praha-kortti vs. 3 päivän matkalippu?

kaksiviikkoamatkaan

Kommentteja Praha-kortista kaipailen. Ehtiiköhän kolmessa päivässä hyödyntää etuja, vai kannattaako ottaa kolmen päivän matkalippu ratikka-ajeluita varten?

9

2138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cockroach

      Kannattaa ihan kertalippuja ostella jos on kolme päivää. Ellei nyt sitten aja julkisilla ihan älyttömästi. Lompakon pohjalle kertyy niitä kolikoita nopeasti aika paljon, ja niitä on hyvä tuhlata lippuautomaatteihin, kun ei niitä jaksa kaupoissa tai pubeissa alkaa laskemaan.

      • Nimetön

        Itse olin Prahassa viikko sitten ja ehdottomasti
        kannattaa ostaa niin monen päivän matkailijalippu,
        kun aikoo paikalla olla. Lippu oikeuttaa vaihtoon, mikä ei kertalipulla onnistu. 3 vrk:n lippu maksoi 220 korunaa, mikä on tämän päivän kurssin mukaan alle 8 euroo, eikä tartte miettiä onko lippua ja mistä sen sen nyt tähän hätään saa.


      • ehdottomasti
        Nimetön kirjoitti:

        Itse olin Prahassa viikko sitten ja ehdottomasti
        kannattaa ostaa niin monen päivän matkailijalippu,
        kun aikoo paikalla olla. Lippu oikeuttaa vaihtoon, mikä ei kertalipulla onnistu. 3 vrk:n lippu maksoi 220 korunaa, mikä on tämän päivän kurssin mukaan alle 8 euroo, eikä tartte miettiä onko lippua ja mistä sen sen nyt tähän hätään saa.

        Kannattaa ilman muuta ostaa esim. tuo 3 päivän (72 tuntia ekasta leimasta voimassa)lippu. Sillä pääsee jo heti lentokentältä kaupunkiin. Ja Prahassa on niin kattava julkinen liikenne, että sitä kannattaa hyödyntää. Kun on lippu taskussa niin aina voi hypätä raitsikkaan kun alkaa tuntua siltä, että voisi vaikka istua hetken. Tai jos ei mahdu istumaan niin pääsee vaikka muutaman pysäkinvälin helposti eteenpäin ja taas jaksaa jatkaa jalkaisin. Lapsille, alle 15 v. myydään vain 24 h lippuja (40 korunaa).


      • jjj22
        ehdottomasti kirjoitti:

        Kannattaa ilman muuta ostaa esim. tuo 3 päivän (72 tuntia ekasta leimasta voimassa)lippu. Sillä pääsee jo heti lentokentältä kaupunkiin. Ja Prahassa on niin kattava julkinen liikenne, että sitä kannattaa hyödyntää. Kun on lippu taskussa niin aina voi hypätä raitsikkaan kun alkaa tuntua siltä, että voisi vaikka istua hetken. Tai jos ei mahdu istumaan niin pääsee vaikka muutaman pysäkinvälin helposti eteenpäin ja taas jaksaa jatkaa jalkaisin. Lapsille, alle 15 v. myydään vain 24 h lippuja (40 korunaa).

        Saako tuolla 3päivän tai viikon matkakortilla kuljettaa samaan hintaan matkalaukkua vai pitääkö sille ostaa oma erillinen tiketti? Kertalippujen kanssahan matkalaukulle tarvitaan eri lippu.


    • Hyvää matkaa

      24 tunnin lippuihin.

      • aulikki1

        Praha-tikettiä, jolla saisi matkustaa julkisilla ja saisi myös alennuksia esim. museoihin? Ei tullut meitäkään vastaan sellaiset liput. Monissa muissa kaupungeissa olen sellaisen ostanut. Esim. Dublinissa se oli ihan käyttökelpoinen ekalla kerralla kun oli monta "pakollista" nähtävyyttä näkemättä. Prahassa ostimme lentokentältä 3 pv:n liput julkisiin kulkuneuvoihin. Nähtävyyksiin piti sitten maksaa erikseen. Jos sattuu olemaan opiskelija niin opiskelijakortilla saa aika monesta paikasta alennuksia. Kun on siis kortti mukana.


      • kortti
        aulikki1 kirjoitti:

        Praha-tikettiä, jolla saisi matkustaa julkisilla ja saisi myös alennuksia esim. museoihin? Ei tullut meitäkään vastaan sellaiset liput. Monissa muissa kaupungeissa olen sellaisen ostanut. Esim. Dublinissa se oli ihan käyttökelpoinen ekalla kerralla kun oli monta "pakollista" nähtävyyttä näkemättä. Prahassa ostimme lentokentältä 3 pv:n liput julkisiin kulkuneuvoihin. Nähtävyyksiin piti sitten maksaa erikseen. Jos sattuu olemaan opiskelija niin opiskelijakortilla saa aika monesta paikasta alennuksia. Kun on siis kortti mukana.

        http://www.praguecard.biz/


      • aulikki1
        kortti kirjoitti:

        http://www.praguecard.biz/

        Ehkä joskus vielä pääsen Prahaan uudelleen ja voin hommata tollasen kortin :)) Seuraavalla kerralla olen ehkä kultturellin aikuisen seurassa,jonka kanssa voin myös hyödyntää kortin etuja... Tällä kertaa reissu oli teinien kanssa,joten kovin moneen varsinaiseen nähtävyyteen ei ollut aikaa eikä voimia (siis raahata lapsia puoliväkisin mukaan...)


      • Jumppi
        kortti kirjoitti:

        http://www.praguecard.biz/

        "With the Prague Card you can also buy 3-days Transport Pass.
        It is valid 72 hours from the moment of validation in the whole
        Prague Public Transport System."

        Tuo transport pass maksaa 220.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe