mitä tekisitte?

belggari

Tarvitsisin nyt hieman apua..
olen kiinnostunut yhdestä 7-vuotiaasta belgistä, joka tällä hetkellä asustaa yhdellä koiratarhalla.
tottelevaiselta ja kiltiltä vaikutti kun olin sen kanssa lenkillä.
se on rokotettu yms. eikä mitään sairauksia tai allergioita.
haluisin hieman vanhemman koiran ja tämä vaikutti tosi hyvältä.
asun kauempana enkä voi siis ottaa koiraa koeajalle.
mitä tekisitti ja onko jollain samanlaisia kokemuksia? onko järkevää ottaa riski?
p.s meillä kotona on muuten kissa, mutta tämä koira on kuulemma tottunut kissoihin.

6

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaa

      Luonne ja terveys ovat mielestäni valinnan ykkösasioita.
      Belkkait ovat aika vauhdikkaita ja tarvitsevat paljon ulkoilutusta.

      Vanhemmman koiran kanssa ei saa samanlaista suhdetta aikaan kuin jos ottaa pennun, mutta varmasti hyvän ja pitkaikaisen kaverin.

      Kirjoituksesi perusteella on kyseessä ihan hyvä koira.
      Kaikki (jatko) riippuu tietysti kohtelusta ja kokemuksesta koirien kanssa elämisestä.
      Kissa asiasta on vaikea sanoa, mutta jos koiralla tuntuu olevan pää kunnossa, niin helpommalla pääsee totuttelussa.
      Eikös esim. viikon koeaika ole mahdollista?

      • belggari

        kiitos vastauksestasi!:)
        ehkä koeaika on mahdollinen.


    • humanrespect

      miksi ko. koira annetaan pois?
      ei todellakaan yhden lenkin perusteella pysty päättelemään koirasta juuri mitään.

      kannattaa ehdottomasti viedä erilaisiin ympäristöihin sekä esim. liikennevälineisiin ja koiratarhaan, jotta pystytarvioimaan koiraa.

      kuinka paljon tunnet kyseistä rotua ja kyseistä yksilöä?

      Jos olet epävarma, niin älä ota.

      aina ei kannata ajatella sydämellään vaan järjellään.

      • Belggarit<3

        Minkä ikänen olet? Voisit kysyä että voisitko päästä viikoksi sinne töihin. Hoitaisit kaikkia koiria, mutta pääasiassa sitä tiettyä minkä haluaisit. Silloin saat jo alunperin siihen hyvän suhteen.
        Voisit ulkoiluttaa ja ruokkia sitä.
        Voisit leikkiä ja kouluttaa sitä.
        Voisit siivota sen häkin.
        Voisit myös harjailla sitä ja muuten viettää aikaa sen kanssa. Jos tästä saisit vähän palkkaa niin on hyvä aloittaa elämä uuden koiran kanssa.


        Jos kerran se on tottunut kissoihin niin mikäs siinä, mutta kissa ei ole varmaan tottunut koiriin. Eli kannattaa tehdä niin kuin pentu totutettaisiin uuteen eläimeen.
        Aluksi kannattaa pitää niitä erillään ettei tule tappeluita tai muuta riskeerattavaa. Totutat niitä niin että pidät koiran kiinni ja annat kissan nuuskia koiraa tai toisin päin ja sitten katot miten ne suhtautuu jne.
        Onko kissa ulkoileva?

        Itse olen hankkimassa Belggarii ja meillä on jo koira ja kani.Aloitan tutustumisen niin että pidän kaikki erillään.
        Kani on minun oma ja koira siskoni. Kun kani on mun oma se on tietyst mun omas huonees.(Belggi olis mun oma.) Laitan esim: kanin kylppärii tai siskoni huoneesee. Koira saa olla takapihalla päivät tai jossain muualla huoneessa.Tietenkin eri aikaa liikkeellä. Belggi tulis mun huoneesee ensin ja sitte siint se liikkuu muissa huoneissa.
        Mitä kaikkee nyt tehääkää nii teen niin! :)


    • minähj

      ihan hyvältähän toi kuulostaa.. sellanen asia kannattaa myös kattoa että miten koira suhtautuu vieraisiin ihmisiin ja muihin koiriin.. muuten kyllä voisi ottaa.. mutta mietippä mahtuuko asuntoon niin monta eläintä.. kuulosti toi huone järjestely hassulta.. pitäähän koiran saada liikkua muuallakin asunnossa kuin vain yhdessä huoneessa . sellanen voi onnistua pari päivää mutta ei loppu elämää

    • ite asiat

      Päätä itse asiat äläkä kysele muilta. Jos otat koiran niin sitoudu hoitamaan sitä kunnolla sen elämän loppuun saakka. Kiertopalkinnoksi koiraa ei pidä ottaa. Koiran heittäminen kiertoon on yksi vastuuttomuuden, tyhmyyden ja eläinrääkkäyksen muoto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe