Mites nyt

suu pannaan?

Eteläisestä Afrikasta on totuttu kuulemaan pääasiassa huonoja uutisia kuten levottomuuksia, rotusortoa, jne...

Entäs nyt kun ne ajaa tietotekniikassa Suomen ohi heittämällä?

http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=9&news_id=57424

Meillä ministeriöt väkertää vielä windowsin kanssa. :)

10

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ubuntu dah

      Jepjep.
      Itsekkin Novelin Groupwiseä ja netwarea käyttäneenä tiedän että kyseessä on varsin fiksu systeemi.
      Yleensä kun tuollaisia uutisia tulee, kuvittelee tavallinen Windows-fanboy taneli että kyseessä on netistä ladattu ilmainen linux tjms.

      Novel on tehnyt kovaa työtä enteprise susen ja groupwisen eteen, ja noi ratkasut sopii hyvin kun ollaan tekemisissä todella suurien it-infrojen kanssa. Suomessa ei ole montaa isoa organisaatiota joka voisi ottaa täyden hyödyn näistä ratkaisuista. Täällä kun ollaan totuttu semmosiin parinsada työaseman verkkoihin.
      Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele....

      • f mulder

        "Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele...."
        Voisi jopa kuvitella että on kokemusta moisesta?


      • f mulder kirjoitti:

        "Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele...."
        Voisi jopa kuvitella että on kokemusta moisesta?

        tapahtuu verkossa, jossa on win koneita ja päivitykset on mitä on, koska on jätetty käyttäjien "huoleksi"... Ja kun tuohon "soppaan" lisätään sopiva virus/mato!
        HUOM! Itse olen putsannut moisen jälkiän eräässä usean sadan koneen verkossa, aikaa meni näppärästi sellaset vajaa 2vko (koneet olivat ympäri kaupunkia eri toimipisteissä)!
        Kivaa eikö, mut eipä tarvinnut aamulla miettiä mitä tekee pitkin päivää!


      • uraa
        djmosse kirjoitti:

        tapahtuu verkossa, jossa on win koneita ja päivitykset on mitä on, koska on jätetty käyttäjien "huoleksi"... Ja kun tuohon "soppaan" lisätään sopiva virus/mato!
        HUOM! Itse olen putsannut moisen jälkiän eräässä usean sadan koneen verkossa, aikaa meni näppärästi sellaset vajaa 2vko (koneet olivat ympäri kaupunkia eri toimipisteissä)!
        Kivaa eikö, mut eipä tarvinnut aamulla miettiä mitä tekee pitkin päivää!

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...


      • uraa kirjoitti:

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...

        siinä se pointti onkin, tuossa tapauksessa kun EI OLISI tapahtunut mitään "epidemiaa", kun se ötökkä mikä pääsi sisäverkkoon, ei olisi tehnyt mitään vahinkoa!
        ;-)


        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...


      • huraa
        uraa kirjoitti:

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...

        >...niin mitenkäs sitten linuxin?

        Winukka-faneille tulee ehkä yllätyksenä sellainen seikka että Linux-verkon ylläpito vaatii n. 5...10 kertaa vähemmän ylläpidon työtunteja verrattuna Windowsin vastaavaan.

        Se on yksi tärkeimmistä perusteista yritysten käyttöjärjestelmävalinnassa. Itse lisenssin hinta on ihan sama maksaako se muutaman satasen vai ei mitään. Kustannukset tulee elinkaaren aikana ihan muualta.


      • uraa
        huraa kirjoitti:

        >...niin mitenkäs sitten linuxin?

        Winukka-faneille tulee ehkä yllätyksenä sellainen seikka että Linux-verkon ylläpito vaatii n. 5...10 kertaa vähemmän ylläpidon työtunteja verrattuna Windowsin vastaavaan.

        Se on yksi tärkeimmistä perusteista yritysten käyttöjärjestelmävalinnassa. Itse lisenssin hinta on ihan sama maksaako se muutaman satasen vai ei mitään. Kustannukset tulee elinkaaren aikana ihan muualta.

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.


      • niin!
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        >Windows on täysin graafinen...

        Tämä oli viesti joka paljastaa tietosi tästä aiheesta. Kiitos siitä. :)


      • ylläpitää vai?
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        Nythän kävi nolo tikki sulle. Jokainen tietojärjestelmän ylläpitäjä kyllä tietää tuon asian että miten se todellisuudessa on. Tuo väitteesi on kaupustelijan puhetta. Olen sen verran kaupustelijoita nähnyt että olen oppinut sellaiset tunnistamaan, eikä se vaikeaa ole keneltäkään.

        Sama kuin menisit sanomaan vaikkapa autonasentajalle että myymillämme kiintoavaimilla saa mutterin nopeammin auki kuin paineilmaräikällä. Meillä on Viilaamual-Inssiin(R) kiintoavaimia myytävänä kustannustehokkaaseen hintaan, näillä saa mutterit TODELLA nopeasti auki. Kaupustelijan lähdettyä sille nauretaan vielä seuraavana päivänä kahvihuoneessa ja sulle kävi nyt sama juttu ; )


      • huraa
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        "...graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa..."

        Taidat ollakin samainen Nelosen Pentti joka täällä jatkuvasti tekeytyy ylityhmäksi windowsin käyttäjäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe