Mitäs mieltä olette miten vaikuttaisi kulkemiseen jos ottaisin yiying MTX-2:sen kaasarin kannessa olevasta tapista parimilliä pois ja vaihtaisin 5,5g rullat?
Tietääks kukaan minkä painoiset rullat tässä on vakiona?
Mtx-2:sen viritys
7
2971
Vastaukset
- Skodeäijä
Eikö nykyinen suorituskyky riitä MTX:n tyyppiselle mopolle aivan hyvin? Vääntöä pienessä myllyssä ei kuitenkaan ole paljoa ja painoa sitä vastoin melko reippaasti.
Itselläni on tuntuma, että alkuperäisessä kunnossa sopiva matkavauhti (n. 40) asettu aika hyvin suurimman vääntömomentin ja huipputehon puolivälin tuntumaan - ja hyvä niin.
Pidä mielummin muuten hyvä huoli vehkeestäsi: vaihda öljyt ajoissa, säädä venttillit ja kiristele paikat. Silloin voit huoletta käyttää hyväksi sen suorituskyvyn, mitä on laillisesti tarjolla.
Jos se ei riitä, ei muuta kuin mars kevari- tai prätkäkauppaan. - Kapa..
Niin että tietääks kukaan että mitä edellä mainitut toimenpiteet vaikuttais kulkemiseen?
- JariM
Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
Huippunopeus ei kasva.
Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm. - MTX-velho
JariM kirjoitti:
Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
Huippunopeus ei kasva.
Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla. MTX-velho kirjoitti:
Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.Kuin suora lainaus jostain kirjasta... hei me puhutaan mopoista ja suurin osa lukijoista ei edes ole koskaan kuullutkaan "indusoidusta" tahi "integraalista" puhumattakaan cdi-boksin uudelleen ohjelmoinnista jota kylläkään ei kys laitteen ollessa kyse voi edes tehdä...
Mutta mopoistahan tässä höpistään... :)- joo-oh
MTX-velho kirjoitti:
Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.ja sitten velho lähti lobotomiaan.
- Justihi
Itse otin pakokaasunkiärrätys systeemin pois rupes kulkemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212286
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242163Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?14974- 44794
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15764Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32689