Pueblo Caribe?!

lasse a.

No nii. Olen lähdössä isla de margaritaan joulukuussa. Haluaisin erityisesti tietoa Pueblo Caribe hotellista johon olen menossa.. Kävin lukemassa kommentteja saaresta ja hotellista eräässä britti-keskustelupalstalla ja kommentit olivat melko ristiriitaisia. Siis.. oliko hyvä hotelli? Minkä maalaisia turisteja oli eniten ym ym? Kaikki tiedot ovat kullan arvoisia. Mitä kannattaa tehdä ja mitä ei..? Tack!

14

3429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merenque

      Moi, ihan asiallinen hotla oli, muistaakseni 400 paikkainen,,englantilaiset, tanskalaiset, ruotsalaiset ja saksalaiset edustettuina..lisäksi paikallisia perheitä oli mantereelta lomalla eli varsin kansainvälistä meininkiä!! Jos osaat espanjaa, bueno, englannillakin pärjää vaihtelevasti..palvelu pääsääntöisesti oikein hyvää mutta metsä vastaa niin kuin sinne rääkyy:)kaikki hotellit saarella ovat enemmän tai vähemmän eräänlaisia reservaatteja = 24 h vartiointi mutta on mielestäni ihan turistin etu kyseessä..tää hotlahan on jonkun sortin kuuluisuus eli ei nyt mikään luksus mutta ihan o.k., noilla keskustelusaiteilla on jos jonkinmoista jäkättäjää liikkeellä,jotka keksii valittaa vaikka mistä..olenkin sitä mieltä , että pitää olla suvaitsevaisuutta pelissä ja kertoa myös kohokohdista kuten:
      - uusi vuosi huikean tähtitaivaan alla
      - katamaraanipurjehduksellä sattumalta nähdyt aikuisten oikeet delfiinit omassa ympäristössään
      - kolibrin piipahtaminen pihapensaassa
      - ihanan letkeä tunnelma
      =)=)=)=)=)=)=)

      • ...tuli kirotusvihre

        niin siis tuo oikoluku on hukassa...piti siis olla hyvä hotelli, ei hotelle..helle tekee tepposet..(ja mattiset:))


      • Lasse. a
        ...tuli kirotusvihre kirjoitti:

        niin siis tuo oikoluku on hukassa...piti siis olla hyvä hotelli, ei hotelle..helle tekee tepposet..(ja mattiset:))

        Ok.. mukava kuulla positiivistakin palautetta hotellista. Ehdin jo tulla hieman katuvaiseksi paikan suhteen mutta pitää lähteä vain avoimin mielin ja nauttia lomasta ensimmäistä kertaa caribian-merellä ..


    • Rina

      Valitsinpa saman hotellin kuin Sinäkin, mutta olen tulossa vasta tammikuussa. Oletko ystävällinen ja kerrot kokemuksesi tällä palstalla palattuasi. Odottelen matkakuvaustasi, kiitos etukäteen.

    • home

      Lasse A !
      -Olis sulle niin paljon kerrottavaa:
      -hotellissa homeongelma parikymmentä Finnmatkalaista kapinassa sen vuoksi!
      Kysy suoraan Finnmatkoilta ja kuuntele miten selittävät!
      Finnmatkoille en kyllä jatkossa mene!!!!!!!!!
      Retkihinnat kohonneet pilviin, eikä minkäänlaista tiedottamista.
      Kun kyseltiin oppaalta minkätakia Finnmatkojen kansio hotellissa vain muutaman sivun paksu kertoi opas, että heitä on killetty laittamasta siihen yleistä tietoa kohdemaasta. Muilla matkan-
      järjestäjillä oli onneksi asiallista tietoa kohdemaasta, historiaa, tapoja, kulttuurista yms.
      -palvelutaso ruoka-ja baarisysteemeissä surkea. Niin myös Isla Caribessa mikä liitoksissa Puebloon. Joka aterialta puuttuu jotain tykötarpeita.( aterimet, lautanen, lautasliina, unohtavat vaan tuoda juomaa yms.
      Yhdeltäkään aamiaiselta ei ollut jotain kadoksissa, kahvikupit,lusikat,maito,kahvi,servetit,mehu,tuhkis tai jotain muuta.
      Tarjoilijat suhaavat joka suuntaa, mutta homma unohtuu päästä kohtuuttoman usein ku kukaan ei koordinoi toimintaa. ( hovi puuttuu )

      Sinuna en Lasse suhtautuisi noin asiaan, että on mukavaa kun saa positiivistäkin palautetta. Sinähän se olet se kärsijä mennessäsi ko hotelliin. Yrittäisin sinuna vaihtaa hotellia.
      Eihän matkasi ilmainen ole n.1500e. Kyllä sillä rahalla voi jo jotain toivoa!
      Voin tarvittaessa vastailla kohdennettuihin kysymyksiin - aihepiiri on niin hirveän laaja ja joka asiasta haluaisi sanoa pari sanaa. home

      • Hometta 2

        Oltiin kait viikkoa myöhemmin kuin nimim: Home!!
        Hometta oli, puolet matkalaisita, myös meidät, majoitettiin moneen kertaan. Hommat hoituvat tosiaankin manjaana-meinigillä. Eli useinmiten ei mitenkään. Urheilumielellä vaan liikkeelle kaikki matkalle lähtijät. Koittakaa itse pitää huolta hygieeniastanne. Hotelli ei sitä tee. Oppaille annan kyllä plus-pisteitä. Heidän tehtävänsä oli kyllä aivan ylivoimainnen. Finnmatkoille sensijaan ei yhtään pistettä ja hotellille miinuksia.


      • Huolestuttaa
        Hometta 2 kirjoitti:

        Oltiin kait viikkoa myöhemmin kuin nimim: Home!!
        Hometta oli, puolet matkalaisita, myös meidät, majoitettiin moneen kertaan. Hommat hoituvat tosiaankin manjaana-meinigillä. Eli useinmiten ei mitenkään. Urheilumielellä vaan liikkeelle kaikki matkalle lähtijät. Koittakaa itse pitää huolta hygieeniastanne. Hotelli ei sitä tee. Oppaille annan kyllä plus-pisteitä. Heidän tehtävänsä oli kyllä aivan ylivoimainnen. Finnmatkoille sensijaan ei yhtään pistettä ja hotellille miinuksia.

        Haluaisin kuulla tarkemmin tapahtumista paikan päällä - mitä ihmeen huoneenvaihtorumbaa siellä on ollut - Finnmatkat vakuuttaa ettei homeongelmaa ole?! Näkyykö/haiseeko home vai mitä??? Ja miksi hygieniasta on hotellin sijaan pidettävä huoli itse?


      • Hometta 2
        Huolestuttaa kirjoitti:

        Haluaisin kuulla tarkemmin tapahtumista paikan päällä - mitä ihmeen huoneenvaihtorumbaa siellä on ollut - Finnmatkat vakuuttaa ettei homeongelmaa ole?! Näkyykö/haiseeko home vai mitä??? Ja miksi hygieniasta on hotellin sijaan pidettävä huoli itse?

        Kun saavuimme hotelliin 14.11. meille tarjottiin ensin huonetta joka haisi kuin perunakellari. Sinne ei voinut majoittua. Meidät, ja toistakymmentä muuta matkalaista majoitettiin uudelleen, ensin väliaikaisesti ja 3 päivän kuluttua vielä kerran. Hygieniasta: Ravintola on avoin tila, jossa esim. kaikki leivät, leivokset ja pullat ovat esillä niin, että niitä pääsevät "nauttimaan" myös linnut ja kärpäset.


      • home
        Hometta 2 kirjoitti:

        Oltiin kait viikkoa myöhemmin kuin nimim: Home!!
        Hometta oli, puolet matkalaisita, myös meidät, majoitettiin moneen kertaan. Hommat hoituvat tosiaankin manjaana-meinigillä. Eli useinmiten ei mitenkään. Urheilumielellä vaan liikkeelle kaikki matkalle lähtijät. Koittakaa itse pitää huolta hygieeniastanne. Hotelli ei sitä tee. Oppaille annan kyllä plus-pisteitä. Heidän tehtävänsä oli kyllä aivan ylivoimainnen. Finnmatkoille sensijaan ei yhtään pistettä ja hotellille miinuksia.

        Hola Hometta 2!
        Sinä olet juuri sitä "ikäluokkaa" (14.11), joka joutui kärsimään eniten tuosta homeongelmasta.
        Olen kertonut ryhmäläistenne "kapinasta" Pueblossa. Suomi24 keskustelussa ihmiset eivät oikein ole tainneet uskoa tapahtumaa vaan ovat halunneet nähdä tulevan matkakohteensa positiivi-
        sempana.
        Tervetuloa Suomeen täällä kaikki pelaa ja pian vietetään Itsenäisyyspäivää.


    • tähän homesoppaan.

      Eli kuten tässäkin keskusteluketjussa on kehotettu, niin soitin suoraan Finnmatkoille ja tiedustelin Pueblo Cariben homeongelmasta. Vastaus kuului: Finnmatkat on tietoinen siitä, että Pueblo Caribessa on todellakin on hometta, mutta sitä on todettu vain yhdestä hotellihuoneesta. Eikä kenenkään sinne pitäisi joutua, nyt kun ongelma on todettu.

      Epäilyt siitä, että Pueblossa olisi hometta laajemmaltikin, voi selittää sillä, että saarella on trooppinen ilmasto. Ja kosteus saattaa matkailijan nenään haista tunkkaiselle ja muistuttaa näin olleen homeen hajua. Pyyhkeen kuivumisessa kestää sisätiloissa kuulemma pari päivää, eli todella kosteata siellä on.

      Hotellin kunnon ja hometietojen todenperän on Finnmatkojen mukaan varmistanut paikan päällä itse kohdepäällikkö. Puhelimessa kanssani keskustellut virkailija sanoi myös, että samaan ketjuun kuuluvat ruotsalaiset ja tanskalaiset matkatoimistot eivät ole saaneet hotellin kunnosta valituksia omilta matkustajiltaan. Ovatkohan suomalaisten nenät siis tarkempia?

      Eli tässä tällaista tietoa aiheesta. Itsellänikin on asiassa oma lehmä ojassa, koska olen saarelle ja samaiseen hotelliin menossa vuodenvaihteeksi. Paikan päällä asiat tietysti näkee vasta omin silmin, mutta näin ennen matkaa luotan kyllä Finnmatkojen sanaan. Jos sinne lähtijöillä on edelleen epäilyksiä, kannattaa soittaa matkanjärjestäjälle.

      Buen viaje!

      • home

        Hola!
        Lähtiessä matkalle Suomesta sai matkatavaroita olla: ruumaan 20kg käsimatkatavarat.
        Kohteessa ollessa opas kertoi, että Venezuelasta
        Suomeen ( TUI-fly ) matkatavaroita saa olla: ruu-
        maan 15kg 5kg käsimatkatavarat. Tämä johti sii-hen, että tuli heitettyä kohteessa pois huonompi-
        a kenkiä, vajaita pesuaineita ym turhaa painolastia. Tuliaisia karsittiin oikein urakalla
        kun ei haluttu maksaa lisämaksua ylimääräisistä
        painosta 6e/kg. Matkatavarat oli siis kevennetty
        uusiin määräyksiin soveltuviksi.
        YLLÄTYS!!!! Bussimatkalla hotellilta lentoase-
        malle kotiinlähtiessä opas tiedottikin: " Eivät
        ne Venezuelan viranomaiset ole kiinnostuneita tutkimaan teidän laukkujenne painoa ".

        Lisää luottamusta Finnmatkoille! Heillä homma toimii - ja jos kuitenkaan ei toimisi niin ovathan optimistit liikkeellä. Hyvää matkaa!


      • tietoa
        home kirjoitti:

        Hola!
        Lähtiessä matkalle Suomesta sai matkatavaroita olla: ruumaan 20kg käsimatkatavarat.
        Kohteessa ollessa opas kertoi, että Venezuelasta
        Suomeen ( TUI-fly ) matkatavaroita saa olla: ruu-
        maan 15kg 5kg käsimatkatavarat. Tämä johti sii-hen, että tuli heitettyä kohteessa pois huonompi-
        a kenkiä, vajaita pesuaineita ym turhaa painolastia. Tuliaisia karsittiin oikein urakalla
        kun ei haluttu maksaa lisämaksua ylimääräisistä
        painosta 6e/kg. Matkatavarat oli siis kevennetty
        uusiin määräyksiin soveltuviksi.
        YLLÄTYS!!!! Bussimatkalla hotellilta lentoase-
        malle kotiinlähtiessä opas tiedottikin: " Eivät
        ne Venezuelan viranomaiset ole kiinnostuneita tutkimaan teidän laukkujenne painoa ".

        Lisää luottamusta Finnmatkoille! Heillä homma toimii - ja jos kuitenkaan ei toimisi niin ovathan optimistit liikkeellä. Hyvää matkaa!

        Kyllä se matkatavaroiden painorajoitus on ollut sama jo teidän täältä lähtiessänne, eli 20 kg, johon sisältyvät käsimatkatavarat. Ei se mihinkään matkanne aikana ole muuttunut. Kannattaa lukea matkustusohjeet. Sitä, miten tarkasti lentokentällä sääntöihin suhtaudutaan, ei voi etukäteen tietää, joten parasta toimia sääntöjen puitteissa.


    • mivv

      Me olemme lahdossa ko.hotelliin ensi joulukuussa. Itsekin olen kaikenlaisia arvosteluja lukenut ja on helppo sanoa, etta ne keilla on hotellista pahaa sanottavaa ovat juurikin niita jotka a) maksavat 2-3 tahden hotellista ja odottavat silti 5 tahden palveluita, ja/tai b) odottavat, etta ulkomailla toimii kaikki taysin samoin kuin suomessa. Itse maksoin lomasta huomattavasti vahemman kuin finnmatkoilla (emme siis kayta heita), enka tosiaan odota etta olen menossa johonkin luksuspuljuun keskelle lamminta suomenmaata. Seikkailumielella ja karsivallisyydella seka avoimuudella ja pelkalla maalaisjarjella matkaan lahteneet (eli ne jotka tietavat mista ovat maksaneet eivatka odota enempaa, ja ovat matkustelleet muuallakin kuin vironlaivalla aiemmin) nayttavat nauttineet arvostelujen (esim tripadvisor) perusteella oikein olan takaa.

      • lace1

        niin, pueblosta.. olimme margaritan saarella viime joulukuussa että aivan tuoretta tietoa minulla ei ole. Olimme maksaneet finnmatkoille pueblo caribe hotellista mutta soitin matkatoimistoon hieman ennen lähtöä ja tiedustelin homeongelmista ym. keskusteluissa ilmenneistä asioista. Vastaus oli tuttu, että he eivät ole havainneet mitään ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Ajattelin että ok, luotan kyllä heihin! Saavuttuamme perille saarelle ja kun bussi kiersi eri hotelleja ja jätti suomalaisia niihin jäimme tyttöystäväni kanssa luonnollisesti pueblon kohdalla pois ja nostimme laukut autosta normaalisti. Ensi vaikutelma hotellista oli kaksi jakoinen. Periaatteessa ihan hieno rakennus mutta epäsiisteys ja pieni rempallaan olo paistoi kuitenkin läpi. Hotellin portin ulkopuolella välittömässä läheisyydessä oli kuitenkin todella roskaista ja saastaista. Huomasi, että presidentti Hugo ei jätehuollosta ole kuullutkaan!(koko saari aivan käsittämättömän roskainen! jos et usko niin huomaat kyllä kun pääset perille!) Niin, hotellin pihalla kun opas kyseli paikkaan jäävien nimiä ja kun sanoin oman nimeni tuli hän juttelemaan minulle kahden kesken ja tiedusteli että olinko ottanut aiemmin yhteyttä matkatoimistoon. Kun sanoin soittaneeni ja tiedustelleeni tietyistä asioista sanoi hän, että minulle ja tyttöystävälleni on varattu paikka paremmasta hotellista! Pueblosta saadun ensivaikutelman pohjalta huokasin helpotuksesta ja ajattelin, että nyt kävi tuuri! Emme joutuneet maksamaan lisähintaa hotellin vaihdosta huolimatta, ja ennen kaikkea, en missään vaiheessa Suomessa tai perillä kohteessa ollut sitä vaatinut! Pääsimme 2005 valmistuneeseen sisarhotelliin Isla Caribeen ja näin jälkeenpäin voin sanoa että kävi kyllä uskomattoman hieno mäihä ja se osittain pelasti kihlajaismatkamme! Hotellit sijaitsevat aivan vierekkäin joten vierailimme usein pueblon puolella koska pääsimme vapaasti kulkemaan siellä. Muuten pueblon puolella asuneet eivät päässeet Isla Cariben puolelle. Islan asukkaat saivat halutessaa käyttää myös Pueblon uima-allasta ja käydä ruokailemasssa heidän ravintoloissaan. Pueblon puolen asukkaat eivät siis päässeet edes Islan hotellialueelle vaan turvamiehet hotellin porteilla käännyttivät ihmiset tylysti pois! Emme tosin käyttäneet heidän allastaan tai syöneet heidän ravintoloissaan koska Islan puolen allas ja ravintolat olivat tuntuvasti siistimmät ja hienommat!! Meillä kävi siis tuuri! Jotain siis Pueblossa oli finnmatkojenkin mielestä vikana koska tuskin muuten he olisivat tarjonneet meille parempaa hotellia. Onneksi siis soitin ennen matkaa ja ihan vain tiedustelin homeesta! Enempää en jaksa nyt kertoa mutta saari kokonaisuudessaan ei aivan vastannut odotuksiani. Sairaalloinen likaisuus ja se roskan määrä jäivät kyllä mieleeni! Jos ajelette saarella esimerkiksi takseilla(eivät niin halpoja kuin matkatoimisto antoi ymmärtää)kiinnittäkää huomiota tienvarsiin ja niiden lähellä oleviin nurmikkoalueisiin, ne ovat nimittäin paikoittain aivan täynnä lasinsiruja siis ei vain muutamia siruja vaan aivan täynnä! Ihmettelimme mistä ne ovat voineet sinne päätyä?!
        Arvosana saaresta 7,5..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1976
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      249
      1974
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1656
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1481
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      978
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      944
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe