APUA!!

EI tekstiviesteille

palvelunumeroista!

Aloin aikoinaan saamaan tälläisiä viestejä numerosta 17162:

"tilillesi on lisätty luottoa."
Mille tilille, ihmettelen minä?! Jamban kanssa ollut ongelmia mutta olen peruuttanut kanssakäymisen sen kanssa eilen. Tuo yo. tuli tänään. Lähetin takaisin viestin STOP ja takaisin tuli ilmoitus: "palvelutilauksesi on peruutettu." En minä ole tilannut mitään palvelua mistään!!
Onkohan tuolla yo. numerolla jotain tekemista Jamban kanssa??? Jambalta tosin tuli peruutusteksti no:sta 173017: Kiitos asiakkuudestasi. Tilauksesi on nyt peruttu" Kaiken huippu, en edes ole rekisteröitynyt J:n asiakkaaksi. Tilannut olen taannoin 2 soittoääntä. Kaikesta joutuu maksamaan huikeita hintoja kun on tyhmä pää.

VAROKAA JAMBAA!!!! Yms. LUKEKAA SOPIMUKSET HUOLELLA!!

Sitten vielä yksi kysymys. Voiko tekstiviestien tulon estää jollakin esto-toiminnolla? Yritin etsiä sellaista puh.tarj.sivulta, en löytänyt.

18

8144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terppa

      Niinpä niin.

      Sama ongelma minulla myös!

      Soitin oikein Jambankin palvelunumeroon ja kyselin tästä ihme jutusta, koska en todellakaan ollut edes tilannut mitään sieltä...heillä ei kuitenkaan mitään tekemistä...tai niin he väittivät. Sama "tilillesi on lisätty luottoa" tuli uudestaan...kunnes tajusin lähettää viestin "STOP". Mutta liian myöhään, kiva outo n.20 euron palveluviestimaksu vaikken yhtäkään ole lähettänyt. Nyt selvinnyt että numero on nimeenomaan Jamban juttuja, arvatkaa v*tuttaako!!!?

      • höynäytetty..

        SAMA ONGELMA OLI MULLA, KIITOS VINKISTÄ, NYT LÄHETIN MYÖS SEN STOP VIESTIN, JA SE VASTAUS TULI; Lähettäjä: SMS_INFO (ei mitään numeroa)!!?
        Olin kanssa ottanut 2 soittoääntä sieltä, joskus 4kk. sitten ja ihmettelin niitä tekstareita, mitä ihmeen luottoa!? Ja puh. laskuissa palvelutekstiviestit n.20e/kk !! Tuli sitten soittareille hintaa varmaan 80e!


      • täälläkin
        höynäytetty.. kirjoitti:

        SAMA ONGELMA OLI MULLA, KIITOS VINKISTÄ, NYT LÄHETIN MYÖS SEN STOP VIESTIN, JA SE VASTAUS TULI; Lähettäjä: SMS_INFO (ei mitään numeroa)!!?
        Olin kanssa ottanut 2 soittoääntä sieltä, joskus 4kk. sitten ja ihmettelin niitä tekstareita, mitä ihmeen luottoa!? Ja puh. laskuissa palvelutekstiviestit n.20e/kk !! Tuli sitten soittareille hintaa varmaan 80e!

        Minulle tuli usein myös kyseisiä viestejä ja laskussa tietenkin näkyi hinta 4 euroa / viesti.

        Peruutin sen ja välittystiedoissa luki aika klo. 17.48 paluuvietissä taas klo. 15.48.

        AIKA IHMELLINEN JUTTU!

        Olen harkinnut laittaa tutkimuspyynnön kyseisten viestien laittajan tutkimiseksi, täytyyhän tällaisen numerosta 17162 viestin laittaja saada vastuuseen... kuinka paljon lie rikasrunut kyseisillä viesteillä, laskekoot niitä jossain muualla kuin kotisohvalla.

        Ja puheluntarjoajilla ei ole mahdollisuutta estää kyseisen viestein laittajaa laittamasta viestejä...
        aika ihmeellistä jos soittaa jollekin täytyy olla lupa maksaako puhelun vastaanottaja laskun, mutta jos viestejä laittaa yhtiöillä ei ole tällaista palvelua...

        TODELLA OUTOA TÄLLAISESSA TEKNOLOGISESTI KEHITTYNEESSÄ VALTIOSSA =??????


    • Kokenut saman

      JIPPIIN palvelu ja vaikka ottaa yhteyttä sähköpostitse ei onnistu vaikka lupaavat lopettaa viestien laiton, laittavat yhä ja yhä uudelleen.

      Kusetusta vaan Jambon ja Jippiin osalta, sama firma monella nimellä.

      kannattaa varmaan laittaa tutkintaan ja tekijät vastuuseen pakollisista palveluista.

      • B_Bobby

        Joo emännälläkin tuli juuri lasku. 11 vastaanotettua tekstiviesti "Elisan palvelujotain..." yhteensä ylli 30 euroa. Laskun koko summa reilu 40 euroa. On tekstareilla hintaa. Emäntä oli kyllä heti silloin perunut jonkun sopimuksen ku oli tilannu yhden soittoäänen.

        Nyt se soittaa Elisalle ja kysyy mitä noi on. Pitää kokeilla tuota STOP tekstaria lähettää.

        Saatana mitä touhua Jambalta jos se se on...


      • nipsssuuuu
        B_Bobby kirjoitti:

        Joo emännälläkin tuli juuri lasku. 11 vastaanotettua tekstiviesti "Elisan palvelujotain..." yhteensä ylli 30 euroa. Laskun koko summa reilu 40 euroa. On tekstareilla hintaa. Emäntä oli kyllä heti silloin perunut jonkun sopimuksen ku oli tilannu yhden soittoäänen.

        Nyt se soittaa Elisalle ja kysyy mitä noi on. Pitää kokeilla tuota STOP tekstaria lähettää.

        Saatana mitä touhua Jambalta jos se se on...

        Noniin..ihmettelen tässä että uhreja on enemmänkin!!! Itselleni kävi sama juttu, ja ajattelin heti että Jambalta varmaan nämä viestit, koska olen sieltä tilannut soittoääniä. Lähetin sitten sinne viestiä ja laittoivat takaisin että mahdolliset palvelut on peruttu mutta eivät olleet osallisina "Tilillesi on lisätty luottoa"- viestiin..Lähetinkin sitten saunalahdelle tämän jälkeen viestiä että saisivatko sieltä selville mille yritykselle se kuuluu.. Vastaus oli tämmöinen:

        "17162 on mahdollisesti yrityksen: http://koripallo.javapeli.net/
        Kehoitan teitö googletta ko. numeron josta näet kaikki palveluntarjoajat joilla on käytössä sama numero.
        Mukavaa kesän jatkoa!"

        Just..no en mä kyllä mitään pelejä oo tilannu ja google ei hirveesti auttanu! Pitäskö tätä oikeesti ettiä enempi ja laittaa vastuuseen viestin oikea lähettäjä?


      • nipsssuuuu
        nipsssuuuu kirjoitti:

        Noniin..ihmettelen tässä että uhreja on enemmänkin!!! Itselleni kävi sama juttu, ja ajattelin heti että Jambalta varmaan nämä viestit, koska olen sieltä tilannut soittoääniä. Lähetin sitten sinne viestiä ja laittoivat takaisin että mahdolliset palvelut on peruttu mutta eivät olleet osallisina "Tilillesi on lisätty luottoa"- viestiin..Lähetinkin sitten saunalahdelle tämän jälkeen viestiä että saisivatko sieltä selville mille yritykselle se kuuluu.. Vastaus oli tämmöinen:

        "17162 on mahdollisesti yrityksen: http://koripallo.javapeli.net/
        Kehoitan teitö googletta ko. numeron josta näet kaikki palveluntarjoajat joilla on käytössä sama numero.
        Mukavaa kesän jatkoa!"

        Just..no en mä kyllä mitään pelejä oo tilannu ja google ei hirveesti auttanu! Pitäskö tätä oikeesti ettiä enempi ja laittaa vastuuseen viestin oikea lähettäjä?

        Siis joo..Menkää tolle nettisivulle minkä laitoin äskesessä viestissä niin sieltä löytyy informaatiota asiasta! Itse laitoin juuri heille sähköpostia ja tässä toivon että korvauksia tulee.. :)


      • se webmaster
        nipsssuuuu kirjoitti:

        Siis joo..Menkää tolle nettisivulle minkä laitoin äskesessä viestissä niin sieltä löytyy informaatiota asiasta! Itse laitoin juuri heille sähköpostia ja tässä toivon että korvauksia tulee.. :)

        Numerolla 17162 Ei ole mitään tekemistä jamban kanssa, vaan palvelunumero kuuluu mediaplazza yritykselle. Yritys on ranskalais-canadalainen, ja sen mobiilipalveluita tarjoaa suomessa ainakin puolenkymmentä eri nettisivustoa muutama tuhat sivustoa, jolla on suomenkielinenkin käännös sivusta.

        palvelun katkaisu
        ENSIMMÄINEN HOMMA ON LAITTAA VIESTI STOP numeroon 17162

        Jos tämä ei jostain syystä onnistu, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä joko itse palveluntuottajaan [email protected] (englanniksi) Tai minuun [email protected] (suomeksi)

        Korvauksia on turha kysellä ainakan tästä webmaster osoitteesta, koska en todennäköisesti ole teillä tienannut, niin en kyllä ala korvaamaankaan mitään.. varsinkaan palvelusta joka on tilattu lukematta sopimustietoja. Kaikki korvausvaatimukset kannattaa laittaa suoraan englanninkieliseen osoitteeseen. :)


      • Numeroäkkiä!
        se webmaster kirjoitti:

        Numerolla 17162 Ei ole mitään tekemistä jamban kanssa, vaan palvelunumero kuuluu mediaplazza yritykselle. Yritys on ranskalais-canadalainen, ja sen mobiilipalveluita tarjoaa suomessa ainakin puolenkymmentä eri nettisivustoa muutama tuhat sivustoa, jolla on suomenkielinenkin käännös sivusta.

        palvelun katkaisu
        ENSIMMÄINEN HOMMA ON LAITTAA VIESTI STOP numeroon 17162

        Jos tämä ei jostain syystä onnistu, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä joko itse palveluntuottajaan [email protected] (englanniksi) Tai minuun [email protected] (suomeksi)

        Korvauksia on turha kysellä ainakan tästä webmaster osoitteesta, koska en todennäköisesti ole teillä tienannut, niin en kyllä ala korvaamaankaan mitään.. varsinkaan palvelusta joka on tilattu lukematta sopimustietoja. Kaikki korvausvaatimukset kannattaa laittaa suoraan englanninkieliseen osoitteeseen. :)

        Mutta Mikä on asiakaspalvelun numero tälle palveluntarjoajalle, pitää sinne joku suora numero olla, ei ihmisillä ole aikaa odotella sähköpostiin vastausta samalla kun viestit tekevät kamalan laskun!!


    • ärrr.
      • paskalammikossa

        Itsekin sain tuollaisia viestejä ja luulin niitä pelkiksi mainosviesteiksi ja älysin vasta puhelinlaskun tultua että kyse onkin jostain muusta. Mistään saittien henkilökunnalta ei apua saa kun heti vihjaillaan ja melkein suoraan syyllistetään että on kyllä joltain saitilta tilannut ja sitten laskun saatuaan tullutkin katumapäälle ja päättääkin "valehdella" että on joutunut huijauksen uhriksi!! Minulle tuli kuukauden aikana 15 palveluviestiä ja joskus jopa 3 samanlaista perättäin mutta minulle väitettiin että niin moni viesti ei voi olla mahdollista koska niitä tulee viikossa vain yksi "joten olet varmaan tilaillut muutakin jotta noin
        paljon saat maksullisia palveluvistejä" oli kommentti!! Laskussani näkyy selvästi mustana valkoisella että kuukaudessa tullut 15 viestiä hintaan 60,02 euroa! Vasta Elisan informoitua että kannattaa laittaa palveluviestinesto päälle tajusin sen tehdä, koska selvänäkijähän täytyy olla että tajuaa että palveluviesteistä laskutetaan!vastauksena oli siis myös että "se että sinua kaduttaa ettet ole palvelua katkaissut ajoissa ei valitettavasti
        riitä korvauksien perusteiks". Öö miten niin kaduttaa? miten sellainen mistä ei ole ollut tietoinen että maksaa ja mihin ei ole sitoutunut voi kaduttaa?? Tai sitten me vaan ollaan hemmetin tyhmiä kun ei itsestäänselvästi tajuta että mainosviesteistä laskutetaan!! valitettavasti ehti seuraavalle laskutuskaudelle kerääntyä pari palveluviestiä numerosta 17162 ja niistä veloitetaan 8 euroa! JOku täytyy saada tästä vastuuseen koska meitä kummiskin on varmasti aika onta joka joutunut tällaisen huijauksen kohteeksi! Eli lyhyesti sanottuna.. me huijatuksi tulleet olemme kuulemma itse huijareita!!!

        Mutta ei kannata antaa periksi...


    • Marsu

      Mullekkin on tullut zediltä ja mxmpalvelulta kaikkia et on tullu satoja uusia soittareita, taustoja, ja tietty karseet laskut.. Sit mun tuttu sano et lähettää siihen numeroon, esim.club zediin: Sulje
      Sit tulee sellanen et ei oo enää siinä hommassa mukana. Kannattaa koittaa ;)

    • Piitson höpinät

      Tyttäreni oli huijauksen kohteena. Jamba kuppaa joka kuukausi 7*2€,kuin lutikka.
      Monikansallinen lutikka. Peruin sopimuksen soittamalla 0800-913156. Hopeso!

      http://www.jamba.fi/jcw/all/copyright.do

      Voi ison kissan se

    • nniii

      mulla sama ongelma, tulee jtn ihme viestejä tästä numerosta:17278, enkä oo mittäää sinne laittanu yms!! perivät vielä joka viestistä minkä lähettävät ni neljä egee, että reilua!!:@

    • voi pahuksen pahus!

      Mie en oo mistään mittään palveluita tilannut... siis en mitään, enkä ikinä koskaan! En pelejä, taustakuvia, soittoääniä tai muitakaan kökköjä rahastus juttuja... joten MISTÄ ja MITEN ne hiijen turhasta rahaa kuppaavat iilimadot on saaneet minun numeron ja aaaaarrrrrgggggghhhhh! HERMO REPEE!!!!

      • Maaw

        Mulle tuli tänään tuo "Tilillesi on lisatty luottoa. Nyt voit ladata tuotteen. Eroaminen: viesti STOP VIM nroon 17162. Tuki: [email protected]" numerosta 17162. Eli siis kannattaako tuo stop viesti laittaa, tuleeko näitä viestejä lisää vai onko kyseessä joku viirus tms jos viestiin vastaa?? En ole todellakaan liittynyt mihinkään clubiin tms, enkä tilannu soittoääniä tai vastaavia vuosikausiin joten vähän ihmetyttää että mistä tää nyt tuli..


    • Vähärahainen

      Noniin eli tänään(31.1.2010 Sunnuntai noin kello 17.24) sain viestin:

      "Tilillesi on lisätty
      luottoa. Nyt voit
      ladata tuotteen .
      Eroaminen: viesti
      STOP VIM nroon
      17162. Tuki:
      support@mediaplazza
      .com"


      Sonera Kestoetu
      Nokia 6151
      Tilauksia olen tehnyt vain limsa-automaateista.


      Lähetin "Saldo" viestin liittymään ja minulla ei ollut muuta kuin 3 euroa tilauksissa siitä, että olen tilannut tässä kuussa limsaa. Minulla on 20e puhe/viestipaketti ja siihen päälle 10 euroa saldoa. Jos tämä 10 euroa menee täyteen tässä kuussa, niin siirryn suurempiin toimeenpiteisiin, sillä en ole tilannut mitään muuta tällä liittymällä koskaan.


      Mediaplazzan sivulta en ole löytänyt mitään kyseisestä asiasta, enkä edes tiedä mitä mediaplazza tarjoaa.

      Lisäksi olen 17-vuotias, eli tämä ei liity mitenkään täysi-ikäisyyteen.


      Mitä suositelen ihmisille on, että älkää lähettäkö STOP viestiä ja vasta sitten kun lasku tulee, niin teillä on todisteita siitä, että teiltä on varastettu rahaa. Tämän voitte viedä eteenpäin. Kun tarpeeksi moni pistää tätä eteenpäin, niin asia on poliisin tiedoissa ympäri Suomea. Tätä kautta asiaa tutkittaisiin enemmän.

      • lolol

        joskus sieltä yhden jutun tilasin.olenko siis nyt siinä klubissa? entä jos lähettää sen stop viestin ei kai siitä tule mitää erikoista vaoikak sen lähettäisikin turhaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2052
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1451
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1265
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      791
    Aihe