Olisin kiitollinen jos saisin teidän kokemuksia tallaisesta tapauksesta.
Aamuisin ei tahdo päästä ylös,kun on alaselkä niin kipeä.Olen yli 50-v ja huolissani,kun ei muita oireita ole.
Aloitin estrogeeni hoidon pari kuukautta sitten.Ultrassa näkyi munasarjakysta jonka vuoksi menen lisätutkimuksiin.
Pelkään pahinta ja joudun vielä odottamaan jonkin aikaa sairaalaan menoa.
Munasarjakysta ja oireet
8
14638
Vastaukset
- f2dd
Odotan ensimmäistä lasta ja olen 24 vuotias. Minulla todettiin myös munasarjassa kysta kun olin vasta n. 7 vko:llla raskaana. Se tyhjättiinn pian sen jälkeen, mutta se uusi. Lääkärit meinas että se pitää leikata ja olin leikkauksessa n.19 raskaus viikolla. Kysta oli silloin 8 cm halkaisijaltaa. Munasarja ja kysta jouduttiin poistamaan ja nyt odottelen tuloksia patolgilta. Vauva voi onneksi hyvin. Kystia on kuulemma paljon naisilla ja useimmat eivät tiedä mitään niistä. Minäkin tunsin kipua vasta sitten kun se tuli oikein isoksi ja kipeäksi.
- N 50-v
Kiitän vastauksestasi.En ole ennen kuullutkaan,että raskaus aikana tehdään tuollaisia toimenpiteitä.Mullakin on joskus ollut aikaisemmin niitä ja kivuliaita.Itsestään häipyneet.Nyt ultran tehnt lääkäri kehoitti tk:sta hakemaan lähetteen.Hän ei suostunut,mutta sairaalasta tulikin sitten aika.Jotenkin nyt pelkään ettei kaikki ole kohdallaan.
- toinen 50 v
N 50-v kirjoitti:
Kiitän vastauksestasi.En ole ennen kuullutkaan,että raskaus aikana tehdään tuollaisia toimenpiteitä.Mullakin on joskus ollut aikaisemmin niitä ja kivuliaita.Itsestään häipyneet.Nyt ultran tehnt lääkäri kehoitti tk:sta hakemaan lähetteen.Hän ei suostunut,mutta sairaalasta tulikin sitten aika.Jotenkin nyt pelkään ettei kaikki ole kohdallaan.
Minullakin todettiin viime syksynä munasarjakysta. Sitä seurattiin muutama kuukausi ja sitten lääkäri laittoi lähetteen sairaalaan. Munasarja ja kysta leikattiin laparoskopia-leikkauksessa kuukausi sitten. Leikkaus tehtiin päiväkirurgisesti ja pääsin jo illalla kotiin, sairaslomaa oli yksi viikko. Kysta oli hyvänlaatuinen endometrioomakysta. Kystani oireili selkäkipuina, lievinä vatsakipuina ja muutamana ylimääräisenä vuotona. Minullakin on kolme lasta. Suurin osa munasarjakystista on hyvänlaatuisia.
- Mie vaan
toinen 50 v kirjoitti:
Minullakin todettiin viime syksynä munasarjakysta. Sitä seurattiin muutama kuukausi ja sitten lääkäri laittoi lähetteen sairaalaan. Munasarja ja kysta leikattiin laparoskopia-leikkauksessa kuukausi sitten. Leikkaus tehtiin päiväkirurgisesti ja pääsin jo illalla kotiin, sairaslomaa oli yksi viikko. Kysta oli hyvänlaatuinen endometrioomakysta. Kystani oireili selkäkipuina, lievinä vatsakipuina ja muutamana ylimääräisenä vuotona. Minullakin on kolme lasta. Suurin osa munasarjakystista on hyvänlaatuisia.
munasarjakysta. Nuo ovat kovin tavallisia ja useimmiten täysin harmittomia. Minunkaan kystani ei ole kasvanut joten ei sitä ainakaan leikata.
- pelottaa
Mie vaan kirjoitti:
munasarjakysta. Nuo ovat kovin tavallisia ja useimmiten täysin harmittomia. Minunkaan kystani ei ole kasvanut joten ei sitä ainakaan leikata.
Kävin tänään gynekologilla ja totesi epäilyn kystasta. Olen vasta 18-vuotias käytän cerazette-pilleireitä. Voiko pillereiden käyttö vaikuttaa?? Harvemmin nuorillako? Se oli vähän huolissaan ja laittoi lähetteen tk. lääkärille... Pelottaa... Ei ole oireillut, mutta silti. Voiko kystaa hoitaa muuten kuin leikkauksella siis jos se hoitoa kaipaa..?
- *minzu*
pelottaa kirjoitti:
Kävin tänään gynekologilla ja totesi epäilyn kystasta. Olen vasta 18-vuotias käytän cerazette-pilleireitä. Voiko pillereiden käyttö vaikuttaa?? Harvemmin nuorillako? Se oli vähän huolissaan ja laittoi lähetteen tk. lääkärille... Pelottaa... Ei ole oireillut, mutta silti. Voiko kystaa hoitaa muuten kuin leikkauksella siis jos se hoitoa kaipaa..?
minulta leikattiin kysta, kun olin vasta 17 vuotias. Kysta oli 7 cm:n kokoinen vas. munasarjassa. se ei oireillut ollenkaan, mutta paljastui gynekologilla käydessäni.
leikattiin tähystysleikkauksella joten vain pari pientä arpea on alavatsalla ja navassa. yhden yön jouduin olemaan sairaalassa ja viikon sairaslomalla. Luulen, että kun olet noin nuorikin, sinulla on harmiton kysta vain. se voidaan joko leikata (jos on kivulias tai kovin suuri) tai sitten vain seurailla, kystat usein katoavat itsestään. - merja
pelottaa kirjoitti:
hei ei niitä kystia hoideta mitenkään muuten kuin leikkaamalla. mutta jos kysta on kovin pieni niin sen anetaan olla jos potilaalla ei ole oiretta. minulla on vasemmassa munasarjassa kysta ja se on kasvanut niin isoksi että se leikataan helmikuussa pois. on ollut vasemmalla puolella selässä outoja tuntemuksia.
- merja
hei minä olen 27v nainen joka on yrittänyt tulla raskaaksi ja nyt 25.11.08 minulla todettiin ultrassa vasemmassa munasarjassa kysta ja se ei ole mitään vakavaa sillä kuulemma melkein kaikki kystat ova´t hyvälaatuisia ja aina leikataan pois. ainakin minulta leikataan helmikuussa pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743