Laihaseosmoottoreista

Kiinnostunut

Paljonko moinen vie bensaa matka/kaupunki ajossa?

30

4736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8

      Toyotalla on ollut Euroopan markkinoilla yksi
      laihaseos -kone, eli Avensiksen keulalla olltu
      1.8 kone, joka oli siis käytössä vm 98-00
      Avensikseissa, eli ennen tätä nykyistä faceliftiä.

      Itse konehan todettiin TM:n kestotestissä yhtä
      taloudelliseksi koneeksi kuin Mitsun GDI, eli
      pääsivät parhaimmillaan todella alhaisiin
      kulutuksiin juuri matka-ajossa. Ja tuolla Mitsun
      GDI:llä saatiin aikaisemmin TM:n testien
      pienimmät bensakoneen kulutukset aikaiseksi
      kautta aikain, kun otetaan huomioon iskutilavuus.

      Kaupungissahan kone toimii lähes kuin normaali
      kone, eli seos on normaali joten kulutuskin on
      vain hieman normaalia pienempi.

      Laihaseos koneiden tuloa eurooppaan estää
      Euroopassa olevan benojen heikko laatu, eli tuo
      kone ei "pidä" siitä, että bensassa on esim
      liikaa rikkiä, joka aiheuttaa selviä ongelmia
      katalysaattorin toiminnassa, joten päästöt
      nousevat liikaa. Japanissa ko. konetta käytetään
      edelleen ja siellä on itseassa muitakin
      laihaseoskoneita käytössä ja taitaa tuo
      Avensiksen uusin 2.0 D4 konekkin olla Japanissa
      myös varustettu laihaseos -toiminnolla
      suorasuihkutuksen lisäksi.

      • Automaatti

        Toyotalla oli Aven lisäksi Carina E:ssä 1.6
        laihaseos moottori (1.6 mix).
        Aven 1.8 Lean Burn toimii myös kaupungissa. Kyse
        on siitä kuinka paljon voimaa tarvitaan. kevyellä
        kaasulla kone toimii jatkuvasti laihalla
        seoksella.
        Itsellä 1.8 automaatti vie työmatka-ajossa muiden
        mukana ajaen n. 7.5L/100km. Matka-ajossa vähän
        alle riippuen tiestä.
        Moottoritiellä talvirajoituksilla tämä automaatti
        menee alle 7.
        Manuaalivaihteiset pitäisi mennä pienemmällä.
        Muista, että laihaseoskonetta ei pidä ajaa
        maximaalisen isolla vaihteella vaan niin, että
        kone vetää pintakaasulla. Taajamssa 60-nopeudella
        se näyttäisi kyllä olevan automaatilla n. 1400rpm.


      • ffwg
        Automaatti kirjoitti:

        Toyotalla oli Aven lisäksi Carina E:ssä 1.6
        laihaseos moottori (1.6 mix).
        Aven 1.8 Lean Burn toimii myös kaupungissa. Kyse
        on siitä kuinka paljon voimaa tarvitaan. kevyellä
        kaasulla kone toimii jatkuvasti laihalla
        seoksella.
        Itsellä 1.8 automaatti vie työmatka-ajossa muiden
        mukana ajaen n. 7.5L/100km. Matka-ajossa vähän
        alle riippuen tiestä.
        Moottoritiellä talvirajoituksilla tämä automaatti
        menee alle 7.
        Manuaalivaihteiset pitäisi mennä pienemmällä.
        Muista, että laihaseoskonetta ei pidä ajaa
        maximaalisen isolla vaihteella vaan niin, että
        kone vetää pintakaasulla. Taajamssa 60-nopeudella
        se näyttäisi kyllä olevan automaatilla n. 1400rpm.

        ollut 1,8-litran laihaseosmylly? Eikä siis 1,6-
        litranen....


      • Automaatti
        ffwg kirjoitti:

        ollut 1,8-litran laihaseosmylly? Eikä siis 1,6-
        litranen....

        Carinaan sai face-liftin jälkeen myös 1.8 mixerin.
        Tuo 1.6 mixeri oli muistaakseni pelkästään
        farkussa. Sedanin 1.6 oli tavallinen kone


    • Reijo L.

      laihaseoskoneista ja varsinkin Toyotan 1.8, joka
      on kaikkien nuhapumppujen äiti !!!!
      TM:ssä saatiin väännöksi vain 142Nm 1.8:sta !!
      Tossa Avensiksen 1.8 ei kiihdy muu kuin
      kuljettaja, osta mieluummin 1.6 !
      Aiheuttaa ikävän nykäyksen aina kun siirrytään
      laihaseos toiminasta normaalille !! Ei kuulu
      nykyaikaiseen autoon tollainen ominaisuus !!
      Tuulsain kestotestissä ihmeteltiin surkeaa
      suorituskykyä ja pahankatkuisia "pöllähdyksiä"
      pakoputkesta ja heikkoa laatua, mutta onhan toi
      tehty vanhassa Morris Marina-tehtaassa
      intialaisten toimesta !!

      • Reijo L.

        tuulsain = tuulilasi
        On tota savonmurretta !


      • Automaatti

        kun en ole havainnut heikkoa laatua. Voisitko
        täsmentää mitä heikko laatu tarkoittaa. Ehkä se on
        sitä ,että 1.8:ssa ei ole virran jakajaa ollenkaan
        ja tulpat vaihdetaan 105Mm välein.
        Pakokaasujen tuoksahdukset tulevat todella
        liikarikkisestä polttoaineesta. Esson bensalla en
        ole sitä havainnut mutta pari tankillista Nesteen
        aineella ja johan haisee.
        Ainkaan auttomaagissa seossuhteen vaihtelua ei
        juri havaitse.
        Tarkkaan ottaen seosaluevaihtelunykäyksiä onkin
        kaksi. Laihaseosalueella (vihreä valo) voi havaita
        aavistuksen omaisen nykäyksen joka tulee kun joka
        sylinterin toinen imukanava avautuu/sulkeutuu.


      • Reijo L.
        Automaatti kirjoitti:

        kun en ole havainnut heikkoa laatua. Voisitko
        täsmentää mitä heikko laatu tarkoittaa. Ehkä se on
        sitä ,että 1.8:ssa ei ole virran jakajaa ollenkaan
        ja tulpat vaihdetaan 105Mm välein.
        Pakokaasujen tuoksahdukset tulevat todella
        liikarikkisestä polttoaineesta. Esson bensalla en
        ole sitä havainnut mutta pari tankillista Nesteen
        aineella ja johan haisee.
        Ainkaan auttomaagissa seossuhteen vaihtelua ei
        juri havaitse.
        Tarkkaan ottaen seosaluevaihtelunykäyksiä onkin
        kaksi. Laihaseosalueella (vihreä valo) voi havaita
        aavistuksen omaisen nykäyksen joka tulee kun joka
        sylinterin toinen imukanava avautuu/sulkeutuu.

        - iskunvaimentimet korkkaavat jo alle 40 tkm:ssa
        - jarrulevyt menivät kieroiksi alle 20 tkm
        - keskuslukko-ongelmia
        - istuinlämmitin ongelmia
        - monessa avessa ratti on jo vinossa tehtaalta
        tullessa
        - kojelauta napsuu ja nitisee
        - meluisa sade- ja loskakelillä ja hiekkateillä
        - oven ikkunatiivisteet roikkuvat ja ovat
        kulmista auki
        - kylkilistat irvistävät

        tässä joitakin ongelmia, mutta mitä voi odottaa
        kun samassa Toyotan tehtaassa intialaiset ja
        pakistanilaiset räppäävät avensiksia kasaan
        samalla kun selvittelevät omia ristiriitojaan !


      • Kiinnostunut

        Enkä minä mitää rakettia ole ostamassakaan, vaan
        auton, jossa on pieni kulutus. Olen ajanutkin
        joskus moisella, eikä tuntunut yhtään pahalta.


      • selvä just joo.....
        Reijo L. kirjoitti:

        - iskunvaimentimet korkkaavat jo alle 40 tkm:ssa
        - jarrulevyt menivät kieroiksi alle 20 tkm
        - keskuslukko-ongelmia
        - istuinlämmitin ongelmia
        - monessa avessa ratti on jo vinossa tehtaalta
        tullessa
        - kojelauta napsuu ja nitisee
        - meluisa sade- ja loskakelillä ja hiekkateillä
        - oven ikkunatiivisteet roikkuvat ja ovat
        kulmista auki
        - kylkilistat irvistävät

        tässä joitakin ongelmia, mutta mitä voi odottaa
        kun samassa Toyotan tehtaassa intialaiset ja
        pakistanilaiset räppäävät avensiksia kasaan
        samalla kun selvittelevät omia ristiriitojaan !

        Just, tulihan se sieltä... mites nuo liitty
        laihaseosmoottorin toimintaan? Ja tuo laihaseos
        kone vääntää alhaalta ja maksimi-vääntö on
        todella alhaalla (TM 14/99) eli 143 nm/2770
        kierr/min. Ja tekniikan maailman kestotestin
        mukaan ko. autolla päästiin kokoluokkansa
        pieninpään bensa-auton keskikulutukseen, eli ko.
        kone on käytännössäkin todella taloudellinen,
        erityisesti matka-ajossa. Ja lisäksi ko. kone on
        TM:n mukaan juuri vääntävä kone, eli sitä ei
        kannata vinguttaa. Tosin eihän se mikään raketti
        ole, mutta 0-100 km/h menee alle 12 sek. joten
        kyllähän sillä ehtii ja ei tuon kokoisia autoja
        ole paljoakaan suorituskykyisempiä nykyäänkään,
        varsinkaan kun otetaan huomioon polttoainekulutus.


        Ja TM:n talvitestissä 98 Avensis 1.8 oli testin
        toiseksi taloudellisin (6.8 l/100 km) Mitsun
        Carisman jälkeen ja erot olivat todella selviä
        eli useat auto veti litran enemmän ainetta/100
        km, mm. VW Passat 1.6 (8.2 l/100 km), Volvo S40
        (7.9 l/100 km), Peugeot 406 (7.7 l/100 km) jne...

        ELi jos taloudellista bensa-autoa kaipaa tuosta
        kokoluokasta, niin taitaa tuo Avensis 1.8 olla se
        taloudellisin Mitsu Carisma GDI:n ohella.


      • Reijo L.
        selvä just joo..... kirjoitti:

        Just, tulihan se sieltä... mites nuo liitty
        laihaseosmoottorin toimintaan? Ja tuo laihaseos
        kone vääntää alhaalta ja maksimi-vääntö on
        todella alhaalla (TM 14/99) eli 143 nm/2770
        kierr/min. Ja tekniikan maailman kestotestin
        mukaan ko. autolla päästiin kokoluokkansa
        pieninpään bensa-auton keskikulutukseen, eli ko.
        kone on käytännössäkin todella taloudellinen,
        erityisesti matka-ajossa. Ja lisäksi ko. kone on
        TM:n mukaan juuri vääntävä kone, eli sitä ei
        kannata vinguttaa. Tosin eihän se mikään raketti
        ole, mutta 0-100 km/h menee alle 12 sek. joten
        kyllähän sillä ehtii ja ei tuon kokoisia autoja
        ole paljoakaan suorituskykyisempiä nykyäänkään,
        varsinkaan kun otetaan huomioon polttoainekulutus.


        Ja TM:n talvitestissä 98 Avensis 1.8 oli testin
        toiseksi taloudellisin (6.8 l/100 km) Mitsun
        Carisman jälkeen ja erot olivat todella selviä
        eli useat auto veti litran enemmän ainetta/100
        km, mm. VW Passat 1.6 (8.2 l/100 km), Volvo S40
        (7.9 l/100 km), Peugeot 406 (7.7 l/100 km) jne...

        ELi jos taloudellista bensa-autoa kaipaa tuosta
        kokoluokasta, niin taitaa tuo Avensis 1.8 olla se
        taloudellisin Mitsu Carisma GDI:n ohella.

        saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
        kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
        liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
        polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
        litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
        Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
        syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
        tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
        suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
        Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
        pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
        tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
        muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!


      • Kölli
        Reijo L. kirjoitti:

        saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
        kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
        liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
        polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
        litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
        Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
        syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
        tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
        suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
        Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
        pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
        tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
        muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!

        joka ei tiedä mistä eurooppalaisten laatumerkkien
        osat tulee. Puolasta, Unkarista, Tsekeistä jne.
        ja on tullut jo kauan. Toyota vasta suunnittelee.
        En ole nyt ylistämässä Aven laatua, mutta turha
        räyhätä asioilla, joilla ei ole mitään tekemistä
        alkup. asian kanssa, saati että ne liittyisivät
        PELKÄSTÄÄN Toyotaan.


      • Reijo , lepoa vaan.....
        Reijo L. kirjoitti:

        saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
        kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
        liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
        polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
        litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
        Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
        syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
        tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
        suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
        Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
        pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
        tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
        muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!

        Just joo, eli siis TM:n maailman historian
        taloudellisimman koneen kulutus nouseekin
        selvästi korkeammaksi kuin muiden vastaavien,
        vaikka ko. pienin kulutus on saatu kestotestissä,
        eli autolla ajoi useita eri kuskeja ja kaikilla
        vuoden ajoilla ja eri tyyppistä ajoa ja siltikin
        se ei olekkaan taloudellinen?? No Reijo hei,
        uskoisinko sinun omia Esson baari -faktoja, vai
        virallisesti tutkittua tulosta 60 000 km:n ajosta
        eri tyyppisissä olosuhteissa?? Hmmmm pistää
        oikein miettimään....? Tai sitten ei....

        Ja mitenkähän tuo laiskuus esiintyy, kun 0-100
        km/h menee alle 12 sek ja vääntöä on ainakin
        testien mukaan kehuttu ja kestotestissä ei ko.
        koneessa esinntynyt pienintäkään vikaa.
        Itseasiassa ko. autossa oli vikoina ollut
        takajarrurumpujen sorvaus takuuseen ja joku
        tiiviste oli liimattu takuuseen. Muuten auto oli
        kestotestin jälkeen erinomaisessa kunnossa.
        Lisäksi kun otetaan mukaan esim Ruotsin
        katsastusviranomaisetn tekemät tutkimukset,
        joissa Avensis sinällään on menestynyt todella
        hyvin, puhumattakaan saksalaisen ADAC:n tilastot,
        joissa myöskin Avensis on todettu vähävikaiseksi,
        niin uskoisin Avensiksen täyttävän auton
        ominaisuudet vallan mainosti.

        Ja uusista Corolloista vain sedan tulee Turkista,
        liftback Englannista ja verso/farkku Japanista.
        Ja mitä ihmettä joku corolla taas avensiksen
        kestävyyteen liittyy?? Vai harmittaako ko. auto
        ja sen suuria suosio noin paljon sinua?

        No turha tästä nyt on jatkaa, kun sulla tuntuu
        olevan niiiiin subjektiiviset mielipiteet ja
        varsinkin henk.koht. kokemukset juuri laihaseos
        koneista.

        PS: Laihaseos koneet tulevat takaisin myös
        Euroopan mallistoihin, kunhan vain eurooppalainen
        bensa alkaa täyttämään tarpeeksi hyvät
        vaatimukset, kuten Japanissa oleva bensa.
        Japseissa nuo laihaseos koneet on siis käytössä
        edelleen ja lisää tulee.....


      • Nyt hermostuta
        Kölli kirjoitti:

        joka ei tiedä mistä eurooppalaisten laatumerkkien
        osat tulee. Puolasta, Unkarista, Tsekeistä jne.
        ja on tullut jo kauan. Toyota vasta suunnittelee.
        En ole nyt ylistämässä Aven laatua, mutta turha
        räyhätä asioilla, joilla ei ole mitään tekemistä
        alkup. asian kanssa, saati että ne liittyisivät
        PELKÄSTÄÄN Toyotaan.

        Äl nyt Reijoa hermostuta... Häntä vain
        hermostuttaa, kun hänen vihaamansa merkki notkuu
        myyntilastojen kärjessä. Reijolla vaan lipsuu
        keskittyminen itse aiheeseen kun hermoilee ja
        vaahtoaa!

        No sorry, nyt se paskan jauhanta ehkä alkaa....
        täät menee aina tähän.


      • Reijo L.
        Reijo , lepoa vaan..... kirjoitti:

        Just joo, eli siis TM:n maailman historian
        taloudellisimman koneen kulutus nouseekin
        selvästi korkeammaksi kuin muiden vastaavien,
        vaikka ko. pienin kulutus on saatu kestotestissä,
        eli autolla ajoi useita eri kuskeja ja kaikilla
        vuoden ajoilla ja eri tyyppistä ajoa ja siltikin
        se ei olekkaan taloudellinen?? No Reijo hei,
        uskoisinko sinun omia Esson baari -faktoja, vai
        virallisesti tutkittua tulosta 60 000 km:n ajosta
        eri tyyppisissä olosuhteissa?? Hmmmm pistää
        oikein miettimään....? Tai sitten ei....

        Ja mitenkähän tuo laiskuus esiintyy, kun 0-100
        km/h menee alle 12 sek ja vääntöä on ainakin
        testien mukaan kehuttu ja kestotestissä ei ko.
        koneessa esinntynyt pienintäkään vikaa.
        Itseasiassa ko. autossa oli vikoina ollut
        takajarrurumpujen sorvaus takuuseen ja joku
        tiiviste oli liimattu takuuseen. Muuten auto oli
        kestotestin jälkeen erinomaisessa kunnossa.
        Lisäksi kun otetaan mukaan esim Ruotsin
        katsastusviranomaisetn tekemät tutkimukset,
        joissa Avensis sinällään on menestynyt todella
        hyvin, puhumattakaan saksalaisen ADAC:n tilastot,
        joissa myöskin Avensis on todettu vähävikaiseksi,
        niin uskoisin Avensiksen täyttävän auton
        ominaisuudet vallan mainosti.

        Ja uusista Corolloista vain sedan tulee Turkista,
        liftback Englannista ja verso/farkku Japanista.
        Ja mitä ihmettä joku corolla taas avensiksen
        kestävyyteen liittyy?? Vai harmittaako ko. auto
        ja sen suuria suosio noin paljon sinua?

        No turha tästä nyt on jatkaa, kun sulla tuntuu
        olevan niiiiin subjektiiviset mielipiteet ja
        varsinkin henk.koht. kokemukset juuri laihaseos
        koneista.

        PS: Laihaseos koneet tulevat takaisin myös
        Euroopan mallistoihin, kunhan vain eurooppalainen
        bensa alkaa täyttämään tarpeeksi hyvät
        vaatimukset, kuten Japanissa oleva bensa.
        Japseissa nuo laihaseos koneet on siis käytössä
        edelleen ja lisää tulee.....

        corollan farkku tulee aikanaan TURKISTA.

        Avensis oli tosi surkea esitys AM&S 100tkm
        kestotestissä. Paskaa brittilaatua ei voi muuta
        sanoa.
        Jos sanot, että 1.8 laihaseos 142 nm väännöllä
        olisi jotenkin vääntävä niin sulla ei ole
        kokemusta paskan vertaa. Anna poika siellä
        kirjastossa vuoro jo seuraavalle. Kyykyssä olet
        jo ja sinne jäät :):):):)


      • Rauhoittavia Reijolle?

        Älä nyt Reijoa enempää hermostuta, Reijo vain
        pillastuu ja paskanjauhanta jatkuu.... ymmärrä
        Reijoa, kyllä se siitä ohi menee ja Reijolle vain
        on niiiiin kova pala tuo Toyotan myynnin määrä...
        hän luulee, että se on jostain häneltä pois!

        Reijo katsos keskittyy vain paskanjauhantaan, kun
        muuhun ei pysty tai ei sitä ole vielä kertaakaan
        ainakaan osoittanut. Se pipo on menny vieläkin
        pienemmäksi pesussa!


      • Reijo L.
        Rauhoittavia Reijolle? kirjoitti:

        Älä nyt Reijoa enempää hermostuta, Reijo vain
        pillastuu ja paskanjauhanta jatkuu.... ymmärrä
        Reijoa, kyllä se siitä ohi menee ja Reijolle vain
        on niiiiin kova pala tuo Toyotan myynnin määrä...
        hän luulee, että se on jostain häneltä pois!

        Reijo katsos keskittyy vain paskanjauhantaan, kun
        muuhun ei pysty tai ei sitä ole vielä kertaakaan
        ainakaan osoittanut. Se pipo on menny vieläkin
        pienemmäksi pesussa!

        kuin lehmänhäntä niin Euroopassa kuin koko
        maailmassa, joten jatka sä vain päiväunia !!

        Tuulipuku ja punainen pipo on riisikuppikansan
        tunnusmerkit ja siinä tuulipuvussa on vielä vanha
        räkä rinnuksilla :):):)


      • Järjenjättiläinen?
        Reijo L. kirjoitti:

        kuin lehmänhäntä niin Euroopassa kuin koko
        maailmassa, joten jatka sä vain päiväunia !!

        Tuulipuku ja punainen pipo on riisikuppikansan
        tunnusmerkit ja siinä tuulipuvussa on vielä vanha
        räkä rinnuksilla :):):)

        No nyt Reino pistäää vain koko ajan enemmän ja
        enemmän aiheeseen liittyvää tekstiä! Hyvä Reino!
        Jatka vain samaan malliin! Ja Toyota on edelleen
        maailman kolmanneksi suurin autonvalmistaja,
        johon pikku vag-groupilla on vielä piiiitkä
        matka.

        Reino, pyyhihän jo sitä vag-kuolaasi pois
        rinnuksilta ja hanki elämä.

        Sulla on vähän keskittymisvaikeuksia, joten
        otahan niitä rauhoittavia pari lisää, kyllä se
        siitä sitten tasottuu! Turhaa sä täällä vauhkoot
        vääristä lääkkeistäsi, tää on auto-forumi, ei
        terveys-forumi. Mutta kyllä sun sairaudet on
        tosin täälläkin huomattu!

        Mutta joutessasi mieti edelleen: mi-tä ih-met-tä
        sä teet täl-lä pals-tal-la, kun si-nul-la ei o-le
        mi-tään ko-ke-mus-ta ky-sei-ses-tä mer-kis-tä?

        Tosin et sä vieläkään ehkä ymmärrä tuota
        pointtia, mutta kyllä se sitten joskus ehkä
        valkenee. No nuorisollahan on aikaa/himoja notkua
        paskanjauhannassa.....Eli sitä on tehtävä, mitä
        osaa ja sitähän sä muuten teetkin!


      • Reijo L.
        Järjenjättiläinen? kirjoitti:

        No nyt Reino pistäää vain koko ajan enemmän ja
        enemmän aiheeseen liittyvää tekstiä! Hyvä Reino!
        Jatka vain samaan malliin! Ja Toyota on edelleen
        maailman kolmanneksi suurin autonvalmistaja,
        johon pikku vag-groupilla on vielä piiiitkä
        matka.

        Reino, pyyhihän jo sitä vag-kuolaasi pois
        rinnuksilta ja hanki elämä.

        Sulla on vähän keskittymisvaikeuksia, joten
        otahan niitä rauhoittavia pari lisää, kyllä se
        siitä sitten tasottuu! Turhaa sä täällä vauhkoot
        vääristä lääkkeistäsi, tää on auto-forumi, ei
        terveys-forumi. Mutta kyllä sun sairaudet on
        tosin täälläkin huomattu!

        Mutta joutessasi mieti edelleen: mi-tä ih-met-tä
        sä teet täl-lä pals-tal-la, kun si-nul-la ei o-le
        mi-tään ko-ke-mus-ta ky-sei-ses-tä mer-kis-tä?

        Tosin et sä vieläkään ehkä ymmärrä tuota
        pointtia, mutta kyllä se sitten joskus ehkä
        valkenee. No nuorisollahan on aikaa/himoja notkua
        paskanjauhannassa.....Eli sitä on tehtävä, mitä
        osaa ja sitähän sä muuten teetkin!

        luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
        kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
        banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
        painu poraamaan parasta kaveriasi :):):)


      • järjenjättiläinen?
        Reijo L. kirjoitti:

        luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
        kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
        banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
        painu poraamaan parasta kaveriasi :):):)

        No eihän tuollaisella VAGina -kuolaajalla voi
        olla edes poikuus vielä lähtenyt...

        Taitaa olla vielä peruskoulu kesken, kun noin
        järkevästi pystyt kirjoittamaan juuri oikealla
        palstalla vieläpä ihan asiasta! Hyvä homma!

        Ja sähän toki olet useasti osoittanut valtavan ja
        objektiivisen tietämyksesi juuri mm. Toyotaa ja
        sen tekniikkaa kohtaan, joten jatka vain samaan
        malliin. Oikein olen hämmästellyt kuinka
        aukotonta ja henkilökohtaistaiseen kokemukseen
        perustuvaa tuo viisautesi on ollut. Ja olet vielä
        sen niin sujuvasanaisesti tänne forumille
        naputellut! Siis kannattaa kysellä töitä esim.
        Toyotalta, kun sulla on noin hirveesti tietoa ko.
        autosta jo vakiona. Ja varsinkin ulosantisi on
        sitä parasta sinua. Kyllä sinusta kloppi vielä
        isomies tulee joskus 10-20 vuoden kuluttua.

        Kyllä sä oot sitten niiin maan viisas juniori.


      • Focus
        Reijo L. kirjoitti:

        luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
        kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
        banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
        painu poraamaan parasta kaveriasi :):):)

        Reijon tapauksessa on kaksi puutetta, eli hänellä
        ei ole Toyotaa, eikä myöskään poikakaveria.


      • molempia haluaa
        Focus kirjoitti:

        Reijon tapauksessa on kaksi puutetta, eli hänellä
        ei ole Toyotaa, eikä myöskään poikakaveria.

        Ja molempia se haluaa ylikaiken!


      • Oikeaa tietoa
        Reijo L. kirjoitti:

        saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
        kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
        liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
        polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
        litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
        Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
        syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
        tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
        suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
        Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
        pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
        tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
        muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!

        Omien kokemusteni mukaan laihaseosmoottori on
        tyypiltään samankaltainen Volkkarin vanhojen
        pannujen kanssa eli vääntää hyvin alhaalta ja
        antaa hyvän voimantunteen jo 1200 rpm alkaen. Ero
        on huomattava esim. Avensiksen 1.6 litraiseen,
        joka normaaliajossa on todella tehoton (koska on
        kierroskone). Myös 1.8 litrainen Volkkarin 20
        venttiilinen on hieman tehottomamman oloinen
        normaaliajossa kuin "laiska" laihaseosmoottori
        huolimatta paperilla hurjasta väännöstään. Paperi
        on paperia, kannattaa kokeilla
        ennakkoluulottomasti, liikkeistä saa autoja
        koeajolle. Laihaseosmoottorin huono puoli on veto
        alueella 3000-4000 rpm,lisätehoa tulee heikosti
        ja tällä alueella lähes kaikki vastaavankokoiset
        moottorit tuntuvat tehokkaammilta. Tehoa alkaakin
        löytyä sitten 4500 rpm kohdalla, max. kierrosten
        6000 rpm kohdalla hyvin tasapainoitetun moottorin
        ääni on varsin säyseä.

        Kulutus on varsin riippuvainen ajotavasta.
        Itselläni kesällä maantieajossa menee 5.5 ... 6.5
        litraa 5 hengen kuormalla (todellinen nopeus noin
        rajoitus 5...10 km/h). Moottoritiellä noin 120-
        130 km/h menee 7...7.5 l. Pääkaupunkiseudulla
        taajama-ajossa menee sitten 8 litran korville.
        Lukemat lienevät pieniä tämänkokoiselle bensa-
        autolle, nykyaikaiset tdi:t tietysti vievät
        vähemmän, onhan dieselissä litraa kohti myös
        enemmän energiaa.

        Avensis ei varmasti ole viaton auto, itsellänikin
        on ollut pari takuukorjausta. Näyttää kuitenkin
        olevan niin, että tyyppiviat tulevat ensimmäisen
        puolen vuoden sisällä. Kahteen ja puoleen vuoteen
        ei ole ollut muuta kuin määräaikaishuollot ja
        bensaa ja pissapojannestettä ja yksi takavalo.


    • farkku

      Carinassa 1.6 laihaseosmoottori löytyy
      farkusta. Yhdistetty kulutus on ollu 7.2l
      keskimäärin.

      • Jannu

        Tällä hetkellä 6,2 Stadi ja vkonloppusin vaasaan.
        -91 1.3i
        Ehkä se on läskiseos, mutta pienellä menee, ja
        monoo saa!


    • Focus Reijo L SEAT POWER

      Saatiin taas pikkuisen eloa tähän itseriittoisten
      tuulipukukansan palstaan, mutta summa summarum
      VAG on suurin valmistaja Euroopassa ja
      yksinkertaisesti paras niin bensa- kuin
      dieselmoottoriteknologiassa.
      Bensakoneiden kuningas on Bugatin W16 ja
      dieselkoneiden kunkku on VW:n 3.3 TDI :):)
      Tämä on fakta ja sille ette voi mitään vaan
      joudutte ajamaan turvattomilla (lue: tunnottomat
      ajo-ominaisuudet)olevilla kuluneuvoilla, en
      ylennä vielä Toyotaa autoksi, mutta varmaankin
      hyvä valmistamaan ompelukoneita :):):)

      • Voortin mies

        Vaikka yrittäisi kääntää takkiaankin. Olet
        semmoinen piempelipompeli poika, etkä siitä
        muuksi muutu.

        jk. Löysitkö muuten jo sen pieni aseisen miehen,
        jota etsit tuolta Seatin foorumista?


      • VW = bugatti, unissasi ?

        Tämä just tätä nerokasta keskustelua....

        Mutta kun omistat audin, niin et edes
        mielessäsikään edes ajattele, että se on sukua
        jollekkin volkkarille tai skodalla. Kun omistat
        volkkarin, niin hekuttelet siitä aina kavereille,
        että se sama kuin audi, mutta paljon halvempi.
        Kun omistat Skodan/Seatin, niin hekuttelet
        kavereille, että kyllä sain halvalla aidon
        volkkarin, joka on sama kuin audi.

        Eli ja sitten tulee nämä hinttari Reijot, jotka
        etsivät kiihkossa kaikki mahdolliset merkit,
        joidenka osakkeita VAG omistaa, jotta saadaan
        edes hieman vertailukelpoista tavaraa jonkun
        YHDEN merkin rinnalle. Tosiasissahan volkkarilla
        ei ole koskaan ollut yhtään oikeaa maasturia,
        urheiluautoa, autourheilumenestystä, luxus-autoa,
        hybridiautoa, jne... vain ja ainoastaan
        perusmallisia perusautoja perusihmisille. Mutta
        esim. Toyotalla löytyy kaikki nuo edellämainitut
        asiat....

        PS: tuo Bugatti on edelleen hitaampi radalla kuin
        Toyotan F1 auto, jossa on V10 3.0 kone, 800 hv,
        ja eikä noihin tehoihin vaadita edes yhtään
        turboa.....


      • Voortin mies
        VW = bugatti, unissasi ? kirjoitti:

        Tämä just tätä nerokasta keskustelua....

        Mutta kun omistat audin, niin et edes
        mielessäsikään edes ajattele, että se on sukua
        jollekkin volkkarille tai skodalla. Kun omistat
        volkkarin, niin hekuttelet siitä aina kavereille,
        että se sama kuin audi, mutta paljon halvempi.
        Kun omistat Skodan/Seatin, niin hekuttelet
        kavereille, että kyllä sain halvalla aidon
        volkkarin, joka on sama kuin audi.

        Eli ja sitten tulee nämä hinttari Reijot, jotka
        etsivät kiihkossa kaikki mahdolliset merkit,
        joidenka osakkeita VAG omistaa, jotta saadaan
        edes hieman vertailukelpoista tavaraa jonkun
        YHDEN merkin rinnalle. Tosiasissahan volkkarilla
        ei ole koskaan ollut yhtään oikeaa maasturia,
        urheiluautoa, autourheilumenestystä, luxus-autoa,
        hybridiautoa, jne... vain ja ainoastaan
        perusmallisia perusautoja perusihmisille. Mutta
        esim. Toyotalla löytyy kaikki nuo edellämainitut
        asiat....

        PS: tuo Bugatti on edelleen hitaampi radalla kuin
        Toyotan F1 auto, jossa on V10 3.0 kone, 800 hv,
        ja eikä noihin tehoihin vaadita edes yhtään
        turboa.....

        Volkswagen Taro= Toyota

        Ihme ettei tämä poju kehunut sitä, ettei Volkkari
        osannut tehdä omaa avolavaa, vaan laitatti oman
        merkkinsä Tojon keulaan. HAH


    • Anonyymi

      Hyvä kone..ajossa ollu v 2000 ja ei mitään ihmeellistä. Ruiskunputsia välillä bensan joukkoon niin käy tasaseen. Kestänee noin 700000 km huollettuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1894
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1492
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1356
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1224
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1095
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      11
      1086
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      902
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      849
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      748
    Aihe