Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuka kuolee viimeisessä Potterissa?

Suomi24toimitus

Harry Potterin luoja J.K.Rowling paljastaa, että ainakin kaksi henkilöä kuolee Harry Potter -kirjasarjan viimeisessä osassa. Uutistoimisto Reutersin haastattelema Rowling ei kuitenkaan paljasta uhrien henkilöllisyyttä.

Rowling kertoo kuitenkin ymmärtävänsä niitä kirjailijoita, jotka tappavat päähenkilönsä vältyäkseen ylimääräisiltä muiden kirjailijoiden kirjoittamilta jatko-osilta.

Lue uutinen Reutersin uutispalvelusta (englanniksi):
http://today.reuters.com/news/newsarticle.aspx?type=entertainmentNews&storyid=2006-06-26T195241Z_01_MCC664346_RTRUKOC_0_US-ARTS-POTTER-PLOT.xml&src=rss

Kenen kohtalona on menettää henkensä viimeisessä Potterissa?

229

44832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaus

      Oma arvaukseni kohdistuu kyllä itse päähenkilöön, Potteriin, ja sitten... Sitten voisi ehkä olla joku opettaja se toinen henkilö.

      Itse olen lukenut kaikki kirjat ja odotan tätä osaa innolla.

      • Siirius

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..


      • ett
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        viimeisessä kirjassa kuolee harry ja hermione.. ja ron joutuu viettää loppu ikänsä terapeutin vastaan otolla.. :) eihän sitä tiedä vielä ketkä kuolee.. mutta odotetaan innolla.. ensi vuonnahan se selviää.


      • luru
        ett kirjoitti:

        viimeisessä kirjassa kuolee harry ja hermione.. ja ron joutuu viettää loppu ikänsä terapeutin vastaan otolla.. :) eihän sitä tiedä vielä ketkä kuolee.. mutta odotetaan innolla.. ensi vuonnahan se selviää.

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)


      • VioletX
        ett kirjoitti:

        viimeisessä kirjassa kuolee harry ja hermione.. ja ron joutuu viettää loppu ikänsä terapeutin vastaan otolla.. :) eihän sitä tiedä vielä ketkä kuolee.. mutta odotetaan innolla.. ensi vuonnahan se selviää.

        Kaikki Harryn lähimmäiset ihmiset (Ron, Hermione, Hagrid) joutuvat Pyhään Mungoon ja Harry joutuu kohtaamaan Voldemortin yksin niinkuin oli tarkoitettu alusta alkaen.
        Petunia-täti tietää jotain mikä on korvaamattoman arvokasta ja Voldemort itse kiduttaa Petunian kuoliaaksi yrittäessään nyhtää tietoa häneltä. Lopuksi Kalkaros kokee traagisen lopun Voldemortin murhaamana, Voldemort ei halua lähelleen "ystäviä", vaan haluaa kulkea tiensä yksin.
        Myös Fawkesillä voisi olla hyvin tärkeä osa viimeisissä tapahtumissa, ehkä se palaa takaisin tylypahkaan ja johdattaa Harryn voittoon. Voi vain arvailla.


      • KenderCreep
        VioletX kirjoitti:

        Kaikki Harryn lähimmäiset ihmiset (Ron, Hermione, Hagrid) joutuvat Pyhään Mungoon ja Harry joutuu kohtaamaan Voldemortin yksin niinkuin oli tarkoitettu alusta alkaen.
        Petunia-täti tietää jotain mikä on korvaamattoman arvokasta ja Voldemort itse kiduttaa Petunian kuoliaaksi yrittäessään nyhtää tietoa häneltä. Lopuksi Kalkaros kokee traagisen lopun Voldemortin murhaamana, Voldemort ei halua lähelleen "ystäviä", vaan haluaa kulkea tiensä yksin.
        Myös Fawkesillä voisi olla hyvin tärkeä osa viimeisissä tapahtumissa, ehkä se palaa takaisin tylypahkaan ja johdattaa Harryn voittoon. Voi vain arvailla.

        Kalkaros on oikeasti hyvis! :D

        Tuo loppu on varmaan aika samanlainen kuin Ajan pyörässä, veikkaisin. Nuo sarjat muistuttaa toisiaan sen verran paljon pääteemoiltaan.

        Tottakai ne molemmat kuolee lopullisessa taistelussa.


      • Salazar90
        luru kirjoitti:

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)

        Se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, lähestyy...syntyy niille, jotka ovat uhanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... ja pimeyden lordi merkitseehänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne... ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä... se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee...


        niin ja mun mielestä ne jotka kuolee vois olla Lupin ja Hagrid koska, mun mielest ne on Harryn läheisimmät aikuiset ja ne on aina kuolleet kirjassa.(siis ne jotka on ollut aikuisia ja läheisiä Harrylle)

        Mietintää tästä aiheesta saisi minusta olla enemmän!


      • Hermu-onni
        luru kirjoitti:

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)

        Siinähä sanottii et toinen ei voi elää jos toinen on hengissä. Ei missää oo sanottu et toine kuolis. :)


      • veikkaan vaa.. :D
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        mun mielestä se likka ja potteri kuolee.. :D


      • joojgjhiktt

        joo no mä luulen että voldemort


      • mage

        no potterin poika ite ja voldemort...


      • Sillä on ollut
        VioletX kirjoitti:

        Kaikki Harryn lähimmäiset ihmiset (Ron, Hermione, Hagrid) joutuvat Pyhään Mungoon ja Harry joutuu kohtaamaan Voldemortin yksin niinkuin oli tarkoitettu alusta alkaen.
        Petunia-täti tietää jotain mikä on korvaamattoman arvokasta ja Voldemort itse kiduttaa Petunian kuoliaaksi yrittäessään nyhtää tietoa häneltä. Lopuksi Kalkaros kokee traagisen lopun Voldemortin murhaamana, Voldemort ei halua lähelleen "ystäviä", vaan haluaa kulkea tiensä yksin.
        Myös Fawkesillä voisi olla hyvin tärkeä osa viimeisissä tapahtumissa, ehkä se palaa takaisin tylypahkaan ja johdattaa Harryn voittoon. Voi vain arvailla.

        yllättävä rooli kirjassa ja sen perheestä on kerrottu pikkuhiljaa.. minusta ennustus tarkoittaa Nevillea..


      • Esci93
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        ... harry itse kuolee. :-/


      • Virus

        Kalkaros onkin oikeesti hyvien puolella ja ne on tehny jonkinnäkösen suunnitelman/lavastuksen siitä, että dumbledore herätetään henkiin. jokin vanha loitsu tai jtn, jonka seurauksena dumbledore ei oikeesti kuollukkaan. Kalkkaros kuitenkin kuolee taistelussa kuolonsyöjiä vastaan. Voldemort yrittää tappaa harryn, joka on tuhonnut kaikki hirnyrkit, mutta lopulta voldemortin tappaakin neville, joka olikin oikeasti valittu ja sekä neville, että voldemort molemmat kuolevat. näin se meneee..


      • tsipadiu
        Sillä on ollut kirjoitti:

        yllättävä rooli kirjassa ja sen perheestä on kerrottu pikkuhiljaa.. minusta ennustus tarkoittaa Nevillea..

        ei se ennustus tarkota nevilleä, sehän ois voinu alunperin olla kumpi vaan, mut sit se voldemort ITSE "merkitsi" Harrysta sen vastustajansa. jotenki noin se meni :) en osaa selittää hienommin.


      • Hyypiö
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        Samat henkilöt tuli mullekin mieleen... Kun kyse on kahdesta henkilöstä, niin tulee heti mieleen joku parivaljakko. Harmi, jos niin käy, Hermy ja Ron ovat lempihahmojani...


      • harrypotter-fani
        Virus kirjoitti:

        Kalkaros onkin oikeesti hyvien puolella ja ne on tehny jonkinnäkösen suunnitelman/lavastuksen siitä, että dumbledore herätetään henkiin. jokin vanha loitsu tai jtn, jonka seurauksena dumbledore ei oikeesti kuollukkaan. Kalkkaros kuitenkin kuolee taistelussa kuolonsyöjiä vastaan. Voldemort yrittää tappaa harryn, joka on tuhonnut kaikki hirnyrkit, mutta lopulta voldemortin tappaakin neville, joka olikin oikeasti valittu ja sekä neville, että voldemort molemmat kuolevat. näin se meneee..

        Se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy. syntyy niille jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuole. ja pimeyden lordi merkitsee hänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne. ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä. se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... jotenkin noin...
        No mä luin niitä tein juttuja ja se meni niin et voldemort merkitsi sen vertaisekseen joka oli hänen mielestään hänelle itselleen uhaksi. eli Neville oli se toinen joka on syntyny seitsemäs kuuk kuukausi... lopulla.... Mutta jos Voldemort olis ollu järkevä ja oottanu et kummasta tulee olemaan hänelle enemmän vaaraksi Harry vai Neville... Mutta koska hän ei oottanu vaan meni suoraan koputtamatta Pottereille ku Harry oli pieni ni sillon se merkitti sen koska tosi asiassa Voldemortin piti tappaa Harry ennen ku siitä olis ollu sille mitään vaivaa... Mutta ei onnistunu. Ku se sai sen suojan äidiltään ennen ku se kuoli. ja siitä jäi sitten arpi ku se voldemort yritti tappaa sen.. Ja toi et jos se oli joku teatteri homma se ku Dumbledore kuolee ni ei se perjaatteessa voi mennä niin ku se Kalkaros tappo sen ja kuten kirjassa on sanottu millään loitsulle ei voi herättää kuolleita henkiin... Ja huomatkaa että jos on sanottu et vaan kaksi kuolee ni mä oon melkein kans vähä miettiny sitä et perjaatteessa ne vois olla jotain aikuisia läheisiä Harrylle. Lupin ja ...... Joku muu... Mut sit taas ennustuksen pohjalta se vois olla just sillai et ainaki Harry kuolee tai Voldemort... Mut mulla on myös sellanen tunne et voldemort ja Harry kuolee... Mut sit jos lupin tai joku muu kuolee ni mä oon miettiny et eiks Harry uhanu mennä yksin mut sit Ron ja Hermione halus mennä sinne mukaa... No en tie mut siin voi tulla mukaan uusia hahmoja joten en ite sit kuka kuolee... Mut se voi olla sillaiki et kiltalaiset tulee mukaan... hmm... mä veikkaan... mä en oikeen tie... no mut toivotaan parasta...


      • Hennüska
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        Mä veikkaan et Harry ja Voldemort kuolee :P


      • mikävaannhansa
        harrypotter-fani kirjoitti:

        Se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy. syntyy niille jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuole. ja pimeyden lordi merkitsee hänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne. ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä. se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... jotenkin noin...
        No mä luin niitä tein juttuja ja se meni niin et voldemort merkitsi sen vertaisekseen joka oli hänen mielestään hänelle itselleen uhaksi. eli Neville oli se toinen joka on syntyny seitsemäs kuuk kuukausi... lopulla.... Mutta jos Voldemort olis ollu järkevä ja oottanu et kummasta tulee olemaan hänelle enemmän vaaraksi Harry vai Neville... Mutta koska hän ei oottanu vaan meni suoraan koputtamatta Pottereille ku Harry oli pieni ni sillon se merkitti sen koska tosi asiassa Voldemortin piti tappaa Harry ennen ku siitä olis ollu sille mitään vaivaa... Mutta ei onnistunu. Ku se sai sen suojan äidiltään ennen ku se kuoli. ja siitä jäi sitten arpi ku se voldemort yritti tappaa sen.. Ja toi et jos se oli joku teatteri homma se ku Dumbledore kuolee ni ei se perjaatteessa voi mennä niin ku se Kalkaros tappo sen ja kuten kirjassa on sanottu millään loitsulle ei voi herättää kuolleita henkiin... Ja huomatkaa että jos on sanottu et vaan kaksi kuolee ni mä oon melkein kans vähä miettiny sitä et perjaatteessa ne vois olla jotain aikuisia läheisiä Harrylle. Lupin ja ...... Joku muu... Mut sit taas ennustuksen pohjalta se vois olla just sillai et ainaki Harry kuolee tai Voldemort... Mut mulla on myös sellanen tunne et voldemort ja Harry kuolee... Mut sit jos lupin tai joku muu kuolee ni mä oon miettiny et eiks Harry uhanu mennä yksin mut sit Ron ja Hermione halus mennä sinne mukaa... No en tie mut siin voi tulla mukaan uusia hahmoja joten en ite sit kuka kuolee... Mut se voi olla sillaiki et kiltalaiset tulee mukaan... hmm... mä veikkaan... mä en oikeen tie... no mut toivotaan parasta...

        nii muttako se j.k. oli haastattelussa sanonu vähän siihen suuntaan että joku semmonen kuolee että muut kirjailijat ei voi jatkaa hänen tarinaansa. ja silloinhan se olisi harry itse. eikö siihen vois hommata jotain suojauksia ettei sais kirjoittaa.. hmph.


      • lams
        KenderCreep kirjoitti:

        Kalkaros on oikeasti hyvis! :D

        Tuo loppu on varmaan aika samanlainen kuin Ajan pyörässä, veikkaisin. Nuo sarjat muistuttaa toisiaan sen verran paljon pääteemoiltaan.

        Tottakai ne molemmat kuolee lopullisessa taistelussa.

        Minulle on jäänyt myös tunne, että Kalkkaros on loppujen lopuksi hyvis. Arvailen, että se tappoi Dumbledoren, koska kun D. kuiskasi Kalkaroksen korvaan jotain, Kalkaros tiesi D. kuolevan pian ja kivuliaasti, joten hän päätti säilyttää uskottavuutensa ja paikkansa soluttautujana.


      • lams
        Sillä on ollut kirjoitti:

        yllättävä rooli kirjassa ja sen perheestä on kerrottu pikkuhiljaa.. minusta ennustus tarkoittaa Nevillea..

        Minusta tuntuu, että Nevillestä tulee yllättävä sankari, mutta valittu on kuitenkin Harry Potter, kuten joku jo selittikin.


      • lams
        Virus kirjoitti:

        Kalkaros onkin oikeesti hyvien puolella ja ne on tehny jonkinnäkösen suunnitelman/lavastuksen siitä, että dumbledore herätetään henkiin. jokin vanha loitsu tai jtn, jonka seurauksena dumbledore ei oikeesti kuollukkaan. Kalkkaros kuitenkin kuolee taistelussa kuolonsyöjiä vastaan. Voldemort yrittää tappaa harryn, joka on tuhonnut kaikki hirnyrkit, mutta lopulta voldemortin tappaakin neville, joka olikin oikeasti valittu ja sekä neville, että voldemort molemmat kuolevat. näin se meneee..

        Minusta menee jo aikalailla tökeröksi, jos Dumbledore herätettäisiin henkiin... Luulen että sitä ei tule tapahtumaan, mutta Kalkaroksen uskon olevan hyvä, mistä tulee vielä kova paikka Harrylle.


      • LOL LOL JA VIÄ KERRAN LOL
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        ihan sama vaikka ne kaikki joutuis H*****tiin sinne ne kaikki kuuluu oikeestikin


      • tappakaa harry

      • Neville
        Virus kirjoitti:

        Kalkaros onkin oikeesti hyvien puolella ja ne on tehny jonkinnäkösen suunnitelman/lavastuksen siitä, että dumbledore herätetään henkiin. jokin vanha loitsu tai jtn, jonka seurauksena dumbledore ei oikeesti kuollukkaan. Kalkkaros kuitenkin kuolee taistelussa kuolonsyöjiä vastaan. Voldemort yrittää tappaa harryn, joka on tuhonnut kaikki hirnyrkit, mutta lopulta voldemortin tappaakin neville, joka olikin oikeasti valittu ja sekä neville, että voldemort molemmat kuolevat. näin se meneee..

        oon itekin miettiny jotain ton suuntasta.... et harry ei ookkaan valittu, voldemort tappaa harryn ja neville tappaa voldemortin.... voisihan se "kaltaisekseen merkitty" viitata nevilleen. sen vanhemmat??? joten neville on sankari


      • Dumble_dore
        Salazar90 kirjoitti:

        Se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, lähestyy...syntyy niille, jotka ovat uhanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... ja pimeyden lordi merkitseehänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne... ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä... se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee...


        niin ja mun mielestä ne jotka kuolee vois olla Lupin ja Hagrid koska, mun mielest ne on Harryn läheisimmät aikuiset ja ne on aina kuolleet kirjassa.(siis ne jotka on ollut aikuisia ja läheisiä Harrylle)

        Mietintää tästä aiheesta saisi minusta olla enemmän!

        Niin voi olla, mutta 2 PÄÄHENKILÖN piti kuolla.. Onko Hagrid ja Lupin päähenkilöitä? Ei ainakaan kovin. Musta se on joku niistä kolmesta,eli Harry, Ron tai Hermione.


      • eläin rakas

        harry potter ja hiinahka


      • Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        ...jotain vähän samansuuntaista..Ron ja Hermy lähtee mukaan auttamaan ja kuolee lopussa..ehkäpä..oska jos kyse ois itsestään Harrystä, niin J.K ois tiennyt sen etukäteen, eikä suinkaan kyse ois ihmisistä jota se ei alunperin aikonut tappaa, niin kun asian ilmaisi..


      • luru kirjoitti:

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)

        ...henk.kohtasesti oikein usko tohon teoriaan..koska kun toinen kuolee, niin toinen voi elää..Ja koska kyseessä kuitenski on lastenkirja, niin en usko että lopussa paha voittaa..


      • kissakeiju
        Dumble_dore kirjoitti:

        Niin voi olla, mutta 2 PÄÄHENKILÖN piti kuolla.. Onko Hagrid ja Lupin päähenkilöitä? Ei ainakaan kovin. Musta se on joku niistä kolmesta,eli Harry, Ron tai Hermione.

        Mä veikkaan et ite harry kuolee ja toisena ehkä malfoita tai kalkarosta. Mut sen näkee sitten kun viimeinen kirja ilmestyy.......


      • <zazu>
        Neville kirjoitti:

        oon itekin miettiny jotain ton suuntasta.... et harry ei ookkaan valittu, voldemort tappaa harryn ja neville tappaa voldemortin.... voisihan se "kaltaisekseen merkitty" viitata nevilleen. sen vanhemmat??? joten neville on sankari

        Mutta minusta se olisi kyllä aika tyhmää, että Neville olisi sankari ja kukistaisi Voldemortin. Koska koko kirjasarjan nimi on HARRY POTTER.. Minusta olisi paljon osuvampaa jos Harry olisi sankari ja saisi mahdollisesti apua Nevilleltä tai muilta..


      • ehkäpäehkä
        Salazar90 kirjoitti:

        Se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, lähestyy...syntyy niille, jotka ovat uhanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... ja pimeyden lordi merkitseehänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne... ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä... se, jolla on voimaa kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee...


        niin ja mun mielestä ne jotka kuolee vois olla Lupin ja Hagrid koska, mun mielest ne on Harryn läheisimmät aikuiset ja ne on aina kuolleet kirjassa.(siis ne jotka on ollut aikuisia ja läheisiä Harrylle)

        Mietintää tästä aiheesta saisi minusta olla enemmän!

        tuossa vois olla perää


      • arvailija
        Siirius kirjoitti:

        Heittäisin sellasen veikkauksen et Ron ja Hermy kuolee..kaik Harryn läheisimmät on tähän asti kuollu, joten miks lopettaa nyt..

        mistä sitä tietää mutta mä epäilen että harry ja ron kuolee


      • nimimerkkierkki
        luru kirjoitti:

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)

        Täysin samaa mieltä, Harry ja Voldemort. Tylsän ennalta-arvattavaa :/


      • arvailija kirjoitti:

        mistä sitä tietää mutta mä epäilen että harry ja ron kuolee

        ...mä sitä mistään tiedä sen enempää kuin säkään, mutta kaikki on vaan spekulointia haastattelujen ja arvailuiden pohjalta niin kauan kunnes seiska kirja ilmestyy..


      • Fenris
        nimimerkkierkki kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, Harry ja Voldemort. Tylsän ennalta-arvattavaa :/

        Voldemortin kuolemaa tuskin lasketaan noihin kahteen kuolevaan päähahmoon, Rowling ei aikaisemminkaan ole huomioinut pahiksia kertoessaan ennakkoon että työn alla olevassa kirjassa kuolee hahmoja.
        Esim. Half-blooded Princestä kerrottiin etukäteen että yksi henkilö kuolee, mikä tarkoitti Dumbledorea. Lopputaistelussa kuitenkin kuoli ainakin yksi tylypahkaan hyökänneistä pahiksista, ilmeisesti omien tulitukseen.


      • Just wonder
        arvailija kirjoitti:

        mistä sitä tietää mutta mä epäilen että harry ja ron kuolee

        J.k sanoi alunperin, että kirjoja on seitsemän niin kuin on koulu vuosiakin. Toiseksi viimeisessä kirjassa Harry sanoi kuitenkin, ettei palaa enää tylypahkaan. Tämän vuoksi päättelenkin, että Harry koulee viimeisessä kirjassa. Muutenhan kirjoja voisi olla enemmänkin...?!?


      • jölli
        Hermu-onni kirjoitti:

        Siinähä sanottii et toinen ei voi elää jos toinen on hengissä. Ei missää oo sanottu et toine kuolis. :)

        jos toinen ei voi ELÄÄ jos toisessa vielä henki pihisee niin mitä muita mahdollisuuksia on kuin kuoleminen


      • jölli
        MissSnape kirjoitti:

        ...jotain vähän samansuuntaista..Ron ja Hermy lähtee mukaan auttamaan ja kuolee lopussa..ehkäpä..oska jos kyse ois itsestään Harrystä, niin J.K ois tiennyt sen etukäteen, eikä suinkaan kyse ois ihmisistä jota se ei alunperin aikonut tappaa, niin kun asian ilmaisi..

        henkilö kohtainen mielipiteeni olisi siinä tapauksessa olisi että se tarvitsisi jhatkoa...


      • jölli
        mage kirjoitti:

        no potterin poika ite ja voldemort...

        mistä pootteri pojan tossa kiireeessä hommais


      • JÖLLI
        harrypotter-fani kirjoitti:

        Se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy. syntyy niille jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuole. ja pimeyden lordi merkitsee hänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne. ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä. se jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee... jotenkin noin...
        No mä luin niitä tein juttuja ja se meni niin et voldemort merkitsi sen vertaisekseen joka oli hänen mielestään hänelle itselleen uhaksi. eli Neville oli se toinen joka on syntyny seitsemäs kuuk kuukausi... lopulla.... Mutta jos Voldemort olis ollu järkevä ja oottanu et kummasta tulee olemaan hänelle enemmän vaaraksi Harry vai Neville... Mutta koska hän ei oottanu vaan meni suoraan koputtamatta Pottereille ku Harry oli pieni ni sillon se merkitti sen koska tosi asiassa Voldemortin piti tappaa Harry ennen ku siitä olis ollu sille mitään vaivaa... Mutta ei onnistunu. Ku se sai sen suojan äidiltään ennen ku se kuoli. ja siitä jäi sitten arpi ku se voldemort yritti tappaa sen.. Ja toi et jos se oli joku teatteri homma se ku Dumbledore kuolee ni ei se perjaatteessa voi mennä niin ku se Kalkaros tappo sen ja kuten kirjassa on sanottu millään loitsulle ei voi herättää kuolleita henkiin... Ja huomatkaa että jos on sanottu et vaan kaksi kuolee ni mä oon melkein kans vähä miettiny sitä et perjaatteessa ne vois olla jotain aikuisia läheisiä Harrylle. Lupin ja ...... Joku muu... Mut sit taas ennustuksen pohjalta se vois olla just sillai et ainaki Harry kuolee tai Voldemort... Mut mulla on myös sellanen tunne et voldemort ja Harry kuolee... Mut sit jos lupin tai joku muu kuolee ni mä oon miettiny et eiks Harry uhanu mennä yksin mut sit Ron ja Hermione halus mennä sinne mukaa... No en tie mut siin voi tulla mukaan uusia hahmoja joten en ite sit kuka kuolee... Mut se voi olla sillaiki et kiltalaiset tulee mukaan... hmm... mä veikkaan... mä en oikeen tie... no mut toivotaan parasta...

        selittäisitkö vielä tarkammin yhen jutun MITEN H********Ä LUPIN ON HARRYLLE LÄHEINEN????????


      • jölli
        Neville kirjoitti:

        oon itekin miettiny jotain ton suuntasta.... et harry ei ookkaan valittu, voldemort tappaa harryn ja neville tappaa voldemortin.... voisihan se "kaltaisekseen merkitty" viitata nevilleen. sen vanhemmat??? joten neville on sankari

        sittenhän kirjan nimi pitäs olla Neville Longbottom eikä HARRY POTTER


      • Fenris kirjoitti:

        Voldemortin kuolemaa tuskin lasketaan noihin kahteen kuolevaan päähahmoon, Rowling ei aikaisemminkaan ole huomioinut pahiksia kertoessaan ennakkoon että työn alla olevassa kirjassa kuolee hahmoja.
        Esim. Half-blooded Princestä kerrottiin etukäteen että yksi henkilö kuolee, mikä tarkoitti Dumbledorea. Lopputaistelussa kuitenkin kuoli ainakin yksi tylypahkaan hyökänneistä pahiksista, ilmeisesti omien tulitukseen.

        ...usko kans et sitä Voltsua lasketaan..se on jotenkin niin itsestään selvä..Enkä edelleenkään usko et Rowling ois mennyt näin viime hetkellä muuttamaan niin ison persoonan kuin Voltsun kohtaloa..


      • Just wonder kirjoitti:

        J.k sanoi alunperin, että kirjoja on seitsemän niin kuin on koulu vuosiakin. Toiseksi viimeisessä kirjassa Harry sanoi kuitenkin, ettei palaa enää tylypahkaan. Tämän vuoksi päättelenkin, että Harry koulee viimeisessä kirjassa. Muutenhan kirjoja voisi olla enemmänkin...?!?

        p...at.. Rowling ei tapa Harrya..on sanonut niin itsekin..ja tappo tai ei, niin kirjat loppuu joka tapauksessa siihen..


      • phoe
        Dumble_dore kirjoitti:

        Niin voi olla, mutta 2 PÄÄHENKILÖN piti kuolla.. Onko Hagrid ja Lupin päähenkilöitä? Ei ainakaan kovin. Musta se on joku niistä kolmesta,eli Harry, Ron tai Hermione.

        Jos Ron hermione tai Harry kuolee niin se on Ron... mutta toisaalta uskon Harrynkin ehkä kuolevan. Mutta tuskin se ainakaan Hermione on.


      • ispex
        luru kirjoitti:

        harry ja voldemort ehdottomasti. eikös ennuste ollut niin että "toinen ei voi elää kun toinen kuolee" joten siis.. kummatkin kuolee viimeisessä taistelussa.. tää on varma homma. :)

        Oon sun kans samaa mieltä Luru...:D
        Se ennustus..."toinen ei voi elää kun toinen kuolee"

        Lopputaistelussa Harry ja Voldemort.
        Ja sitten Harry saa tapettua Voldemortin..
        Harry kuolee juuri sen jälkeen kun Voldemort on heittäny veivinsä.
        Elihelpommin sanottuna--> Kummatki kuolee viimeisessä taistelussa.

        Saa nähä saako kukaa ees selevää mun selityksistä.


      • ispex
        ispex kirjoitti:

        Oon sun kans samaa mieltä Luru...:D
        Se ennustus..."toinen ei voi elää kun toinen kuolee"

        Lopputaistelussa Harry ja Voldemort.
        Ja sitten Harry saa tapettua Voldemortin..
        Harry kuolee juuri sen jälkeen kun Voldemort on heittäny veivinsä.
        Elihelpommin sanottuna--> Kummatki kuolee viimeisessä taistelussa.

        Saa nähä saako kukaa ees selevää mun selityksistä.

        Ennustuksen voi käsittää myös toisella tavalla... -->
        "toinen ei voi elää kun toinen kuolee"

        Eli. Jos ajatellaan näin.
        Jos jompikumpi kuolee niin toinen ei voi elää vaa on tavallaan 'riippuvainen'' sen toisen läsnäolosta. Tai ööm.Miten mie sen selittäsin helepommin.

        Kun Voldemosrt tappoi Harryn vanhemmat niin sittenhän se yritti myös tappaa Harryn, mutta ei onnistunut.
        Kuten Dumbledore mainitsi (kirjassa/elokuvassa Sa laisuuksien kammio) että Voldemort olisi siirtänyt vahingossa omia voimiaan Harryyn sinä iltana...

        Fantasiakirjojen Teema (tai miksi sitä nyt sanotaan) on yleensä Hyvän ja Pahan taistelu.
        Ja tietenki se hyvä aina voittaa...

        Elikkäs. Harry periaatteessa vois olla myös yksi hirnyrkeistä.Koska sillä on Voldemorti 'voimia'...


      • asfasfsdgd

        Harry on vahinko hirnyrkki. Voldemort siirsi harryyn osa sielustaan ja voimia.
        Tässä hirnyrkit:- puuskupuhin kuppi, Nagini, medalijonki, kirja, sormus, joka on elpymyskivi, harry, korpinkynnen diadeemi. Yhdessä varjelukset voivat hallita kuolemaan ja herättäämään kuolevaisia.


      • näin vaan on
        ett kirjoitti:

        viimeisessä kirjassa kuolee harry ja hermione.. ja ron joutuu viettää loppu ikänsä terapeutin vastaan otolla.. :) eihän sitä tiedä vielä ketkä kuolee.. mutta odotetaan innolla.. ensi vuonnahan se selviää.

        hei kuulkaas nyt harry ei kuole vaan teeskentelee kuollutta, voldemort kuolee ja fred ronin veli, ei oo tainnut tulla kirjoja kovin tarkkaan luettua ku lopussa harry meni naimisiin ronin pikku siskon kanssa ja sai lapsia kin ja roni taas yllätys yllätys hermionen kanssa.


    • ompi

      että Voldu-setä ja Ron kuolevat.Voldemort sen ennustuksen takia ja Ronin kuolema on enemmän minun toive,koska inhoan Ronia.Tosin voi olla että Kalkaros kuolee...

      • mimmu

        että viimeisessä kirjassa kuolee Harry ja Voldemort. Juurikin sen ennustuksen takia. Ja jos Harry jää henkiin niin jossain vaiheessa aletaan miettimään että mitä Harrylle kuuluu.. Ja Rowlinghan meinasi että tää on vika kirja..


      • jaffat
        mimmu kirjoitti:

        että viimeisessä kirjassa kuolee Harry ja Voldemort. Juurikin sen ennustuksen takia. Ja jos Harry jää henkiin niin jossain vaiheessa aletaan miettimään että mitä Harrylle kuuluu.. Ja Rowlinghan meinasi että tää on vika kirja..

        Ihan samat ajatukset. Luulisin, että Harry kuolee viimeisessä kirjassa. Rowlinghan on sanonut, että 7. kirja on viimeinen ja ei tule jatkoa enää tarinaan. Odottelen innolla sitä viimeistä kirjaa.


      • tsipadiu
        jaffat kirjoitti:

        Ihan samat ajatukset. Luulisin, että Harry kuolee viimeisessä kirjassa. Rowlinghan on sanonut, että 7. kirja on viimeinen ja ei tule jatkoa enää tarinaan. Odottelen innolla sitä viimeistä kirjaa.

        mä oon kans ihan varma että ainaki voldemort kuolee, pakkohan sen on ku se on se pahiksista pahin. Ja kauheesti pelkään et harry kuolee myös... toisaalta se ois ihan hyvä asia just ton takia että kukaan ääliö ei ala niitä jatko-osia rustaileen, mut silti, harry on niin ihana että se sais kyllä jäädä henkiin :D


      • aaaa
        tsipadiu kirjoitti:

        mä oon kans ihan varma että ainaki voldemort kuolee, pakkohan sen on ku se on se pahiksista pahin. Ja kauheesti pelkään et harry kuolee myös... toisaalta se ois ihan hyvä asia just ton takia että kukaan ääliö ei ala niitä jatko-osia rustaileen, mut silti, harry on niin ihana että se sais kyllä jäädä henkiin :D

        Jos Harry kuolee nii se pääse äitinsä, isänsä, Siriuksen ja Dumbledoren luo:) Mut ite aattelisin että Draco vois kuolla tai Kalkaros..


      • wendy
        jaffat kirjoitti:

        Ihan samat ajatukset. Luulisin, että Harry kuolee viimeisessä kirjassa. Rowlinghan on sanonut, että 7. kirja on viimeinen ja ei tule jatkoa enää tarinaan. Odottelen innolla sitä viimeistä kirjaa.

        Tämä saattaa mennä päin honkia, mutta oletteko ajatelleet bill:iä.... Jospa hän kuolee koska hänen haavansa ovat niin pahat...Tai voisihan vaikka luna lovekiva kuolla tai fleur delacour??en itse usko että kirjalle tulisi niin yksinkertainen loppu että voldemort kuolee ja harry kuolee... ja se kuka kertoi että petunia tietäisi jotain oli tosi hyvä idea sekin...:)


    • Supp

      Muahahaa Harry palaa roviolla.

    • Kaitz

      Minä luulen, että Harry ja Voldemort kuolevat. Jos Harry vie Voldemortin mukanaan... Näin se minusta voisi olla. En osaa muuta sanoa.

      • unski

        ... eipä muuta mahdollisuutta ole kuin potter ja -tiedät-kai-kuka...


      • kylkyl
        unski kirjoitti:

        ... eipä muuta mahdollisuutta ole kuin potter ja -tiedät-kai-kuka...

        http://s1.bitefight.org/c.php?uid=37549


    • Lindalinda

      Molly Weaslya häissä heti alussa, joku Weasleyiden lapsista (Percy?)(Toinen kaksosista?)

      Kalkaros ihan varmasti, mutta vasta ihan lopussa!

      Hagrid todennäköisesti, tai ainakin madame Maxime ja Ruuah.

      Lupin saattaa jäädä henkiin, koska hän on Matohännän lisäksi ainoana jäljllä James Potterin porukasta, Matohäntä kuolee!

      Ginny Weasley "kuolee", mutta Harryn rakkaus herättää hänet henkiin, eli Ginny on henkilö, jonka J.K. mainitsee saavan toisen mahdollisuuden.

      Ron ja Hermione selviävät, myös Neville uskoakseni selviää ja jää opettajaksi Tylypahkaan.

      Harryn on kuoltava, jotta hän voi kohdata Siriuksen ja vanhempansa kuoleman verhon takana.

      • Lindalinda

        Pahiksista kuolevat luonnollisesti kaikki, Narcissa saattaa jäädä henkiin, Lucius kuolee, Fenrir Greyback ja Bellatrix tottakai. Malfoystä en osaa sanoa mitään.

        Nevillen isoäiti kuolee.
        Voldemortin kuoltua Nevillen vanhemat saavat järkensä takaisin ja pääsevät pois pyhästä Mungosta. Tämä on onnellinen loppu, joka korvaa Harryn kuoleman.


      • woooouu
        Lindalinda kirjoitti:

        Pahiksista kuolevat luonnollisesti kaikki, Narcissa saattaa jäädä henkiin, Lucius kuolee, Fenrir Greyback ja Bellatrix tottakai. Malfoystä en osaa sanoa mitään.

        Nevillen isoäiti kuolee.
        Voldemortin kuoltua Nevillen vanhemat saavat järkensä takaisin ja pääsevät pois pyhästä Mungosta. Tämä on onnellinen loppu, joka korvaa Harryn kuoleman.

        ihan sika hyvä teoria :D


      • Taru-täti
        Lindalinda kirjoitti:

        Pahiksista kuolevat luonnollisesti kaikki, Narcissa saattaa jäädä henkiin, Lucius kuolee, Fenrir Greyback ja Bellatrix tottakai. Malfoystä en osaa sanoa mitään.

        Nevillen isoäiti kuolee.
        Voldemortin kuoltua Nevillen vanhemat saavat järkensä takaisin ja pääsevät pois pyhästä Mungosta. Tämä on onnellinen loppu, joka korvaa Harryn kuoleman.

        Pohdittiin vähän saman tyyppistä. Arvelin, et noi kaksi vois olla Hagrid ja Ginny...

        Jännityksellä ootetaan viimeistä kirjaa.


      • Heviletti_

        Minä kyllä epäilen, että Remus kuolee...Se matohäntähän sai sen hopeisen käden, ja ihmissuden voi tappaa hopealla...

        Ja mikäs se juttu oli siinä kolmosessa, kun Harry ja Hermione oli siellä metsässä, ja Hermione alkoi "ulvomaan" ja Lupin sitten syöksyi sinne perään?? "Ihmissusi vastaa vain lajitoverinsa kutsuun.!?"
        Että Hermionenhan pitäisi siinä tapauksessa olla ihmissusi, että jos se ei vielä ole ihmissusi, niin siitä voisi tulla sellainen viimeisessä...Tuskin Hermione kuitenkaan kuolee... :D


      • Lindalinda
        woooouu kirjoitti:

        ihan sika hyvä teoria :D

        Jotain olin lainannut kansainvälisten foorumeiden spekulaatioista, mutta ainakin tuo Nevillen vanhempia koskeva osuus oli ihan omani:)


      • Lindalinda
        Taru-täti kirjoitti:

        Pohdittiin vähän saman tyyppistä. Arvelin, et noi kaksi vois olla Hagrid ja Ginny...

        Jännityksellä ootetaan viimeistä kirjaa.

        Vaan on se silti sääli jos J.K tappaa Hagrid-parankin...parhaat henkilöt sarjassa ovat Hagrid ja Kalkaros, joista jälkimmäistä olen jo suudellut hyvästiksi, varma menijä:(


      • Lindalinda
        Heviletti_ kirjoitti:

        Minä kyllä epäilen, että Remus kuolee...Se matohäntähän sai sen hopeisen käden, ja ihmissuden voi tappaa hopealla...

        Ja mikäs se juttu oli siinä kolmosessa, kun Harry ja Hermione oli siellä metsässä, ja Hermione alkoi "ulvomaan" ja Lupin sitten syöksyi sinne perään?? "Ihmissusi vastaa vain lajitoverinsa kutsuun.!?"
        Että Hermionenhan pitäisi siinä tapauksessa olla ihmissusi, että jos se ei vielä ole ihmissusi, niin siitä voisi tulla sellainen viimeisessä...Tuskin Hermione kuitenkaan kuolee... :D

        J.K. paljastaa kotisivuillaan, että Remusta ei tapeta ainakaan Matohännän hopeakädellä....eli on kuullut teorian, mutta sanoo sen olevan väärä ja että ihmissuden voi tappaa vain hopeaLUODILLA, ei kädellä...


      • ........................
        Lindalinda kirjoitti:

        J.K. paljastaa kotisivuillaan, että Remusta ei tapeta ainakaan Matohännän hopeakädellä....eli on kuullut teorian, mutta sanoo sen olevan väärä ja että ihmissuden voi tappaa vain hopeaLUODILLA, ei kädellä...

        remus,voldemort,dumle,snake,malfoy,harry,mackarvinen,vauhkomieli,lockhart,matohäntä,noriska,voro,libetit,musta,oiva kaltiokumpu! (varma veikkaus)


      • Just wonder

        Voldemort jää henkiin. Tällä tavalla Voldemort ymmärtää D:n opetuksen, että on pahempaakin kuin kuolema..... Kalkaros kuolee kirjan lopussa samalla kuin kaikki ymmärtää, että kalkaros oli hyvien puolella koko ajan..... Harry kuolee, mutta jää legendana elämään. (Ottaen huomioon, että J.K on kirjoittanut jo viimeisen kappaleen!!!)


    • Potteritlukenut

      Uskon että Harry tappaa Voldemortin ja kuolee itse myöhemmin johonkin muuhun.

      • zannuska`

        Mä oon iha samaa mieltä täs, et harry tappaa pahimman vihollisen ja sit kuolee itte


    • Xinan

      Entä jos kaikki teistä on väärässä ja kirjassa kuoleekin joku ennalta arvaamattomissa oleva henkilö. Joku jota ei voisi epäillä?
      Esimerkiksi Draco tai joku muu oppilas ja sen lisäksi Voldemort? Kaikki on mahdollista kirjoissa koska ne ovat mielikuvituksen tuotosta. Se niistä tekeekin mielenkiintoisen lukea! Se että niissä on se tietty ripaus mielikuvitusta! Miettikääpä sitä..
      Mutta kyllä minäkin odotan tätä seuraavaa kirjaa innolla.. Tulihan jo huomattua että mitä tahansa voi tapahtua.. (Dumbledorin kuolema viime kirjassa.)

      • Kitiara

        Sitähän minäkin. Tuskin se toinen kukaan itsestään selvyys on. Rowling osaa yllättää, joten Voldemortin lisäksi kuolee todellakin joku, jota ei osaa epäillä. Luultavasti joku tärkeä, kuten viimmeisimmässäkin.
        Oma veikkaukseni on Voldemort sekä Lupin.


      • Xinan
        Kitiara kirjoitti:

        Sitähän minäkin. Tuskin se toinen kukaan itsestään selvyys on. Rowling osaa yllättää, joten Voldemortin lisäksi kuolee todellakin joku, jota ei osaa epäillä. Luultavasti joku tärkeä, kuten viimmeisimmässäkin.
        Oma veikkaukseni on Voldemort sekä Lupin.

        On niin monta vaihtoehtoa siihen kuka kuolee.. Mutta vain yksi ihminen tietää oikean vastauksen.. Nii-in.. Kukas muu kuin kirjailija itse. =D Mutta saahan sitä arvailla vaikka kuinka. Mutta älkää sitten valittako jos olette väärässä. Olen edelleenkin sitä mieltä, että ne henkilöt jotka kuolee, eivät ole niin ennalta arvattavissa.. Tai sitten ovat.. Odottakaa hyvät ihmiset sitä kirjaa!! Hyvää kannattaa aina odottaa!! =D


      • kikikik
        Xinan kirjoitti:

        On niin monta vaihtoehtoa siihen kuka kuolee.. Mutta vain yksi ihminen tietää oikean vastauksen.. Nii-in.. Kukas muu kuin kirjailija itse. =D Mutta saahan sitä arvailla vaikka kuinka. Mutta älkää sitten valittako jos olette väärässä. Olen edelleenkin sitä mieltä, että ne henkilöt jotka kuolee, eivät ole niin ennalta arvattavissa.. Tai sitten ovat.. Odottakaa hyvät ihmiset sitä kirjaa!! Hyvää kannattaa aina odottaa!! =D

        eikös oo sanottu et rowling on kirjoittanu kirjasta ensin viimesen kappaleen.. voi olla et sen eka visio on et vaikka lupin ja voldemort kuolee, mut sit yhtäkkii vaihtaa mieltään ja ottaaki vaik hermionen ja voldemortin..
        tai sit harry ja ginny kuolee! ;D voldemort eläis..?
        nojoo.. ei sitä oikeen voi arvata..


    • yks pönttö vaan

      mun mielestä harry ei sais kuolla koska on päähenkilö mutta valitettavasti se on mahdollista. Voldemort sais tottakai kuolla ja kuolonsyöjät tietenkin. ron ja hermionekaan ei sai kuolla ei muutkan hyvät mutta niin kuitenki käy.
      p.s teil muilla on tosi hyviä teorioita mutta toivottavasti ne misä harry kuolee ei pidä paikkansa..:|

      • ainakin.

        matohäntä ainakin, koska hän on henkensä velkaa Harrylle. (Harry säästi hänen hengen kolmannessa kirjassa)
        Ja se toinen on joko Harry tai Voldemort.

        Itse veikkaan että Harry kuolee (tai jotain vastaavaa) ja Voldemort aloittaa taas tappamiset kunnolla. Sittne hän taas tapaa veroisensa, ja koska kirjan viimeinen sana on arpi (mahdollinen suomennos) niin viimeinen lause voisi olla joku "pojan kasvoilla oli arpi"

        Neville tai kaksoset ei saa kuolla


      • dramaattista

        mun mielestä taas olis hyvä jos harry kuolis, koska se olis enemmän dramaattisempaa :D
        miksei se kirja voi jo ilmestyy xD


    • Tigerwoman

      Voldemort kuolee ehdottomasti koska hyvän täytyy voittaa. Voi myös olla että Harry kuolee, mutta toivompa ettei! Eikä Rowling voi tappaa enää ketään tosi läheistä aikuista Harrylta, koska se on yksinkertaisesti kokenut jo liikaa menetyksiä!

      • .o.

        Itse veikkaan että Voldemort ainakin, sitten toisena joko Kalkaros tai Harry. Koska väkisin Voldemort tai Harry kuolee.


      • jghkg

        miusta ois parempi jos harry kuolis, voldemort jäis ja sit just merkkaa uuden pojan.. viimene sanahan on kirjassa et arpi.. et voi olla er uudella vauvalla on arpi
        voi olla et seuraavaks päähenkilös pääsee tyttö! ;D


      • Ihminen
        .o. kirjoitti:

        Itse veikkaan että Voldemort ainakin, sitten toisena joko Kalkaros tai Harry. Koska väkisin Voldemort tai Harry kuolee.

        J.K. sanoi että yksi saa toisen mahdollisuuden? Nooh..luulisi että Harry & tiedät-kyllä-kuka kuolee..kun olen kuullut huhun että harry..ja veikkaisin niin koska tiedät-kyllä-kellä on niitä ihme sieluja joissain esineissä joiden avuilla se palaa ja tiedät-kyllä-kukahan siirsi osan voimistaa Harryyn..Luulen että Harryn on kuoltava jotta tiedät-kyllä-kuka on menetettävä kaikki voimansa tai jotain sellaista...Toinen mahdollisuus? Feeniks linnun kyynel pelasti jo kerran Harryn eikö? Uskon ainakin että lopussa kerrotaan Ronista ja hermystä, että he menevät naimisiin ja laittavat pojansa nimeksi Harry :D. Kalkaros saattaa kuolla vaikka en usko...En usko että Harry on nyt niin väkivaltainen että...Vaikka tiedät-kyllä-kenen kohdalla kyllä...


      • joosqkka
        Ihminen kirjoitti:

        J.K. sanoi että yksi saa toisen mahdollisuuden? Nooh..luulisi että Harry & tiedät-kyllä-kuka kuolee..kun olen kuullut huhun että harry..ja veikkaisin niin koska tiedät-kyllä-kellä on niitä ihme sieluja joissain esineissä joiden avuilla se palaa ja tiedät-kyllä-kukahan siirsi osan voimistaa Harryyn..Luulen että Harryn on kuoltava jotta tiedät-kyllä-kuka on menetettävä kaikki voimansa tai jotain sellaista...Toinen mahdollisuus? Feeniks linnun kyynel pelasti jo kerran Harryn eikö? Uskon ainakin että lopussa kerrotaan Ronista ja hermystä, että he menevät naimisiin ja laittavat pojansa nimeksi Harry :D. Kalkaros saattaa kuolla vaikka en usko...En usko että Harry on nyt niin väkivaltainen että...Vaikka tiedät-kyllä-kenen kohdalla kyllä...

        ..käsityksen yhden lehden tekstistä, että Harrysta, Ronista ja Hermionesta kaksi kuolee yksi heistä jää henkiin. en tiedä, ymmärsinkö oikein, mutta oliko se niin, että kolmesta päähenkilöstä kaksi jää eloon, yksi henkiin, eli sillähän tarkoitetaan näitä kolmea, koska hehän ovat päähenkilöt. mä en voi mennä kattoon sitä leffaa parin kolmen vuoden päästä jos se tulee uskallanko lukea kirjaakaan.


    • Minä en vielä arvuuttele, että KUKA se voisi olla, taikka KETKÄ ne voisivat olla.

      Yritän säilyttää jännityksen loppuun asti.

      Tosin minusta hieman tuntuu, että Harry, Ron ja Hermione eivät pysy yhdessä loppuun asti. Luulen, että joku heistä menehtyy kirjan aikana.

      (Argh.. Taas olette linkittäneet tämän palstan etusivulle :D Tänne tulee taas ties mitä ihmeellisiä hörhöilijöitä.

      Jos olette kiinnostuneita Harry Potterista, niin löytyy pari keskustelupaikkaa:
      http://www.vuotis.net
      ja
      http://www.ajattomu.us/foorumi)

    • malaria-sääski

      ...siis esim. Ronin pikkusisko, (apua, mikä sen nimi nyt on?!) tappaisi Voldemortin, ja kuolisi itsekkin samalla.
      Tai sitten ihan joku Harry ja Voldemort tai Ron Hermy.

    • HermioneWeasley

      Minua vähän pelottaa, että Harry kuolee seuraavassa kirjassa, mutta toisaalta en usko, että Rowling olis niin julma, että tappais Harryn. Voldemort kuolee taatusti, sehän on selvä. Ron ja Hermione jää henkiin (niiden on pakko!!!!) ja menevät yhteen! ^^ Mua myös vähän pelottaa, että Lupin kuolee... :S Jos niin käy, niin sitten on viimeinenkin OIKEA Kelmi kuollut. Matohäntä on pelkuri ja petturi ja saa kuolla. Severus on myös yksi mahdollinen henkilö, joka saattaa kuolla... Luulen, että Voldemort tappaa Severuksen, koska saa selville, ettei Severus olekaan ollut hänelle uskollinen vaan kuuluukin Feeniksin kiltaan. Severuksella tulee varmasti olemaan vielä suuri rooli Harryn ja Voldemortin välisessä taistelussa.
      Minun arvaukset on kuitenki päin honkia ja ne henkilöt jotka kuolee tulee taatusti olemaan joitakin, joiden ei olis odottanu kuolevan. Rowling onnistuu yllättämään aina! :) Täytyy vaan odottaa viimeistä kirjaa, niin sitten tiedetään.

      • agteafdyhwrutjrj

        Harry ei kuole vaan voldemort.


    • zxsalla

      voi ei potteri kuolee!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mourr

      Voldemort nyt ainakin kuolee, sehän on selvä. Harryn kohtalosta en nyt olisi niin varma. Toisaalta jos hän kuolisi, niin ei ainakaan Harry Potteria voisi enään varmastikaan jatkaa.
      Matohäntä on Harrylle palveluksen velkaa. Ja hänellä on hopeakäsi ja tästä pääsemme siihen, että ainoastaan hopealla voi surmata ihmissuden eli Lupinin tai Harmaaselän. Ja koska Matohäntä on palveluksen velkaa Harrylle hän surmaa hopeakädellään Harmaaselän.

    • abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

      kuka kuolee???? ehdotuksia????

    • Redu^^

      1. Harry Potter/Voldemort
      2. Arthur Weasley/joku ministeriöstä

    • Harry Potter

      Harry ja Voldemort kuolee varmasti viimeisessä kirjassa! Useimmissa kirja sarjoissa päähenkilö kuolee! (Esimerkiksi Sormusten herrassa pää henkilö kuolee vihollisen kanssa. (Laivahan kuvastaa siinä sitä kuolemaa.)

      • en usko

        Voldemort ainakin - (pahaa ei voi jättää eloon)


      • Janeeeee

        J.K. Saattaa haluta yllättää kaikki eikä Harry kuolekkaan tai mikä pahinta Voldemortkaa ei kuole!!! Nooh mun arvaus ois joku öö.. KALKAROS taiii...GINNY..:/


      • Harry Potter
        Janeeeee kirjoitti:

        J.K. Saattaa haluta yllättää kaikki eikä Harry kuolekkaan tai mikä pahinta Voldemortkaa ei kuole!!! Nooh mun arvaus ois joku öö.. KALKAROS taiii...GINNY..:/

        Nii voihan se tietenkin olla niinkin :)


    • teels

      Harry ,matohäntä ,Voldemort ,Ginny ja Lily ei olekkaaan kuollut ja harry löytää tämän...ei se ei voi olla mahdollista ,koska J.K ohjasi sen kohtauksen itse VK-elokuvassa ,jossa Harry on vauva ja äitinsä kuolee...mutta olisiko se liian helppoa J.K tappaa Harry ja Voldemort...oikeastaan emme saa vielä tietää ja olisiko se liian kaunista jättä Harry henkiin?!!

      • Xinan

        Ei koskaan voi tietää mitä kirjailijan päässä liikkuu.. Kuka kuolee ja kuka jää henkiin.. Sen voi jättää vain kirjailijan mielikuvituksen varaan.. Ja Lily on kuollut, sehän tuli selväksi Liekehtivässä pikarissa, jossa James ja Lily tulivat "aaveina" Voldemortin taikasauvasta tämän ja Harryn yhteen otossa.. Joten se vaihtoehto kannattaa pyyhkiä yli..


    • Summerii

      Eikä... Kumminki just Harry ja Hermione... Tai sitte Harry ja Ron... Harry ainaki kuolee must tuntuu... Mut en välttämät oo oikeessa...

    • Meibi

      Voldemort kuolee, sehän on selvää... mitäs järkee siinä olisi, jos Harry kuolisi ja Voldemort jäisi tappamaan kaikkia ihmisiä yksikseen? o.O
      Minä olen puolestani varma, ettei Harry kuole. Row on siis sanonut, että ymmärtää kirjailioita, jotka tappavat päähenkilöt? Hän johdattelee meitä sillä väärään suuntaan... luulen, että hänen piti alun perin tappaa Harry, mutta säästääkin hänet sitten kumminkin.
      Matohäntä, minusta hän on yksi vaihtoehto, joka voisi kuolla. Hän on henkensä velkaa Harrylle, ja voisi pelastaa hänet kerran kiitollisuudenvelassa... Voldemort ei tietenkään tykkäisi tästä, vaan tappaisi Matohännän... tai sitten Matohäntä kuolee jo pelastaessaan Harryn henkeä. :D
      Myäs Lupin olisi järkeen käypä vaihtoehto kuolemaan... tosin en toivo sitä yhtään. :(
      Minä olen aina ollut sitä mieltä, että Kalkaros on hyvis. Joka kirjassa, jossa häntä on epäilty, olen aina ollut sitä mieltä, että hän on hyvien puolella. Ja sitä mieltä olen edelleen, kutosenkin jälkeen.
      Ronilla ja Hermionella tulee varmasti olemaan vielä suuri osa tarinan kulkua. Samoin Kalkaroksella ja Matohännällä. Enkä usko, että Ginnyäkään hylätään aivan vielä... :)

      Mutta, tietysti, voihan siinä niinkin käydä, että Harry ja Voldemort kuolevat molemmat... itse tosin pidän sitä hyvin pienenä vaihtoehtona. ;) Mutta mikään ei ole varmaa Pottereissa.

      • Nimetön

        Tässä minun veikkaukseni viimeisen kirjan kuolemista:

        Harry
        Voldemort
        Vauhkomieli
        Kingsley Kahlesalpa
        Fredd ja George
        Toffee


      • ..............

        olisi typerää, jos Harry jäisi vaan elämään ja olemaan. Kaikki se mitä hänelle on tapahtunut ja sitten vaan jatkaisi eloa et "nyt se on ohi". Kyllä jotain suurta Harrysta tulee.. jotain henkimaailmajuttua, vaikkei välttämättä kuolisikaan. Ei Harrya yksinkertaisesti VOI jättää tavallisena maallikkonakaan elämään, koska on niin voimakas ja voimallinen velho.


      • Voi P###A
        .............. kirjoitti:

        olisi typerää, jos Harry jäisi vaan elämään ja olemaan. Kaikki se mitä hänelle on tapahtunut ja sitten vaan jatkaisi eloa et "nyt se on ohi". Kyllä jotain suurta Harrysta tulee.. jotain henkimaailmajuttua, vaikkei välttämättä kuolisikaan. Ei Harrya yksinkertaisesti VOI jättää tavallisena maallikkonakaan elämään, koska on niin voimakas ja voimallinen velho.

        Eihän se Potter ole mikään jumala tai supersankari vaan mmalitauluks merkitty kaveri joka vielä on vaan rohkee mut muuten kykenevä valittu jolla on jumalaton onni (hegissä pysymisessä, ei elämässä).

        Potter kait kualee sankarina ja vie pahan sedän mukanaan. Kun rowling puhuu tarkeistä henkilöistä niin kait se tarkottaa harryn lähipiiriä(opettajat, kaverit, jne.) ei puol tuntemattomia pahiksia tai ministerejä.

        Ja jos hahmon kuolema estää jatko osat niin pääpahis kuolee tai potter menee vähintään järjiltään (tai kuolee) jotta tulos on toivottu mut muuten ne vois olla jotain tuttuja.

        Kalkaros ja petunia on mun veikkaus(tiedän, pöllitty idea mut hyvä) muut ois pikkasen liian tavallisia ja merkityksettömiä tai liian tärkeitä joilla "kuuluu" olla tulevaisuus.


      • Anonyymi
        .............. kirjoitti:

        olisi typerää, jos Harry jäisi vaan elämään ja olemaan. Kaikki se mitä hänelle on tapahtunut ja sitten vaan jatkaisi eloa et "nyt se on ohi". Kyllä jotain suurta Harrysta tulee.. jotain henkimaailmajuttua, vaikkei välttämättä kuolisikaan. Ei Harrya yksinkertaisesti VOI jättää tavallisena maallikkonakaan elämään, koska on niin voimakas ja voimallinen velho.

        Ei harry voi kuolla jos se on aikuisena töissä ministeriössä!!!


        T.kirotun lapsen fani


    • juksarna

      ...sen, josta lukijat eniten tykkää. Ärsyttävää tosiaan.. on tappanut jo kaksi lempihahmoani, siriuksen ja albuksen. Seuraavaksi varmasti taas joku, josta ihmiset tykkää.

    • että..

      vastaus on niin yksinkertainen kuin Voldemort ja Harry.

      Luulen, että Harry tapaa vielä jotenkin vanhempansa. Ottakaa huomioon, että kyseessä on taikamaailma - ehkä Voldemort ei kuolekaan vaan ehkä hän ja Harry "sulautuvat" yhdeksi hyväksi ihmiseksi (toinen ei voi elää etc.) ...

      Nevillea epäilen kuolemaan.. sillä on paljon sellasta piilevää voimaa...

    • se on varmajuttu

      Draco kuolee

      • Draco-fani

        Draco ei ainakaan saa kuolla... se on ihana pikkunen, joka pakotettiin kuolonsyöjäks!


    • epäilen

      ainakin kuolee.
      Nimittäin potterit ovat lasten kirjoja ja yleensä niissä käy niin että se hyvä voittaa.
      Toinen kuolema voi sitten olla ketä tahansa. Jopa harry itse. Mut no joo se nähään sit joskus seuraavana vuonna.

    • UniQue88

      Voldemort varmaan ainakin ja sitten jompi kumpi Harryn kavereista... Ron tai hermione... tai sitten kuolee Harry sekä Voldemort niin ei tarvi ainakaa enää kirjoittaa mitään jatko-osia.

    • uskova

      Olen ennustanut, että tuhannen vuoden päästä harry laskeutuu taivaista ja kohtaa hitlerin. Sen jälkeen koittaa maailmanloppu.

    • rain_1987

      todella vaikea sanoa viimeisessä potterissa mut epäilyjä on monia..

    • I Now Ho Death.

      HEI, IHMISET AJATELKAA! Harry lähtee Voldemortia vastaan taistoon. Harry & Voldermort kuolee. Toi on viimenen osa Harry Potter-kirjoista.

      • näin on

        sama tuli mullekin ensimmäisenä mieleen.miten muutenkaan?


    • Heviletti_

      No Harry Potter ja Voldemort tietty kuolee...

      Ja sit kaikki parhaat eli Malfoyt ja Kalkaros, ne kuolee epäilyttävästi myös...

      Ja Remus Lupin kuolee...Kun matohäntähän sai sen oudon hopeisen käden nelosessa, ja ihmissudet voi tappaa hopealla, että tuo on selvä juttu...

      Mutta kyllä se Kalkaros hyviksenä kuolee, uskon niin... :D

      • barry trotter fani

        miksi lukea masentavaa ja tylsää harry potteria, lukekaa barry trotteria! se on hauska, jännittävä, laadukas ja mikä parasta, se pilkkaa harry pottereita. huispaus on tylsä nimi ja turha peli harry potterissa. barry trotterissa se on korvattu hui pahus! kilpailulla joka on säännöiltään paljon järkevämpi.
        (ja hauskempi) siispä ostakaa barry trotter ja häpeämätön parodia ja syyskuusa tuleva barry trotter ja tarpeeton jatko osa. k-14 kirja


      • BaaBaaBaa
        barry trotter fani kirjoitti:

        miksi lukea masentavaa ja tylsää harry potteria, lukekaa barry trotteria! se on hauska, jännittävä, laadukas ja mikä parasta, se pilkkaa harry pottereita. huispaus on tylsä nimi ja turha peli harry potterissa. barry trotterissa se on korvattu hui pahus! kilpailulla joka on säännöiltään paljon järkevämpi.
        (ja hauskempi) siispä ostakaa barry trotter ja häpeämätön parodia ja syyskuusa tuleva barry trotter ja tarpeeton jatko osa. k-14 kirja

        No millon sellanen on mukamas tulossa? Ja jos sellanen on vasta tulossa syksyllä, nii miten tiiät siitä noin paljon?


      • trotter fani
        BaaBaaBaa kirjoitti:

        No millon sellanen on mukamas tulossa? Ja jos sellanen on vasta tulossa syksyllä, nii miten tiiät siitä noin paljon?

        tiiän sien et se ensimmäinen osa on tullu jo mut toka tulee syyskuus


      • pettynyt!
        barry trotter fani kirjoitti:

        miksi lukea masentavaa ja tylsää harry potteria, lukekaa barry trotteria! se on hauska, jännittävä, laadukas ja mikä parasta, se pilkkaa harry pottereita. huispaus on tylsä nimi ja turha peli harry potterissa. barry trotterissa se on korvattu hui pahus! kilpailulla joka on säännöiltään paljon järkevämpi.
        (ja hauskempi) siispä ostakaa barry trotter ja häpeämätön parodia ja syyskuusa tuleva barry trotter ja tarpeeton jatko osa. k-14 kirja

        musta oli aivan tyhmää pilkata harry potterii!!
        parasta kirjasarjaa (kantaa?)


      • Hard_Rock_Hallelujah
        barry trotter fani kirjoitti:

        miksi lukea masentavaa ja tylsää harry potteria, lukekaa barry trotteria! se on hauska, jännittävä, laadukas ja mikä parasta, se pilkkaa harry pottereita. huispaus on tylsä nimi ja turha peli harry potterissa. barry trotterissa se on korvattu hui pahus! kilpailulla joka on säännöiltään paljon järkevämpi.
        (ja hauskempi) siispä ostakaa barry trotter ja häpeämätön parodia ja syyskuusa tuleva barry trotter ja tarpeeton jatko osa. k-14 kirja

        Mitä järkee lukee kirjaa, jossa pilkataa Potterii, jos on Potter-fani, hä??

        Ei kannattas höpöttää tollast tääl mis on suurimmaks osaks Potter- fanei...

        "Mikä parasta se pilkkaa harry potteria."


    • fluffy

      en ole ihan varma mutta olisi kaksi vaihto ehtoo ehkä dumledore ja joku muu tai harry ja voldemort mutta asia selviää sitten...vihan se olla hermione ja ron tai lupin ja tonks melkeinpä kukavaan

    • Nimetön

      Voldemort ja Ronin isä..?

    • Nundu

      Minulle on oikeastaan ihan sama kenet Rowling tappaa, kunhan se ei ole Remus Lupin eikä Severus Snape.

      En usko Severuksen olevan oikeasti paha. Hänellä oli juonensa Dumbbiksen kanssa.
      Remuksen en halua kuolevan, koska hän on ainut hyvä ja elossa oleva Kelmeistä ja tärkeä Harrylle. Tai no niin no. Eipä Lupinista ole hyötyä Harrylle, jos arpinaama itse kuolee.

      • Voldu

        Siis niinku jos Potterinpoika ja Voldu delaa, niinku jos se Harry on se yks niistä hirnyrkeistä niin sen pitää kuolla että Voldun voi tappaa. Tai siisnku sillee...


      • Hirnyrkit
        Voldu kirjoitti:

        Siis niinku jos Potterinpoika ja Voldu delaa, niinku jos se Harry on se yks niistä hirnyrkeistä niin sen pitää kuolla että Voldun voi tappaa. Tai siisnku sillee...

        tehty vasta sillon ekan kirjan jälkeen, että miten se Harry vois olla yks niistä?


      • Voldu
        Hirnyrkit kirjoitti:

        tehty vasta sillon ekan kirjan jälkeen, että miten se Harry vois olla yks niistä?

        Voldemort teki ne sitä ennen, muuten se ois kuollu siitä kirouksesta! Ja se ehkä teki Harrysta hirnyrkin siinä "välikohtauksessa! kun Harry oli vauva ja Voldu menetti voimansa ja niin ees päin. Tai siis että se arpi ehkä ois se hirnyrkki vaikka Dumle sano kai että se on epätodennäköistä, mutta enempi yllätys niin.
        Ja jos on niin Harrynhan on kuoltava että Voldemort voi kuolla...


    • nikke777

      oon kuullu juttuu et ainaki ron kuolis täs vikas mut se nyt on vaa huhuu...

      • jarkkopekkaliisa

        Tai jos kaikki velhot kuolevat, eikä sen takia 2000- luvulla ole enää velhoja!
        Ainakin Pode kuolee.


    • .............

      miettikää!!!!!!!!!harry menee etsimään hirnykkejä, ja huomaa olevansa viimeinen hirnykki,joten harry kuolee ja voldemort kuolee!!!!!!!!!!

    • Hermioneko?? Ei sentään..

      Toivottavasti ei hermione eikä harry , mut eihän olis kivaa jos se ykskään päähenkilö kuolis (muistaako joku nimee?? NO jos jollain olis tietoo KETKä kuolevat toivoisin että jakaisit tietosi minun kanssani=)

    • kapasiteetti

      selvästi harry ja voldemort koska hyvän täytyy ehdottomasti voittaaa................

    • minä itse minä oikeassa

      sirius ja dumbledore

    • Xtreme R

      harry ja Voldemort kuolee
      - Ja rahan tuloa ei voi estää

    • Potter sux

      Toivottavasti kaikki kuolevat. Helvetin paska idea koko soopassa. Potta perse.. HAHAHA

      • Potter-kirjat <3<3...

        harry ja voldemort kuolee.. toivottavasti tämä arvaus ei pitäisi paikkaansa...


      • ''''''
        Potter-kirjat <3<3... kirjoitti:

        harry ja voldemort kuolee.. toivottavasti tämä arvaus ei pitäisi paikkaansa...

        Ite uskon et Harry tappaa Voldemortin ja Kalkaroksen. Mutta sitten hän saisikin tietää että kalkaros oli hyvien puolella.
        harry ja Ginny saisivat toisensa.


    • kuolee taas

      Kenny heittää taas henkensä ja seuraavassa jaksossa syntyy uudestaan, samanikäisenä.

      • juu Kenny se on

        Tää oli hyvä ;D


      • ???

        kuka on kenny???


      • asdfghjklöä
        ??? kirjoitti:

        kuka on kenny???

        niimpä, kuka on kenny..?


      • _jannu
        asdfghjklöä kirjoitti:

        niimpä, kuka on kenny..?

        Kennyhän on South Parkin oranssihupparinen hahmo, joka kuoli ensimmäisten tuotantokausien jokaisessa jaksossa seuraavien kiljahdusten saattelemana:
        "Oh my God, they killed Kenny!"
        "You bastards!"


    • kirjassa

      kuolee Harry Potter ja itse Voldemort-pappa.

    • Nimetön

      ja ehkä myös Harry. Mutta JOS Harrykin kuolee, niin mua ottaa päähän ja mä hävitän mun Potterit ja keksin itse paremman lopun. Nih! t. Yks yli 40v nainen

    • Lilypad

      Haastattelu ei ensikään ollut Reutersin tekemä vaan Jo oli haastateltavana brittien Richard and Judy - keskusteluohjelmassa. Jo sanoi että muut henkilöt ovat spekuloineet että olisi loogista tappaa Harry, jotta muut eivät voisi kirjoittaa jatko-osia...

      Tämä Harry on horcrux/hirnykki(?) teoria on kumottu ihan Jon puolesta, lukee kotisivuillakin... Jonkinlaista spekulointia Harryn arvesta on kuitenkin vieläkin... siis että jos se olikin se viimeinen horcrux...

      Haastattelussa Jo puhui vain viimeisestä kappaleesta, sitä ennen voi kuolla monta muutakin henkilöä... Eikä Jo ajattele sitä onko se meidän mielestä julmaa...

      Ja Jo on jo selittänyt että valittua ei voi vaihtaa enää - kun Voldemort valitsi Harryn, se on Harry!

      Mutta uskon että Nevillellä tulee olemaan suuri rooli viimeisessä kirjassa, kuin myös Lunalla joka loisti poissaolollaan kirjassa 6. Loppuratkaisua en halua edes pohtia, jätän sen Jolle :)

    • ginnyfan

      tietty harry ja voldemort!

    • harrryr

      uskon että harry kuolee

      • EMEME

        No Draco ainaki kuolee tai tulee oieelle puolelle.
        Nii no Voldemort tietty kuolee..


    • HARRY POTTER

    • Juu lähen veikkaan

      Luulen että Hermione ja Malfoy.

      • Sanskuuu

        Harry ja Voldemort kuolee molemmat. Sillä Harry tuhoaa kaikki hirnyrkit, paitsi yhden. Yksi hirnyrkki on Harry! Eli Harry uhraa itsensä samalla tappaen Voldemortin.

        Että sillein.


      • =)=)
        Sanskuuu kirjoitti:

        Harry ja Voldemort kuolee molemmat. Sillä Harry tuhoaa kaikki hirnyrkit, paitsi yhden. Yksi hirnyrkki on Harry! Eli Harry uhraa itsensä samalla tappaen Voldemortin.

        Että sillein.

        Joo voi olla oikeasti sillee, ett Harry on hirnyrkki. Ja sitte kuolee. Voldemortiki on yks päähenkilö jossai mielessä, niin ne voi olla ne kuolevat.


    • miljoonat lapset itkemään

      voisiko rowling olla niin sydämetön, että tappaisi lasten sankarin, Harryn, ihan tuosta noin vain? siitä voisi seurata JK:lle itselleenkin aikamoista vihapostia (heh, howlers) ja minun on itseni vaikea kuvitella, että näin suosittu kirjailija heittäytyisi vastuuttomaksi antamalla kirjoille noin onnettoman loppuratkaisun...

      • Homeessa

        Eikö kaikissa kuuluisissa raapustuksissa kuten tolkienin kirjat, narnia, kärpästen herra, tarzan, jne. se hienous ja ikuisuus perustu siihen, että niissä on uusia ja traagisia tapahtumia?

        Joten potterin kuolema olis aika varma tapa niittää jatko osat ja paskois samalla fantasia kirjojen sankari säilyy aina tavan päälle ja jättäis jotain merkittävää loppuun.
        Sehän olis taas uus pommi ja just sopivan "traaginen" loppu kirjalle ja jos siihen lisätään vielä hopinää mustan ja vanhempien kohtaamisesta kuolemassa ja maailman pelastamisesta niin sehän korvaa onnellisen lopun... Eikö?

        Petunian kuolema oli exlente idea joltain muuten, ja sit kalkaroksen hyvis juttu ok ja se Lupinin kuolema... Ei helvetissä! Pahiksiahan tässä ladotaan pinoon(enimmäkseen).

        Oma "hurja" teoria olis et,
        Kalkaros kuolee auttaessaan potteria ja ginny kuolee lopputaistelussa ja harry jää yksinään koska tappo voldemortin ja meni sellaseen vainohullun ahdinkoon pyrkiessään siihen keinoja kaihtamatta(kiduttaen, tappaen, jne.) ja muut hylkää potterin sen vaarallisuuden takia. ja saippuasarja on valmis...

        Tarpeeks traaginen ja muistettava loppu.
        Mut sehän on lasten kirja eli ei.


      • se olisi

        myös jos Harry vaan jäisi eloon, kun sen kaikki läheiset ja hyvät tyypit on kuolleet.
        "Dodi, nyt kaikki on hyvin ja Harry jatkaa onnellisena elämänsä loppuun asti"

        Joku muu ratkaisu pitää olla.. kyseessä on kuitenkin taikamaailma. MUTTA toivottavasti ei yhtä pliisu kuin Sormusten herrojen Frodon kato valkoisella laivalla.


    • Muuuuhh

      Ajattelisin jotenkin niin, että Molly Weasley kuolis, koska se on aina huolehtimassa ja pelkäämässä että jotain tapahtuu. Ja siinä vitosen alossa se itki ja sanoi että ihme jos niitten koko perhe selviää siitä elossa, niin vois olla että täti itse kuolisi. Ja sitten kuolis Harry ja Voldemort, paitsi jos kuolee tärkeimmistä vain 2, niin se kävis järkeen, että Harry(arpi) on viimeinen hirnyrkki, joten Voldemortin täytyy asettua Harryyn, ja itsensä tappamalla Harry tappais Voldemortin. Elikkä tavallaan siinä kuolis vaan yksi, koska Voldu ja Harry olis samassa kropassa.

      • oon miettinyt

        että jos Harry kuolee niin se on sitten "uhrautumiskuolema" ja kävi kanssa mielessä tuo yhteensulautuminen, että ei noi ajatukset niin outoja ole..
        Olis kyllä julmaa tappaa täti.. (se toinen voi olla kuka tahansa kylläkin) toivottavasti ei ole täti.
        Draco kävi mielessä myös - voihan olla, että se vielä kääntyykin Potterin puolelle Kalkarosta vastaan, koska ei ollut voimia kuitenkaan tappaa Dumbledorea. (Dracossa on jotain hyvää sittenkin)


      • Sammmm
        oon miettinyt kirjoitti:

        että jos Harry kuolee niin se on sitten "uhrautumiskuolema" ja kävi kanssa mielessä tuo yhteensulautuminen, että ei noi ajatukset niin outoja ole..
        Olis kyllä julmaa tappaa täti.. (se toinen voi olla kuka tahansa kylläkin) toivottavasti ei ole täti.
        Draco kävi mielessä myös - voihan olla, että se vielä kääntyykin Potterin puolelle Kalkarosta vastaan, koska ei ollut voimia kuitenkaan tappaa Dumbledorea. (Dracossa on jotain hyvää sittenkin)

        Ja se vielä, että se olis just täydellisen ironista, että se arpi jos se ois se hirnyrkki, tavallaan olis syy siihen että Harryn pitää kuolla, koska kirjojen alussa kun kuvaillaan Harryn ulkonäköä, sanotaan että Harry pitää itsessään eniten siitä arvesta. Ironista...


    • Sibylla Punurmio

      Ei menis Punurmion ennustuksen mukaan jos sekä Harry et Voldemort kuolisi... ennustuksessa sanottiin että jommankumman on kuoltava toisen kädestä.

    • pelkkä p

      Ne ei voi kuolla yhtäaikaa.

      Itseasiassa: he ovat SAMA henkilö.
      Toinen lopettaa olemassa olonsa siksi (eli Voldemort)

      Toinen joka kuolee on jo ennestään kuollut:
      Sirius tai Dublis.
      Luulette vaan että he ovat jo kuolleet.

      • toivoisin ronin ja harryn kuolemaa.. ja jos puhutaan päähenkilöistä, en kyl laskisi ketään opettajista siihen, en edes kalkarosta. mun silmis ainoat pääosat on harry, ron ja hermione..


      • Tigerwoman
        jefrma kirjoitti:

        toivoisin ronin ja harryn kuolemaa.. ja jos puhutaan päähenkilöistä, en kyl laskisi ketään opettajista siihen, en edes kalkarosta. mun silmis ainoat pääosat on harry, ron ja hermione..

        Ginny ja Hermione ei voi kuolla, koska Rowling sanoo olevansa itse Hermionen ns. esikuva ja tyttärensä olevan Ginnyn esikuva, et tuskin se haluaa omia perheenjäseniään tapattaa!

        Oliko Rowling sanonu siis että kaks päähenkilöä kuolee? Siinä tapauksessa aattelisin päähenkilöiden olevan juuri nuo Harry, Ron ja Hermione.

        Toisaalta olis ihan ymmärrettävää että Harry kuolis, koska eihän sillä oikeestaan oo enää ketään maan päällä. Mihin se menis asumaan, kun kaikki sille tärkeet aikuset on kuollu, paitsi Hagrid. Tylypahka vois olla sen koti, mut eihän siitä vielä vois opettajaakaan tulla, eikä sillä olis sielä muita ns. kavereita ku Hagrid, jos se siis säilyy hengis.


      • Tylypahkan
        Tigerwoman kirjoitti:

        Ginny ja Hermione ei voi kuolla, koska Rowling sanoo olevansa itse Hermionen ns. esikuva ja tyttärensä olevan Ginnyn esikuva, et tuskin se haluaa omia perheenjäseniään tapattaa!

        Oliko Rowling sanonu siis että kaks päähenkilöä kuolee? Siinä tapauksessa aattelisin päähenkilöiden olevan juuri nuo Harry, Ron ja Hermione.

        Toisaalta olis ihan ymmärrettävää että Harry kuolis, koska eihän sillä oikeestaan oo enää ketään maan päällä. Mihin se menis asumaan, kun kaikki sille tärkeet aikuset on kuollu, paitsi Hagrid. Tylypahka vois olla sen koti, mut eihän siitä vielä vois opettajaakaan tulla, eikä sillä olis sielä muita ns. kavereita ku Hagrid, jos se siis säilyy hengis.

        rehtori ja näin ollen mahtipontinen velho niin kuin Dumbliksesta ja sillä on Ginny, jonka vuoksi elää.

        Mutta luulen et Harryssa on jotenkin itsessään se Horcrux, et Voldemort on pilkkonut siinä alussa sielusta palasen Harryyn. Eli jotta Voldemort kuolis, Harryn on uhratava ja tapettava itsensä.


      • sanonut
        Tigerwoman kirjoitti:

        Ginny ja Hermione ei voi kuolla, koska Rowling sanoo olevansa itse Hermionen ns. esikuva ja tyttärensä olevan Ginnyn esikuva, et tuskin se haluaa omia perheenjäseniään tapattaa!

        Oliko Rowling sanonu siis että kaks päähenkilöä kuolee? Siinä tapauksessa aattelisin päähenkilöiden olevan juuri nuo Harry, Ron ja Hermione.

        Toisaalta olis ihan ymmärrettävää että Harry kuolis, koska eihän sillä oikeestaan oo enää ketään maan päällä. Mihin se menis asumaan, kun kaikki sille tärkeet aikuset on kuollu, paitsi Hagrid. Tylypahka vois olla sen koti, mut eihän siitä vielä vois opettajaakaan tulla, eikä sillä olis sielä muita ns. kavereita ku Hagrid, jos se siis säilyy hengis.

        >> Oliko Rowling sanonu siis että kaks päähenkilöä kuolee? Siinä tapauksessa aattelisin päähenkilöiden olevan juuri nuo Harry, Ron ja Hermione.

        Ei ole sanonut.. se on Iltasanomien höpinää. Rowling sanoi, että kaksi henkilöhahmoa, joita ei tarkoittanut aluksi tapettavaksi kuolevat. Ei ole puhunut päähenkilöistä. IltaSanomat eivät osaa näköjään englantia.


      • voisi olla
        Tylypahkan kirjoitti:

        rehtori ja näin ollen mahtipontinen velho niin kuin Dumbliksesta ja sillä on Ginny, jonka vuoksi elää.

        Mutta luulen et Harryssa on jotenkin itsessään se Horcrux, et Voldemort on pilkkonut siinä alussa sielusta palasen Harryyn. Eli jotta Voldemort kuolis, Harryn on uhratava ja tapettava itsensä.

        Miten Harry voisi olla yksi Hirnyrkki, kun eikös Voldemort tehnyt ne vasta Oraven tapauksen jälkeen?
        Muutenhan Voldemortin olisi kannattanut ns. herätä eloon Hirnyrkillä eikä käyttää Oravea apunaan saamaan viisasten kiven?!


      • jjjjjj
        voisi olla kirjoitti:

        Miten Harry voisi olla yksi Hirnyrkki, kun eikös Voldemort tehnyt ne vasta Oraven tapauksen jälkeen?
        Muutenhan Voldemortin olisi kannattanut ns. herätä eloon Hirnyrkillä eikä käyttää Oravea apunaan saamaan viisasten kiven?!

        vaan se teki hirnyrkit jo ennen ekaa kirjaa,koska muuten se ois kuollu ku se Poden kirous meni päin persettä ja iski takasin. silloin vaan meni se yks hirnyrkki ja tyypistä tuli sellanen velhonjämä, ja nyt ne tuhoo kai seiskassa niitä loppuja hirnyrkkejä, jotta Voldun voi tosiaanki tappaa ja siinä kohas kai Pode uhraa ittensä tai jtn. Sen näkee sitten, mut toi on se hirnyrkkien laita. Hirnyrkki siis säästi sen "elossa" vaikka sen ois pitäny kuolla siitä kirouksesta joka iski takas.


    • lukekaas kuulkaa toi

      Harry Potter -kirjoilla ja elokuvilla jättiomaisuuden ansainnut kirjailija J.K. Rowling on jo aikaisemmin ilmoittanut, että Potter-kirjasarjassa tullaan näkemään vain seitsemän osaa. Tästä syystä hän voi huoletta valottaa hieman viimeisen kirjan tarinaa.

      Rowling paljasti televisiohaastattelussa kirjoittaneensa sarjan viimeisen osan päätöksen jo 16 vuotta sitten. Hänen mukaansa sarjan viimeisessä osassa tulee kuolemaan kaksi keskeistä hahmoa, joiden oletetaan jäävän henkiin. Vastineeksi yksi viimeisessä osassa kuolemaan suunniteltu hahmo jää sittenkin eloon.

      Kirjailija ei luonnollisesti kertonut mitkä hahmoista kuolevat tai jäävät eloon. Paljastuksen jälkeen on arvioitu, että Rowling tulee kirjoittamaan Harryn “ulos” sarjasta, jotta kirja jäisi tosiaan menestyssaagan viimeiseksi.

      Yhteensä Potter -kirjoja on myyty maailmalla jo yli 300 miljoonaa kappaletta 63 kielellä. Viimeinen Harry Potter -kirja julkaistaan aikaisintaan vuonna 2007.

      http://www.stara.fi/?p=3672

      • Funtsi_774

        Mun arvaukseni... Jos Harry kuolee... En sano. Mutta mun mielestä Harry tappaa Voldemortin ja Kalkaros kuolee jotenkin xD


    • kyllä potter-sarja nyt päättyy

      Harry Potter -tarinoillaan jättiomaisuuden ansainnut kirjailija J.K. Rowling on paljastanut kirjoittavansa uutta lapsille suunnattua kirjasarjaa. Sarjan ensimmäine osa on jo valmiina, hän kertoi Tetler-lehden haastattelussa.

      Rowlingin mukaan uusi kirja on “poliittinen satutarina”, joka kertoo hirviöstä ja on suunnattu Harry Potterin kohderyhmää nuoremmille lapsille.

      Samalla Rowling kertoi isännnöivänsä maaliskuussa suurta gaalailtaa, jossa kerätään varoja MS-taudista kärsiville lapsille. Gaalassa on mukana ohjelmanumerona aarteenetsintä, johon Rowling on tehnyt itse vihjeet.

      http://www.stara.fi/?p=2516

    • burt

      ...turhaa kuluttaa energiaa tuollaiseen, se selviää aikanaan. hohhoijjaa

    • Batman0007

      Ei voi kuin ihmetellä miten jotkut jaksaa pohdiskella nettipalstalla kuka kuolee seuraavassa Harry Pötter- kirjassa. Menettekö sitten oikein hautajaisiinkin :-) Rakennutatte Helsinkiin muistomonumentin ja palvotte sitä aina vuosipäivinä. Samaan sessioon mukaan Harry naamiaiskisa, ja huonoin maskeerattu uhrataan...Potterin hengelle!
      Miksette mieti ennemmin vaikka Roope Ankan omaisuuden määrää tms.?

      • Raunio-91

        Ootko vähän tylsä,miks sit tulit kommentoimaan tähän aiheeseen,jos ei kerta kiinnosta yhtää...No ei kyl muakaan pahemmin... xD
        Mut aion mä ne kaikki Potterit kattoo...


      • pääpää
        Raunio-91 kirjoitti:

        Ootko vähän tylsä,miks sit tulit kommentoimaan tähän aiheeseen,jos ei kerta kiinnosta yhtää...No ei kyl muakaan pahemmin... xD
        Mut aion mä ne kaikki Potterit kattoo...

        Harry ja Dumbledore kuolee siin viimesessä! uskokaa tai älkää kun mä tiedän!


      • niin varmaan
        pääpää kirjoitti:

        Harry ja Dumbledore kuolee siin viimesessä! uskokaa tai älkää kun mä tiedän!

        Joo Dumbledore kuoli jo senkin pölvästi.


    • harry

      Minä luulen että Harry tuhoo hirnyrkit palaa Voldemortin luo yksin ja aikoo tappaa voldemortin mutta käykin niin että Neville ja Voltemord kuolee tai Hermione ja Ron sattuvat paikalle ja Voldemort tappaa ne ja Harry tappaa Voldemortin tai sitten niin kuin sanoin että Hermione ja Ron tulevat sinne ja Voldemort tappaa ne ja Harry Voldemortin niin Neville ja Voldemort kuolevat tai tai Hermione ja Ron tulevat sinne ja he tappavat Voldemortin yhdessä ja myös Neville tai Harry kuolee mutta toivon että Neville

    • rape5467

      No homo Potter tietinki kuolee ja se on hyvä!

    • Suomityttå

      En ole varma ketä kuolee, mutta on oleellista, että jos kaksi henkilöa kuolee ne ovat Harry ja Voldemort. En tietenkään ole varma asiasta, mutta onhan se totta, että jos kirjasarja loppuu ja kaksi kuolee, että ne olisivat niin sanotut päähenkilöt. Voihan olla totta myös se, että Ron ja Hermione kuolee.

    • Kalkkis alias Kalkkaros

      Mielestäni tuohon liittyen että Kakkaros olisi sittenkin hyvis, niin Kalkkaros voisi olla toinen joka kuolee! :3
      Ja sitten Volttis(eli Voldemort) kuolee kanssa, ja Harry sekoaa ja joutuu sinne Mungon sairaalaan :P

      Tai voisihan se olla Dracokin joka kuolee.. toivottavasti ei, Draco Malfoy on nimittäin niin mukava heppu

    • hermione

      Kuolijan on oltava joko Harry tai Voldemort tai molemmat, sillä tarkoitushan on estää jatko-osat..
      Jos molemmat tästä parista on hengissä, tarina voi jatkua, mutta toisen kuoltua ei jatko ole looginen.

    • feeww

      On selvää, että kuolevat henkilöt ovat päähahmoja, sillä Rowling kirjoitti viimeisen kappaleen niin kauan aikaa sitten, ettei hänellä ollut vielä varmuutta kaikkien sivuhahmojen merkityksestä. Niinpä kuollevat ovat ihan jotain muuta kuin tyyliin Nevillen isoäiti.

      Varmaa on tietysti se, että Voldemort kuolee, sillä tällaisissa kirjoissa pahan kuuluu saada palkkansa. On sitten eri juttu onko Voldemort toinen noista kahdesta vai kuoleeko kaksi muutakin hänen lisäkseen.

      Jos Kalkaros on paha hän kuolee, jos hyvä niin saattaisi jäädä henkiinkin.

      Draco kuolee suurella todennäköisyydellä. Luultavasti se menee näin, Draco valitsee lopputaistelussa puolensa ja pelastaa Harryn uhraamalla itsensä.

      Eiköhän se Harry saa Ginnynsä ja perusta perheen ja elelee elämänsä loppuun onnellisena.

    • keijonen

      AINAKIN voldmort kuolee, koska empä usko että kirjassa voldemort jäisi eloon, Harry kuolisi "paha saa vallaan ja kaikki elivät vaarassa elämänsä loppuun asti" o_o Mutta toivoisin että Harry ja Voldu molemmat kuolisi.

    • Fenris

      There is a man with a silver hand who has a old grudge with a certain werewolf.

      Ei voi olla sattumaa.

    • Raunio-91

      Noh,onkohan vaikee arvata...Ihan varmaan Hermione,Ron tai taas joku ihan muu niinku vissiin ykkösessä tai kakkoses,vissiin kakkoses,ku tuli ne verikirjotukset siihen seinii ja sillai...Tai sit se on,vaikka joku opettajist,esim.Dumbledore,tai joku vastaava! =/

      • ...

        Dumledore on kuollu jo....!


    • hmm

      J.K. sanoi, että kaksi henkilöä kuolee, joita hän "...didn't intend to die." eli ei tarkoittanut kuolevan... Luulisi, että Voldemortin kuolema olisi ollut aika selvää alusta asti... Voihan olla (niinkuin joku jo sanoikin) että selviö-Voldemortin lisäksi kuolisivat nuo kaksi, joiden ei ollut tarkoitus kuolla... Tiedä häntä, täytyy varmaan odottaa kirjan ilmestymistä! ;)

    • logiikkaa...

      eikö se ole ihan päivän selvää, että vastakohdat tuhoaa toisensa. potterilla ja voldemortilla on "kaksoissauvat" ja ne tuhoaa toisensa ja siinä mukana käyttäjänsä...

    • olisko??

      no se on se draco ja harry... tai ainakin se draco malfoy... ja ehkä se hagrid

    • Riikin

      Viestejä on tullut jo aivan sikana, joten tuskin tätä kukaan lukee, mutta kaipa Voldemort viimein pääsee hengestään ja ehkä Harry tai Kalkaros...
      Katsoo nyt sitten. En oikein tiedä. Kyllä se kirjan myötä selviää. ^^

      • M.I.C

        Jauhettu jo pari vuotta siitä kuoleeko Harry vai ei. Noh, veikkaus. Harryn täytyy tehdä valinnan ja uhraa itsensä, kuolee ja Voldemort myös ja näin pelastaa jonkun hengen tai useamman.


    • kissanainen

      en tiiä mut jännäks tulee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Binns

      luulisin että harry potter kuolee lopussa

    • et harry

      kuolee ku kerran kirjailia on sanonut että ymmärtää kirjailijoita jotka lopussa tappaa päähenkilön siis toi"Rowling kertoo kuitenkin ymmärtävänsä niitä kirjailijoita, jotka tappavat päähenkilönsä vältyäkseen ylimääräisiltä muiden kirjailijoiden kirjoittamilta jatko-osilta. "Uskon et toinen on ron tai hermione ja toinen sit joku..muu..ehk voldemortki vois olla toinen..

    • höh

      Luulen että harry ja voldemort molemmat kuolevat. sillä se olisi tyhmää ja ennalta arvattavaa että harry voittaa loppujen lopuksi voldemortin, ja se taas olisi ihan typerää jos voldemort tappaisi harryn ja valtaisi pahuudellaan maan. molemmat kuolisi ja ongelma katoaisi ;/?? voi olla myös että Ron kuolee...?

    • Hermione

      Apua kuka kuolee ja miksi???
      Harry Potter sarja on niin hyvä.Toivottavasti Hermione ,Ron ,Dumbledore taikka joku muu oppettaja ei kuolisi tai vielä pahempaa Harryn ,Ronin tai Hermionen joku läheinen tai sukulainen kuten esim: Ronin veljistä joku se olisi kamalaa kun harry potter ohjelma on muutenkin tosi hyvä niin toivoisin että kukaan ei kuolisi epäilen että harryn kummisetä sirius musta kuolee mutta mikään ei ole varmaa ......
      kiva nähdä miten siinä käy mutta kyllä se tulee harmittamaan kun harry pottereis kuolee näytteliöitä mut onneksi ne vaan näyttelee
      Kirjoittappa pian vastaus mun kirjoittamaan tekstiin .....
      Kirjoittelemisiin

      • KUOLI JO KUUDENNESSA

        ETTEKÖ TIEDÄ ETTÄ DUMBLEDORE KUOLI PUOLIVERISESSÄ PRINSSISSÄ KALKAROS TAPPOSEN ETTEKÖ TAJUU!!!!!!!!!!


      • milloinkaa
        KUOLI JO KUUDENNESSA kirjoitti:

        ETTEKÖ TIEDÄ ETTÄ DUMBLEDORE KUOLI PUOLIVERISESSÄ PRINSSISSÄ KALKAROS TAPPOSEN ETTEKÖ TAJUU!!!!!!!!!!

        höö? häh? en mie tajuu :(


    • Jyrki Viertola

      mahdollista olis, että Harry ottaa yhteen Voltun kanssa ja on jäämässä alakynteen ja paikalle kiiruhtaa Kalkaros ja tappaa voltun joka ehtii tappaa kalkaroksen...

      Mutta jos harry tapetaan ni sit ei vois jatkaa harryn storya ja se voi olla taka-ajatuksena.

    • manson

      mä epäilen että harry ja voldemort kuolee!!!!!!!!!mutta toivon että olen väärässä!!

    • moi

      mä epäilen että harry ja voldemort kuolee!!!!!!!!!mutta toivon että olen väärässä!!siis mä toivon että voldemort kuolee!!!!

      • ei...

        Saattaa olla, mutta en usko että loppuratkaisu jää niin yksinkertaiseksi että Pode kuolee ja vie Voldun mukanaan tai silleen. Rowling osaa aina yllättää, joten jotain arvaamatonta siinä tulee tapahtumaan.


    • Kukaan ei saa kuolla!!! ;( Ilkeä kirjailija!! ;

    • joosqkka

      että tässä viimeisessä kirjassa kuolis vähän useampiakin, en tiedä. mutta jos vaikka neljä tai viisi ihmistä kuolis, mä sanoisin että yksi on ainakin Kalkaros. Harry varmasti haluaa tappaa sen tyypin, sehän tappoi Dummen. toinen voisi olla Draco Malfoy, jotenki siinä vois käydä niin, että se päättää kääntyä parempien puolelle, ja sitten Voldemort tappaa sen. Mä niin toivon, että Harry ei kuole, mutta jotta ei voitais enää tehdä jatko-osia, Harryn pitäis kuolla. ja Voldemort saattaa kuolla. Musta tuntuu, että jompikumpi kuolee, Harry tai Voldemort.. eli siinä tapauksessa tässä mun arvauksissa olis kuolisi neljä.
      ja viimeiseksi mä veikkaan Hermionea.

      Kunpa kukaan niistä kolmesta päähenkilöstä ei kuolisi, niihin jo on niin ehtinyt kiintyä, kun on lukenu kaikki kirjat monta kertaa ja elokuvatkin kattonu montakertaa.

      Mutta jännityksellä odotan sekä kirjaa, että elokuvaa.

    • Yksin^^

      Kyllä se vaan niin on että draco kuolee. Hermione tai Ron tapaa sen ja sitten Harry tappaa Voldemortin... Ja ku J.K.Rowling sanoo et AINAKIN kaks kuolee niin kyl mä veikkaan et siinä kuolee myös osa kulonsyöjistä esim musta tuntuu et koko Dracon perhe. Doddy auttaaa siinä!!!

      • gfhggh

        Harry tappaa Voltsun ja kuolee itekkin ja osa kuolonsyöjistä kuolee ja Harry tappaa myös Kalkaroksen!Jos Harry ei kuole tuun hulluksi!


      • -outo-
        gfhggh kirjoitti:

        Harry tappaa Voltsun ja kuolee itekkin ja osa kuolonsyöjistä kuolee ja Harry tappaa myös Kalkaroksen!Jos Harry ei kuole tuun hulluksi!

        Hymmm.. toisaalta jos Harry ei kuolisi nyt, niin tarina loppuisi jotenkin tyhmästi, joten 89% uskon(ja varmaan muutkin) että ainakin Harry Potter kuolee ja sit joku muu tärkeä henkilö. Harry Potter on ollut niin suosittu ja aika hyväkin elokuva että on harmi kun se nyt sitten loppuu! :´(


    • weeruska78

      Olen täs pari päivää seuraillu arvailuja vikassa Potterissa kuolevista hahmoista ja ajattelin minäkin hämmentää keitosta...

      1. Voldemort heittää henkensä, tietenkin pahan täytyy saada palkkansa

      2. Teoria, että Harry olisi itsessään hirnyrkki, ei minusta ole ihan järkeenkäypä, koska Voldemort on luonut hirnyrkkinsä tarkoituksella ja palatessaan takaisin ruumiiseensa nelosessa, sanoi itse kuolonsyöjille, ettei ollut ottanut rakkauden voimaa huomioon yrittäessään murhata Harryn. Elikkä Harry ei kuole

      3. "Matohäntä" voisi kuolla Harryn ja Voldemortin välisessä lopputaistossa, hänhän jäi Harrylle henkensä velkaa kolmosessa

      4. Harryn Petunia-täti saattaisi kuolla, puolustaessaan sisarenpoikaansa ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran, kuolonsyöjien yrittäessä murhata Harryn tämän syntymäpäivänä, ihan heti kun Harry on täyttänyt 17 vuotta

      5. Kalkaros osoittautuu oikeasti hyväksi. Jossain vaiheessa hän saa kerrottua Harrylle, että on jo vuosia ollut rakastunut Dracon äitiin Narcissaan ja siksi vannonut tälle rikkumattoman valan suojella Dracoa ja oli näinollen pakotettu tappamaan Dumbledore kutosen lopussa, sitten Kalkaros heittää veivinsä


      Sitten vielä yksi villi arvaus...
      Kutosessa löydetty valehirnyrkki oli Sirius Mustan veljen, Reguluksen, jättämä viesti Voldemortille. Hermione päätteli, että oikean hirnyrkin varastanut henkilö on tuntenut Voldemortin ja Regulushan oli kuolonsyöjä... Oikea hirnyrkki on kätkettynä Harryn perimään Kalmanhanaukio 12:sta ja on viimeinen hirnyrkki ennen lopullista hyvän ja pahan välistä taistelua...

      Mun arvailut on varmaan suuresti vääriä, mutta sittenhän nähdään, miten kenellekin käy, kun viimeinen ja toivottavasti todella paksu Harry Potter ilmestyy kirjakauppoihin... :)

      • dhsdfhjfrykdyrk

        Ei ole rakastunut Dracon äitiin vaan lilyyn potterin äitiin. Sen takia hän sanoin kaikkea jamesista olen lukenut kaikki jopa 7


    • Heiskasenmara
      • Suhmurasandra

        Näillä kahdella, jotka Rowling on sittenkin päättänyt tappaa viimeisessä osassa tuskin on kovinkaan merkittävät roolit (esim. vaikka ?Minerva, Hagrid, Kalkaros?) eli ei mielestäni tarkoita ainakaan Harrya ja tuskin Hermionea tai Roniakaan (olen aina ollut sitä mieltä ettei tästä pariskunnasta kuole kumpikaan) Rowlinghan on sanonut kirjoittaneensa lopun ajat sitten eikä se ole sen jälkeen muuttunut kuin hieman. Luulisi sen lopun muuttuneen aika dramaattisesti jos hän yhtäkkiä viimeistä osaa tehdessään olisikin muuttanut mielensä ja surmannut Harryn...oma mielipide, joten valitukset vastaanotetaan mutta niitä ei käsitellä.


    • Heremione Kranker

      Heheh! Nämä eivät kuole: Ron Weasley, Hermione Granger, Harry Potter tai Draco Malfoy. Tiedän, oon lukenu. En paljasta yhtää mitään...

    • FaiI?

      Niin, kummassa osassa? ykkös vai kakkos?

    • oikea vastaus

      harry hermione eikä ron kuole kukaa,
      jos haluutte lukee OIKEESTI kui se oikee loppuu menkää http://fi.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_ja_kuoleman_varjelukset#Juoni
      (kerron vähä harry menee ginnyn kaa naimisii ja ne saa 3 lasta james sirius,albus severus ja lily luna. hermione menee ronin kaa naimisii ja saa kaksi lasta rosie ja hugo harry potter tappaa voldemortin ja siihe se loppuu)

      • Chamber of Secrets

        Olen lukenut kaikki wikipedian tiedot harry potterista juonet kaikki. Aika tyhmii nimii james sirius lily luna.


      • !!!!!!!!hjhoårj

        harry kuolee sillee et voldemort tekee sen tappokirouksen harryyn ja harry selvii siitä(taas)ja voldemort kuolee koska kaikki muut hirnyrkit tuhotaa paitsi...itse harry harrykin oli hirnyrkki ni!


    • fact

      viimisessä potterissa kuolee ainaki fred,lupin,tonks ja voldemort

    • 13+18=?

      Eilen katoin sitä suoraa lähetystä sieltä Lontoon premierestä kun ne esiintyjät anto nimmareita yms., siinä kerrottiin ainakin että Lunalla on joku tärkee osa tässä elokuvassa ja että jotain shokeeraavaa tulee tapahtumaan.

      Sitten lopuksi näytettiin traileri elokuvasta jossa näytettiin ainakin pätkä siitä kun voldemort sanoo ''Come to die'' ja sitten tekee sen tappokirouksen harryyn mutta siitä se oli pätkästy eikä nähny kuoliko vai ei, mutta ei vissiin kuollu koska sitten myöhemmässä osassa traileria tuli pätkä jossa Voldemort ja Harry oli varmaan tylypahkassa jonkun korkean tornin ulkopuolella (luulisin) ja sitten Harry sanoo voldemortille jotain että on aika lopettaa tämä tai jotain en muista enää ja sitten Harry nappaa Voldemortista kiinni ja hyppää alas sieltä tornista silleen että molemmat lentää alas ja siitä oli sitten taas oätkästy ku ne oli ilmassa lentämässä alas, mutta jotenkin voisin veikata että tuossa sitten kuolee molemmat ellei oo jotain ihmepelastusta jommallekummalle.

    • Kaikki päättyy 13.7

      Eiköhän nuo kuolemiset mene ihan kirjan mukaan...

      • 3+5

        ketkä siinä kirjassa kuolee?


      • harrynfani2011

        tietysti menee.


      • Harrynfani2011
        3+5 kirjoitti:

        ketkä siinä kirjassa kuolee?

        Vauhkomieli, Hedwig, Dobby, Fred, Lupin, Tonks, Bellatrix, Kalkaros, Colin Creevey, Voldemort ja muitakin, mutta en muista kaikkia.


    • MurjottavaMyrtti_

      Ronin äiti tappo Bellatrixin, Voldemort tappo Kalkaroksen, Harry tappo Voldemortin. Ja Hagrid, Harry, Ron eikä Hermione kukaa niist kuollu.

    • anzz.

      Seiskassa kuolee nää hiipparit:

      x Bellatrix
      x Tonks
      x Tom
      x Lupin
      x Collin
      x Severus
      x Dobby
      x Vauhkomieli
      x Hedwig
      x FRED .___.

      kaikki muut joita en muista :D

    • porrihätteri

      Lavender kuolee kans!

    • Tietämätön

      Kirjahan on tullut aikoja sitten mutta en tiedä siitä mitään... Luulisin että ainakin Voldemort ja joku opettaja (Kalkaros, Vauhkomieli tai Lupin)

    • ritvamummo
    • Anonyymi

      Se on dupledore

    • Anonyymi

      Dupledore kuiskasi kalkkaroksen korvaan että se kuolee kohta kalkkaros tappo dupledoren ja siis Kalkaros kuolee

    • Anonyymi

      Severus, Lupin ja Fred kuoli!

    • Anonyymi

      Mä epäilen että se loppuu jotenkin näin(joo seiska on jo ilmestyny mutten oo lukenu sitä vielä)
      Ja tähän päättyy harry potterin,pojan joka eli tarina
      Koska oishan se aika traagista jos se loppuis:
      Nyt harry makaa valderojen haudan vieressä ja hänen hautakivessään lukee: tässä makaa harry potter,poika joka eli

    • Anonyymi

      ei kuole Harry eikä Hermione kun ne meni naimisiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe