Mtx-2:sen viritys

Kapa..

Mitäs mieltä olette miten vaikuttaisi kulkemiseen jos ottaisin yiying MTX-2:sen kaasarin kannessa olevasta tapista parimilliä pois ja vaihtaisin 5,5g rullat?
Tietääks kukaan minkä painoiset rullat tässä on vakiona?

7

2853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skodeäijä

      Eikö nykyinen suorituskyky riitä MTX:n tyyppiselle mopolle aivan hyvin? Vääntöä pienessä myllyssä ei kuitenkaan ole paljoa ja painoa sitä vastoin melko reippaasti.

      Itselläni on tuntuma, että alkuperäisessä kunnossa sopiva matkavauhti (n. 40) asettu aika hyvin suurimman vääntömomentin ja huipputehon puolivälin tuntumaan - ja hyvä niin.

      Pidä mielummin muuten hyvä huoli vehkeestäsi: vaihda öljyt ajoissa, säädä venttillit ja kiristele paikat. Silloin voit huoletta käyttää hyväksi sen suorituskyvyn, mitä on laillisesti tarjolla.

      Jos se ei riitä, ei muuta kuin mars kevari- tai prätkäkauppaan.

    • Kapa..

      Niin että tietääks kukaan että mitä edellä mainitut toimenpiteet vaikuttais kulkemiseen?

      • JariM

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.


      • MTX-velho
        JariM kirjoitti:

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.


      • PappaSkootteri
        MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        Kuin suora lainaus jostain kirjasta... hei me puhutaan mopoista ja suurin osa lukijoista ei edes ole koskaan kuullutkaan "indusoidusta" tahi "integraalista" puhumattakaan cdi-boksin uudelleen ohjelmoinnista jota kylläkään ei kys laitteen ollessa kyse voi edes tehdä...

        Mutta mopoistahan tässä höpistään... :)


      • joo-oh
        MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        ja sitten velho lähti lobotomiaan.


    • Justihi

      Itse otin pakokaasunkiärrätys systeemin pois rupes kulkemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe