Eli siis kamera on Olympus C-50 zoom ja kysymys kuuluu onko sillä mahdollista ottaa resoluutioltaan 300 dpi kuvia. Ja jos on, niin miten? Ja missä mahtaa olla vika kun ei anna valita tallennusmuodoksi TIFFiä? Kortille kuitenkin pitäisi mahtua.
C-50 zoom
1
416
Vastaukset
- Mikko_vaan
Toi kamera oli vielä pari vuotta sitten mulla. Toi 300 dpi on painotekninen juttu. Semmonen yleinen raja vaativaan julkaisukäyttöön, sanomalehteen kelpaa toi 170 dpi.
DPI = Dots Per Inch, eli pistemäärä tuumaa kohden.
Tuon Olympuksen kuvakoko oli 2560*1920, eli siitä saadaa laskemalla 8,53 tuumaa kertaa 6,4. Eli siitä kuvakoko 300 dpi tarkkuudella ompi 21,6*16,5 senttiä. Käytännössä saat mainoita valokuvia A4-koossa, esim ifi valottaa tarkkuudella 254 dpi.
TIFF ongelmana.. miten tuossa menikään, piti olla ainakin täysi resoluutio, jotain 14 megaa taisi olla kuvakoko.. ihme jos ei toimi TIFF tuossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76969
- 119724
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81715Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm62697- 42681
- 90608
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 41525
- 41498
- 72473