Ollaan nuoremman siskoni kanssa suunnitellemassa syyslomaksi reissua Samokselle. Rahaa meillä ei vielä tässä iässä kovinkaan ole, siksi kysynkin teiltä että miten meidän kannattaisi sinne mennä. Katselin ihan pakettimatkoja Aurinkomatkoilta ja ihan turhan kalliit ovat kyllä ne hinnat. Jos ajattelisi näin, että ostaisi pelkät lennot ja paikanpäältä varaisi halvemman hotellin.. Mutta jos täällä on surffailemassa omatoimimatkailijoita.. Kertokaahan omaa matkabudjettianne.
Kiitos!
Halvoin keino mennä Samokselle?!?
14
1641
Vastaukset
- Yiannis
Kokeile Blue1 Atenaan ja sieltä jatkolento Aegean Airilla Samokselle.
- Nooraska
Olitpa oikeassa!!!
Tämä oli kai se halvin (lukuunottamatta jos menisi lauttalla) tapa päästä Samokselle. ;)
Tätä reittiä varmaan tulee meidänkin reissu sitten lokakuussa tehtyä.
En vielä ole varannut lippuja, koska en ole varma päivämääristä. Mutta jos nyt varaisin, kokonais summa tulisi olemaan 404 euroa (aikuinen ja 13-vuotias siskoni).
- kehvelim
Joku halpalentoyhtiö vaikkapa tukholma-ateena ja lautalla loppumatka. Mutta onhan niitä kaksi yhden hinnalla matkoja myynnissä, joten voi olla vielä edullisempi tai äkkilähtö syksyllä!
- Räkä
vertaa.fi:n mukaan Ateenaan pääsee 250-300e riippuen matkatoimistosta mistä varaa lennon Prahan kautta. Samoksella ei ole paljoakaan huoneenvuokraajia koska saari tienaa charter-turismilla tarpeeksi. Lokakuu on jo lowseason aikaa joten saarilla saa studion 20-30e/yö. Ja hinta on studio/huone ja siihen voi majoittua niin moni kuin haluaa.
Lautta-aikatauluja voi katsella www.gtpnet.gr
Syysaikataulut eivät ole vielä päivittyneet. Samokselle kulkee useita lauttoja päivittäin ja kansipaikka ei maksa montaakaan kymppiä.
Kreikassa pystyy matkustamaan halvalla. Lokakuussa ei ole telttailukelejä, tuontielentarvikkeet ovat hintavia mutta pelastus on monesti giros ja paikallisbussit.
Ehdotan kirjastossa käyntiä ja Mondon Ateena ja Kreikan saaret -matkaoppaan lainaamista ja tarvittaessa ostamista. Se pelasti minut viime kuussa pari kertaa majoituksen etsimisessä.- nooraska
juu-u. no itsekkin katselin tuolta vertaa.fi:n sivuilta noita helsinki-samos lentoja. eikös samoksella kumminkin ole ihan lentokenttä..
halvin lento tulisi 1020 e kahdelta henkilöltä meno-paluineen..
täytyy vielä tarkistaa ihan aurinkomatkojen hinnat, että tuleeko tämä näin itse sumpimalla kalliimmaksi.. - Räkä
nooraska kirjoitti:
juu-u. no itsekkin katselin tuolta vertaa.fi:n sivuilta noita helsinki-samos lentoja. eikös samoksella kumminkin ole ihan lentokenttä..
halvin lento tulisi 1020 e kahdelta henkilöltä meno-paluineen..
täytyy vielä tarkistaa ihan aurinkomatkojen hinnat, että tuleeko tämä näin itse sumpimalla kalliimmaksi..Miten kentältä keskustaan? KTel-bussit kulkevat ja yleensä saarilla on kentältä keskustaan kyyti taksin varassa. Poikkeuksiakin on. Hieman enemään aikaa vie kun lennät halvalla reitillä ateenaan ja sieltä yölautalla kansipaikoilla samokselle. Lennot lautta menopaluulipuin on useamman satasen halvempi. Lisäksi säästätte kaksi yötä ilman majoitusta. Nuorena jaksaa ja mielestäni yösiirtymät ja aamuvarhain majoituksen etsiminen on parasta sankarimatkailua kreikan saarilla.
- Aisha
Osta snorkkelit ja ei ku sukeltaen... :)
- Diamanto
Moikka!
Ainakin me saatiin mielestäni halpa matka näin.
Lähdetään 4.7 Ateenaan Malevin koneella. Ollaan perillä yöllä ja jatkamme matkaa ilta-laivalla Samokselle.
Lähtijöistä 3 maksaa aikuisen hinnan ja taapero aivan minimaalisen hinnan. Kaiken kaikkiaan Ateenaan asti 710 euroa. (tosin lennot tilattu n. 1kk sitten). Laivaliput tällä hetkellä Ateena-Samos 29-32 euroa laivasta riippuen, tuo siis halvin mahdollinen lippu (ei hyttiä).
Ja ei kun hyvää matkaa!! :D- Nong Noon
joo.. tosi ihanaa kun on tullu paljon apua tähän mun pulmaan. en kauheesti tosta kreikasta tiedä sinänsä, kun oon vaan turvallisessa thaimaassa reissannu.
mutta joo, lentolippujen hinta vähenis huomattavasti jos menis just tolla Malevin koneella ja kun me mentäs vasta joskus lokakuussa, niin hintakin laskisi 594 euroon (2 aikuista).
kiitos kamalasti tiedosta!!! nyt alkaa jo tuntua nuo hintaluokat mahdollisille saavuttaa ;)
samoin teille! hyvät matkat!
- Nong Noon/nooraska
Hei muuten mistä sait selville noita laivamatkoja samokselle.. Oletko itse koskaan niilla mennyt?
Miten se käytännössä tapahtuu? Onko satama lähellä lentokenttää yms..- Räkä
kreikka.net on linkkilista ja itse käytän www.gtpnet.gr lauttahakua. Lokakuun aikataulut eivät ole vielä ilmestyneet. Aikataulut vaihtelevat muutenkin todella usein ja ne kannattaa aina varmistaa viimeistään edellisenäpäivänä.
- Diamanto
Hei taas!
Olen mennyt monen monta kertaa Samokselle juuri tuon Ateenan kautta. (mieheni on Samokselta kotoisin ja käymme kerran kesässä siellä :D ).
Me menemme Pireukseen suoraan lentokentältä, lentokenttäbussilla. Menemme bussien päätepysäkille.(pysähtyvät ihan satamaan). Sieltä otamme taksin, jolla pääsemme etukäteen varaamamme hotellin eteen.
Meillä näin, koska mukana matkustaa myös 2 lasta ja lento on perillä yöllä noin kolmen aikaan. Emme voi jäädä haahuilemaan Ateenan/Pireuksen kaduille/satamaan lasten kanssa. Jos vain aikuiset matkustavat, niin ehkä pärjäisi myös ilman tuota hotellin varausta.
Nukumme muutaman tunnin aamu-yöstä ja lähdemme shoppailemaan. Illalla sitten 19.30 lähtee laivamme kohti Samosta.
Noista laivamatkoista sen verran..Tapana on, että laivassa varaamme sohvatilaa sen verran, että jokainen meistä mahtuisi siinä nukkumaan. Välillä tuossa onnistumme, välillä joudumme huoneeseen jossa on "lentokone-tuolit" ja istumme siis niillä sitten tuon melko pitkän matkan Samokselle. Suosittelen, että yritätte olla nopeita etsiessänne tyhjän sohvan sieltä. 20-30 tuntia lentokonetuolissa tuntuu seuraavana päivänä selässä ja jaloissa.. :D (laiva saattaa toki olla nopeampikin, riippuu laivasta.. mutta meillä viimekesänä tuo Samos-Ateena matka kesti n.27 tuntia..laivassa olleen vian vuoksi)
Tuosta siirtymisestä lentokentältä satamaan vielä. Lentokentän ulkopuolella on pieni kioski, josta saa/pitää ostaa liput bussiin ennen kyytiin menemistä. Joskus noihin busseihin on tosi kova jono, ettekä halua jonottaa niihin kahteen kertaan. Eli ensin lippu kouraan ja sitten istutte bussiin.. :D
Edellinen vastaajani antoi hyvän linkin noille laivalinjoille. Mutta paikanpäällä kannattaa kyllä vielä varmistua, että laiva lähtee siihen aikaan kun netissä on ilmoitettu.
Samos on mahtava saari. Ihania maisemia, ystävällisiä ihmisiä ja hyvää ruokaa, ilmoista puhumattakaan.
Mahtavaa matkaa!! :D
Ps. minun nettini on tänään viimeistä päivää auki, ennen kesätauolle menoa, joten en ikävä kyllä nyt kuukauteen pysty kysymyksiisi vastaamaan. Jos sinulla kuitenkin on vielä tämän päivän aikana jotain kysyttävää matkasi suunnittelua varten, niin yritän mielläni auttaa. Voit halutessasi laittaa minulle myös sähköpostia suoraan osoitteeseen [email protected] Mutta huomenna siis nettini ei enää toimi, koska en viitsi maksaa siitä kuukaudesta minkä vietämme Samoksella.. :D - Räkä
Lähtee Ateenan uuden kentän tulotasolta ja menee Pireukseen. Matka kestää min.90min riippuen ruuhkista. Hinta oli 3.20e/nuppi. Busseja lähtee useita tunnissa, yöllä harvemmin.
Bussi saapuu 8-laiturin vieressä olevalle bussiasemalle. Kävelymatkan päästä löytyy kaikki laiturit. Lippuja laivaan voi ostaa matkatoimistoista joita on runsaasti sekä lauttayhtiöiden omista kojuista laitureilla. Matkatoimistoilla ei ole kaikille yhtiöille lippuja myynnissä. Varautukaa vaihtamaan toimistoa. Pireuksessa on kaoottinen liikenne. Jos aikaa on runsaasti, keskustassa on Dunkin Donuts 24h. Satamaan on n1km. kävely.
GTPnet näyttää matkan pituudeksi 11h autolautalla. Laivoilla on kansipaikkoja lentokonetuoleissa ja sohvapaikkojakin löytyy. Ne ovat usein tupakoiville varattuja. Laukut uskaltaa jättää ruumaan. Pikkulaukku mukaan yläkertaan. Lastaushenkilöstö on ystävällistä ja auttaa kantamaan laukkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802