikken itse liikkeeseen kuulukaan. - N-j
Madhava kirjoitti:
Nimimerkki "Nataraj" tuo mieleen ensimmäisenä lähinnä Intialaiset ravintolat. :)
Mutta keskustele toki Shaiva-siddhantasta ihan sydämesi kylliksi. Tällä palstalla keskustelu tapahtuu ihan sen puitteissa, mitä vierailijat puhuvat – ei täällä olla sen suurempia suuntaviivoja vedetty.
Todellinen hindulaisuus isolla teellä pitää sisällään ison kirjon traditioita, ja sinne mahtuu minun maailmassani mukaan myös Krishna-liike, vaikken itse liikkeeseen kuulukaan.Raflaavasti joo, kait jotain ruakapaikkojakin on nimissään kehdattu avata (aika alentavaa, sanoisin, mutta josjakun on kaikessa läsnä, niin kait sitten...). Itelle tulee tosin lähinnä mieleen jotain tällasta (heh) Herramme nimestä/merkityksestä (näin pikaisesti summarum-mutikassa linkin arpoen):
http://www.exoticindiaart.com/read/nataraj.htm
Ja hyväkiva tietää ettei da mode-ite oo ISCKOn-pesty(vaikka näköjään ovatkin Papupadan jne.den isckien kirjat ainakin aiemmin maistuneet), ja että muustakin kun Vaishnavuudesta voisaa riimitellä här. Vaikkei mulla tosin itelläin sinänsä sen kuumenkummempaa sanapeitsenvääntötarvetta shaivuudesta tms. oo, ihan liikaa (mitäänantamatonta) leuanlouskutuspuhetta täälläKIN jo muutenkin (suhteessa äksöniin, kuten esim. Siihen/Sinne, siis myrskyn silmään, sukeltamiseen). Miulle där riittää jo paremmin kuin hyvin esim. "vain" (understatement of eternity) 1 1 1=1 yhtälön sisäistäminen (te-matikkaa kerrakseen, ihan alussa vastaviä..;))
Toivoa tosin sopis kuitenkin varsinkin (kaltaisiani) satunnaiskävijöitä jnetä ajatellen, että huomais&mieltäis jo pelkällä alustusten lähes-vilkaisulla että hindulaisuus esim. keskikokoisella (muttei keskinkertaisella) hoolla merkkais niin VALTAVAN paljon muutakin kuin (teidän) Vaisnava-ty...ryhmittymien sitäsuntätä-seurapiiriuutisointia (olenmieheenaiseen keskittyminen, aivan indeed). Joten jos muitakin ei-pelkästään vaisnalaisuushindukusista pärinöitä saavia liikkuu nettiaalloilla (en kait nyt sentään Oy Suomi Ab.n ainoa shiva-tikkari oo??), niin heittäkää hyvät heppulit tekin muutamat jyvät laariin näinäin!
Butt ass said, ja jokaiselle tok jotakin, nimenomaan ansionsakykynsätarpeensa mukaan, joten tyydytään vaik tähä, jatkakaa(EVV..).
- Madhava
Sivulle lisätty mukava valikoima CD-levyjä ja muuta sekalaista Intia- ja Krishna-aiheista tavaraa.
http://www.krishnanmaailma.com/kirjat/- a v a
Paljonko on Japa-helmien hinta (iso sekä pieni)?
Kiitos vastauksesta. - Madhava
a v a kirjoitti:
Paljonko on Japa-helmien hinta (iso sekä pieni)?
Kiitos vastauksesta.Kiitos kysymästä – Yhdet kappaleet vai koko pläjäys?
- a v a
Madhava kirjoitti:
Kiitos kysymästä – Yhdet kappaleet vai koko pläjäys?
Pari pientä, pari pidempää. Tai vaikka koko pläjäys :) Kertoiletko hintaa: [email protected]
Kiitos :) - a v a
Madhava kirjoitti:
Kiitos kysymästä – Yhdet kappaleet vai koko pläjäys?
Luukku-osoitteeni temppuillessa viimeisin japahelmet-viestisi katosi ennen kuin ehdin sen avata. Laittaisitko uudemman kerran, kiitos :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1233982Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3142049Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1051727
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21710IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431518Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531252Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4401218