HINDIN opiskelu

hmmm?

Pistin tämän tännekin, jotta tulisi paremmin tietoa :)

Tarjotaanko Suomessa hindin kielen kursseja? Tietääkseni ainakin Helsingin yliopistossa hindiä voi opiskella jos opiskelee pääaineena sanskritin kieltä, mutta onnistuuko tämä pelkän hindin opiskelu missään?
Entä onko olemassa oppikirjoja kotiopiskeluun? Mieluusti suomen kielinen kirja, mutta englannin kielinenkin oppikirja käy. Entä sanakirjat?

Kiitos.

9

3460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hmmm?

Löytyipäs kieliä.

Tietokone kurssi..? Eli mitä tuossa paketissa tulee mukana? Montako CD:tä tai DVD:tä ja onko jotain vihkoa, kirjasta tai mitään siinä samassa..?

• hmmm?
        hmmm? kirjoitti:

Löytyipäs kieliä.

Tietokone kurssi..? Eli mitä tuossa paketissa tulee mukana? Montako CD:tä tai DVD:tä ja onko jotain vihkoa, kirjasta tai mitään siinä samassa..?

Tuntuiko siltä että saitte rahoillenne vastinetta kun tilasitte? :)

• Pythia

Kokeile tätä...

http://www.ncsu.edu/project/hindi_lessons/

Itse olen opiskellut Teach Yourself Hindi-kirjoilla. Ei se tietenkään kunnon opetusta korvaa. Ehkä myös Bollywood-elokuvien katsominen antaisi kosketusta kieleen.

• marse

Itse olen miettinyt samaa kysymystä! Suomi intia seura järjestää tälle keväälle hindin kielen opetusta helsingissä. Jos et satu olemaan sieltä päin niin asia on toinen.. On olemassa sellainen kirja kuin Bertil Tikkanen: hindin kielioppi, joka on hyväksi havaittu, joskin hiukan vaikeahko kieliopillisen termistön takia.. Se ei myöskään ole mikään selkein aloittelijalle. Itselläni on myös Todd Scudiere: HINDI Dictionary and pharebook, joka on englanniksi mutta silti selkeä. Sítä voi pitää myös matkalla mukana sillä se on pieni kooltaan. Onnea opintoihin!

• AnttiMM

Tällainen tuli vastaan:
      http://www.kirjasi.fi/epages/Kirjasi.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kirjasi/Products/9789517924160
      Onko kellään kokemusta kirjasta?

• !!!

Chale kirja vaikuttaa hyvältä. mutta kursseja kovasti kaipailisin tänne satakunnan alueelle, joskus Satakunnan monikulttuuriyhdistyksessä ( Porissa) taisi olla, aika oli huono enkä päässyt.

• chaleeeeeeee

Avoin yliopisto järjestää tänä kesänä helsingissä! 28.7 alkaa!

• Hindi

Yliopistossa opiskelin Teach yourself Hindi- kirjalla ... ehkä jotain uuttakin on saatavilla. Elokuvat sisältää paljon urdua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3295
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3107
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2468
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      2250
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81