Mitäs mieltä olette miten vaikuttaisi kulkemiseen jos ottaisin yiying MTX-2:sen kaasarin kannessa olevasta tapista parimilliä pois ja vaihtaisin 5,5g rullat?
Tietääks kukaan minkä painoiset rullat tässä on vakiona?
Mtx-2:sen viritys
7
2853
Vastaukset
- Skodeäijä
Eikö nykyinen suorituskyky riitä MTX:n tyyppiselle mopolle aivan hyvin? Vääntöä pienessä myllyssä ei kuitenkaan ole paljoa ja painoa sitä vastoin melko reippaasti.
Itselläni on tuntuma, että alkuperäisessä kunnossa sopiva matkavauhti (n. 40) asettu aika hyvin suurimman vääntömomentin ja huipputehon puolivälin tuntumaan - ja hyvä niin.
Pidä mielummin muuten hyvä huoli vehkeestäsi: vaihda öljyt ajoissa, säädä venttillit ja kiristele paikat. Silloin voit huoletta käyttää hyväksi sen suorituskyvyn, mitä on laillisesti tarjolla.
Jos se ei riitä, ei muuta kuin mars kevari- tai prätkäkauppaan. - Kapa..
Niin että tietääks kukaan että mitä edellä mainitut toimenpiteet vaikuttais kulkemiseen?
- JariM
Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
Huippunopeus ei kasva.
Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm. - MTX-velho
JariM kirjoitti:
Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
Huippunopeus ei kasva.
Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla. MTX-velho kirjoitti:
Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.Kuin suora lainaus jostain kirjasta... hei me puhutaan mopoista ja suurin osa lukijoista ei edes ole koskaan kuullutkaan "indusoidusta" tahi "integraalista" puhumattakaan cdi-boksin uudelleen ohjelmoinnista jota kylläkään ei kys laitteen ollessa kyse voi edes tehdä...
Mutta mopoistahan tässä höpistään... :)- joo-oh
MTX-velho kirjoitti:
Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
- MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
- aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
- CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
- Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
- ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.
Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.ja sitten velho lähti lobotomiaan.
- Justihi
Itse otin pakokaasunkiärrätys systeemin pois rupes kulkemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1273467
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi943189- 172378
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa281831"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla211688Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151559Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak181534Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu291476Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181441Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????841390