Mtx-2:sen viritys

Kapa..

Mitäs mieltä olette miten vaikuttaisi kulkemiseen jos ottaisin yiying MTX-2:sen kaasarin kannessa olevasta tapista parimilliä pois ja vaihtaisin 5,5g rullat?
Tietääks kukaan minkä painoiset rullat tässä on vakiona?

7

2971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skodeäijä

      Eikö nykyinen suorituskyky riitä MTX:n tyyppiselle mopolle aivan hyvin? Vääntöä pienessä myllyssä ei kuitenkaan ole paljoa ja painoa sitä vastoin melko reippaasti.

      Itselläni on tuntuma, että alkuperäisessä kunnossa sopiva matkavauhti (n. 40) asettu aika hyvin suurimman vääntömomentin ja huipputehon puolivälin tuntumaan - ja hyvä niin.

      Pidä mielummin muuten hyvä huoli vehkeestäsi: vaihda öljyt ajoissa, säädä venttillit ja kiristele paikat. Silloin voit huoletta käyttää hyväksi sen suorituskyvyn, mitä on laillisesti tarjolla.

      Jos se ei riitä, ei muuta kuin mars kevari- tai prätkäkauppaan.

    • Kapa..

      Niin että tietääks kukaan että mitä edellä mainitut toimenpiteet vaikuttais kulkemiseen?

      • JariM

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.


      • MTX-velho
        JariM kirjoitti:

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.


      • MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        Kuin suora lainaus jostain kirjasta... hei me puhutaan mopoista ja suurin osa lukijoista ei edes ole koskaan kuullutkaan "indusoidusta" tahi "integraalista" puhumattakaan cdi-boksin uudelleen ohjelmoinnista jota kylläkään ei kys laitteen ollessa kyse voi edes tehdä...

        Mutta mopoistahan tässä höpistään... :)


      • joo-oh
        MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        ja sitten velho lähti lobotomiaan.


    • Justihi

      Itse otin pakokaasunkiärrätys systeemin pois rupes kulkemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

      Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2286
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2163
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

      Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

      Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      974
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

      Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      794
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

      Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    7. Ymmärrätköhän nainen

      Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

      Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      764
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

      Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

      Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      689
    Aihe