Paljonko moinen vie bensaa matka/kaupunki ajossa?
Laihaseosmoottoreista
30
4736
Vastaukset
- 1.8
Toyotalla on ollut Euroopan markkinoilla yksi
laihaseos -kone, eli Avensiksen keulalla olltu
1.8 kone, joka oli siis käytössä vm 98-00
Avensikseissa, eli ennen tätä nykyistä faceliftiä.
Itse konehan todettiin TM:n kestotestissä yhtä
taloudelliseksi koneeksi kuin Mitsun GDI, eli
pääsivät parhaimmillaan todella alhaisiin
kulutuksiin juuri matka-ajossa. Ja tuolla Mitsun
GDI:llä saatiin aikaisemmin TM:n testien
pienimmät bensakoneen kulutukset aikaiseksi
kautta aikain, kun otetaan huomioon iskutilavuus.
Kaupungissahan kone toimii lähes kuin normaali
kone, eli seos on normaali joten kulutuskin on
vain hieman normaalia pienempi.
Laihaseos koneiden tuloa eurooppaan estää
Euroopassa olevan benojen heikko laatu, eli tuo
kone ei "pidä" siitä, että bensassa on esim
liikaa rikkiä, joka aiheuttaa selviä ongelmia
katalysaattorin toiminnassa, joten päästöt
nousevat liikaa. Japanissa ko. konetta käytetään
edelleen ja siellä on itseassa muitakin
laihaseoskoneita käytössä ja taitaa tuo
Avensiksen uusin 2.0 D4 konekkin olla Japanissa
myös varustettu laihaseos -toiminnolla
suorasuihkutuksen lisäksi.- Automaatti
Toyotalla oli Aven lisäksi Carina E:ssä 1.6
laihaseos moottori (1.6 mix).
Aven 1.8 Lean Burn toimii myös kaupungissa. Kyse
on siitä kuinka paljon voimaa tarvitaan. kevyellä
kaasulla kone toimii jatkuvasti laihalla
seoksella.
Itsellä 1.8 automaatti vie työmatka-ajossa muiden
mukana ajaen n. 7.5L/100km. Matka-ajossa vähän
alle riippuen tiestä.
Moottoritiellä talvirajoituksilla tämä automaatti
menee alle 7.
Manuaalivaihteiset pitäisi mennä pienemmällä.
Muista, että laihaseoskonetta ei pidä ajaa
maximaalisen isolla vaihteella vaan niin, että
kone vetää pintakaasulla. Taajamssa 60-nopeudella
se näyttäisi kyllä olevan automaatilla n. 1400rpm. - ffwg
Automaatti kirjoitti:
Toyotalla oli Aven lisäksi Carina E:ssä 1.6
laihaseos moottori (1.6 mix).
Aven 1.8 Lean Burn toimii myös kaupungissa. Kyse
on siitä kuinka paljon voimaa tarvitaan. kevyellä
kaasulla kone toimii jatkuvasti laihalla
seoksella.
Itsellä 1.8 automaatti vie työmatka-ajossa muiden
mukana ajaen n. 7.5L/100km. Matka-ajossa vähän
alle riippuen tiestä.
Moottoritiellä talvirajoituksilla tämä automaatti
menee alle 7.
Manuaalivaihteiset pitäisi mennä pienemmällä.
Muista, että laihaseoskonetta ei pidä ajaa
maximaalisen isolla vaihteella vaan niin, että
kone vetää pintakaasulla. Taajamssa 60-nopeudella
se näyttäisi kyllä olevan automaatilla n. 1400rpm.ollut 1,8-litran laihaseosmylly? Eikä siis 1,6-
litranen.... - Automaatti
ffwg kirjoitti:
ollut 1,8-litran laihaseosmylly? Eikä siis 1,6-
litranen....Carinaan sai face-liftin jälkeen myös 1.8 mixerin.
Tuo 1.6 mixeri oli muistaakseni pelkästään
farkussa. Sedanin 1.6 oli tavallinen kone
- Reijo L.
laihaseoskoneista ja varsinkin Toyotan 1.8, joka
on kaikkien nuhapumppujen äiti !!!!
TM:ssä saatiin väännöksi vain 142Nm 1.8:sta !!
Tossa Avensiksen 1.8 ei kiihdy muu kuin
kuljettaja, osta mieluummin 1.6 !
Aiheuttaa ikävän nykäyksen aina kun siirrytään
laihaseos toiminasta normaalille !! Ei kuulu
nykyaikaiseen autoon tollainen ominaisuus !!
Tuulsain kestotestissä ihmeteltiin surkeaa
suorituskykyä ja pahankatkuisia "pöllähdyksiä"
pakoputkesta ja heikkoa laatua, mutta onhan toi
tehty vanhassa Morris Marina-tehtaassa
intialaisten toimesta !!- Reijo L.
tuulsain = tuulilasi
On tota savonmurretta ! - Automaatti
kun en ole havainnut heikkoa laatua. Voisitko
täsmentää mitä heikko laatu tarkoittaa. Ehkä se on
sitä ,että 1.8:ssa ei ole virran jakajaa ollenkaan
ja tulpat vaihdetaan 105Mm välein.
Pakokaasujen tuoksahdukset tulevat todella
liikarikkisestä polttoaineesta. Esson bensalla en
ole sitä havainnut mutta pari tankillista Nesteen
aineella ja johan haisee.
Ainkaan auttomaagissa seossuhteen vaihtelua ei
juri havaitse.
Tarkkaan ottaen seosaluevaihtelunykäyksiä onkin
kaksi. Laihaseosalueella (vihreä valo) voi havaita
aavistuksen omaisen nykäyksen joka tulee kun joka
sylinterin toinen imukanava avautuu/sulkeutuu. - Reijo L.
Automaatti kirjoitti:
kun en ole havainnut heikkoa laatua. Voisitko
täsmentää mitä heikko laatu tarkoittaa. Ehkä se on
sitä ,että 1.8:ssa ei ole virran jakajaa ollenkaan
ja tulpat vaihdetaan 105Mm välein.
Pakokaasujen tuoksahdukset tulevat todella
liikarikkisestä polttoaineesta. Esson bensalla en
ole sitä havainnut mutta pari tankillista Nesteen
aineella ja johan haisee.
Ainkaan auttomaagissa seossuhteen vaihtelua ei
juri havaitse.
Tarkkaan ottaen seosaluevaihtelunykäyksiä onkin
kaksi. Laihaseosalueella (vihreä valo) voi havaita
aavistuksen omaisen nykäyksen joka tulee kun joka
sylinterin toinen imukanava avautuu/sulkeutuu.- iskunvaimentimet korkkaavat jo alle 40 tkm:ssa
- jarrulevyt menivät kieroiksi alle 20 tkm
- keskuslukko-ongelmia
- istuinlämmitin ongelmia
- monessa avessa ratti on jo vinossa tehtaalta
tullessa
- kojelauta napsuu ja nitisee
- meluisa sade- ja loskakelillä ja hiekkateillä
- oven ikkunatiivisteet roikkuvat ja ovat
kulmista auki
- kylkilistat irvistävät
tässä joitakin ongelmia, mutta mitä voi odottaa
kun samassa Toyotan tehtaassa intialaiset ja
pakistanilaiset räppäävät avensiksia kasaan
samalla kun selvittelevät omia ristiriitojaan ! - Kiinnostunut
Enkä minä mitää rakettia ole ostamassakaan, vaan
auton, jossa on pieni kulutus. Olen ajanutkin
joskus moisella, eikä tuntunut yhtään pahalta. - selvä just joo.....
Reijo L. kirjoitti:
- iskunvaimentimet korkkaavat jo alle 40 tkm:ssa
- jarrulevyt menivät kieroiksi alle 20 tkm
- keskuslukko-ongelmia
- istuinlämmitin ongelmia
- monessa avessa ratti on jo vinossa tehtaalta
tullessa
- kojelauta napsuu ja nitisee
- meluisa sade- ja loskakelillä ja hiekkateillä
- oven ikkunatiivisteet roikkuvat ja ovat
kulmista auki
- kylkilistat irvistävät
tässä joitakin ongelmia, mutta mitä voi odottaa
kun samassa Toyotan tehtaassa intialaiset ja
pakistanilaiset räppäävät avensiksia kasaan
samalla kun selvittelevät omia ristiriitojaan !Just, tulihan se sieltä... mites nuo liitty
laihaseosmoottorin toimintaan? Ja tuo laihaseos
kone vääntää alhaalta ja maksimi-vääntö on
todella alhaalla (TM 14/99) eli 143 nm/2770
kierr/min. Ja tekniikan maailman kestotestin
mukaan ko. autolla päästiin kokoluokkansa
pieninpään bensa-auton keskikulutukseen, eli ko.
kone on käytännössäkin todella taloudellinen,
erityisesti matka-ajossa. Ja lisäksi ko. kone on
TM:n mukaan juuri vääntävä kone, eli sitä ei
kannata vinguttaa. Tosin eihän se mikään raketti
ole, mutta 0-100 km/h menee alle 12 sek. joten
kyllähän sillä ehtii ja ei tuon kokoisia autoja
ole paljoakaan suorituskykyisempiä nykyäänkään,
varsinkaan kun otetaan huomioon polttoainekulutus.
Ja TM:n talvitestissä 98 Avensis 1.8 oli testin
toiseksi taloudellisin (6.8 l/100 km) Mitsun
Carisman jälkeen ja erot olivat todella selviä
eli useat auto veti litran enemmän ainetta/100
km, mm. VW Passat 1.6 (8.2 l/100 km), Volvo S40
(7.9 l/100 km), Peugeot 406 (7.7 l/100 km) jne...
ELi jos taloudellista bensa-autoa kaipaa tuosta
kokoluokasta, niin taitaa tuo Avensis 1.8 olla se
taloudellisin Mitsu Carisma GDI:n ohella. - Reijo L.
selvä just joo..... kirjoitti:
Just, tulihan se sieltä... mites nuo liitty
laihaseosmoottorin toimintaan? Ja tuo laihaseos
kone vääntää alhaalta ja maksimi-vääntö on
todella alhaalla (TM 14/99) eli 143 nm/2770
kierr/min. Ja tekniikan maailman kestotestin
mukaan ko. autolla päästiin kokoluokkansa
pieninpään bensa-auton keskikulutukseen, eli ko.
kone on käytännössäkin todella taloudellinen,
erityisesti matka-ajossa. Ja lisäksi ko. kone on
TM:n mukaan juuri vääntävä kone, eli sitä ei
kannata vinguttaa. Tosin eihän se mikään raketti
ole, mutta 0-100 km/h menee alle 12 sek. joten
kyllähän sillä ehtii ja ei tuon kokoisia autoja
ole paljoakaan suorituskykyisempiä nykyäänkään,
varsinkaan kun otetaan huomioon polttoainekulutus.
Ja TM:n talvitestissä 98 Avensis 1.8 oli testin
toiseksi taloudellisin (6.8 l/100 km) Mitsun
Carisman jälkeen ja erot olivat todella selviä
eli useat auto veti litran enemmän ainetta/100
km, mm. VW Passat 1.6 (8.2 l/100 km), Volvo S40
(7.9 l/100 km), Peugeot 406 (7.7 l/100 km) jne...
ELi jos taloudellista bensa-autoa kaipaa tuosta
kokoluokasta, niin taitaa tuo Avensis 1.8 olla se
taloudellisin Mitsu Carisma GDI:n ohella.saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!! - Kölli
Reijo L. kirjoitti:
saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!joka ei tiedä mistä eurooppalaisten laatumerkkien
osat tulee. Puolasta, Unkarista, Tsekeistä jne.
ja on tullut jo kauan. Toyota vasta suunnittelee.
En ole nyt ylistämässä Aven laatua, mutta turha
räyhätä asioilla, joilla ei ole mitään tekemistä
alkup. asian kanssa, saati että ne liittyisivät
PELKÄSTÄÄN Toyotaan. - Reijo , lepoa vaan.....
Reijo L. kirjoitti:
saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!Just joo, eli siis TM:n maailman historian
taloudellisimman koneen kulutus nouseekin
selvästi korkeammaksi kuin muiden vastaavien,
vaikka ko. pienin kulutus on saatu kestotestissä,
eli autolla ajoi useita eri kuskeja ja kaikilla
vuoden ajoilla ja eri tyyppistä ajoa ja siltikin
se ei olekkaan taloudellinen?? No Reijo hei,
uskoisinko sinun omia Esson baari -faktoja, vai
virallisesti tutkittua tulosta 60 000 km:n ajosta
eri tyyppisissä olosuhteissa?? Hmmmm pistää
oikein miettimään....? Tai sitten ei....
Ja mitenkähän tuo laiskuus esiintyy, kun 0-100
km/h menee alle 12 sek ja vääntöä on ainakin
testien mukaan kehuttu ja kestotestissä ei ko.
koneessa esinntynyt pienintäkään vikaa.
Itseasiassa ko. autossa oli vikoina ollut
takajarrurumpujen sorvaus takuuseen ja joku
tiiviste oli liimattu takuuseen. Muuten auto oli
kestotestin jälkeen erinomaisessa kunnossa.
Lisäksi kun otetaan mukaan esim Ruotsin
katsastusviranomaisetn tekemät tutkimukset,
joissa Avensis sinällään on menestynyt todella
hyvin, puhumattakaan saksalaisen ADAC:n tilastot,
joissa myöskin Avensis on todettu vähävikaiseksi,
niin uskoisin Avensiksen täyttävän auton
ominaisuudet vallan mainosti.
Ja uusista Corolloista vain sedan tulee Turkista,
liftback Englannista ja verso/farkku Japanista.
Ja mitä ihmettä joku corolla taas avensiksen
kestävyyteen liittyy?? Vai harmittaako ko. auto
ja sen suuria suosio noin paljon sinua?
No turha tästä nyt on jatkaa, kun sulla tuntuu
olevan niiiiin subjektiiviset mielipiteet ja
varsinkin henk.koht. kokemukset juuri laihaseos
koneista.
PS: Laihaseos koneet tulevat takaisin myös
Euroopan mallistoihin, kunhan vain eurooppalainen
bensa alkaa täyttämään tarpeeksi hyvät
vaatimukset, kuten Japanissa oleva bensa.
Japseissa nuo laihaseos koneet on siis käytössä
edelleen ja lisää tulee..... - Nyt hermostuta
Kölli kirjoitti:
joka ei tiedä mistä eurooppalaisten laatumerkkien
osat tulee. Puolasta, Unkarista, Tsekeistä jne.
ja on tullut jo kauan. Toyota vasta suunnittelee.
En ole nyt ylistämässä Aven laatua, mutta turha
räyhätä asioilla, joilla ei ole mitään tekemistä
alkup. asian kanssa, saati että ne liittyisivät
PELKÄSTÄÄN Toyotaan.Äl nyt Reijoa hermostuta... Häntä vain
hermostuttaa, kun hänen vihaamansa merkki notkuu
myyntilastojen kärjessä. Reijolla vaan lipsuu
keskittyminen itse aiheeseen kun hermoilee ja
vaahtoaa!
No sorry, nyt se paskan jauhanta ehkä alkaa....
täät menee aina tähän. - Reijo L.
Reijo , lepoa vaan..... kirjoitti:
Just joo, eli siis TM:n maailman historian
taloudellisimman koneen kulutus nouseekin
selvästi korkeammaksi kuin muiden vastaavien,
vaikka ko. pienin kulutus on saatu kestotestissä,
eli autolla ajoi useita eri kuskeja ja kaikilla
vuoden ajoilla ja eri tyyppistä ajoa ja siltikin
se ei olekkaan taloudellinen?? No Reijo hei,
uskoisinko sinun omia Esson baari -faktoja, vai
virallisesti tutkittua tulosta 60 000 km:n ajosta
eri tyyppisissä olosuhteissa?? Hmmmm pistää
oikein miettimään....? Tai sitten ei....
Ja mitenkähän tuo laiskuus esiintyy, kun 0-100
km/h menee alle 12 sek ja vääntöä on ainakin
testien mukaan kehuttu ja kestotestissä ei ko.
koneessa esinntynyt pienintäkään vikaa.
Itseasiassa ko. autossa oli vikoina ollut
takajarrurumpujen sorvaus takuuseen ja joku
tiiviste oli liimattu takuuseen. Muuten auto oli
kestotestin jälkeen erinomaisessa kunnossa.
Lisäksi kun otetaan mukaan esim Ruotsin
katsastusviranomaisetn tekemät tutkimukset,
joissa Avensis sinällään on menestynyt todella
hyvin, puhumattakaan saksalaisen ADAC:n tilastot,
joissa myöskin Avensis on todettu vähävikaiseksi,
niin uskoisin Avensiksen täyttävän auton
ominaisuudet vallan mainosti.
Ja uusista Corolloista vain sedan tulee Turkista,
liftback Englannista ja verso/farkku Japanista.
Ja mitä ihmettä joku corolla taas avensiksen
kestävyyteen liittyy?? Vai harmittaako ko. auto
ja sen suuria suosio noin paljon sinua?
No turha tästä nyt on jatkaa, kun sulla tuntuu
olevan niiiiin subjektiiviset mielipiteet ja
varsinkin henk.koht. kokemukset juuri laihaseos
koneista.
PS: Laihaseos koneet tulevat takaisin myös
Euroopan mallistoihin, kunhan vain eurooppalainen
bensa alkaa täyttämään tarpeeksi hyvät
vaatimukset, kuten Japanissa oleva bensa.
Japseissa nuo laihaseos koneet on siis käytössä
edelleen ja lisää tulee.....corollan farkku tulee aikanaan TURKISTA.
Avensis oli tosi surkea esitys AM&S 100tkm
kestotestissä. Paskaa brittilaatua ei voi muuta
sanoa.
Jos sanot, että 1.8 laihaseos 142 nm väännöllä
olisi jotenkin vääntävä niin sulla ei ole
kokemusta paskan vertaa. Anna poika siellä
kirjastossa vuoro jo seuraavalle. Kyykyssä olet
jo ja sinne jäät :):):):) - Rauhoittavia Reijolle?
Älä nyt Reijoa enempää hermostuta, Reijo vain
pillastuu ja paskanjauhanta jatkuu.... ymmärrä
Reijoa, kyllä se siitä ohi menee ja Reijolle vain
on niiiiin kova pala tuo Toyotan myynnin määrä...
hän luulee, että se on jostain häneltä pois!
Reijo katsos keskittyy vain paskanjauhantaan, kun
muuhun ei pysty tai ei sitä ole vielä kertaakaan
ainakaan osoittanut. Se pipo on menny vieläkin
pienemmäksi pesussa! - Reijo L.
Rauhoittavia Reijolle? kirjoitti:
Älä nyt Reijoa enempää hermostuta, Reijo vain
pillastuu ja paskanjauhanta jatkuu.... ymmärrä
Reijoa, kyllä se siitä ohi menee ja Reijolle vain
on niiiiin kova pala tuo Toyotan myynnin määrä...
hän luulee, että se on jostain häneltä pois!
Reijo katsos keskittyy vain paskanjauhantaan, kun
muuhun ei pysty tai ei sitä ole vielä kertaakaan
ainakaan osoittanut. Se pipo on menny vieläkin
pienemmäksi pesussa!kuin lehmänhäntä niin Euroopassa kuin koko
maailmassa, joten jatka sä vain päiväunia !!
Tuulipuku ja punainen pipo on riisikuppikansan
tunnusmerkit ja siinä tuulipuvussa on vielä vanha
räkä rinnuksilla :):):) - Järjenjättiläinen?
Reijo L. kirjoitti:
kuin lehmänhäntä niin Euroopassa kuin koko
maailmassa, joten jatka sä vain päiväunia !!
Tuulipuku ja punainen pipo on riisikuppikansan
tunnusmerkit ja siinä tuulipuvussa on vielä vanha
räkä rinnuksilla :):):)No nyt Reino pistäää vain koko ajan enemmän ja
enemmän aiheeseen liittyvää tekstiä! Hyvä Reino!
Jatka vain samaan malliin! Ja Toyota on edelleen
maailman kolmanneksi suurin autonvalmistaja,
johon pikku vag-groupilla on vielä piiiitkä
matka.
Reino, pyyhihän jo sitä vag-kuolaasi pois
rinnuksilta ja hanki elämä.
Sulla on vähän keskittymisvaikeuksia, joten
otahan niitä rauhoittavia pari lisää, kyllä se
siitä sitten tasottuu! Turhaa sä täällä vauhkoot
vääristä lääkkeistäsi, tää on auto-forumi, ei
terveys-forumi. Mutta kyllä sun sairaudet on
tosin täälläkin huomattu!
Mutta joutessasi mieti edelleen: mi-tä ih-met-tä
sä teet täl-lä pals-tal-la, kun si-nul-la ei o-le
mi-tään ko-ke-mus-ta ky-sei-ses-tä mer-kis-tä?
Tosin et sä vieläkään ehkä ymmärrä tuota
pointtia, mutta kyllä se sitten joskus ehkä
valkenee. No nuorisollahan on aikaa/himoja notkua
paskanjauhannassa.....Eli sitä on tehtävä, mitä
osaa ja sitähän sä muuten teetkin! - Reijo L.
Järjenjättiläinen? kirjoitti:
No nyt Reino pistäää vain koko ajan enemmän ja
enemmän aiheeseen liittyvää tekstiä! Hyvä Reino!
Jatka vain samaan malliin! Ja Toyota on edelleen
maailman kolmanneksi suurin autonvalmistaja,
johon pikku vag-groupilla on vielä piiiitkä
matka.
Reino, pyyhihän jo sitä vag-kuolaasi pois
rinnuksilta ja hanki elämä.
Sulla on vähän keskittymisvaikeuksia, joten
otahan niitä rauhoittavia pari lisää, kyllä se
siitä sitten tasottuu! Turhaa sä täällä vauhkoot
vääristä lääkkeistäsi, tää on auto-forumi, ei
terveys-forumi. Mutta kyllä sun sairaudet on
tosin täälläkin huomattu!
Mutta joutessasi mieti edelleen: mi-tä ih-met-tä
sä teet täl-lä pals-tal-la, kun si-nul-la ei o-le
mi-tään ko-ke-mus-ta ky-sei-ses-tä mer-kis-tä?
Tosin et sä vieläkään ehkä ymmärrä tuota
pointtia, mutta kyllä se sitten joskus ehkä
valkenee. No nuorisollahan on aikaa/himoja notkua
paskanjauhannassa.....Eli sitä on tehtävä, mitä
osaa ja sitähän sä muuten teetkin!luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
painu poraamaan parasta kaveriasi :):):) - järjenjättiläinen?
Reijo L. kirjoitti:
luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
painu poraamaan parasta kaveriasi :):):)No eihän tuollaisella VAGina -kuolaajalla voi
olla edes poikuus vielä lähtenyt...
Taitaa olla vielä peruskoulu kesken, kun noin
järkevästi pystyt kirjoittamaan juuri oikealla
palstalla vieläpä ihan asiasta! Hyvä homma!
Ja sähän toki olet useasti osoittanut valtavan ja
objektiivisen tietämyksesi juuri mm. Toyotaa ja
sen tekniikkaa kohtaan, joten jatka vain samaan
malliin. Oikein olen hämmästellyt kuinka
aukotonta ja henkilökohtaistaiseen kokemukseen
perustuvaa tuo viisautesi on ollut. Ja olet vielä
sen niin sujuvasanaisesti tänne forumille
naputellut! Siis kannattaa kysellä töitä esim.
Toyotalta, kun sulla on noin hirveesti tietoa ko.
autosta jo vakiona. Ja varsinkin ulosantisi on
sitä parasta sinua. Kyllä sinusta kloppi vielä
isomies tulee joskus 10-20 vuoden kuluttua.
Kyllä sä oot sitten niiin maan viisas juniori. - Focus
Reijo L. kirjoitti:
luuleksä olevas joku copperfieldin kun tiedät mun
kokemuksista tai kokemattomuuksista, ota poika
banaani ja myös se vaaleanpunainen homopilleri ja
painu poraamaan parasta kaveriasi :):):)Reijon tapauksessa on kaksi puutetta, eli hänellä
ei ole Toyotaa, eikä myöskään poikakaveria. - molempia haluaa
Focus kirjoitti:
Reijon tapauksessa on kaksi puutetta, eli hänellä
ei ole Toyotaa, eikä myöskään poikakaveria.Ja molempia se haluaa ylikaiken!
- Oikeaa tietoa
Reijo L. kirjoitti:
saakutin laiska, joten sitä joutuu "polkea"
kokoajan, että pysyy täällä pääkaupunkiseudulla
liikenteen rytmissä kiinni. Tämän takia
polttoainekulut ovat herkästi samat kuin 2.0-
litran koneissa, jotka kulkevat paljon jouheammin.
Noi Toyotan laihaseoskoneet ovat susia
syntyessään, onneksi Toyota tajusi luopua noitten
tarjoamisesta kuluttajille. Toyotan uusi 2.0
suoraruiskukone on jo sitten toista maata.
Avensiksissa on luvattoman paljon isoja- ja
pikkuvikoja Toyotaksi ja kun uudet Corollat vielä
tulevaisuudessa tulevat TURKISTA, niin ei voi
muuta sanoa kuin HUH, HUH, HYI HELVETTI !!!Omien kokemusteni mukaan laihaseosmoottori on
tyypiltään samankaltainen Volkkarin vanhojen
pannujen kanssa eli vääntää hyvin alhaalta ja
antaa hyvän voimantunteen jo 1200 rpm alkaen. Ero
on huomattava esim. Avensiksen 1.6 litraiseen,
joka normaaliajossa on todella tehoton (koska on
kierroskone). Myös 1.8 litrainen Volkkarin 20
venttiilinen on hieman tehottomamman oloinen
normaaliajossa kuin "laiska" laihaseosmoottori
huolimatta paperilla hurjasta väännöstään. Paperi
on paperia, kannattaa kokeilla
ennakkoluulottomasti, liikkeistä saa autoja
koeajolle. Laihaseosmoottorin huono puoli on veto
alueella 3000-4000 rpm,lisätehoa tulee heikosti
ja tällä alueella lähes kaikki vastaavankokoiset
moottorit tuntuvat tehokkaammilta. Tehoa alkaakin
löytyä sitten 4500 rpm kohdalla, max. kierrosten
6000 rpm kohdalla hyvin tasapainoitetun moottorin
ääni on varsin säyseä.
Kulutus on varsin riippuvainen ajotavasta.
Itselläni kesällä maantieajossa menee 5.5 ... 6.5
litraa 5 hengen kuormalla (todellinen nopeus noin
rajoitus 5...10 km/h). Moottoritiellä noin 120-
130 km/h menee 7...7.5 l. Pääkaupunkiseudulla
taajama-ajossa menee sitten 8 litran korville.
Lukemat lienevät pieniä tämänkokoiselle bensa-
autolle, nykyaikaiset tdi:t tietysti vievät
vähemmän, onhan dieselissä litraa kohti myös
enemmän energiaa.
Avensis ei varmasti ole viaton auto, itsellänikin
on ollut pari takuukorjausta. Näyttää kuitenkin
olevan niin, että tyyppiviat tulevat ensimmäisen
puolen vuoden sisällä. Kahteen ja puoleen vuoteen
ei ole ollut muuta kuin määräaikaishuollot ja
bensaa ja pissapojannestettä ja yksi takavalo.
- farkku
Carinassa 1.6 laihaseosmoottori löytyy
farkusta. Yhdistetty kulutus on ollu 7.2l
keskimäärin.- Jannu
Tällä hetkellä 6,2 Stadi ja vkonloppusin vaasaan.
-91 1.3i
Ehkä se on läskiseos, mutta pienellä menee, ja
monoo saa!
- Focus Reijo L SEAT POWER
Saatiin taas pikkuisen eloa tähän itseriittoisten
tuulipukukansan palstaan, mutta summa summarum
VAG on suurin valmistaja Euroopassa ja
yksinkertaisesti paras niin bensa- kuin
dieselmoottoriteknologiassa.
Bensakoneiden kuningas on Bugatin W16 ja
dieselkoneiden kunkku on VW:n 3.3 TDI :):)
Tämä on fakta ja sille ette voi mitään vaan
joudutte ajamaan turvattomilla (lue: tunnottomat
ajo-ominaisuudet)olevilla kuluneuvoilla, en
ylennä vielä Toyotaa autoksi, mutta varmaankin
hyvä valmistamaan ompelukoneita :):):)- Voortin mies
Vaikka yrittäisi kääntää takkiaankin. Olet
semmoinen piempelipompeli poika, etkä siitä
muuksi muutu.
jk. Löysitkö muuten jo sen pieni aseisen miehen,
jota etsit tuolta Seatin foorumista? - VW = bugatti, unissasi ?
Tämä just tätä nerokasta keskustelua....
Mutta kun omistat audin, niin et edes
mielessäsikään edes ajattele, että se on sukua
jollekkin volkkarille tai skodalla. Kun omistat
volkkarin, niin hekuttelet siitä aina kavereille,
että se sama kuin audi, mutta paljon halvempi.
Kun omistat Skodan/Seatin, niin hekuttelet
kavereille, että kyllä sain halvalla aidon
volkkarin, joka on sama kuin audi.
Eli ja sitten tulee nämä hinttari Reijot, jotka
etsivät kiihkossa kaikki mahdolliset merkit,
joidenka osakkeita VAG omistaa, jotta saadaan
edes hieman vertailukelpoista tavaraa jonkun
YHDEN merkin rinnalle. Tosiasissahan volkkarilla
ei ole koskaan ollut yhtään oikeaa maasturia,
urheiluautoa, autourheilumenestystä, luxus-autoa,
hybridiautoa, jne... vain ja ainoastaan
perusmallisia perusautoja perusihmisille. Mutta
esim. Toyotalla löytyy kaikki nuo edellämainitut
asiat....
PS: tuo Bugatti on edelleen hitaampi radalla kuin
Toyotan F1 auto, jossa on V10 3.0 kone, 800 hv,
ja eikä noihin tehoihin vaadita edes yhtään
turboa..... - Voortin mies
VW = bugatti, unissasi ? kirjoitti:
Tämä just tätä nerokasta keskustelua....
Mutta kun omistat audin, niin et edes
mielessäsikään edes ajattele, että se on sukua
jollekkin volkkarille tai skodalla. Kun omistat
volkkarin, niin hekuttelet siitä aina kavereille,
että se sama kuin audi, mutta paljon halvempi.
Kun omistat Skodan/Seatin, niin hekuttelet
kavereille, että kyllä sain halvalla aidon
volkkarin, joka on sama kuin audi.
Eli ja sitten tulee nämä hinttari Reijot, jotka
etsivät kiihkossa kaikki mahdolliset merkit,
joidenka osakkeita VAG omistaa, jotta saadaan
edes hieman vertailukelpoista tavaraa jonkun
YHDEN merkin rinnalle. Tosiasissahan volkkarilla
ei ole koskaan ollut yhtään oikeaa maasturia,
urheiluautoa, autourheilumenestystä, luxus-autoa,
hybridiautoa, jne... vain ja ainoastaan
perusmallisia perusautoja perusihmisille. Mutta
esim. Toyotalla löytyy kaikki nuo edellämainitut
asiat....
PS: tuo Bugatti on edelleen hitaampi radalla kuin
Toyotan F1 auto, jossa on V10 3.0 kone, 800 hv,
ja eikä noihin tehoihin vaadita edes yhtään
turboa.....Volkswagen Taro= Toyota
Ihme ettei tämä poju kehunut sitä, ettei Volkkari
osannut tehdä omaa avolavaa, vaan laitatti oman
merkkinsä Tojon keulaan. HAH
- Anonyymi
Hyvä kone..ajossa ollu v 2000 ja ei mitään ihmeellistä. Ruiskunputsia välillä bensan joukkoon niin käy tasaseen. Kestänee noin 700000 km huollettuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131894
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271492En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931356- 631224
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1281095The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut111086Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223902- 151849
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20748