Mikä vika cd-soittimessa?

mie vaan

CD-soittimeni (Philipsin 10 vuotta vanhat stereot, vanhanaikainen levysoitin samassa paketissa) on jo pidemmän aikaa lopettanut itsekseen jonkun biisin soittamisen. Ei soita, vaikka kuinka laittaisi biisin tulemaan yhä uudestaan ja uudestaan. Väliin kun kuuntelee pari muuta levyä, saattaa sen jälkeen pyörittää ekan levyn kokonaan. Levyissä ei ole mitään häikkää (soivat muissa laitteissa moitteettomasti).

Mikä mahtaa olla vialla ja onkohan isokin urakka korjata? Olen kuitenkin ajatellut, että koska koko stereolaitteeni on kaikki yhtä isoa osaa (cd:tä siis ei saa irrotettua muusta laitteesta), ostan uuden pienen cd-soittimen. Mutta kiinnostaisi kyllä tietää, miten iso vika tuo saattaisi olla.

4

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamaa

      Laitteet ovat sen verran iäkkäät, että CD-soittimella voi olla luku vaikeuksia uusien kiekkojen kanssa. CD:n "Lukupään" puhdistus voisi auttaa, mutta ei kyllä kannata viedä huoltoon, koska maksaa varmasti noin 50€.
      Kannatta harkita uuuden DVD-soitimen ostoa, joku halpis Denver irtoaa Verkkokaupasta 49€ tai Anttilasta saattaa löytyä mainio United-merkkinen DVD-pyöritin samaan hintaan.
      Nämä DVD-soittimethan osaavat DVD-levyjen lisäksi lukea CD-levyjä.

    • Trikolera

      Mulla on itellä ollut sama ongelma mm. DVD-soittimessa. Köyhänä kun ei ole varaa viedä huoltoon eikä ostaa uutta, päätin avata soittimen itse lukupään puhdistamista varten.
      Jos yrität samaa voit varautua lukuisiin ruuveihin sillä lukupäälle voi olla todella vaikea päästä. Homma tapahtuu esim. niin, että kun lukupää on saatu esiin, kastetaan Topsy-puikko öljyttömässä alkoholissa ja liu'utetaan lukupään pinnalla omalla painollaan (siis ei paineta yhtään!). Suurennuslasilla voi tarkistaa milloin pinta on pölystä vapaa.
      Oma soittimeni toimii jälleen kuin uusi, eikä homaan uponnut kuin puoli tuntia.

    • EL-MIÄS

      Meneppä ja osta vaikka jonkun marketin elektroniikka osastolta CD-ROM Lens cleaner tai vastaava,ehkä toisella nimellä,tämä on ehkä halvin korjaus

    • patajan

      Minulla on Philipsiltä huonoja kokemuksia. Ostin Philipsin cd-soittimen ja oli heti vikoja. Olen kuullut, ettei kyseisen valmistajan tuotteita kannata ostaa, jos tuotteen on tarkoitus pyörittää jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe