Ronja-

nimestä

Mitäs sanotte Ronja-nimestä? Tuleeko mieleen vain ryövärintytär?

Minusta nimi on aina ollut kaunis...

Onko teistä nimi tarpeeksi tyttömäinen? Pidän esimerkiksi Sara ja Eveliina-nimistä. Sopisiko sisaruksille Ronja, Sara ja Eveliina nimiksi?

25

4225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti yx

      sitten täsmälleen sama nimimaku kuin minullakin. Kaikki nimet ovat ihania, joita harkitsin aikoinaan omallekin tyttärelleni. Ronja on ihana nimi, ei liian poikamainen, muttei liian hempeäkään, siis juuri sopiva. Mulle tulisi siitä nimestä mieleen tuollainen Hanna Pakarisen tyylinen tytteli, sitten isompana. Satuolento. Mutta se nimi oli kahden kauppa, joten jouduin hieman tinkimään. Ronjassa on karismaa...

    • on saastainen

      eli Roña, lausutaan samoin, on mielestäni yksi maailman kauheimmista nimistä = saasta, törky!
      Makunsa ja kielitaitonsa kullakin...
      Sitä voi sitten ulista siitä, ettei kannata ajatella mitä nimet tarkoittavat muilla kielillä.
      Mutta kun vaikka meikätyttölle, suomalaiselle, kielitaitoiselle, nimi on myöskin todella KARMEA!

      • sapiskat

        Jos olet kielitaitoinen, voisit opetella myös tämän suomenkielen kunnolla. Siten välttäisit virheet, joita tekstissäsi oli useita.


      • sapiskoida itseäsi
        sapiskat kirjoitti:

        Jos olet kielitaitoinen, voisit opetella myös tämän suomenkielen kunnolla. Siten välttäisit virheet, joita tekstissäsi oli useita.

        olekin saastaista, etten osaa suomea kuten "ronjan" taitajat. Tulee ihan mieleen käyttää toista äidinkieltäni... Ainakin yhtä noista osaan paremmin kuin Sinä!
        Kielitaitoisena (näin näytät leuhkivasi) toki olet itsekin välttynyt antaa lapselle kauheaa nimeä kuten Ronja?
        (Ajattele kuinka järkyttävää onkaan olla Suomen kansalainen, vaalea ja sinisilmäinen, mutta ei omaa Sinun kielitaitoasi! Tosin en asu Suomessa, joten elämä helpottuu?).


      • kielitaitoisempi

        sinunkin sitten ajatella tarkasti, ennen kuin käytät suomalaisia tavallisia tervehdyssanoja, tuttusi nähdessäsi. Ne nimittäin tarkoittavat jollakin muulla kielellä aivan uskomattoman rivoja asioita. Ehkä sinun pitäisi alkaa tämän vuoksi tervehtimään ihan muulla kielelellä kuin suomeksi. Vai kysymmekö ulkomaalaisilta luvan, mitä nimiä voimme lapsillemme antaa. Ronja on selvää suomea, ei ulkomaata.


      • ¡riña bárbara!
        kielitaitoisempi kirjoitti:

        sinunkin sitten ajatella tarkasti, ennen kuin käytät suomalaisia tavallisia tervehdyssanoja, tuttusi nähdessäsi. Ne nimittäin tarkoittavat jollakin muulla kielellä aivan uskomattoman rivoja asioita. Ehkä sinun pitäisi alkaa tämän vuoksi tervehtimään ihan muulla kielelellä kuin suomeksi. Vai kysymmekö ulkomaalaisilta luvan, mitä nimiä voimme lapsillemme antaa. Ronja on selvää suomea, ei ulkomaata.

        otakin päähän kun on tullut antaneeksi lapselleen nimen, joka tuotta hilpeyttä/kauhistusta ainakin n. 400 miljoonalle ihmiselle yli 20 maassa? Siltä ainakin vaikuttaa...
        Mutta ei sillä väliä kunhan pysyttelee siellä kotikylässään, heh heh.
        Ei toki tarvitse kysyä lupaa nimen annossa, mutta miksi ihmeessä sitten kyselee mielipiteitä täällä? Silloin voikin saada vastauksen, joka ei miellytä.
        En muuten käytä suomea tuttujeni kanssa, he kun eivät kieltä taida. Siksi kerronkin täällä SUOMEKSI mielipiteeni nimestä Ronja, joka kuulostaa korvissani pöyrityttävän rumalta nimeltä!


      • ronttuliinax1

        Minusta Ronja on todella hyvä nimi koska sen voi lausuta monilla kielillä ja on loukkaavaa katsoa nätä viesejä jotka vielä kehtaavat sanoa että minun oma nimeni sanotaan saastaiseksi!!! Miettikää nyt vähän. Saatte kyllä pitää omat mielipiteenne ja niin edelleen mutta ei sitä tarvitse kertoa muille jotka oikeasti tykkäävät Ronja nimestä


      • Anonyymi
        ronttuliinax1 kirjoitti:

        Minusta Ronja on todella hyvä nimi koska sen voi lausuta monilla kielillä ja on loukkaavaa katsoa nätä viesejä jotka vielä kehtaavat sanoa että minun oma nimeni sanotaan saastaiseksi!!! Miettikää nyt vähän. Saatte kyllä pitää omat mielipiteenne ja niin edelleen mutta ei sitä tarvitse kertoa muille jotka oikeasti tykkäävät Ronja nimestä

        Voin niin samaistua koska munki nimi on Ronja ja musta on vähän töykeää lähteä nimittelemään Ronja nimeä saastaiseksi :D


    • hilkka.j

      Täällähän pyritään antamaan nimiä, jotka "kuulostavat" hienoilta.
      Niinpä saadaan aikaisiksi joku Ronja tai Vanessa (ital. hepsankeikka).

    • ryöväri

      Ronja on kaunis nimi,meillä tummatukkainen poikatyttö nimeltä Ronja!Enkä voisi muuta nimeä hänelle kuvitella!Sanokoot muut mitä tahansa,mutta mielestäni Ronja on kaunein nimi maailmassa!!

      • minulla

        Meilläkin on nelivuotias pikkutyttö joka on saanut nimekseen Ronja. Myös minunkin mielestäni Ronja on maailman kauneimpien nimien joukossa!
        Jos haluaisitte ehdotukseni kokonimestä niin täältä pesee:
        Ronja Aada Eerika!
        Maailman Kaunein yhdistelmä!
        Oman tyttömme nimi on Ronja Sara Olivia.


      • Ronja-prinsessa

        Ronia tarkoittaa hepreaksi "my joy is the Lord".


      • bertta
        Ronja-prinsessa kirjoitti:

        Ronia tarkoittaa hepreaksi "my joy is the Lord".

        suomeksi: Herra on iloni


      • äitivaan
        bertta kirjoitti:

        suomeksi: Herra on iloni

        on Ronja Aleksandra. Onhan se ihan kaunis nimi vaikkei oma lempparini olekaan. Älä vaan ota noista osista provoidiooteista itseesi, jos nimi susta ihana niin sehän pääasia, eikö.


      • suvussa on
        äitivaan kirjoitti:

        on Ronja Aleksandra. Onhan se ihan kaunis nimi vaikkei oma lempparini olekaan. Älä vaan ota noista osista provoidiooteista itseesi, jos nimi susta ihana niin sehän pääasia, eikö.

        Ronja Elmiina


    • emminalle

      ronja on mielestäni aivan ihana nimi :)

    • ateisti20

      Ronja-nimestä tulee ryövärintytär mieleen, mutta eipä se haittaa. Ronjahan on Astrid Lindgrenin keksimä nimi, joten Ronja Ryövärintytär oli maailman ensimmäinen Ronja.

      Olen aina pitänyt Ronja-nimestä. Ainoa ikävä puoli mielestäni on, että Ronja on myös varsin yleinen koiran nimi...

    • nimi

      tuo mieleen varmaan monille ensimmäiseksi mieleen ryövärin tyttären. Minulle nimi tuo mieleen poika tytön, sellaisen vähän villimmän tytön. Tunnen Ronja nimisiä tyttöjä pari ja ne kumpikin ovat poikamaisia.

    • kaunisnimi

      Ronja Iida Kristiina

    • Ronjaontäällä

      Ihana nimi koska itte pon Ronja ::)

    • Itse en hirmusti tykkää, mutta soljuva nimi missä on karismaa.
      Ainoa, että mieheni siskon koira on Ronja..

    • Vanhaketju

      Ronja Olivia
      Ronja Nita Olivia
      Ronja Emma Olivia
      Ronja Nina Amanda
      Ronja Hannele
      Ronja Emmi Matleena
      Ronja Matleena


      Ronja on "reipas ja pirteä" nimi.

    • Anonyymi

      ronja on reippaan ja rohkean tytön nimi, tykkään ;)

    • Anonyymi

      Moi mun kimi on ronja

    • Anonyymi

      Hienoja nimiä kaikki kolme 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe