CD-soittimeni (Philipsin 10 vuotta vanhat stereot, vanhanaikainen levysoitin samassa paketissa) on jo pidemmän aikaa lopettanut itsekseen jonkun biisin soittamisen. Ei soita, vaikka kuinka laittaisi biisin tulemaan yhä uudestaan ja uudestaan. Väliin kun kuuntelee pari muuta levyä, saattaa sen jälkeen pyörittää ekan levyn kokonaan. Levyissä ei ole mitään häikkää (soivat muissa laitteissa moitteettomasti).
Mikä mahtaa olla vialla ja onkohan isokin urakka korjata? Olen kuitenkin ajatellut, että koska koko stereolaitteeni on kaikki yhtä isoa osaa (cd:tä siis ei saa irrotettua muusta laitteesta), ostan uuden pienen cd-soittimen. Mutta kiinnostaisi kyllä tietää, miten iso vika tuo saattaisi olla.
Mikä vika cd-soittimessa?
4
905
Vastaukset
- kamaa
Laitteet ovat sen verran iäkkäät, että CD-soittimella voi olla luku vaikeuksia uusien kiekkojen kanssa. CD:n "Lukupään" puhdistus voisi auttaa, mutta ei kyllä kannata viedä huoltoon, koska maksaa varmasti noin 50€.
Kannatta harkita uuuden DVD-soitimen ostoa, joku halpis Denver irtoaa Verkkokaupasta 49€ tai Anttilasta saattaa löytyä mainio United-merkkinen DVD-pyöritin samaan hintaan.
Nämä DVD-soittimethan osaavat DVD-levyjen lisäksi lukea CD-levyjä. - Trikolera
Mulla on itellä ollut sama ongelma mm. DVD-soittimessa. Köyhänä kun ei ole varaa viedä huoltoon eikä ostaa uutta, päätin avata soittimen itse lukupään puhdistamista varten.
Jos yrität samaa voit varautua lukuisiin ruuveihin sillä lukupäälle voi olla todella vaikea päästä. Homma tapahtuu esim. niin, että kun lukupää on saatu esiin, kastetaan Topsy-puikko öljyttömässä alkoholissa ja liu'utetaan lukupään pinnalla omalla painollaan (siis ei paineta yhtään!). Suurennuslasilla voi tarkistaa milloin pinta on pölystä vapaa.
Oma soittimeni toimii jälleen kuin uusi, eikä homaan uponnut kuin puoli tuntia. - EL-MIÄS
Meneppä ja osta vaikka jonkun marketin elektroniikka osastolta CD-ROM Lens cleaner tai vastaava,ehkä toisella nimellä,tämä on ehkä halvin korjaus
- patajan
Minulla on Philipsiltä huonoja kokemuksia. Ostin Philipsin cd-soittimen ja oli heti vikoja. Olen kuullut, ettei kyseisen valmistajan tuotteita kannata ostaa, jos tuotteen on tarkoitus pyörittää jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun433054Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081897Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171870Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si751571- 171474
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431358- 251300
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901289UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1041086Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1031083