Ollaan aviomiehen kanssa yritetty n.2 vuotta lasta ja kävin sitten viimein terveyskeskuksessa lääkärillä asian tiimoilta. Selvisi, että Prolaktiiniarvot(S-PRL) koholla. Oma lääkäri tavattavissa vasta kolmen vkon päästä ja Jorviin ollaan jo jonossa, mutta kun on uutta kaikki näissä niin mitä on odotettavissa. Kierto mulla on ollut aina säännöllinen.Miten tämä prolaktiinin koholla oleminen vaikuttaa ja onko kokemuksia, miten teillä lähdetty hoitamaan. Ilmeisesti vaikuttaa jotenkin keltarauhasten toimintaan (vajaus?).
Prolaktiini koholla
3
4070
Vastaukset
- neit26
juu minullakin löytyi viime syksynä tutkimuksissakohonnut prolaktiini,olen syönyt siihen parlodel nimistä lääkettä jokalaskee arvot tehokkaasti,vaikuttaa kohonneena siis ovulaatioon,hedelm mahdotonta koska munasolut huonoja vaikka ovuloisikin, toistaiseksi ei tärppiä, clomikuuritkin takana3 kpl,pistoshoidot edessä, ei siis mikään mukava juttu, mut toivottavastitärppää pian! onnea matkaan!
- vipsu
Moikka!
Minulla oli kanssa prolaktiini koholla silloin kun hoitoihin lähdettiin.
Prolaktiini kohoaa tietty ihan oikeista syistäkin mutta herkästi myös siihen vaikuttaa moni muukin asia. Kovasti alkuun pelästyinkin kun luin sitä nostattavan esim aivolisäkekasvaimet. Prolaktiinia nostaa kuitenkin mm stressi. Se pitäisi ottaa aina aamulla tiettynä kellonaikana ja tutkimukseen pitäisi mennä rauhassa. Lisäksi esim rintojen hyväily nostattaa arvoja. ;)
Minulla syy oli luultavammin stressi yms. Arvo mitattiin uudelleen 2kuukauden kuluttua jolloin se oli jo laskussa, ja siitä jälleen 2kuukauden kuluttua oli jo normaali. Pkolaktiini on se sama hormoni jota imettäville erittyy ja estää ovuloinnin. Joskus kun prolaktiini on kunnolla koholla nousee rintoihin jopa maitoa.
Lisää tietoa:
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10500&char=p - angel_no
prolaktiini vaikuttaa lapsettomuuteen,itselläni oli vielä helmikuussa arvo 2000,sain lääkkeet ja nyt tippunut jo normaaliin lukemiin.Paljon sulla oli arvo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907