Meidän vauva kohta 4kk aloitti rintalakon 4 päivää sitten. Rinta ei maistuisi lainkaan. Vauva kääntää pään pois päin ja itkee kamalasti kun yritän rinnalle. maitoa kyllä tulee rinnasta, mutta pullosta ilmeisesti helpommin. Olen yrittänyt imettää kävellessä, rauhallisessa paikassa, olen lypsänyt ennen imetystä,että maito heruisi nopeammin ja olen antanut ruiskulla maitoa. Ruisku on toiminut parhaiten tähän menessä. Laitan rinnan vauvalle suuhun ja samalla reunasta ruiskutan hiljalleen maitoa lääkeruiskulla. Onko kellään kokemuksia vastaavasta ja miten rintalakosta on päästy yli? tämä on todella ikävää...
rintalakko
1
1482
Vastaukset
- jnkv
Hei
Mulla sattui parina päivinä tässä niin, että muutamana kertana poika (2kk) ei suostunut imemään tissiä, vaikka nälkä oli. Sattui vielä helteiden aikaan,,,Jos imi, niin itki ja raivosi välissä.
Eli kun ei imenyt ollenkaan, aloitin syöttämään omaa pakastettua maitoani pienellä lusikalla (tuttipullo pahentaa, kun se sitten saa maitoa helpommalla ja saattaa tottua siihen, niin tavallaan pahentaa vain lakkoilutilannetta)ja sit laitoin rinnalle, niin alkoi imemään. Lisäksi oltiin ihokontaktissa enemmän ja peuhattiin peiton alla...
No, jos imee ja itkee välistä(rintaraivarit), olen ymmärtänyt, että joskus hän on niin laiskalla päällä, ettei jaksa/viitsi imeä ja kiukuttelee, kun maitohan ei ihan heti ala herumaan. Olen sit vaihtanut toiseen tissiin, jos sieltä tulis nopeammin tai antanut huudella, on tehty sitten jotain muuta siinä välissä, että rauhoittuisi rinnalle.
Olet aivan oikein toiminut. Lakko voi kestää päivän tai sit viikkoja. Pitää vain luottaa ainakin siihen, että omaa maitoa on eikä lopettaa imettämistä.
Lue lisää aiheesta www.imetystukilista.net Kyllä te pääsette siitä yli. Tsemppiä, voi vaatia kaikenlaista temppua! : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 334328
Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva383744Kylämme taas kartalla
Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n132354Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua
ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.182270Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava4652205Kansanedustaja Anna Kontulan historia seksityöläisenä
Siis mitä, mitä, mitä. Jo pitkään vasurissa istunut Anna Kontula on toiminut seksityöläisenä. Kenen äänillä tämä muija o1811545- 201336
- 1041237
Miten Pohjois-Savossa??
Miten Pohjois-Savossa sanotaan minä? Koneman kun arvioi kommentoijia tai haukkuu heitä uudella videollaan niin itsestään301174Rajuja paljastuksia Anna Kotulasta
Hesarissa: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000011410909.html711089