Hei! Onko kellään kokemusta ankka-maniokki koiranruuasta? Onko auttanut westien kutinaan? Koirani on syönyt peura-perunaa kohta säkin ja ei oo kutinaan vaikuttanut ja seuraavaksi meinasin kokeilla ankka-maniokin mutta melko kallis ruoka ja kun ei voi kokeilla pikkusäkillä kun ei oo ku 13,5Kg säkkejä...
Westie/kutina
21
10031
Vastaukset
- SSs
niin ja lisäys vielä tähän ettei tuu mitään väärinkäsityksiä. Oon kuljettanut koiraani useita kertoja eläinlääkärillä (2 erillä)kutinan vuoksi ja mitään ei juuri ole selvinnyt. Hiiva on todettu ja siihen on kuurit syöty pari kertaa. Ja nyt yritetään etsiä "allergian" aiheuttajaa. Verikokeetkin on otettu ja niissä ei ollut mitään.
- *Lellu*
käytössä nyt vajaan viikon. Ollaan kokeiltu siis monia eri ruokamerkkejä vaikka meiän westie poika on vasta yhen vuoden. Kutina on nyt ollu tosi pahana, sanotaan et silloin ku vaihtaa niin se voi pahentua jonka jälkeen (pitäis) helpottaa...vain jos ruoka-aineet on sopivia.
Netistä luettiin tuosta Virbacin ankka-maniokista ja sitä päätettiin kokeilla. Meillä on ainaki 3kg säkki ja kuukaudes kuulemma pitäis huomata onko ruoka sopivaa eli väheneekö kutina. Kaikkee kannattaa kokeilla, oli se sitten kallis tai halpa ruoka...
Meillä poika on niin herkkänä et lenkilläki pitää joka välis pysähtyä rapsuttelemaan. Ja voi noita aamuja jolloin jo kuudelta sängyn alta alkaa kuulumaan järsimistä ja nuolemista, voi pientä ressukkaa!
Tämä tiedettiin kyllä ennen kun westie tuli taloon, mutta sääliksi vain käy koira parkaa kun mitään ei voi tehdä...ruokia vaan vaihdella, pentukurssillekin pitäis mennä mutta eihän makupalojakaan sovi antaa joten mitenkä se oppii...niissäkin on aina jotakin väärää ainetta.
Onneksi westie rotuna on niin valloittava että tämmöiset allergiat selvitetään ajan ja kärsivällisyyden kanssa! Tsemppiä!- SSs
En tiennykkään että ankka-maniokki ruokaa on 3kg säkeissä tai ei ainakaan siellä eläinlääkärillä ollut jossa olen käynyt nyt viimeksi.Ajattelin ylihuomenna lähteä hakemaan sen ison säkin ei se paljon rahassa "paina" kun pelkkiä eläinlääkäri kuluja on ollut tosi hirveesti ja kun vakuutus ei ehtinyt astua voimaan ennen kun eka kerran joutu käyttämään lääkärissä niin kaikki kulut joudun ite maksamaan. Mutta haluan Otto-pojan kuntoon. Se on nyt 1v ja 4kk ja kutinat on alkanut viime elokuussa.
Onko teidän koiralta katsottu että onko ihossa hiivaa? Meillä Otolla on ollut hiivaan 2 kertaa lääkekuuri ja uskon että taas on hiiva puhjennut ja lääkkeen lisäksi malaseb-pesuja.
ottaa yhteyttä sen saatte itse päättää. Tässä linkki
http://www.shetland.fi/article.php?artid=91- tuli ihottuma
alavatsaan/taipeisiin ja eläinlääkäri antoi antibioottikuurin ja kapilääkkeen jos koira olisi saanut syyhynpunkin heinikosta, missä välillä kettujakin menee..ja "allergia" hävisi :)
Aina ei ole allergia tosiaan kyseessä varsinkin kun se ilmenee aikuisiällä ja aiemmin allergiaa ei ole ollut tai vaan lievää herkkyyttä. - SSs
ottanut yhteyttä ja käyttänyt valkosipuli-kreikanhernetabletteja, sekavihannestabletteja, mirra coattia ja merileväjauhetta enkä oo huomannu mitään vaikutusta. Oon varmaan netistäkin lukenut kaikki mahdolliset linkit ja sivut ja saanut ihan ittenikin sivussa stressiin..ja lääkärillä on käyty monta, monta kertaa..ei se nyt auta kun kokeilla eri ruokia ja olla kärsivällinen. Olen kyllä tiennyt ennen kun oon koiran ottanut että näin voi käydä.
- annettu myös
SSs kirjoitti:
ottanut yhteyttä ja käyttänyt valkosipuli-kreikanhernetabletteja, sekavihannestabletteja, mirra coattia ja merileväjauhetta enkä oo huomannu mitään vaikutusta. Oon varmaan netistäkin lukenut kaikki mahdolliset linkit ja sivut ja saanut ihan ittenikin sivussa stressiin..ja lääkärillä on käyty monta, monta kertaa..ei se nyt auta kun kokeilla eri ruokia ja olla kärsivällinen. Olen kyllä tiennyt ennen kun oon koiran ottanut että näin voi käydä.
varmuudeksi kapilääke? Ja minkäikäinen koirasi on? Ja onko aina ollut allergiaa?
- SSs
annettu myös kirjoitti:
varmuudeksi kapilääke? Ja minkäikäinen koirasi on? Ja onko aina ollut allergiaa?
on annettu. Koirani on nyt 1v 4kk ja kutina on alkanu viime elokuussa.
- kyllä se sitten
SSs kirjoitti:
on annettu. Koirani on nyt 1v 4kk ja kutina on alkanu viime elokuussa.
tosiaan allergiaa on..:(
Harmillisen yleinen vaiva valkoisilla länsiylämaan terriereillä. Ei kannata ainakaan pentuja teettää...toivottavasti nykykasvattajat kiinnittää asiaan paljon huomiota. :( - SSs
kyllä se sitten kirjoitti:
tosiaan allergiaa on..:(
Harmillisen yleinen vaiva valkoisilla länsiylämaan terriereillä. Ei kannata ainakaan pentuja teettää...toivottavasti nykykasvattajat kiinnittää asiaan paljon huomiota. :(Ei sillä voikkaan pentuja kun ei oo suomen kennelinpaprujakaan, ei varmaan kukaan senkään taki alkaisi pentuhommiin, enkä muutenkaan antaisi sen astua ketään! Koirani on Saksasta ja on Saksan rekisteissä, jota Suomen Kennelliitto ei kelpuuta..niillä on vaan tietyt Saksalaiset rotujärjestöt jotka kelpuuttaa. Ja tämän tiesin koiraa ottaessanikin, ihan kotikoiraksi oon ottanu!
- sudenkorento75
Käytössä jo vuoden verran, meillä on toiminut hyvin. Meidän wessukalla on todella paha ruoka-aine allergia viljoista-moniin lihoihin. Joten tuo ankka-maniokki oli vähän niinkuin "viimeinen oljenkorsi". Onneksi westie ei syö paljon joten tuo 13,5kg säkki riittää pitkälle.
Onko koirallasi otettu allergiatestit varastopunkista? Silloinhan tuo kuivamuona ei käy jos sille on herkkyyttä.
Muistathan trimmauttaa koirasi riittävän usein, ettei sen turkki pääse liian pitkäksi, joka saattaa vaikuttaa myös siihen ihon oireiluun.
Meillä ollaan pesty myös noita ihoalueita jotka punottavat/kutiavat niin eläinlääkäristä saatavalla virbacin shampoolla (rauhottaa/desifioi) kun iho on pahimmillaan niin joka toinen päivä/kerran viikkoon ollaan pesty ja kuivattu hyvin tuo alue. Ihoon myös kortisonivoidetta paikallisesti tai canofiteä (jota meillä on melkein aina, eläilääkäriltä ostettu noihin iho-oireisiin).
Nyt on tullut myös markkinoille uusi lääke allergioihin ATOPICA, meidän lääkärillä ei vielä ollut kyseisestä lääkkeestä paljon tietoa, mutta ei ole kortisonipohjainen vaan jostain sienestä tehty lääke.
Tsemppiä sinne- loik
otettu varastopunkki allergiatestiä. Miten tälläinen testi otetaan?Hinta? (olen kyllä kuullut että sellainenkin testi on olemassa) Mutta varastopunkki allergiaan ei taida sitten auttaa juuri mikään. Onhan niitä pakkauksiakin olemassa joista on minimoitu varastopunkit. Mietin vaan että koirani oli n.puoli vuotias kun kutinat alkoi, että voisiko se silti olla varastopunkkiallergia?
Koirallani on ollut takajaloissa tosi heikko karva yhdessä välissä mutta nyt on taas parempi kun se hampailla jäystää niin karvat tietenkin katkeilevat.
Ja koirallani ei näy ihossa päälle päin mitään mitä nyt välillä on veristäviä alueita, jotka johtuu siitä kun se kynsii ihon rikki.
Trimmataan tietyin väliajoin ei ole koskaan ollut kyllä liian "karvainen" parempinkin heikossa karvassa. Nyt on selkäkarva ja häntä hyvin karkeutuneet ja pikkuhiljaa pää ja jalkakarvat.
Olen käyttänyt malaseb-shamppoota pesuihin. - sudenkorento75
loik kirjoitti:
otettu varastopunkki allergiatestiä. Miten tälläinen testi otetaan?Hinta? (olen kyllä kuullut että sellainenkin testi on olemassa) Mutta varastopunkki allergiaan ei taida sitten auttaa juuri mikään. Onhan niitä pakkauksiakin olemassa joista on minimoitu varastopunkit. Mietin vaan että koirani oli n.puoli vuotias kun kutinat alkoi, että voisiko se silti olla varastopunkkiallergia?
Koirallani on ollut takajaloissa tosi heikko karva yhdessä välissä mutta nyt on taas parempi kun se hampailla jäystää niin karvat tietenkin katkeilevat.
Ja koirallani ei näy ihossa päälle päin mitään mitä nyt välillä on veristäviä alueita, jotka johtuu siitä kun se kynsii ihon rikki.
Trimmataan tietyin väliajoin ei ole koskaan ollut kyllä liian "karvainen" parempinkin heikossa karvassa. Nyt on selkäkarva ja häntä hyvin karkeutuneet ja pikkuhiljaa pää ja jalkakarvat.
Olen käyttänyt malaseb-shamppoota pesuihin.otetaan ihan verestä, yleensä testataan siinä myös noita perus heiniä ym. En valitettavasti enää muista hintaa kun siitä on noin vuosi aikaa.
Jos on todellakin tuo varastopunkki allergia, niin silloin noita kuivamuonia ei voi syötää. Sitten täytyy siirtyä itse tekemään/ostamaan lihoja itse, tekemään siis käytännössä ruoat.
Toi Malaseb shampoo on ihan hyvä, auttaa myös hiivaan, jos sattuisi sitä olemaan.
Helsingissä (jos asut lähellä) on tosi hyvä lääkäri, erikoistunut allergioihin, kun Saaristo-koulumies eläinlääkäri Mevet, löytyy nettisivutkin josta voit katsoa.
Voisit kyllä tuolla Virbacin ruoalla kokeilla sen 4-8vko ja katsoa auttaako yhtään, sitten jos ei helpota, muista ettet sitten sinä aikana syötä mitään luita ym. makupaloja.
Oletko muuten lisännyt mitään öljyjä esim. Viacutania (mitä tuo eläinlääkäri yleensä myy aina jos on iho ongelmia). - jepulis
sudenkorento75 kirjoitti:
otetaan ihan verestä, yleensä testataan siinä myös noita perus heiniä ym. En valitettavasti enää muista hintaa kun siitä on noin vuosi aikaa.
Jos on todellakin tuo varastopunkki allergia, niin silloin noita kuivamuonia ei voi syötää. Sitten täytyy siirtyä itse tekemään/ostamaan lihoja itse, tekemään siis käytännössä ruoat.
Toi Malaseb shampoo on ihan hyvä, auttaa myös hiivaan, jos sattuisi sitä olemaan.
Helsingissä (jos asut lähellä) on tosi hyvä lääkäri, erikoistunut allergioihin, kun Saaristo-koulumies eläinlääkäri Mevet, löytyy nettisivutkin josta voit katsoa.
Voisit kyllä tuolla Virbacin ruoalla kokeilla sen 4-8vko ja katsoa auttaako yhtään, sitten jos ei helpota, muista ettet sitten sinä aikana syötä mitään luita ym. makupaloja.
Oletko muuten lisännyt mitään öljyjä esim. Viacutania (mitä tuo eläinlääkäri yleensä myy aina jos on iho ongelmia).En asustele siellä suunnalla,täältä on noin 12 tunnin ajomatka Helsinkiin.
Ja virbacin ankka-maniokkia saan 60km päästä mutt vasta 17päivä kun he palaavat lomilta töihin ja samalla annetaan hiivaan kuuri. Mutta heilläkään ei ole kuin 13,5kg säkkejä mutta ei se auta kuin ostaa ja kokeilla.
Peura-perunaa on kokeiltu ja sillä oireet pysyi lievempinä mutta haluan vielä kokeilla tämänkin.
(tiedän ettei saa antaa mitään muuta kokeilun aikana).
On lisätty ruokaan viacutania ja tällä hetkellä menee mirracoatin öljyÄ.
Yksi westie kasvattja kertoi että hällä maksoi koiralle 2000 vanhaa mummon markkaa allergia testit mutta siinä testattiin myös ruokaaineita ja vakuutus sen sille korvasi kun ei ollut aiheeton testi. Mutta oon lukenut että ne ruokaainetestit ei ole luotettavia että paremmin löytyy allergia aiheuttajat testaamalla ruoka-aineita. - sudenkorento75
jepulis kirjoitti:
En asustele siellä suunnalla,täältä on noin 12 tunnin ajomatka Helsinkiin.
Ja virbacin ankka-maniokkia saan 60km päästä mutt vasta 17päivä kun he palaavat lomilta töihin ja samalla annetaan hiivaan kuuri. Mutta heilläkään ei ole kuin 13,5kg säkkejä mutta ei se auta kuin ostaa ja kokeilla.
Peura-perunaa on kokeiltu ja sillä oireet pysyi lievempinä mutta haluan vielä kokeilla tämänkin.
(tiedän ettei saa antaa mitään muuta kokeilun aikana).
On lisätty ruokaan viacutania ja tällä hetkellä menee mirracoatin öljyÄ.
Yksi westie kasvattja kertoi että hällä maksoi koiralle 2000 vanhaa mummon markkaa allergia testit mutta siinä testattiin myös ruokaaineita ja vakuutus sen sille korvasi kun ei ollut aiheeton testi. Mutta oon lukenut että ne ruokaainetestit ei ole luotettavia että paremmin löytyy allergia aiheuttajat testaamalla ruoka-aineita.Kun asustelet niin kaukana helsingistä...
Onko lähelläsi mitään eläinlääkäriä joilla olisi jotain muita Virbacin tuotteita kuin tuota ruokaa?
Meillä nimittäin lähieläinlääkäri tilaa sitä ihan erikseeen meille, eli sitä ei vain voi hakea, vaan he joka kerta tilaavat sitä minulle erikseen (heillä on kyllä Virbacin shampoita ym. mutta erikoisruokaa ei seiso varastossa, näinollen ruoka on aina tuoretta). Virbacista vielä sen verran, että nuo ruoka-aine osat ovat virbacissa pilkottu niin, että koiran elimistö ei tunnista niitä ruoka-aineita, näinollen ei myöskään voi niille tulla allergiseksi. Rasva on myöskin lisätty ihan ruoan päälle joten on erittäin maistuvaa (ja ihanan pientä nappulaa).
Ruoka muutenkin on pakattu hyvin ja ruoassa ei ole vuositolkulla säilyvyyttä, sen takia niitä ei tehdä "massoittain" seisomaan hyllyihin, vaan ruoka on aina tuoretta.
Meillä otettiin nuo allergiatestit samalla kun tähystettiin sieraimet/nielu (nukutuksessa) joten ne hinnat oli siihen lisätty niin lasku oli joitain satoja euroja (ehkä 250€?).
Eli mitä nyt olisi ehkä puolet sitten vähän alle puolet sen allergiatestin hintaa, en muista.
Meillä otettiin vain nuo yleisimmät heinät, puut, varastopunkki, huonepöly. Ihan oikein olet lukenut niistä ruoka-aine testeistä, koska ei meidänkään eläinlääkäri suositellut niitä testattavan verestä juuri tuon epätarkkojen/virheellisten tulosten vuoksi. - UuU
Kun asustelet niin kaukana helsingistä...
Onko lähelläsi mitään eläinlääkäriä joilla olisi jotain muita Virbacin tuotteita kuin tuota ruokaa?
Meillä nimittäin lähieläinlääkäri tilaa sitä ihan erikseeen meille, eli sitä ei vain voi hakea, vaan he joka kerta tilaavat sitä minulle erikseen (heillä on kyllä Virbacin shampoita ym. mutta erikoisruokaa ei seiso varastossa, näinollen ruoka on aina tuoretta). Virbacista vielä sen verran, että nuo ruoka-aine osat ovat virbacissa pilkottu niin, että koiran elimistö ei tunnista niitä ruoka-aineita, näinollen ei myöskään voi niille tulla allergiseksi. Rasva on myöskin lisätty ihan ruoan päälle joten on erittäin maistuvaa (ja ihanan pientä nappulaa).
Ruoka muutenkin on pakattu hyvin ja ruoassa ei ole vuositolkulla säilyvyyttä, sen takia niitä ei tehdä "massoittain" seisomaan hyllyihin, vaan ruoka on aina tuoretta.
Meillä otettiin nuo allergiatestit samalla kun tähystettiin sieraimet/nielu (nukutuksessa) joten ne hinnat oli siihen lisätty niin lasku oli joitain satoja euroja (ehkä 250€?).
Eli mitä nyt olisi ehkä puolet sitten vähän alle puolet sen allergiatestin hintaa, en muista.
Meillä otettiin vain nuo yleisimmät heinät, puut, varastopunkki, huonepöly. Ihan oikein olet lukenut niistä ruoka-aine testeistä, koska ei meidänkään eläinlääkäri suositellut niitä testattavan verestä juuri tuon epätarkkojen/virheellisten tulosten vuoksi.en tiedä kyllä muuta eläinlääkäriä kuin tuon jolla on ainakin sitä ruokaa..en ole kuullutkaan muista tuotteista vasta kun nyt sinun kautta. Täytyy kysyä sieltä että onko heillä niitä.
Tässä kunnassa jossa asun niin ei tällä hetkellä ole edes eläinlääkäriä, sille ollaan tekemässä uusia tiloja ja en tiedä edes millanen/kuka eläinlääkäri tänne on valittu uudeksi. Olen aina käyttänyt muualla...
Laitoin eilen kyselyn sähköpostitse sille eläinlääkärille niistä allergiatestin hinnoista ei ole vielä vastannut(vastaa sähköpostiin vaikka onkin lomalla).
Olen lukenutkin niitä raili pispan sivuja..laittanut kyselyä hinnoistakin jos tilaisi postin kautta, mutta eivät ole vastanneet.
Tuntuu ikuisuudelta odottaa nyt tämä kaksi viikkoa että pääsee hakeen sitä ruokaa jne kun koiralla on kyllä oireet pahentuneet ja luulen että johtuu siitä kun peura-peruna loppui ja joudun nyt syöttämään tuolasta missä on useampia hiilihydraatin ja proteiininlähteitä. Mutta tämä on vaan nyt epäilyni,mutta sehän selviää kun alotan sen ruuan. (Meni vähän niin ku hukkaan kokeilla toi peura-peruna kun sen jälkeen joutu antaa tollasta jossa on vähäs mitäkin.)
Onko sulla muuten tietoa, että jos koiralla on hiiva niin saako sen ruoka sisältää hiivaa kun eläinlääkäri ei maininnut mitään enkä hoksannut kysyä vai onko se joku itsestään selvyys?! - westie-05
Kun asustelet niin kaukana helsingistä...
Meillä otettiin vain nuo yleisimmät heinät, puut, varastopunkki, huonepöly. Ihan oikein olet lukenut niistä ruoka-aine testeistä, koska ei meidänkään eläinlääkäri suositellut niitä testattavan verestä juuri tuon epätarkkojen/virheellisten tulosten vuoksi.mullakin oma nimimerkki..näin paljon helpompi.
- sudenkorento75
UuU kirjoitti:
en tiedä kyllä muuta eläinlääkäriä kuin tuon jolla on ainakin sitä ruokaa..en ole kuullutkaan muista tuotteista vasta kun nyt sinun kautta. Täytyy kysyä sieltä että onko heillä niitä.
Tässä kunnassa jossa asun niin ei tällä hetkellä ole edes eläinlääkäriä, sille ollaan tekemässä uusia tiloja ja en tiedä edes millanen/kuka eläinlääkäri tänne on valittu uudeksi. Olen aina käyttänyt muualla...
Laitoin eilen kyselyn sähköpostitse sille eläinlääkärille niistä allergiatestin hinnoista ei ole vielä vastannut(vastaa sähköpostiin vaikka onkin lomalla).
Olen lukenutkin niitä raili pispan sivuja..laittanut kyselyä hinnoistakin jos tilaisi postin kautta, mutta eivät ole vastanneet.
Tuntuu ikuisuudelta odottaa nyt tämä kaksi viikkoa että pääsee hakeen sitä ruokaa jne kun koiralla on kyllä oireet pahentuneet ja luulen että johtuu siitä kun peura-peruna loppui ja joudun nyt syöttämään tuolasta missä on useampia hiilihydraatin ja proteiininlähteitä. Mutta tämä on vaan nyt epäilyni,mutta sehän selviää kun alotan sen ruuan. (Meni vähän niin ku hukkaan kokeilla toi peura-peruna kun sen jälkeen joutu antaa tollasta jossa on vähäs mitäkin.)
Onko sulla muuten tietoa, että jos koiralla on hiiva niin saako sen ruoka sisältää hiivaa kun eläinlääkäri ei maininnut mitään enkä hoksannut kysyä vai onko se joku itsestään selvyys?!mutta yleensä se hiiva on sellaista tahmaista hilsettä joka haiskahtaa hivenen makealle, en tiedä miten tuon ruokinnan kanssa hiivan aikana.
Yleensä taitaa enepi olla tuolla korvissa ja tassujen välissä.
Muuten meillä "westieläisillä" on ihan omakin foorumi missä on paljon juttuja yleensä kaikista näistä vaivoista ja paljon muustakin, kurkkaappa sinne, vanhoissa keskusteluissa on ainakin tuosta hiivasta ollut juuttua...
http://s6.invisionfree.com/Westiefoorumi/index.php? - enää
mutta yleensä se hiiva on sellaista tahmaista hilsettä joka haiskahtaa hivenen makealle, en tiedä miten tuon ruokinnan kanssa hiivan aikana.
Yleensä taitaa enepi olla tuolla korvissa ja tassujen välissä.
Muuten meillä "westieläisillä" on ihan omakin foorumi missä on paljon juttuja yleensä kaikista näistä vaivoista ja paljon muustakin, kurkkaappa sinne, vanhoissa keskusteluissa on ainakin tuosta hiivasta ollut juuttua...
http://s6.invisionfree.com/Westiefoorumi/index.php?en päässy enää kirjautumaan omilla tunnuksilla!?
Sitä piti vielä kysästä että annatko koirillesi mitään luita tai tms. kun koirallani alkaa henki haisemaan jos ei saa luita syödä. Eli onkohan mitään luita joita voisi entaa "dieetin" aikana? - sudenkorento75
enää kirjoitti:
en päässy enää kirjautumaan omilla tunnuksilla!?
Sitä piti vielä kysästä että annatko koirillesi mitään luita tai tms. kun koirallani alkaa henki haisemaan jos ei saa luita syödä. Eli onkohan mitään luita joita voisi entaa "dieetin" aikana?koska silloin et voi tietää johtuuko se kutina siitää ruoasta vai siitä puruluusta, ihmettelen kovasti koirasi pahaa hengitystä, koska meillä syödään todella vähän puruluita, juuri sen takia kun mitään ei oikein voi syödä ja meidän koirien henki ei ole koskaan haissut, onkohan koirallasi hammaskiveä? Periaatteessa, terveen suun/limakalvojen ei kuuluisi haista (ellei sitten tosissaan ole sitä hammaskiveä/tai jotain tulehdusta).
- pklo
UuU kirjoitti:
en tiedä kyllä muuta eläinlääkäriä kuin tuon jolla on ainakin sitä ruokaa..en ole kuullutkaan muista tuotteista vasta kun nyt sinun kautta. Täytyy kysyä sieltä että onko heillä niitä.
Onko sulla muuten tietoa, että jos koiralla on hiiva niin saako sen ruoka sisältää hiivaa kun eläinlääkäri ei maininnut mitään enkä hoksannut kysyä vai onko se joku itsestään selvyys?!Meillä kun ruoka loppui (sama peurahässäkkä kuin sinulla ja asumme myös kauempana kaupungista) niin eläinlääkärimme neuvoi meitä keittämään ihan perunaa ja esim. kanaa tai hirveä sen sekaan. Pari päivää pidimme westietämme tällä dietillä kunnes pääsimme hakemaan lisää murua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1404397Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1832855Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis92656Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi782591Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1242286Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu491917Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos311808En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131745Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat61152Olet ainutlaatuinen
Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain35949