UNI EI TULE

UNETON

Mitä pitäs tehdä kun uni ei tule millään, olen kärsinyt siitä jo monta vuotta ja käynyt uni lääkäreillä ja mikään ei auta.pillereitä on syöty jo liikaakin ja nyt pitäs kuulemma jättää niitä pois.En nukahda vaikka olisin valvonut kaksi yötä putkeen, pää alkaa sekoamaan kun mistään ei saa apua.En tiedä enää mitä tehdä kun kaikki on kokeiltu.Työ kärsii ja ihmissuhteet ja harrastukset.oliskohan jollain omakohtaista kokemusta samasta asiasta ja miten on saanut helpotusta ja mistä ja keneltä lääkäriltä. Olen käynyt Turun ja Hesan unilääkärit mutta en nuku.AUTTAKAA KIITOS.

12

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yökkis

      Ei ole parempaa tapaa saada unta ku harrastaa raskasta liikuntaa noin kuuden aikoihin. Kymmenen jälkeen olo on sippi.

      Oletkos tätä koklannut?

      • uniongelmainen myös

        Huono neuvo uniongelmaiselle!! Raskas liikunta ilta aikaan nostaa kortisoli hormonin ylös! Huonosti nukkuvilla ja stressaantuneilla on liikaa kortisolia elimistössä, joten sen määrää ei kannata enää lisätä.. koska sitten ei varmasti tule uni!

        Huono unisen kannattaa välttää liikuntaa klo 18 jälkeen. Pitkäkestoista liikuntaa, kuten juoksua ei kannata harrastaa ollenkaan tai sitten aamupäivällä, jotta kortisolilla olisi mahdollista laskea iltaa kohden.

        Huono unisella sopii parhaiten rauhallinen liikunta, kuten kävely, uinti, pyöräily, rauhallinen hiihto, jooga ja jne.


    • uneton myös

      Hei! et ole ainut ongelmasi kanssa, itse en saa unta kanssa ja hermo on tosi tiukalla. Eikä auta edes tuo liikunta.

    • miettivä

      unentuloasialla. Jos sua ei nukuta, niin anna olla, kylläpä se uni joskus tulee, jos on tullakseen... Siinä se pointti. Ihminen jaksaa aika paljo ilman, ettei nukukaan ja luonto ottaa kyllä omansa. Jos et nuku, niin olet kyllä vähä pöllähtäneen näköinen, mutta mitä siitä? Toki jos on ristiriitaisia asiota, selvittämättömiä asioita, ne saattavat viedä silmästä unen, joten pyri tasapainoon. Etsi tasapaino.

    • UNETON

      OLEPPA PARIVIIKKOA SELLASELLA YÖ UNELLA ET NUKUT PARI TUNTIA JA KERRO SITTEN TUNTUUKO HYVÄLTÄ, JA JAKSAAKO HYVIN TÖISSÄ, JA KÄRSIIKÖ HARRASTUKSET JA ONKO PINNA KIREÄLLÄ.SITTEN NUKUT MUUTAMAN YÖN PAREMMIN JA JATKAT TAAS SAMAAN MALLIIN NIIN KATOTAAN MIKÄ ON OLO JA MIELI.

    • un sleep

      Olen itsekin kärsinyt unettomuudesta (työ) useamman vuoden kunnes löysin siihen lääkkeen (resrepti) ja sen nimi on Imovane 7.5 mg.Auttaa nukahtamaan eikä aamulla ole tokkurainen, se ei ole unilääke joka vaikuttaa koko yön vaan NUKAHTAMISLÄÄKE.
      Näin ollen aamulla on normaali olo jos on nukkunut 8 h vähintään koska sen ajan se vaikuttaa.Itse olen jäänyt niihin koukkuun käytettyäni niitä liian pitkään ja nyt en keksi keinoa irtipääsemiseksi.Sivuvaikutuksina luetellaan kyseiselle läkkeelle mm.muistin hunonemista jonka olen itsekin huomannut.
      Joten tämä on väliaikainen konsti nukahtamiselle EIKÄ ratkaisu.

      • UNETON

        IMOVANEN VAIKUTUS AIKA ON KYLLÄKIN NOIN KOLME TUNTIA JA MITÄ KAUEMMIN SITÄ KÄYTTÄÄ SIITÄ MENEE TEHO ELI AINA PITÄIS SAADA ISOMPI ANNOS JA TÄMÄ ON TOSI, KOKEMUSTA LÖYTYY


    • Nöööööh...

      Mä en saa nukuttuu, auttakaa.. Pääs pyörii kaikki paskat.. :(

    • JKOP

      NINIKÖ

    • Anonyymi

      Moi, oon 11 v tyttö ja uni ei tule millään oon koittanut rauhoittavaa musiikkia ja uni silmä lappuja, mutta ei toimi. Alan näyttää väsyneeltä päivittäin. Mitä voin tehdä. Auttakaa jooko.

    • Anonyymi

      Kun uni ei tule nousen sängystä ylös menen jääkaapille ja syön voileipää juustolla ym. Banaani kokonainen saa nopeat hiilarit. Menen wc käynnin jälkeen uudestaan nukkumaan. Hengitän syvään ja ulos ja lasken hengityksien määrän (kuuntelen omaa hengitystä) pääsen noin 10 ja nukahdan.

      • Anonyymi

        Miten sä jaksat yösyömisen jälkeen pestä hampaat kun heti syömisen jälkeen kannata pestä hampaita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe