Te joilla on avent rintapumppu tai olette käyttäneet niin ohjeessa sanotaan että kaikki osat pestään astianpesukoneessa ja tämän jälkeen keitetään...nyt eräs tuttavani sanoi että niitä kumisia osia tuttia ja muita ei olis saanut pestä koneessa? pesin siis sun konetiskiaineella...uskallanko nyt keittää ja käyttää vai onko kumiset osat imenyt kaikki mahd. myrkyt tiskiaineesta itseensä?
Pikaista apua! Kiitos etukäteen!
AVENT RINTAPUMPPU
10
6893
Vastaukset
- tavoin :)
Mulla kys. rintapumppu, enkä "pese" sitä lainkaan. Huuhtelen juoksevan veden alla käytön jälkeen, jonka jälkeen keitän noin 10min. En ymmärrä, minkä takia osat täytyisin ensin pestä jollakin kemikaalilla, sillä sehän on keitettävä kuitenkin bakteerien estämiseksi. Kokeileppa!
Hyvää kesän jatkoa- alkup.
Olen jo ehtinyt pestä astianpesukoneessa kaikki osat....ohjeessa niin käsketään tehdä ja tämän jälkeen keittää..mietin vain että olisiko kumisia tutti ym. osia saanut pestä koneessa...voinko nyt keittää ja turvallisesti käyttää? viisammilta neuvoa kaipailen =)
- Hippiäinen76
Hei! Itselläni on tuo ko. avet rintapumppu myös käytössä. En tosin ole sitä koskaan koneeseen laittanut. Huuhtelen otan käytön jälkeen kylmällä vedellä ja keitän ne sitten. Silloin tällöin pesen osat astianpesuaineella ennen keittämistä. Mutta en usko, että astianpesukoneesta on niille osille mitään haittaa, sillä ohjekin niin sanoo tekemään. Ei kai niissä ohjeissa niin lukisi, jos siitä olisi jotakin haittaa! Mistä ystäväsi on tuon tiedon saanut, ettei niitä saisi pestä koneessa (kun kerran ohje sanoo toista)? Kyllä minä ainakin uskaltaisin keittää ja käyttää!
- Steriloija
Täälläkin päässä huuhdellaan kylmällä vedellä ja sitten tuttipullon osat laitetaan mikro- steriloijaan. Tämä on toiminut ja en ole viitsinyt astianpesukoneeseen laittaa.
Käytössä manuaalinen Avent ensimmäisestä raskaudesta
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=31&ala=&tuote=141
Nykyäään kahden lapsen kanssa arkea helpottaa Sähköinen Avent Isis
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=31&ala=&tuote=142
Suosittelen steriloijan yleisestikin ottaen noiden rintapumppujen puhdistukseen
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=31&ala=&tuote=150
Jaksamisia!
- järki käteen
Pesemättä jättäminesestä:
Hulluja olette, jotka rintapumpun pesemättä jätätte. Huuhtelu kylmällä vedellä poistaa kyllä rintapumpusta (tai mistä tahansa) maitoproteinin jäämiä, mutta maitorasva tarvitsee irrotakseen lämpöä ja hankausta tai pesuainetta. Vastavasti tänne maitorasvan alle jää pelkällä huuhtelulla maitoproteinia, joka taas keitettäessä palaa kiinni rintapumpun osiin. Ja näin pumppuun jää mukavia piiloja, joissa bakteereiden (ja virusten) on kiva lisääntyä, ei se kiehuva vesikään mitään ihmeainetta ole.
Kun kerran pumpun valmistaja suosittelee konepesua, niin silloin pumppu on valmistettu materiaaleista, jotka kestävät konepesun imemättä itseensä mitään myrkkyjä. Eli ihan turvallisin mielin pumppu koneeseen. - apäfjäpa
Luulenpa että tiskikoneessa pesu on kielletty vain siksi ettei ne muoviset osat kestä sitä pesua ja alkavat hapertua. Eipä ne siitä mitään myrkkyjä voi tietääkseni imeä..
- opkp
Ihan vedellä huuhdeltu ja osat välillä keitetty. En pesisi tiskikoneessa.
Ihan vain vinkkinä, löytyy muuten aika halvalla noita Avent Isis pumppuja tällä hetkellä esim Amazonista. Noin 17 eurolla saa pumpun (£15) ja jos ostaa yli 20 punnalla, ilmainen toimitus Suomeen.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004G8QGZK/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=pelitarjoukse-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=19450&creativeASIN=B004G8QGZK - en laittais koneesee
minä pesin käsin ja steriloin höyrysterilaattorissa..
- Sunette
Peesi nim. "järki käteen". Kyllä niin pumppu kuin tuttipullot ja niiden imuosatkin pitää pestä JOKA KÄYTÖN jälkeen pesuaineella juurikin noiden maitoproteiinin jäämien vuoksi. Keitettäessä maitoproteiinit tosiaan palavat kiinni likaiseen pumpun osaan / tuttipulloon, jne. Vaikka osat näyttävät puhtailta, ne eivät ole sitä. Pumppu ja tuttipullot tulee myös keittää joka käytön jälkeen, sillä listeriabakteeri ei kuole pesemällä! Bakteeri kuolee vain keittämällä tarpeeksi kauan (väh. 5 min.).
Pumpun voi pestä kaikkine osineen koneessa, jos valmistaja niin sanoo. Itse laitan likoomaan hetkeksi Fairyveteen (purettuna, tietenkin) ja huuhtelen hyvin. Tämän jälkeen keitän osat.
Tämä on ihan normaalia ravintoterveyteen liittyvää tietoa. Esim. hygieniapassi kysyy tätä asiaa (ravintola-alan, leipomoiden, jne. työntekijöiden osaamisen kartoitus).- 0987654
Lisäisin, että pumppua voi säilyttää jääkaapissa n. vuorokauden, jos päivän aikana pumppailee useamman kerran. Ei tarvitse joka välissä pestä ja keittää. Itse huuhtelen joka pumppauksen jälkeen osat ja laitan sit jääkaappiin. Pesen pesuaineella ja keitän joka aamu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006