Hei,
kyselisin teiltä jotka olette lähiaikoina rakentaneet kirvesmiehen tuntipalkkaa.Aikeissa olisi rakentaa ja jotain itse pystyisimme tekemään mutta aika vähän kuitenkin.Kiinnostaisi kovasti ietää paljon on n. kirvesmehen tuntiliksa ja ehkä kuinka monta tuntia voisi laskea 200 m2 taloon menevän tunteja?
Kirvesmiehen hinta?
26
5068
Vastaukset
- kuinka paljon.
Taitaisi olla parempi jättää vastaavalle jo tässä vaiheessa.
- jeremias
Tunteja ainakin n. 2000 ja hinta n.30€/tunti.Siis jos on monitoimi timpuri.
- Timbuktuuri
näyttää pahemman kerran kirpaisseen ammattikirvestämiestä: nehän saivat muhkeat kuuskynppii ennen ja nyt ei tuu kuin vaivaiset kolkytä pär tunti. Onko millään enään mitään väliä? Missä on ammattikirvestämiehistön palkkaturva? Nyt äkkiä rakentajalippikset kiertämään ammattikirvestämiesten puolesta, ettei ne kuole nälkään ja jäävät raksat ihan kesken.
- Mutta väliäkös sillä
Timbuktuuri kirjoitti:
näyttää pahemman kerran kirpaisseen ammattikirvestämiestä: nehän saivat muhkeat kuuskynppii ennen ja nyt ei tuu kuin vaivaiset kolkytä pär tunti. Onko millään enään mitään väliä? Missä on ammattikirvestämiehistön palkkaturva? Nyt äkkiä rakentajalippikset kiertämään ammattikirvestämiesten puolesta, ettei ne kuole nälkään ja jäävät raksat ihan kesken.
kun ei tajua niin ei tajua.
- Timbuktuuri
Mutta väliäkös sillä kirjoitti:
kun ei tajua niin ei tajua.
kyllä kait sen nyt jokainen vähänkään järjissänsä oleva rakennuttaja hoksaa, kun vähän miättii enste...
- kirvesmiehen tuntipalkkaa
Timbuktuuri kirjoitti:
kyllä kait sen nyt jokainen vähänkään järjissänsä oleva rakennuttaja hoksaa, kun vähän miättii enste...
niinhän tuossa oli havukka-ahon ajattelija tehnyt.
- toinen timpuri
kirvesmiehen tuntipalkkaa kirjoitti:
niinhän tuossa oli havukka-ahon ajattelija tehnyt.
timpurina tienasi tuntihommissa noin 80 mk ja nyt euroaikana noin 15 € tietenkin ruokaraha, matkakorvaus,työkalukorvaus ja mestarin määräämä piiska lisä
- noudateta.
toinen timpuri kirjoitti:
timpurina tienasi tuntihommissa noin 80 mk ja nyt euroaikana noin 15 € tietenkin ruokaraha, matkakorvaus,työkalukorvaus ja mestarin määräämä piiska lisä
Kyllä se sellaiseen 12 € jää normaali timpurin tuntipalkka.
- Muu Raaja
noudateta. kirjoitti:
Kysehän on mökkiläistöissä pätkätöistä.Pätkätyöt ovat keikkatyötä mitä suurimmassa määrin,eikä siten verrattavissa työsuhteeseen, joka saattaa kestää vuosia.
Mökkiläisellä töissä ollessa täytyy tulsukaluston olla jotain aivan muuta, kuin mitä Skanskalle aamulla mentäessä.
Moni ok rakentaja ei omaa edes kottikärryjä puhumattakaan muusta kummemmasta.
pätkätyöläinen on lisäksi siitä eriskummallisessa asemassa,ettätyöterveyshuolto on(tietyin varauksin)ennenkuulumatonta näille pätkiksille,joka kaikelle muulle työväestölle kuuluu jo työlainsäädännön mukaan.Eli sairastuessa;sairastat omaan piikkiin.
Murehdit siitä mihin menet huomenaamulla jos paikkaan A ei jostain syystä pääsekään.
Näinhän ei voi käydä rak.liikkeellä; Junailet itse ammattityösi,toisinsanoen toimit itsellesi mestarina,myös näin liikkeellä,paitsi että mestari saa siitä oman palkkansa.
No joo...onhan siinä jotain kasassa, minkävuoksi timpuri ei voi tehdä 12€:lla pätkätöitä,tai jos tekee,niin se on melkoista hölmöyttä. - hyvä jos jää 12 e/h
noudateta. kirjoitti:
Niin se vaan menee. Ei tuolla systeemillä laskiessa ennenkään mitää 60-80,-/h jäänyt ;D
- oli tarkoitettu muu raajalle.
hyvä jos jää 12 e/h kirjoitti:
Niin se vaan menee. Ei tuolla systeemillä laskiessa ennenkään mitää 60-80,-/h jäänyt ;D
;D .....
- Muu Raaja
hyvä jos jää 12 e/h kirjoitti:
Suomessa ei ole yleisessä käytössä nettopalkkaus, vaan aina puhutaan brt.palkasta.
Jokaiselle jää verojen ja eläkemaksujen jälkeen verottajan sallima netto.Näinhän se menee.Poisluettuna huijariyrittäjät ja kaiken pimeänä puuhastavat sairaseläkeläiset/ja palomiehet
Vuonna 1996 oli tuntipalkka minulla 75,00 senaikaista valuuttaa...(rak.liikkeellä kylläkin ja saman verran tienasivat timpurit),itse kukin voi päätellä mitä se voisi olla tänään.
Systeemistä sen verran vielä,että se menee juuri noin kuin esitin lisätään vielä arkipyhät,joita mökkiläiset ei maksa,niin 1900:lle työtunnille täytyy lisätä tuokin puuttuva osuus.
Toisinsanoen Skanskan timpurilla ja mökkiläistimpurilla on yhteistä sama ammatti,mutta ei juuri muuta!
Juuri näin se menee,jos se solidaarisesti ajatellaan.Tai kun.
Jopa yrittäjä on osittain paremmalla oksalla kuin pätkätyöläinen(mökkiläistimpurit ja-muurarit),kun kyseessä on terveydenhuolto.Niin ja lisäksi alv:n saa poistaa.
20 tunnissa on normaali taksa mökkitimpurille -ja muurarille ja yrittäjät sitten taksoittaa ittensä suunnilleen 30- rajattomaan! Tosin 19 alv on nähty ja kuultu viime viikolla! Siinähän oikea yrittäjän esikuva!
Näinhän se juttu menee..eiks nii :-) - Tienaako mielestäsi
Muu Raaja kirjoitti:
Suomessa ei ole yleisessä käytössä nettopalkkaus, vaan aina puhutaan brt.palkasta.
Jokaiselle jää verojen ja eläkemaksujen jälkeen verottajan sallima netto.Näinhän se menee.Poisluettuna huijariyrittäjät ja kaiken pimeänä puuhastavat sairaseläkeläiset/ja palomiehet
Vuonna 1996 oli tuntipalkka minulla 75,00 senaikaista valuuttaa...(rak.liikkeellä kylläkin ja saman verran tienasivat timpurit),itse kukin voi päätellä mitä se voisi olla tänään.
Systeemistä sen verran vielä,että se menee juuri noin kuin esitin lisätään vielä arkipyhät,joita mökkiläiset ei maksa,niin 1900:lle työtunnille täytyy lisätä tuokin puuttuva osuus.
Toisinsanoen Skanskan timpurilla ja mökkiläistimpurilla on yhteistä sama ammatti,mutta ei juuri muuta!
Juuri näin se menee,jos se solidaarisesti ajatellaan.Tai kun.
Jopa yrittäjä on osittain paremmalla oksalla kuin pätkätyöläinen(mökkiläistimpurit ja-muurarit),kun kyseessä on terveydenhuolto.Niin ja lisäksi alv:n saa poistaa.
20 tunnissa on normaali taksa mökkitimpurille -ja muurarille ja yrittäjät sitten taksoittaa ittensä suunnilleen 30- rajattomaan! Tosin 19 alv on nähty ja kuultu viime viikolla! Siinähän oikea yrittäjän esikuva!
Näinhän se juttu menee..eiks nii :-)Timpurit, muurarit yms. liian hyvin ?
- tsädää
Tienaako mielestäsi kirjoitti:
Timpurit, muurarit yms. liian hyvin ?
Meillä olis kirvesmies "pimeesti" joka ottais 25€/h. Minusta kyllä kallis..
- perii
29€/h sis. kaikki kulut, vakuutus meidän puolesta
5kk pitäisi mennä kahdella kirkkarilla, talopaketin pystytys ja sisustustyöt- Vai mitä tarkoitat ?
Millaisesta talosta on kysymys ja kenen puketista?
- ovat
Vai mitä tarkoitat ? kirjoitti:
Millaisesta talosta on kysymys ja kenen puketista?
mutta maksavat itse kaikki työnantajakulut yms.
- että maksavat?
ovat kirjoitti:
mutta maksavat itse kaikki työnantajakulut yms.
Jos eivät maksa, arvaas kuka maksaa ne uudelleen?
- Muu Raaja
että maksavat? kirjoitti:
Lain mukaan niitä ei verokirjamies saa maksaa, vaikka haluaisikin= kusetusta sanon minä!
- jossa
että maksavat? kirjoitti:
sanotaan miesten itse hoitavan ne maksut.
- Muu Raaja
jossa kirjoitti:
sanotaan miesten itse hoitavan ne maksut.
Vähän tiedustella mitä hämärää asiassa on,vaikkapa verottajalta ja eterasta.
Minäkin olisin asian aikoinaan asian hoitaa noin,mutta ajatus tyrmättiin lainvastaisena tekona verottajan toimesta.
Tuossahan täyttyy yrittäjän tunnusmerkit,paitsi alv jää keräämättä.Luulen, että verottaja haluaisi kantaa alv:n koko hommasta.Mene ja tiedä. - talokas
Meillä oli samalla systeemillä 2 timpuria. Talotehdas pystytti vesikattoon asti. Timpurit teki perustustyöt muun työn. Aikaa kului niihin hommiin 7kk.
- Talo jo valmis
talokas kirjoitti:
Meillä oli samalla systeemillä 2 timpuria. Talotehdas pystytti vesikattoon asti. Timpurit teki perustustyöt muun työn. Aikaa kului niihin hommiin 7kk.
Meillä maksoin timpurille Vantaalla juuri tuon 12 € palkkaa. Siihen sotut ja vakuutukset lomarahat päälle, kokonaistuntihinta jäi pitkälti alle kahdenkympin.
Pölöjiä näyttää riittävän...... - Muu Raaja
Talo jo valmis kirjoitti:
Meillä maksoin timpurille Vantaalla juuri tuon 12 € palkkaa. Siihen sotut ja vakuutukset lomarahat päälle, kokonaistuntihinta jäi pitkälti alle kahdenkympin.
Pölöjiä näyttää riittävän......nimittäin pölöjiä timpureita...no kivat sulle!
- varustettuja tupeloita
Muu Raaja kirjoitti:
nimittäin pölöjiä timpureita...no kivat sulle!
joille kaikenlaiset suunnitelmat, ja niiden noudattaminen on hepreaa. Sellaisia saa 12 €/h aikaste pölöjää on sellaisia palkata taloaan tekemään, ja oikein tuplana.
- teräsbetonia
Muu Raaja kirjoitti:
Vähän tiedustella mitä hämärää asiassa on,vaikkapa verottajalta ja eterasta.
Minäkin olisin asian aikoinaan asian hoitaa noin,mutta ajatus tyrmättiin lainvastaisena tekona verottajan toimesta.
Tuossahan täyttyy yrittäjän tunnusmerkit,paitsi alv jää keräämättä.Luulen, että verottaja haluaisi kantaa alv:n koko hommasta.Mene ja tiedä.Kyseisessä tapauksessa timpuri on yksityisyrittäjä, joka hoitaa omat sosiaalikulunsa. Tyhmäksi täytyy timpuria sanoa jos sanoo alle 25 euron edes päivää. Toki kirvesmies maksaa tuosta summasta lähes 10 euroa kuluja l. jos lähtee hommaan 15 euron pimeällä tuntipalkalla on tuloksena /- 0 ja riski jäädä kiinni hämärähommista on olemassa. Laskekaa perustuntipalkka kertoimella 1.6 niin saatte osviittaa siitä mitä sos.kulut tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi443069Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502505Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472347Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä401612- 461535
- 261361